Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[UA] Ukrainos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Naujų užsakymų nebuvo - yra tik 10 traukinių, nupirktų 2011-2012 metais.
    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

    Comment


      Jie pas save pradėjo gaminti traukinius, bet po Maidano viskas užsilenkė. Šiaip ne taip nupirko tai, kas buvo užsakyta dar prieš Maidaną - 2 vnt. elektrinių greitųjų traukinių Tarpan EKr1.

      Comment


        Pradedu didelė fotoreportažą iš Ukrainos. Šiandien be ilgesnių komentarų, o kitomis dienomis bus ir trumpų istorijų tarp nuotraukų...

        Ivano Frankovskas. Priemiestinis traukinys DPL1 su 2M62-1051 sekcija. Kitame jo gale vietoj galinio vagono su valdymo kabina buvo prikabintas ČME3 šilumvežis ir būtent jis traukė sąstatą, o ne 2M62. Iš jo buvo tik valdomos vagonų durys. Viduje DPL1 traukinio salonas beveik identiškas (kaip ir patys vagonai, jei atmestume elektros įrangą ir motorinius vežimėlius) pirmiesiems EPL2 traukiniams. Mediniai suolai, langai ir kita komponuotė. Vagonai turi tris tamburus ir po tris duris iš kiekvieno šono. Traukinys važiavo maršrutu Ivano Frankovskas - Kolomyja. Juo aš važiavau. Ivano Frankovske prilipo daug keleivių, buvo net stovinčių. Dauguma grįždinėjo iš darbo namo, nors buvo vasara. Kiti grįždinėjo namo iš srities centro, kuriame buvo su reikalais. Maždaug pusiaukelėje traukinys aptuštėjo. Į Kolomyją atvyko gal koks tik ketvirtadalis ar penktadalis keleivių (įskaitant tai, kad buvo įlipančių tarpinėse stotyse). Apie pusvalandį teko laukti prasilenkimo su tolimojo susisiekimo traukiniu kažkokioje tai pusstotėje su dviem keliais. Joje žmonės iš vagonų buvo išlipę, nes viduje buvo baisiai karšta.



        Kolomyja. Ankstyvas rytas, traukinys Kijevas - Rachovas su 2M62 ir viena 2M62 sekcijos trauka.



        Vaizdas pravažiavus traukiniui pro stoties pastatą. Kolomyjoje traukinys nesustojo.



        Aš važiavau iš Kolomyjos į Rachovą. Trivagonio D1 prikabinamas vagonas, kol į jį dar nespėjo prisigrūsti keleivių. Kolomyjoje užsipildė apie 80 proc. salono. Daug žmonių ir ypač jaunimo, kurie važiavo turistauti į kalnus. Su atitinkamu bagažu - kuprinės, palapinės ir pan. Tarpinėse stambiose stotyse traukinys pilnai užsipildė. Deliatine, Jeremčėje laipinimas truko per ilgai, tai mašinistas kelis kartus ragino lipti greičiau. Rimtesnis kilimas į kalnus prasideda už Jeremčės. Kelias labai prastas, traukinio greitis maždaug apie 20 km/h, o kai kur ir dar mažesnis, ypač prieš Rachovą.
        Vaizdai pro langus labai geri.




        Traukinys D1-757-3 (galva, iš tikrųjų tai hibridas) Rachovo stotyje. Vaizdas Kolomyjos (Ivano Frankovsko) link.



        Vaizdas į priešingą pusę, Rumunijos link (iki Rumunijos tiesiai apie 15 km, bet kelias ir geležinkelis tik palei Tysą, tai gal apie 18-20 km). Toliau už Rachovo geležinkelis neveikia. Rusiškos vėžės geležinkelio linija per Rumunijos teritoriją palei Tysą (kuria pravesta siena) eina iki Teresvos (Ukraina). Rumunijoje linija vietomis sudvejintos vėžės, vietomis abi vėžės atskiros. Tarybiniais metais per Rumunijos teritoriją vyko krovininis eismas. Analogiškai, Tarybų Sąjunga leido per savo teritoriją Rumunijai susisiekti su Čekoslovakija 1435 mm vėže (Užkarpatėje nemažai 1435 mm linijų paleis sieną, bet apie tai kitą kartą), išvengiant važiavimo per Vengriją, per kurią ir nėra linijų į Čekoslovakiją toje dalyje. 199x Ukraina buvo paleidusi keleivinį traukinį (D1) per Rumunijos teritoriją iš Ukrainos į Ukrainą. Bet dėl kontrabandos ir kitų dalykų jis po kelių metų buvo panaikintas.



        Rachovo stoties pastatas.



