Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[UA] Ukrainos geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Mašinistas ir netradicinės orientacijos stažuotojas. Ukraina, 2013, epizodas iš "Путевая страна". Tai štai kaip kartais nutinka. Galas teisingas.


    Paskutinis taisė 99; 2017.08.21, 15:13. Priežastis: Kalbos kultūra...

    Comment


      Parašė railman Rodyti pranešimą
      Pasigedau savo pranešimų, publikuotų pernai rugpjūtį, apie kelionę traukiniu iš Kijevo į Užgorodą. Gal kas matėt?
      Buvo labai įdomios nuotraukos iš Užkarpatės.
      Gaila, kad forume daug informacijos dingo dėl kenkėjų ir užsilenkusių Photobuket'ų


      Netyčia internete suradau vieno austro 2016 metų įspūdžius iš Vinohradivo-Chusto-Solotvyno ruožo
      Rally through the East '16 - 11: I love Khust!
      http://www.railforums.co.uk/showthread.php?p=2698782

      Comment


        Kelionė po Ukrainą prasidėjo Lvove
        Ukrainos avialinijų lėktuvas nusileido prieš vidurnaktį. Taksi jau nevažinėjo, išsikviesti neatvažiavo.
        Dušmanai nuleido kainą nuo 250-300 iki 200 hryvnių (UAH) arba 7 eurų. Reguliari taksi kaina klausiant rusiškai arba ukrainietiškai (nesunku išmokti "skilky koštuje") tik 150-180 hryvnių (5-6 eurai).

        Viešbutukas naujas ir prie pat Pidzamčės (Підзамче) stoties. Pasirinkome todėl, kad arti centras ir patogu nusivežti daiktus traukiniu į Lvovo stotį.
        Personalas paslaugus, bet dar nežino, kur ta stotis. Navigacija rodė, kad stotis lyg ir miesto pusėje. Perėjom į kitą bėgių pusę, kai buvo galima kampais nusigauti toje pačioje pusėje.



        Pidzamčė / Підзамче


        Į šitą traukinį galėjome suspėti, bet nelipome be bilietų






        Pidzamčės stoties pastatas


        Nusipirkome bilietus. Kaina už vieną stotelę 6 UAH (apie 0,20 EUR).
        Tame skaičiuje 0,01 UAH (0,0003 EUR) - draudimo įmoka.


        Naujieji lvoviečiai savaitgaliui grįžta į savo tėviškes





        Atvažiuoja elektrinis traukinys L'viv - Ternopil' (Львів - Тернопіль)


        Šalia stovi elektrovežis


        Comment


          Galima į priemiestinius nepirkti kasose (tik nereikia painioti pagreitintų arba taip vadinamų regioninių traukinių, kurių nedaug, bet tai kiek pagerinti elektriniai, dyzeliniai ar lokomotyvų traukos traukiniai. Juose vietos numeruotos ir įlaipinimas tik su kontrole prie durų). Konduktoriai parduos. Arba į kišenę įsidės. Arba iš viso nepasirodys (dažniausiai visgi tikrina). Jokių antkainių nėra, o kaina ir taip mums juokinga...
          Visgi trigubai didesnė už tramvajaus, o juk tai miestas. Tramvajus kainuoja tik 2 gr (berods Nr. 6) ir jis važiuoja pro šią stotį į geležinkelio stotį.
          Paskutinis taisė Al1; 2017.09.15, 21:17.

          Comment


            Dyzelinio traukinio salonas


            Lvovas / Львів. Geležinkelio stotis
            Dengti peronai per 8 kelius. Stogo plieno konstrukcijos iš Bohemijos (dabartinės Čekijos)


            Puiki 1909 m. Austro-Vengrijos statyta stotis.


            Pirmieji įspūdžiai Lvove


            Stoties aikštės rajonas. Ten geriau neužsibūti


            Stotyje yra dvi salės: dešinėje - visiems, kairėje - mokama salė (1 val- 10 UAH / 0,33 EUR). Mokamos salės prižiūrėtoja - kaip bufetava anais laikais (o Ukrainoje - kaip tipinis serviso darbuotojas ir šais laikais) - iš pradžių rūsti, bet po pusvalandžio atlyžta ir net tampa draugiška.
            WiFi yra tik mokamoje salėje (1 val. 16 UAH/ 0,53 EUR). Jei nori pasikrauti telefoną ar kitą "gadžetą" (ten vartojami tokie terminai) - tai 1 val. irgi 10 UAH. Toks bičiukas paslėps tavo telefoną po stalu ir tą valandą galvosi, ar atgausi savo turtą - nes jis tik kartais įkiša nosį į savo kampą..
            WC tarifas 3 UAH (0,10 EUR), bet kažką baisesnio sunku sugalvoti.
            Bagažas parai - 20 EUR (0,66 EUR); palyginimui - Kijeve 40-45 UAH, priklausomai nuo daikto dydžio.
            Paskutinis taisė Romas; 2017.09.15, 21:39.

            Comment


              2 a. yra nemokama salė, kurioje praktiškai nuolat yra laisvos vietos, nes 1 a. nemokama salė dažniausiai užimta ir šiaip sėdi visokie prasmirdėliai ar kaimiečiai su pakais. Taip pat 2 a. yra nemokamas tualetas ir dušas (mokamas). Įėjimas tik iš 1 perono, arčiau dešiniojo (jei žiūrima iš miesto pusės) tunelio. Dar yra mokama salė 2 a. ir kasos joje. Bet apie jas mažai kas žino...
              Apie mokama tualetą tunelyje tai be reikalo taip. Lietuvoje yra stočių su baisesniais tualetais.
              Stoties debarkadieriaus metalinės konstrukcijos pagamintos Austrijos-Vengrijos Silezijoje, yra lietos lentelės su užrašais Witkowice Morawa. Nors gal tai tarpukario rekonstrukcijos pasekmė. Esu matęs Pirmojo pasaulinio nuotraukas internete, tai stotis nebuvo labai nukentėjusi. Tačiau tai nebuvo karo pabaigos nuotraukos ir vėlesnių kovų metu ji galėjo nukentėti. Taip pat gali būti, kad stotis rekonstruota po Antrojo pasaulinio karo ir detalės debarkadieriui buvo užsakytos gamykloje, kuri jį ir pagamino. Taip pat galbūt tai paskutinio remonto pasekmė - vėlgi, UZ užsakė remontui detales gamykloje, kuri kažkada tai pagamino visą konstrukciją.
              Paskutinis taisė Al1; 2017.09.16, 07:12.

              Comment


                Keliauti traukiniais Ukrainoje labai pigu ir santykinai patogu (apie komfortą ir servisą- atskirai).
                Patogumas tame, kad traukinių yra daug, o linijų tinklas labai tankus, kaip ir anais laikais.
                Dabar ten žmonės važinėja traukiniais - ne tik dėl prastų Ukrainos kelių, bet ir dėl patogumo.
                Tas pigus malonumas kainuoja nei daug nei mažai - dėl keleivių vežimo "Укрзалізниця" (UZ - Ukrain'ska Zaliznycia) patyrė 11 mlrd hryvnių nuostolių (apie 354 mln EUR), kurių valstybė nekompesuoja; o visi Ukrainos geležinkeliai 2017 m. tikisi pelno tik 60 mln UAH (apie 2 mln EUR). Anksčiau ar vėliau tas balius baigsis -bus mažinama reisų, uždaromos linijos ir brangs bilietai.
                "Укрзализныця" ожидает более 11 миллиардов убытка от пассажирских перевозок
                https://economics.unian.net/transpor...perevozok.html
                https://economics.unian.net/transpor...millionov.html
                https://economics.unian.net/transpor...-pribyili.html

                Pagrindinėmis trasomis traukiniai važinėja gana greitai; šalutinėmis - lėtai, o priemiestiniai - išvis lėti

                Planuoti kelionę labai paprasta. Keleivinių traukinių tvarkaraščiai yra Ukrain'skos Zalyznycios puslapyje Ukrzaliznytsia >>Timetables
                Tam nereikia jokių rusų ar ukrainiečių kalbos žinių; tik reikia žinoti, kaip vadinasi ukrainietiški vietovardžiai (Kyiv, Lviv, Dnipro). Oficiali transkribcija yra anglų kalbos pagrindu. Šį kartą į rytius nevažiavom, tai nebuvo aktualu domėtis, kad pestaraisias metai Artiomovskas virto Bachmutu, o Kirovogradas - Kropyvnickiu.
                http://www.uz.gov.ua/en/passengers/timetable/


                Iteracija 1. Įvedus bet kokį pavadinimą išmetami spėjami pasirinkimai



                Iteracija 2. Išmetama krūva rezultatų.
                Tie patys traukinių numeriai gali kartotis dėl keičiamo grafiko (pvz. , vasarą važinėjama lėčiau) ar dėl remonto darbų.
                Niuansai yra su kas antrą dieną važinėjančiais traukiniais. Pvz., jei parašyta, kad traukinys Kijevas - Užhorodas važinėja porinėmis dieniomis, tai jis porinėmis išvažiuoja iš Kijevo, o Lvove būna neporinės dienos paryčiais.
                Kad pasirinkto traukinio nėra ar jis yra, galutinai išsiaiškini užsakydamas bilietus.