        Kitas D1 traukinio galas. Galva D1-768-1. Grįžau atgal traukiniu Rachovas - Ivano Frankovskas, kuris buvo sudaryta iš ČME3 ir dviejų senų plackartinių vagonų. Keleivių Rachove nebuvo daug. Pakeliui prilipo tiek, kad visos plackartinio vagono sėdimos vietos buvo užimtos 4 sėdinčiais keleiviais vietoj numatytų 3 ant skyrių sėdynių, šoninėse vietose nuleidus staliukus sėdėjo po 3-4 žmones, ant gultų gulėjo po vieną žmogų, o ant kai kurių ir po du - porelės .Dar stovėjo, su dviračiais, kuprinėmis prisigrūdo... Karšta buvo baisiai, nes visame vagone atidaromi buvo tik keli langai, o dėl pertvarų gretimame skyriuje nesijaučia, kad atidarytas langas už pertvaros... Visas įlaipinimas ir išlaipinimas vyko tik pro vienas duris. Pro antras duris jokio įlaipinimo ir net išlaipinimo Ivano Frankovske nebuvo. Todėl kai kurie keleiviai pavėlavo į kitą traukinį, nes išlaipinimas truko apie 15 minučių...



        Priemiestinis traukinys Černovcai - Vadul Siretas. Vagonai perdaryti iš sėdimųjų. Vietoj sėdynių - mediniai suolai. Kai kuriuose vagonuose iš D1, o kai kuriuose suolai panašūs į stovinčius parkuose ar gatvėse. Nors su atlošais, bet lentelės prisuktos su tarpais ir ne ištisai - tarp atlošo ir sėdimos dalies lentelių nėra.





        Modernizuotas M62-1361 su traukiniu iš Kijevo ką tik atvyko į Černovcus.

        Paskutinis taisė Al1; 2018.02.12, 15:47.

        Comment


          Černovcai. Dyzelinis traukinys DEL02-006. Pagamintas Luganske. Varikliniai vagonai abu galiniai, varikliai po grindimis. Pavara elektrinė. Iš viso buvo pagaminti 6 tokie traukiniai, skirti priemiesčio linijoms. Salonas priemiestinis, 3+3 suolai iš perforuoto plieno su paminkštinimu. Dažnai gendantys, nes nuotraukose internete neretai nufotografuoti tampomi šilumvežiais. Ir man teko du kartus jais važiuoti, tai vieną kartą traukinį tempė ČME3. Kartais važinėja ir į Rachovą.



          Tas pats D1, su kuriuo važinėjau į Rachovą. Ivano Frankovskas. Su šituo traukiniu teko važiuoti į Kolomyją paskutiniu vakariniu reisu. Jau nebuvo tiek daug keleivių, kaip vakariniame reise po 17 val. Diena buvo karšta, todėl langai buvo atidaryti, nors bevažiuojant sutemo, niekas langų neuždarinėjo, o ir nereikėjo, nes vėjelis buvo šiltas, su specifiniu D1 dyzelio dūmu kvapu. Traukinio vagonuose naktį prieblanda, paprastai dega vos kelios lempos, o kitos arba perdegusios, arba jų tiesiog nėra, arba nėra iš šviestuvų...



          Iš kito galo.



          D1-607 (irgi hibridas) Kolomyjoje.



          Tęsinys bus.
          Paskutinis taisė Al1; 2017.12.16, 07:41.

          Comment


            Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
            Gal ir galėjo, bet ten ir 2TE116 perteklius susidarė, o ir jie po vieną sekciją naudojami. O susidarė turbūt ne tik dėl vežimų apimčių mažėjimo, bet ir dėl elektrifikacijos.
            Bet ar buvo po TSRS zlugimo bent vienas ruozas elektrifikuotas Ukrainoje? Mano nuomone ju atsisakyta buvo del per dideles naudojimo savikainos. TSRS laikais tokia savoka kaip savikaina aplamai neegzistavo, nebent budavo kazkas perkama is uzsienio uz valiuta. Siaip Ukrainoje juos nurase dvieju metu senumo o gi galejo bent i salta rezerva pastatyt juk duonos nepraso. Ar gi galejo jie dasimust per toki trumpa laika?

            Comment


              Parašė Darius555 Rodyti pranešimą

              Bet ar buvo po TSRS zlugimo bent vienas ruozas elektrifikuotas Ukrainoje?
              http://uzdlines.narod.ru/electrification/ukraine.htm
              После образования независимой Украины электрификация железных дорог продолжалась. Была завершена электрификация участков Жмеринка — Одесса (1994) и Жмеринка — Красне (1998). В 2007 г. завершен перевод на электротягу направления Киев — Харьков. В 2008 г. электрифицированы крупные железнодорожные узлы — станции Полтава-Южная и Кременчуг. В 2011 г. открыто движение поездов на электротяге на участке Полтава — Кременчуг — Користовка. Кроме того, в годы независимости переведены на электротягу участки Здолбунов — Ковель, Коростень — Шепетовка, Дебальцево — Луганск, Фастов — Житомир и другие. Всего в 1991–2015 гг. электрифицировано около 2 тыс. км эксплуатационной длины железных дорог.
              На 2015 год протяженность электрифицированных железных дорог Украины составляла около 10 тыс. км, в т. ч. на переменном токе — 5,5 тыс. км. Развернутая длина контактной сети, определяемая суммой длин всех главных и станционных электрифицированных путей — около 27,5 тыс. км, в т. ч. на переменном токе — 14,6 тыс. км. Электрифицированные участки составляют 46% общей протяженности железных дорог Украины. На электрической тяге выполняется 91,1% всего объема перевозок «Укрзализныци».
              Paskutinis taisė Zorro; 2017.12.16, 22:29.

              Comment


                Tęsiu toliau.
                Taraso Ševčenkos stotis yra viena iš stambių Ukrainos geležinkelių stočių, priklauso Odesos geležinkeliui. Dalinimas į geležinkelius išlikęs nuo tarybinių laikų; Ukrainoje yra 6 geležinkeliai, kurie juridiškai yra UZ filialai.
                Stotis yra Smelos mieste, Čerkasų srityje. Čia kertasi linijos Kijevas - Dniepropetrovskas (Dniepras dabar) ir Grebenka - Čerkasai - Odesa. Anksčiau stotis vadinosi Bobrinskaja, Rusijos imperijos susisiekimo ministro garbei. Stoties salėje yra paminklas grafui Bobrinskiui. Tarybiniais metais stotis pervadinta poeto Taraso Ševčenkos garbei.

                Ševčenkos stotyje patogu planuoti ir daryti persėdimus, važiuojant rytų ar vakarų kryptimi ir norint važiuoti į pietus ar atvirkščiai, iš pietų į rytus ar vakarus. Pro stotį pravažiuoja daug traukinių. Priemiestinis eismas čia nelabai intensyvus, intensyviausiai naudojama linija į Čerkasus, kuria kas 1-2-3 valandas nuo ryto iki vakaro važinėja D1 traukiniai. Taip pat jie važiuoja ir į pietus.
                Keleivinė stoties dalis susideda iš dviejų atskirų stočių, kurios neformaliai vadinamos Šiaurine ir Pietine. Dar kartą kartoju - neformaliai, t.y. tvarkaraščiuose ir kitoje keleiviams skirtoje informacijoje apie tai nerasite nei žodžio. Skirstymas į Pietinę ir Šiaurinę vyksta tik pačioje Ševčenkos stotyje skelbiant pranešimus apie traukinių atvykimą ir išvykimą bei tvarkaraščiuose tik pačioje Ševčenkos stotyje. O žinoti svarbu, nes Pietinėje stotyje stoja traukiniai, važiuojantys į rytus, tolimojo susisiekimo traukiniai į ar per Čerkasus abiem kryptimis, taip pat visi greitieji Hyundai bei Tarpan ir ekspresai abiem kryptimis, taip pat elektriniai priemiestiniai į rytus ir pietus bei visi dyzeliniai traukiniai. Šiaurinėje stotyje stoja visi traukiniai, važiuojantys į vakarus, išskyrus ekspresus ir greituosius Hyundai bei Tarpan, taip pat elektriniai priemiestiniai į vakarus.
                Šiaurinę ir Pietinę stotis skiria depas, o perėjimas iš vienos stoties į kitą - kertant bėgius pėsčiųjų perėja ir pėsčiųjų taku. Tarp stočių peronų yra maždaug 300 metrų. O nuo Pietinės stoties pastato, kuris yra pagrindinis stotyje, iki Šiaurinės stoties perono yra net 400 metrų. Pietinės stoties pastatas pastatytas po Antrojo pasaulinio karo, o Šiaurinės stoties pastatas carinių laikų, bet išlikusi tik nedidelė jo dalis ir keleivių susisiekimui jis nenaudojamas, nors laukiamoji salė yra...
                Parduotuvės, turgus, kavinės yra prie Pietinės stoties. Iki jos iš Čerkasų AS prie geležinkelio stoties nuo pat ryto iki maždaug 21. val. kas 20-30 min. kursuoja priemiestiniai autobusai.

                Pietinė sotis žvelgiant nuo pėsčiųjų perėjos į Šiaurinę stotį. Taip pat vaizdas Kijevo link.



                Pietinėje stotyje stovėjo ER9M-537 traukinys - Tarybų Sąjungos didvyrio III rango kapitono Aleksandro Marinesko vardo. Dabar tikriausiai jau dekomunizavo...





                Taip pat Pietinės stoties perone stovi Su216-32 su vagonu, pastatytas Ševčenkos stoties šimtmečio garbei.





                Šiaurinė stotis. Vaizdas atėjus iš Pietinės stoties pėsčiųjų taku. Carinių laikų pastato likutis, ir tas keleiviams neprieinamas. Kas blogai, nes Šiaurinėje stotyje net nėra kur normaliai pasislėpti, jei pradėtų lyti lietus. Salė, atrodo, veikė visai neseniai (ne tą dieną, bet prieš kelis mėnesius, ar metus), bet kai buvau, jau buvo uždaryta ir keleiviams joje būti neleidžiama.

                Paskutinis taisė Al1; 2018.02.12, 19:15.

                Comment


                  Šiaurinėje stotyje stovėjo ER9P-337.



                  Pravažiavo VL80T-1413.





                  Atvyko ČS8-073 su traukiniu.



                  ČS4-105 su traukiniu į Lvovą, kuriuo aš išvažiavau. Jame nutiko linksma istorija, kurią pateikiu po nuotrauka...