                Tolesnis tvarkaraščių studijavimas paprastas ir patogus - ar pagal stotį, ar pagal traukinį. Naršymas po tą puslapį yra vienas malonumas net telefone. Per pusvalandį galima susidaryti bendrą vaizdą apie norimo regiono pasiekiamumą traukiniais.
                Lyginti su naftalininiu Lietuvos geležinkelių tvarkaraščių puslapiu kažkaip nekilo noras. Ten nėra tokio sovietinio kretinizmo, kaip LG tvarkaraščio puslapyje, kur pirmi krypčių pasirinkimai yra Vilnius -> Abdulino, Abakan ar Adler.
                Paskutinis taisė Romas; 2017.09.16, 00:18.

                Comment


                  Priemiestinių traukinių tvarkarščius galima susirasti regioninių geležinkelių (Pietvakarių, Pietų, Padnieprės, Donecko, Odesos ar Lvovo) puslapiuose. Ten anglų kalbos žinių naudingumas yra artimas nuliui. Reikia turėti bent kirilicos pradmenis, kompiuteryje klaviatūra nebūtina; įmanoma naršyti ir telefonu.

                  Pvz. Lvovo geležinkelių Львівська залізниця [L'vivs'ka zaliznycia] puslapis
                  http://railway.lviv.ua/schedule/suburban/

                  Iteracija 1.
                  Reikia susirasti priemiestinių traukinių tvarkaraščių skiltį Розклад руху приміських поїздів [Rozklad ruchu primis'kich pojizdiv]



                  Iteracija 2.
                  Sufleris pagal kryptis (Розклад руху по напрямках) nėra patogus
                  Stoties pasirinkimas iš sąrašo pagal stotis Розклад руху приміських поїздів між станціями [Rozklad ruchu primis'kich pojizdiv miž stancijamy] yra labai greitas ir santykinai patogus.


                  Iteracija 3. Rezultatas: Pidzamče - Lviv tvarkarašttis


                  Paskutinis taisė Romas; 2017.09.16, 00:18.

                  Comment


                    Bilieto pirkimas į Ukrainos traukinį


                    Puslapis Ticket.UA. https://gd.tickets.ua/en

                    Iteracija 1. Pasirenkame maršutą
                    Versija angliškai


                    Versija ukrainietiškai. Leidžia įvesti stoties pavadinimą lotyniškomis raidėmis


                    Iteracija 2.
                    Rezultatas: Lvovas - Kijevas (apie 600 km)


                    Vienas iš kelionės planavimo malonumų - ukrainietiškų kainų tyrinėjimas.
                    Keleivinis traukinys. Plackartas 161 UAH / 5,36 EUR , firminiame vagone 197 UAH / 6,60 EUR, Kupe 349 UAH / 11,70 EUR
                    Greitasis traukinys. Kupe 509 UAH / 17,00 EUR ; Liuksas 1065 / 35,00 EUR
                    Intercity. 1 kl. 574 UAH / 19,00 EUR ; 2 kl. 289 / 9,60 EUR
                    Važiuojant naktį, aišku, plackarto geriau nesirinkti.

                    Nusipirkus internetu bilietą (kursas beveik normalus - bankai nuima tik apie 2-3% nuo kurso) gaunamas ir atsipausdinams užsakymo blankas.


                    Užsakymo blanką reikia pasikeisti į bilietus bet kurioje geležinkelio stotyje likus bent 15 minučių iki traukinio išvykimo.
                    Teoriškai užtektų to 16 ženklų kodo ЖФ7-А1-3120000-0000, bet mes ukrainietiško serviso atsparumo ribų tokiu būdu nebandėme.
                    Didelėse stotyse reikia pažiūrėti, kur žmonės keičiasi tuos bilietus, kad nereikėtų be reikalo stovėti eilėje.
                    Mes Lvove pasikeitėme visų kelionių bilietus išankstinėje kasoje - tiesiai, o ne šone, kur parduodami bilieta einamajai dienai.




                    Comment


                      Visgi pirkti bilietą geriau oficialiame puslapyje http://booking.uz.gov.ua/, kuris prieinama ir iš oficialaus UZ puslapio per meniu. Nėra antkainių, kuriuos ima neoficialūs puslapaliai, o puslapio funkcionalumu neoficialūs nusileidžia. Nors šiaip bilietai kasose pigesni, visgi kelionei juos geriau pirkti internetu, nes dauguma traukinių tušti nevažinėja. Vasaros metu bilietų populiariausiomis atostogų kryptimis (ne tik prie jūros ar iš jos), gali nebūti jau prieš kelias savaites. Be to stotyse, ypač pagrindinėse, nuolat prie kasų stovi didelės eilės, kurių galima išvengti perkant bilietus internetu.
                      Perkant internetu galima pasirinkti vietą grafiškai, taigi, bus aišku, ar tai viršutinė, ar apatinė, ar šonine (jei plackartas) vieta. Bet kokiu atveju nelyginės vietos yra apatinės. Kiek sudėtingiau su sėdimais vagonais. Ten vietą irgi galima pasirinkti, tik nebus aišku, ar ji prie lango, ar prie praėjimo. Taip pat ir pagreitintų elektrinių ir dyzelinių vietomis, kurios pateiktos ne pagal jų realų išdėstymą. Bet į šiuos traukinius paprastai vietų būna prieš pat išvykimą, nebent problemų gali kilti į maršrutus, aptarnaujamus Pesomis. Bet tokių maršrutų nedaug. Dar vienas momentas - į pagreitintus (regioninius) bilietų pardavimas internetu prasideda prieš 3-14 dienų. Kai į kitus traukinius - prieš 45, kai kuriuos prieš 30 dienų. Beje, pagreitintų traukinių grafikai pateikiami ir tolimojo susisiekimo traukinių paieškoje, ir priemiestinių tvarkaraštyje.

                      Į kokius 80 proc. traukinių bilietai yra elektroniniai, t.y. juos galima iš karto atsispausdinti su spausdintuvu. Kitais atvejais atsispausdinus užsakymo blanką, jį reikia pakeisti į bilietą bet kurioje tolimojo susisiekimo kasoje bet kurioje Ukrainos stotyje, išskyrus kelias, kurių sąrašas pateikiamas. Teoriškai be eilės, bet praktiškai pagal situaciją, nes gali būti apšauktas. Kai kur yra atskiros kasos bilietų spausdinimui ar grąžinimui. Bilietų spausdinimo automatų net Kijeve nėra. Nors puslapyje skelbiama, kad Kijeve yra automatas bilietų atsispausdinimui iš blanko arba pagal užsakymo numerį. Negaliu garantuoti, bet į IC+ traukinius, aptarnaujamus Hyundai Rotem ar Tarpan traukiniais bilietą galima pateikti ir telefone. Šiuose traukiniuose palydovai juos tikrina ne prie durų, o kelionės metu. Jie turi QR kodo nuskaitymo įrenginius ir jais nuskaito bilieto kodą.

                      Internetu perkami bilietai yra vardiniai. Kasose taip pat, bet paso pateikti nebūtina. Visgi užsieniečiams geriau pateikti pasą, nes įrašys klaidingai, o paskui gali neįleisti į vagoną. Nors man to nėra atsitikę. Paso palydovai dažniausiai nereikalauja, o jei ir reikalauja, tai įdėmiai neskaito. Į pagreitintus traukinius bilietai parduodami tolimojo susisiekimo kasose, bet jie ne vardiniai, o perkant internetu jie yra vardiniai.

                      Beveik į visus tolimojo susisiekimo traukinius galima nusipirkti bilietus internetu, išskyrus labai nedidelį kiekį sezoninių. Į kai kuriuos labai populiarius traukinius tarp kai kurių stočių bilietai internetu neparduodami, tik kasose. Taip pat bilietai internetu neparduodami nei į tarptautinius traukinius (ne tik Ukrainos geležinkelių), nei važiavimui jais Ukrainos ribose, kas nedraudžiama ir galima kasose nusipirkti bilietą. Tik jie parduodami likus 6 ar dar mažiau valandų iki išvykimo, jei traukinys vyksta per Ukrainą tranzitu ar atvyko į Ukrainą. Jei išvyksta, tai berods iki 45 dienų. Visgi yra kelios išimtys: į vieną iš dviejų IC traukinių Kijevas - Pšemyslis (Lenkija) - Kijevas bilietai parduodami iki (ir iš) Pšemyslio, ir, aišku, važiavimui viduje Ukrainos. Taip pat į Kovelis - Chelmas (Lenkija) - Kovelis. Dar galima nusipirkti bilietus internetu į kai kuriuos Baltarusijos traukinius važiavimui Ukrainos viduje (tik kai kuriais ruožais). Važiavimas Ukrainos viduje tarptautiniais traukiniais yra brangesnis apie 2 kartus, bet ne visada. Jei traukinys Ukrainos geležinkelių, gali būti ir vidinė kaina. Taip pat pigūs yra Moldovos traukiniai.