                  Aistrų vagonas

                  Karšta diena, karštas vakaras. T. Ševčenkos stotis. Karštas plackartinis vagonas, kuriame atsidaro vos 2 ar 3 seni mediniai langai... Dažnai pasitaikantis atvejis Ukrainos geležinkeliuose. Karšta kelionės pirma pusė. Dar laukdamas perone mačiau grupę (apie 10-12) moksleivių. Įlipus į vagoną tapo aišku, kad teks sėdėti su jų grupės dalimi viename plackartinio vagono skyriuje. Tai nebuvo vienos klasės mokiniai, amžius svyravo nuo 15 iki 17 metų, pora dar jaunesnių, kokių 10-12 metų, nebuvo ir juos lydinčių mokytojų. Moksleivių grupę lydėjo du 20-22 metų vaikinai. Taip ir nesupratau, kas tai per grupė (neatrodė nei sportininkais, nei turistautojais), ir kodėl juos lydi ne mokytojai - tie du vaikinai tikrai neatrodė mokytojais, gal pedagoginio instituto studentai... Jaunesnioji grupės dalis susėdo kitame plackarto skyriuje ir didesnę kelio dalį žaidė kortomis. Tuo tarpu pagrindinis veiksmas ėmė vykti tame skyriuje, kuriame sėdėjau aš. Nes čia šalia manęs atsisėdo grupės vadai, prieš jas dvi vyriausiosios merginos, gal 17 ar 18 metų, ir kas svarbiausia, visokeriopiai neblogos. Viena taip pat nebloga 16-metė sėdėjo priešais mane o, viršuje ant gultų atsigulė dar pora vaikinų iš grupės. Temperatūra ėmė kilti. Tos dvi vyriausios moksleivės beveik iš karto ėmė kabinti grupės vadus visai atvirai, pradėjo gundyti juos savo kūnais... Sugalvojo persirengti. Na kokie ten gali būti rūbeliai karštą vasaros dieną, ir kas po jais?.. Lėtai persirengė... Viena net du kartus keitė rūbus... Galėjo ir daugiau kartų, ir abi... 10 vyriškų akių tam būtų pritarusios... 16-metė demonstravo kuklumą ir susinepatoginimą. Kol kas... Matėsi, kaip vadai bando nekreipti dėmesio, bando susivaldyti. Aptarinėjo maitinimosi kelionėje racioną, kaip už 100 grivnų visai grupei prasimaitinti parą. Makaronai, grikiai, turisto pysryčiai į makaronų košę... Vėliau dvi vyresniosios perėjo prie pokalbių apie mokslą. Tapo aišku, kad jos mokosi paskutinėje klasėje, taigi, gal jau ir turėjo 18, o gal dar ir ne. Gundymas tęsėsi - nuogas kojas sudėjo priešais sėdėjusiems vadams tarp kojų ant sėdynės, „netyčia“ jomis perbraukdavo per šortais vilkinčių vadų kojas... Vėliau abi persėdo šalia vadų... Tie nepasidavė, nors mačiau, kaip sunku jiems buvo... Ką ten jiems... Man irgi nebuvo lengva... Įtampa kiek atslūgo kai visi ėmė vakarieniauti, iš gretimo skyriaus atėjo kiti moksleiviai, ėmė keistis vietomis, vaikščioti po vagoną.
                  Antras veiksmas prasidėjo po vakarienės. Vyresniosioms nepavykus sugundyti vadų, jais užsiėmė dvi jaunesniosios moksleivių grupės merginos. Ta, kuri ilgą laiką kukliai sėdėjo prieš mane, ir kita, iki tol važiavusi gretimame plackarto skyriuje... Glaustėsi, apkabinėjo vagono keleivių akivaizdoje... Tuo tarpu vyresniosios demonstratyviai „keršyjo“ vadams - ėmėsi jaunesnių grupės vaikinų... Glaudė prie savęs, glostė plaukus... Moksleivių grupė išlipo naktį kažkokioje nedidelėje stotyje. Įtariu, jų laukė karšta naktis. Ypač grupės vadų. Ar atsilaikė nepilnamečių kerams nakvynės metu?

                  Tęsinys bus.
                  Paskutinis taisė Al1; 2018.02.12, 17:44.

                  Comment


                    Šiandien UZ pasirašė maždaug 1 milijardo JAV dolerių vertės kontraktą su General Electrics naujų šilumvežių gamybai ir dalies turimų modernizacijai. JAV bus gaminami šilumvežiai TE33A (Evolution, tie patys, kurių gamyba įsisavinta Kazachstane), ir su laiku jų gamybos lokalizacija Ukrainoje turi siekti 40 proc. Iki 2019 m. pirmo ketvirčio imtinai turi būti pristatyta 30 šilumvežių, kurių gamybos lokalizacija Ukrainoje sieks 10 proc. Iki 2034 metų turi būti pagaminti 225 šilumvežiai. Taip pat Ukrainoje turi būti sukurta šių šilumvežių priežiūros ir remonto bazė bei modernizuoti su GE pagalba 75 seni lokomotyvai.

                    https://zaxid.net/ukrzaliznitsya_pid...ctric_n1449958

                    Visa tai aišku, gražu, bet Ukrainos geležinkelių masteliu tai keli lašai jūroje, turint omenyje ir 16 metų laikotarpį...
                    Paskutinis taisė Al1; 2018.02.23, 17:24.

                    Comment


                      Tęsiu toliau.

                      Elektrinis traukinys ER9M-556 Vinicoje. Ką tik atvyko iš Žmerinkos.



                      Vinica yra taip pat vienas iš patogių persėdimo prasme transporto mazgų, nors pati stotis nėra mazginė, o visai netoli yra tokie dideli geležinkelių mazgai kaip Žmerinka (į pietus nuo Vinicos) ar Kazatinas (į šiaurę nuo Vinicos). Bet Vinica yra srities centras, o tiek Žmerinka, tiek Kazatinas yra nedideli miestai. Taip jau susiklostė, kad turiu tik vieną nuotrauką iš Vinicos stoties ar traukinių joje. Užtat yra trumpas pasakojimas

                      Kalinių vagonas

                      Vinica, ankstyvas rytas stotyje, dar tamsu. Prastai apšviestame perone loja šunys, stovi keturi GAZ sunvežimiai su būdomis. Iš vieno iš jų iššoko grupė VRM kareivių su automatais ir su keliais šunimis nuėjo į antrąjį peroną. Keli kareiviai sustojo tarp sunkvežimių ir pirmojo perono krašto, taip pat užtvėrė praėjimą perone. Iš kito sunkvežimio pradėjo vesti (bėgte) po du zekus su daiktais į antrąjį peroną. Ten juos sutupdė ant žemės ir neleido atsistoti. Netrukus atvažiavo keleivinis Moldavijos geležinkelių traukinys į Kišiniovą su ukrainietišku vagonzaku sąstato gale. Prasidėjo dalies zekų išlaipinimas iš vagono ir atvežtųjų į stotį įlaipinimas. Iš vagono išsodinti zekai buvo sutupdyti antrajame perone nuošaliau nuo vagono. Ne viskas vyko sklandžiai. Vienas zekas nenorėjo išlipti, jį gan ilgai bandė iškrapštyti kol pagaliau bliaunantį ir žviegiantį jėga ištempė iš vagono ir numetė ant perono. Kadangi traukinys vėlavo, o išlaipinimas užtruko, elektrovežio mašinistas ragino greičiau vykdyti procesą - periodiškai švilpė. Viena kartą net truktelėjo traukinį porą metrų priekin. Kai pagaliau visi zekai buvo sulaipinti ir traukinys nuvažiavo, atvežtus zekus vėl po du su daiktais bėgte vedė į sunkvežimius. Pastebėjau, kad atvežtųjų tarpe buvo kelios moterys. Visas zekų perdavimo procesas buvo lydimas šunų lojimo ir kieto rusiško mato. Prisiminiau praeitos nakties pradžios karštą kelionę su moksleivių grupe. Jos vadams, jei neatsispyrė mergoms, galbūt teko išbandyti vagonzako patogumus...
                      Vėliau kitose stotyse irgi teko stebėti kalinių "pakrovimą" ir "iškrovimą" iš vagonų. Tuomet traukinys stovi ilgokai, todėl keleiviai išlipa parūkyti, pavaikščioti ir gali stebėti kalinių etapavimo procesą.

                      ---------

                      Dar vienas tikras tarybinių laikų raritetas, veikiantis ir toks pat, kaip prieš daugybę metų - šalia geležinkelio stoties Vinicoje esantys 5 gazuoto vandens automatai. Šie trys kiek atokiau, stoties aikštėje, o dar du tokie patys šalia stoties pastato, praėjime į pirmąjį peroną. Yra trijų rūšių gazuotas vanduo - kiekvienas automatas parduoda tik atskiros rūšies vandenį (tarybiniais laikais kiekvienas automatas parduodavo dviejų rūšių vandenį - paprastą gazuotą ir su sirupu): paprastą gazuotą ir gazuotą su sirupu, vienas apelsinų skonio, o kitas toks pats, kaip tarybiniais laikais. Apmokėjimas už vandenį kapeikomis (Ukrainoje yra kapeikos, jei nežinote): paprastas - 25 kapeikos, o su sirupu - 50 kapeikų. Pavertus į eurus, išeitų maždaug 0,7 eurocento ir 1,5 eurocento, atitinkamai. Beje, mažiausio nominalo moneta apyvartoje yra 5 kapeikos (~0,1 eurocento). Ir granionos stiklinės, į kurias pilama gazirovkė. Gėriau daug kartų, o stiklinės buvo visada.