                      Perkant internetu standartiškai į plackartinius, kupė ar liukso vagonus yra siūloma patalynė ir arbata. Dienos metu patalynė tikrai nereikalinga ir jos galima atsisakyti, tai sumažina bilieto kainą, kartais ženkliai, jei bendra kaina siekia iki maždaug 60-70 gr. Arbatos taip pat galima atsisakyti, bet jos atsisakymas perkant internetu kainos nekeičia. Kasose apie patalynę klaus (galbūt) arba reikia sakyti, kad nori ar nenori jos.

                      Oficialiame bilietų pardavimo puslapyje bilietus galima grąžinti. Tai paprasta, tereikia būti prisiregistravus puslapyje. Ko perkant bilieto nereikia daryti. Pinigai gražinami per kelias dienas, tačiau grąžinama tik bilieto kainos dalis. Bilieto kaina tai ne ta suma, kurią reikia sumokėti perkant bilietą, o kelionės kaina, kuri būna biliete detalizuota, t.y. grąžinama tik jos dalis, berods 40 proc. Draudimas ir komisinė rinkliava taip pat negrąžinami. Tas pats ir grąžinant kasose. Pavyzdžiui, man vieną kartą už maždaug 140 gr. bilietą grąžino tik 5 gr. su kapeikomis.

                      Be to, kas nežino, įlipant į tolimojo susisiekimo traukinį bilietus palydovas paima, o paskui prieš išlipant grąžina. IC+ to nėra, ten, kaip minėjau, tikrina kelionės metu ir nuskaito tik QR kodus. Taip pat nepaima bilietų pagreitintuose (regioniniuose) traukiniuose.

                      Ir dar. Sėsti reikia tik į savo vietą, nes tikrai išvis. O atsikalbinėjimų, kad yra laisvų vietų, geriau nepradėti. Nes kitoje stotyje gali įlipti daug keleivių ir vis tiek reikės trauktis į savo vietą. Galima tik susitarti su kitu žmogumi ir apsikeisti. Aišku, jei daug laisvų vietų, galima sėsti ir ne į savo vietą, bet tada reikia būti pasiruošusiam, kad vis tiek gali išvyti, nekelti triukšmo dėl to bei nesiuntinėti keleivio, kurio vietą užimti, į kitą vietą. Tik tartis. Pas mus Lietuvoje taip nėra, ir dar bliauna kai kurie, ko tu prie jo kabinėjiesi dėl savo vietos.

                      El. bilietas

                      Paskutinis taisė Al1; 2017.09.16, 07:06.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Visgi pirkti bilietą geriau oficialiame puslapyje http://booking.uz.gov.ua/, kuris prieinama ir iš oficialaus UZ puslapio per meniu. Nėra antkainių, kuriuos ima neoficialūs puslapaliai, o puslapio funkcionalumu neoficialūs nusileidžia. Nors šiaip bilietai kasose pigesni, visgi kelionei juos geriau pirkti internetu, nes dauguma traukinių tušti nevažinėja. Vasaros metu bilietų populiariausiomis atostogų kryptimis (ne tik prie jūros ar iš jos), gali nebūti jau prieš kelias savaites. Be to stotyse, ypač pagrindinėse, nuolat prie kasų stovi didelės eilės, kurių galima išvengti perkant bilietus internetu.
                        Perkant internetu galima pasirinkti vietą grafiškai, taigi, bus aišku, ar tai viršutinė, ar apatinė, ar šonine (jei plackartas) vieta. Bet kokiu atveju nelyginės vietos yra apatinės. Kiek sudėtingiau su sėdimais vagonais. Ten vietą irgi galima pasirinkti, tik nebus aišku, ar ji prie lango, ar prie praėjimo. Taip pat ir pagreitintų elektrinių ir dyzelinių vietomis, kurios pateiktos ne pagal jų realų išdėstymą. Bet į šiuos traukinius paprastai vietų būna prieš pat išvykimą, nebent problemų gali kilti į maršrutus, aptarnaujamus Pesomis. Bet tokių maršrutų nedaug. Dar vienas momentas - į pagreitintus (regioninius) bilietų pardavimas internetu prasideda prieš 3-14 dienų. Kai į kitus traukinius - prieš 45, kai kuriuos prieš 30 dienų. Beje, pagreitintų traukinių grafikai pateikiami ir tolimojo susisiekimo traukinių paieškoje, ir priemiestinių tvarkaraštyje.