                      Apie elektrinius traukinius Ukrainoje. Priemiestinius maršrutus aptarnauja ER9 ar ER2 serijų elektriniai traukiniai. Taip pat Ukrainoje gaminti EPL9 ar EPL2 serijų traukiniai. Yra keletas Rusijoje pagamintų ET2 ir ET9 serijos traukinių Dar elektriniai traukiniai naudojami kaip regioniniai ekspresai. Tai tie patys elektriniai traukiniai, tik regioniniams ekspresams jie yra parinkti geresni, po kapitalinių remontų. Paprastai yra 1 ar 2 vagonai pagerintos klasės (arba kartais vadinami antros), o visi kiti likę vagonai - įprasti. Pagerintuose vagonuose paprastai yra sumontuotos minkštos sėdynės sėdėjimui 3+3. Likusiuose vagonuose įprasti elektriniams traukiniams suolai, bet ne mediniai, o paminkštinti. Dar pagerintuose vagonuose būna užuolaidėlės, bet ne visada. Įlaipinimas ir išlaipinimas į tokius traukinius tik pro vienas vagono duris, prie kurių stovi palydovė. Regioniniai ekspresai stoja tik stambiose stotyse, o bilieto kaina yra tik šiek tiek didesnė nei priemiestinių traukinių. Bilietai parduodami ir internetu, bet tik prieš 3 dienas iki išvykimo, o stotyse jie parduodami tolimojo susisiekimo kasose, spausdinami ant tolimojo susisiekimo blankų, tik kad yra nevardiniai. Regioniniai ekspresai gali būti ir dyzeliniai traukiniai DR1A (buvo laikai, kai ir D1 buvo naudojami regioniniams ekspresams), Pesos 620M, o taip pat ir vagonai su lokomotyvu (teoriškai, praktiškai nesusidūriau). Paprastai regioniniams ekspresams naudojami traukiniai priemiestiniais maršrutais nevažinėja arba naudojami tik nesant rezervo.

                      Tipinis priemiestinio traukinio ER2 ar ER9 salonas. Nuotraukoje žemiau traukinio ER2-330 vagono salonas. Traukinys senas, langai su viengubu stiklu, todėl žiemai įstatomi antrieji stiklai su rėmais. Vėlesnės gamybos traukiniuose langai jau su dvigubais stiklais, nors ir ne paketais.
                      Naujesniuose traukiniuose yra suolai su dermantinine oda, o senesniuose ir netgi kai kuriuose kapitališkai suremontuotuose naujesniuose būna ir tokie mediniai suolai. Taip pat pasitaiko plastikinių suolų su paminkštinimu, tokių, kokie buvo sumontuoti LG D1 modernizuotuose traukiniuose. Priemiestiniai traukiniai prastai prižiūrimi. Salonai retai valomi ir plaunami. Pernai teko važiuoti traukinių, kurio visi vagonai dvokė myžalais. Teko praeiti urinoterapijos kursą... Taip liko neaišku, ar ten kas specialiai visuose vagonuose myžo ir daug, ar valytojos iškrėtė pokštą ir išplovė visus vagonus myžalais... Tualetai tikrai ne prie ko, nes jie ne visuose vagonuose, o dvokė visi vagonai, kuo pats įsitikinau, kai ieškojau normalaus vagono sąstate... Gal kokie bomžai nakčiai suleidžiami permiegoti? Įprastas reiškinys traukiniuose, kurie jau senokai buvo remontuoti - nunešiotos sėdynės. Visi suolai, o ypač tie, kurie su paminkštinimu ir veliūro ar kitokio audinio danga (išskyrus odą), lipnūs. Audiniai apskretę lipniu purvo, riebalų ir dar kažkokios tai masės sluoksniu. Ant medinių suolų tokia masė sunkiau laikosi, be to galima dažniau perdažyti. O suolų su audiniais netvarko. Aišku, rūkoma tamburuose.



                      EPL9T-007 traukinys Žitomiro stotyje. Pirmųjų numerių kabinos tokios, o vėlesnių jau apvalios, modernesnės. Tiek kintamosios, tiek nuolatinės srovės EPL traukiniai yra su trimis tamburais (galiniai vagonai su dviem). Vežimėlių konstrukcija irgi skiriasi nuo ER2 ar ER9.



                      EPL2T-012 Mukačevo stotyje. Vardinis, ilgamečio Lvovo geležinkelio direktoriaus Georgijaus Kirpos garbei.

                      Paskutinis taisė Al1; 2018.02.25, 15:58.

                      Comment


                        Seniausi ER1 dar neseniai buvo Kryme, visi jie jau nurašyti ir pakeisti naujesniais traukiniais iš Rusijos. Dabar seniausi ER1 likę tik Padnieprės geležinkelyje. Važinėja iš Zaporožės į pietus, Melitopolio, Kachovkos link, taip pat į rytus, Krivoj Rogo link.

                        ER1-126 (iš tikrųjų tai tik priekinis vagonas ER1, kiti vagonai ER2) Prišybo stotyje.



                        ER1-126 galinio vagono salonas.



                        ER1-207 (jau berods tik su vienu ER2 vagonu) Prišybe.



                        Stoties pastatas Prišybe.



                        ER1-203 Zaporožė-1 stotyje.



                        EPL2T-022 Zaporožėje-1. Kaip minėjau, vėlesnių serijų EPL traukinių kabinų dizainas kitas.



                        Tęsinys bus.
                        Paskutinis taisė Al1; 2018.02.25, 15:01.

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Šiandien UZ pasirašė maždaug 1 milijardo JAV dolerių vertės kontraktą su General Electrics naujų šilumvežių gamybai ir dalies turimų modernizacijai. JAV bus gaminami šilumvežiai TE33A (Evolution, tie patys, kurių gamyba įsisavinta Kazachstane), ir su laiku jų gamybos lokalizacija Ukrainoje turi siekti 40 proc. Iki 2019 m. pirmo ketvirčio imtinai turi būti pristatyta 30 šilumvežių, kurių gamybos lokalizacija Ukrainoje sieks 10 proc. Iki 2034 metų turi būti pagaminti 225 šilumvežiai. Taip pat Ukrainoje turi būti sukurta šių šilumvežių priežiūros ir remonto bazė bei modernizuoti su GE pagalba 75 seni lokomotyvai.

                          https://zaxid.net/ukrzaliznitsya_pid...ctric_n1449958

                          Visa tai aišku, gražu, bet Ukrainos geležinkelių masteliu tai keli lašai jūroje, turint omenyje ir 16 metų laikotarpį...
                          Įdomu kokios serijos senieji šilumvežiai bus modernizuojami.
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Tikriausiai 2TE10. M62 vargu ar užsiims.

                            Comment


                              unian.net 2018.05.24
                              Naujas langas į Europą: Beskidų tunelis
                              Balandžio 25 d. atidarytas Beskidų tunelis trasoje Lviv-Mukačeve (Lvovas-Mukačevas). Šia trasa eina 60% Ukrainos eksporto į Europą vykdomo geležinkeliais.
                              Dvigubas 1765 m tunelis atidarytas po 4 metų statybos. Projektavimas prasidėjo dar 2007-2011 metais.
                              Statyba kainavo 106 mln EUR. Finansavo Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (40 mln. EUR) , Europos investicijų bankas (50 mln. EUR) ir Ukraińska Zaliznycia..
                              Naujasis tunelis pastatytas apie 20-30 metrų šalia senojo, pastatyto 1886 m., dar Austro Vengrijos laikais. Senasis tunelis buvo sugriaustas per II pasaulinį karą. Paskutinė rekonstrukcija buvo 1954 - 1956 metais.
                              Tunelio pralaidumas padvigubėjo nuo 47 iki 100 traukinių porų per parą. Aukščiausias taškas yra ne tunelio viduryje, o šiauriniame (Lvovo srities) gale. Bus iškart įjungiama rekuperacija. Elektrą tikimasi taupyti ir todėl. kad traukiniai labiau pakrauti į Užkarpatės - Europos pusę.


                              https://economics.unian.net/transpor...iy-tonnel.html
                              https://economics.unian.net/transpor...-let-foto.html

                              Comment


                                Šių metų gegužės 19-25 d. su vienu forumo dalyviu keliavau 5 dienoms į Ukrainą fotografuoti traukinių ir VT. Patogiausia į Ukrainą keliauti būtų lėktuvu, tačiau dėl objektyvių priežasčių kelionės planavimas užtruko ir teko rinktis važiuoti autobusą. Užsisakėm autobuso bilietus (į abi puses 76 Eur) ir gegužės 19 d. "Ecolines" autobusu išvažiavom iš Vilniaus autobusų stoties. Patarimas tiems, kurie planuos kelionę - nesirinkite autobuso. Važiuoti autobusu pakankamai patogu, tačiau PL/UA pasienyje prasėdėsite 6-8 valandas. Pasienyje formuojasi didelės eilės, pareigūnai dirba vangiai (bent jau taip pasirodė), o karštas autobusas tampa pirtimi.
                                Gegužės 19 d. sekmadienį ryte atvykome į Lvovą. Apsistojome hostelyje ir pirmiausia patraukėme į Strijskij parką, kuriame tądien dirbo vaikų geležinkelis. Nors Lvovo vaikų geležinkelyje yra du šilumvežiai TU3-039 (kažkada seniai dirbęs Panevėžyje!) ir TU2-087, tačiau dirba tik pastarasis.
                                1.
                                UZ TU2-087, Lviv, 2018/05/20. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                2.
                                UZ TU2-087, Lviv, 2018/05/20. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                Turbūt nereikia priminti, kad šiame geležinkelyje beveik visas funkcijas (mašinisto, konduktorės-kontrolierės, iešmininko ir kt.) atlieka vaikai, prižiūrimi suaugusiųjų instruktorių.
                                3.
                                UZ TU2-087, Lviv, 2018/05/20. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                4.
                                UZ TU2-087, Lviv, 2018/05/20. by Robertas Salciunas, on Flickr

                                Tą dieną traukinių daugiau nefotografavom, o nusprendėm laiką praleisti mieste, fotogragrafuojant VT, apžiūrint miesto senamiestį bei vakare degustuojant vietinį alų.

                                BUS TĘSINYS.

                                Comment


                                  Antra viešnagės diena buvo skirta traukinių fotografavimui. Pirmiausia apsižvalgėme pagrindinėje Lvovo stotyje ir vėliau nusprendėme bėgiais pereiti per visą tarpstotį nuo Lvovo iki Pidzamče stoties.
                                  1. Ukrainiečių gamybos dyzelinis traukinys DKPr-2-001 Lvovo stotyje:
                                  UZ DKPr-2-001, Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                  2. Automotrisė 620M-004 manevruoja Lvov-zahid depe:
                                  UZ 620M-004, Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                  3. Pačiame depe daug nenaudojamų, nurašytų šilumvežių M62 ir 2M62:
                                  Lviv-zakhid depo, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                  4. Veiksmas vyksta: vienu keliu važiuoja VL11M-066 ir manevruoja... VL82M-056! Šito nesitikėjau pamatyti. 5 vnt. VL82M iš Charkovo perduoti Lvovui.
                                  UZ VL11M-066 and VL82M-056, Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                  5. VL40U-1457-2 su keleiviniu traukiniu Lvovo stotyje:
                                  UZ VL40U-1457-2, Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                  6. 2M62-0999 su "Rahovozu":
                                  UZ 2M62-0999, Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr

                                  Traukiam toliau į tarpstotį.