                        Į kokius 80 proc. traukinių bilietai yra elektroniniai, t.y. juos galima iš karto atsispausdinti su spausdintuvu. Kitais atvejais atsispausdinus užsakymo blanką, jį reikia pakeisti į bilietą bet kurioje tolimojo susisiekimo kasoje bet kurioje Ukrainos stotyje, išskyrus kelias, kurių sąrašas pateikiamas. Teoriškai be eilės, bet praktiškai pagal situaciją, nes gali būti apšauktas. Kai kur yra atskiros kasos bilietų spausdinimui ar grąžinimui. Bilietų spausdinimo automatų net Kijeve nėra. Nors puslapyje skelbiama, kad Kijeve yra automatas bilietų atsispausdinimui iš blanko arba pagal užsakymo numerį. Negaliu garantuoti, bet į IC+ traukinius, aptarnaujamus Hyundai Rotem ar Tarpan traukiniais bilietą galima pateikti ir telefone. Šiuose traukiniuose palydovai juos tikrina ne prie durų, o kelionės metu. Jie turi QR kodo nuskaitymo įrenginius ir jais nuskaito bilieto kodą.

                        Internetu perkami bilietai yra vardiniai. Kasose taip pat, bet paso pateikti nebūtina. Visgi užsieniečiams geriau pateikti pasą, nes įrašys klaidingai, o paskui gali neįleisti į vagoną. Nors man to nėra atsitikę. Paso palydovai dažniausiai nereikalauja, o jei ir reikalauja, tai įdėmiai neskaito. Į pagreitintus traukinius bilietai parduodami tolimojo susisiekimo kasose, bet jie ne vardiniai, o perkant internetu jie yra vardiniai.

                        Beveik į visus tolimojo susisiekimo traukinius galima nusipirkti bilietus internetu, išskyrus labai nedidelį kiekį sezoninių. Į kai kuriuos labai populiarius traukinius tarp kai kurių stočių bilietai internetu neparduodami, tik kasose. Taip pat bilietai internetu neparduodami nei į tarptautinius traukinius (ne tik Ukrainos geležinkelių), nei važiavimui jais Ukrainos ribose, kas nedraudžiama ir galima kasose nusipirkti bilietą. Tik jie parduodami likus 6 ar dar mažiau valandų iki išvykimo, jei traukinys vyksta per Ukrainą tranzitu ar atvyko į Ukrainą. Jei išvyksta, tai berods iki 45 dienų. Visgi yra kelios išimtys: į vieną iš dviejų IC traukinių Kijevas - Pšemyslis (Lenkija) - Kijevas bilietai parduodami iki (ir iš) Pšemyslio, ir, aišku, važiavimui viduje Ukrainos. Taip pat į Kovelis - Chelmas (Lenkija) - Kovelis. Dar galima nusipirkti bilietus internetu į kai kuriuos Baltarusijos traukinius važiavimui Ukrainos viduje (tik kai kuriais ruožais). Važiavimas Ukrainos viduje tarptautiniais traukiniais yra brangesnis apie 2 kartus, bet ne visada. Jei traukinys Ukrainos geležinkelių, gali būti ir vidinė kaina. Taip pat pigūs yra Moldovos traukiniai.

                        Perkant internetu standartiškai į plackartinius, kupė ar liukso vagonus yra siūloma patalynė ir arbata. Dienos metu patalynė tikrai nereikalinga ir jos galima atsisakyti, tai sumažina bilieto kainą, kartais ženkliai, jei bendra kaina siekia iki maždaug 60-70 gr. Arbatos taip pat galima atsisakyti, bet jos atsisakymas perkant internetu kainos nekeičia. Kasose apie patalynę klaus (galbūt) arba reikia sakyti, kad nori ar nenori jos.

                        Oficialiame bilietų pardavimo puslapyje bilietus galima grąžinti. Tai paprasta, tereikia būti prisiregistravus puslapyje. Ko perkant bilieto nereikia daryti. Pinigai gražinami per kelias dienas, tačiau grąžinama tik bilieto kainos dalis. Bilieto kaina tai ne ta suma, kurią reikia sumokėti perkant bilietą, o kelionės kaina, kuri būna biliete detalizuota, t.y. grąžinama tik jos dalis, berods 40 proc. Draudimas ir komisinė rinkliava taip pat negrąžinami. Tas pats ir grąžinant kasose. Pavyzdžiui, man vieną kartą už maždaug 140 gr. bilietą grąžino tik 5 gr. su kapeikomis.

                        Be to, kas nežino, įlipant į tolimojo susisiekimo traukinį bilietus palydovas paima, o paskui prieš išlipant grąžina. IC+ to nėra, ten, kaip minėjau, tikrina kelionės metu ir nuskaito tik QR kodus. Taip pat nepaima bilietų pagreitintuose (regioniniuose) traukiniuose.