                                  TĘSINYS BUS.

                                  Comment


                                    Galbūt kils klausimas, ar nebuvo problemų su fotografavimu? Ne. Porą kartų darbuotojai domėjosi, bet užteko pasakyti, kad esam turistai ir jokių pretenzijų nebuvo. Verta pažymėti, kad lokomotyvų brigados draugiškai nusiteikę, 9 iš 10 sveikinasi, kelia rankas, mirksi žibintais ar signalizuoja. Vaikštant stoties ar tarpstočio keliais, geriausia dėvėti kerzus arba žygio batus, nes pakelės nutaškytos šūdais iš traukinių ir permirkę nuo šilumvežių alyvos.
                                    1. Beeinant link Pidzamčės, vėl sutikome prekinį traukinį su VL82M-089:
                                    UZ VL82M-089, BP1479 - Lviv, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                    2. Su prekiniais traukiniais pagrinde važiuoja VL80T ir VL80K serijos elektrovežiai iš Kazatino (!) depo. Nuotraukoje - VL80T-1484:
                                    UZ VL80T-1484, BP1479 - Pidzamche, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                    3. Iš galo iki Kleparovo stoties pastumia stumtuvai. Nuotraukoje - VL80T-718:
                                    UZ VL80T-718, BP1479 - Pidzamche, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                    4. Ukrainos geležinkeliuose dar pilna "krugliakų", kurių būklė linki jiems muziejaus arba nurašymo. Nuotraukoje - ER9P-193:
                                    UZ ER9P-193, BP1479 - Pidzamche, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                    5. Į kadrą papuolė dar šilumvežis - 2M62U-0233 Pidzamčės stotyje:
                                    UZ 2M62-0233 and VL80T-1322, Pidzamche, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr
                                    6. Taip pat važinėja tepaluoti, nešvarūs, tvankūs ir dūminantys DR1A traukiniai. Nuotraukoje - DR1A-209 Pidzamčės stotyje:
                                    UZ DR1A-209, Pidzamche, 2018/05/21. by Robertas Salciunas, on Flickr

                                    Kitą dieną, t.y. gegužės 22 d. traukinio Lvovas - Maskva plackarte išvažiavom į Ternopolį. Atstumas tarp miestų apie 120-130 km, traukinys kelyje 2,5 val., o bilietas dviems asmenims apie 60 grivnų, apytiksliai 2 Eur.

                                    BUS TĘSINYS.

                                    Comment


                                      Keletas foto kadrų iš Rakhiv stoties Ukrainos - Rumunijos pasienyje. Atsiprašau už kokybę - kelionėje teturiu tik telefoną


                                      Geležinkelis toliau nuo Rakhiv link Rumunijos, panašu, jau senai nebenaudojamas...


                                      Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	226,2 kB ID:	1650604
                                      Išleidžiamasis Rakhiv semaforas Rumunijos pusės link

                                      Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	228,5 kB ID:	1650601
                                      Vakariniam reisui ruošiasi priemiestinis Rakhiv - Kolomya

                                      Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	231,0 kB ID:	1650602
                                      Tas pats tik su krašteliu stoties

                                      Click image for larger version  Name:	 Views:	1 Size:	227,9 kB ID:	1650605
                                      Rakhiv - Kolomya pajuda iš stoties
                                      Attached Files
                                      Paskutinis taisė statyba; 2018.06.25, 23:08.

                                      Comment


                                        Tarp Kijevo centrinės geležinkelio stoties ir pagrindinio Boryspilio (Borispolio) oro uosto iki 2018 metų pabaigos bus pastatyta 3,7 km geležinkelio linija.
                                        Bendras tarp stočių atstumas 37,4 km

                                        aif.ua 2018.07.05
                                        Правительство одобрило проект железной дороги из Киева в Борисполь
                                        Vyriausybė pritarė geležinkelio iš Kijevą į Boryspilį projektu
                                        http://www.aif.ua/society/pravitelst...eva_v_borispoli

                                        kijev.informator.ua. 2018.07.05
                                        Из Киева в «Борисполь» на экспрессе за 35 минут
                                        Iš Kijevo š Boryspilį ekspresu per 35 minutes

                                        https://kiev.informator.ua/2018/07/0...i-data-starta/


                                        unian.net 2018.08.01
                                        Скоростная электричка в "Борисполь" строится с опережением графика
                                        Greituminė elektrifikuoto geležinkelio linija statoma pralenkiant grafiką
                                        https://economics.unian.net/transpor...-groysman.html

                                        Comment


                                          Statyba (iš SSC)



                                          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X