                        Ir dar. Sėsti reikia tik į savo vietą, nes tikrai išvis. O atsikalbinėjimų, kad yra laisvų vietų, geriau nepradėti. Nes kitoje stotyje gali įlipti daug keleivių ir vis tiek reikės trauktis į savo vietą. Galima tik susitarti su kitu žmogumi ir apsikeisti. Aišku, jei daug laisvų vietų, galima sėsti ir ne į savo vietą, bet tada reikia būti pasiruošusiam, kad vis tiek gali išvyti, nekelti triukšmo dėl to bei nesiuntinėti keleivio, kurio vietą užimti, į kitą vietą. Tik tartis. Pas mus Lietuvoje taip nėra, ir dar bliauna kai kurie, ko tu prie jo kabinėjiesi dėl savo vietos.

                        El. bilietas

                        Aš Ukrainoje irgi perku bilietus tiesiai internetu tik per http://booking.uz.gov.ua/ - niekad nebuvo problemų su kažkių užsakymo blankų spausdinimais ir keitimais po to į bilietus - o iš karto gauni normalų bilietą, kurį atsispausdini pats. Be to, drąsiai gali pasirinkti vietą, kas labai patogu

                        Comment


                          O per trapininkus negalima nusipirkti bilietų į traptatinius maršrutus? Aš prieš porą savaičių buvau kažkokiam pusiau oficialia iatrodančiame puslapyje ir maršrutui Varšuva - Lvovas žiūrėjau bilietus. Tai kaip ir galima buvo užsakyti. Irgi buvo tie dalykai su pasirinkimu arbatos, patalynės ir tt. Apie 100 grivnu kaina buvo tai ne kažkoks labai didelis antkainis jei jau ne oficiali svetainė buvo.
                          Tik tiek, kad užsakymo nevykdžiau tai gal ten tik pažiūrėt kainas leido, bet nepanašu buvo į tai, atrodė, kad galima ir nusipirkti.

                          Comment


                            Tikrai ne į visus traukinius bilietai iš karto elektroniniai, o ne užsakymo blankas. Šiemet įvedė patobulinimą oficialiame bilietų pardavimo puslapyje - pasirinkus vietą, kai parodo kainą, iš karto rodo ir ar bilietas elektroninis, ar užsakymo blankas. Anksčiau to nebuvo ir bilietą ar užsakymo blanką gaudavai tik apmokėjęs.

                            Į tarptautinius iš Lenkijos gal ir galima nusipirkti. Nors pačioje Lenkijoje į tarptautinius bilietai internetu parduodami tik į kai kuriuos traukinius, net pačių Lenkijos geležinkelių formavimo traukinius.
                            Bendrai paėmus su bilietų pirkimu į tarpatinius traukinius, pavyzdžiui, Baltarusijos ar Rusijos geležinkelių, yra problemų. Kai kuriais atvejais oficialūs ir neoficialūs puslapiai juos gali parduoti, bet bus ne bilietas, o užsakymo blankas, kurį pasikeisti į bilietą galima tik Baltarusijos ar Rusijos geležinkelių kasose. O jei norima vykti į šias šalis, tai to padaryti kitur negalima ir galima susimauti. Grąžinant bilietą bus prarasta dalis pinigų. Baltarusijos geležinkelių bilietų puslapyje tai gan aišku - jei yra elektroninė registracija, tai iš karto bus bilietas. Jei nėra elektroninės registracijos, tai bus tik užsakymo blankas. Bet kokiu atveju, kiek teko skaityti internete, visos neoficialios svetainės UZ duomenis ima iš oficialios bilietų pardavimo sistemos, o ne per Ekspress-3.
                            Paskutinis taisė Al1; 2017.09.17, 19:08.

                            Comment


                              Gal galite pasakyti ar yra kokie traukiniai i Vengrija, Lenkija arba Slovakija is Ukrainos?

                              Comment


                                Yra. Jei nenurodyta kitaip, tai važiuoja kasdien.

                                Kijevas - Varšuva, naktinis, paprastai 3 RIC vagonai
                                Kijevas - Lvovas - Pšemyslis IC+ (Hyundai Rotem) - 2 kartus per dieną.
                                Lvovas - Vroclavas 1 RIC vagonas
                                Lvovas - Varšuva 1 RIC vagonas
                                Zdolbunovas - Chelmas, Pesa 630M
                                Kijevas - Lvovas - Bratislava - 1 RIC vagonas atskirom dienom
                                Kijevas - Lvovas - Praha - 1 RIC vagonas kasdien
                                Kijevas - Lvovas - Budapeštas 1 RIC vagonas kasdien
                                Čopas - Zahonė - tarp pasienio stočių, aptarnauja Vengrijos geležinkelių traukinys, 6 reisai kasdien.

                                Į Varšuvą, iš karto sakau, kaina kosminė lyginant su autobusais - virš 80 eurų.
                                Iš Kijevo į Bratislavą, Prahą ar Budapeštą kaina irgi panaši.
                                Santykinai optimali kaina į Pšemyslį ir Chelmą. Taip pat ir Čopas - Zahonė, nes atstumas mažas.

                                Detalesnė informacija UZ tvarkaraščiuose. Bilietai internetu parduodami tik į Pšemyslį ir Chelmą. Visi kiti tik kasose. Kadangi kai kuriais maršrutais važiuoja tik po vieną vagoną, tai bilietus reikia pirkti iš anksto, o ne išvykimo dieną.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Čopas - Zahonė - tarp pasienio stočių, aptarnauja Vengrijos geležinkelių traukinys, 6 reisai kasdien.
                                  Dar yra Čopas - Čierna nad Tisou (Slovakija) - tarp pasienio stočių.
                                  Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                  Comment


                                    Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
                                    Gal galite pasakyti ar yra kokie traukiniai i Vengrija, Lenkija arba Slovakija is Ukrainos?
                                    Ukraina šioje srityje daro pažangą
                                    Dar yra / numatomi traukiniai europine vėže:
                                    Kovel - Chelm (Lenkija)
                                    Mukečeve /Mukačevo - Debrecen (Vengrija)
                                    Černivci / Černovicai - Suceava (Rumunija)

                                    Neaišku, ar santykiams geležinkelių srityje su kaimynais (ypač vengrais ir rumunais) nepakenks įstatymas dėl mokyklų ukrainizavimo.

                                    Comment


                                      601 / 602 Lviv - Užhorod - Tiačiv (Львів - Ужгород - Тячiв)
                                      Naktinis traukinys paprastai važiuoja iki Solotvyno - 1 stoties (Солотвино - 1).
                                      Dėl tilto remonto traukinys tuo metu važiavo iki Teresvos (Тересва).
                                      Dar yra variantas Kijevas - Lviv - Mukačeve - Čop - Solotvyno (Teresva). Bet jis važinėja kas antrą dieną ir mums netiko.


                                      Kelionės tikslas - Solotvyno Rumunijos pasienyje.
                                      Kadangi Teresva yra užkampio skylė, kur bus sunku susirasti transportą, todėl pasirinkome išlipti rajono centre Tiačive.
                                      Ši logistinė schema pasiteisino 100%.

                                      Traukinio kupe bilietas už 400 km atstumą kainavo 169 UAH (5,60 EUR)
                                      Maršrutas eina per Užoko perėją. Deja, kalnų vaizdų tamsoje neteko matyti, tik važiuojant per kalnus "dainavo" bėgiai.
                                      Kelias eina per Lenkijos, Slovakijos, Vengrijos ,Rumunijos pasienyje - esant reikalui buvo galima naudotis ES operatorių paslaugomis. Mobiliakus galima pasikrauti rozetėje koridoriuje.
                                      Servisas toks tipiškas "družestvenno-pliovoje otnošenije" . Palydovas gana draugiškas, bet arbatą atnešė gana vėlai.

                                      Kupe kaimynai pasitaikė tokie kalnų fanatikai lenkai Michał ir Gosia iš Katovicų.
                                      Jie vyko į Ukrainos Karpatus kažkur į Horhanus prie Osmolodos. Vienu žodžiu, buvo apie ką pakalbėti.

                                      Tiačiv (Тячiв)




                                      Mūsų jau laukia vietinės logistikos kompanijos "Vam nužna maršrutka?" vairuotojas Kolia ir jo bosas

                                      Paskutinis taisė Romas; 2017.09.30, 08:13.

                                      Comment


                                        Per Užoko perėja verta pavažinėti priemiestiniais. Vaizdai geri. Persėdimas Siankuose, nes tiesioginio maršruto iš Lvovo nėra. Geležinkelis eina palei pat sieną - tvora vietomis atitolsta nuo geležinkelio keliasdešimt metrų, vietomis eina pylimu ne vieną kilometrą. Siankai - skylė. Stotis pakankamai didelė, nes aptarnauja kalnų perėją, taip pat Lvovo ir Užgorodo priemiestinių zonų galinė stotis. Šalia yra miestelis su pora dešimčių namų. Taip pat pasienio apsaugos postas. Kai važiavau, pavasarį, stoties pastatas buvo nugriautas ir statė naują. Buvo šalta ir naktį pasnigo, dieną kartais krito šlapdriba. Tai kelių valandų laukimas buvo š****, nes nesitikėjau, kad nebus kur palaukti. Kai atvažiavo ER2, tai nugyventame vagone buvo tikras "rojus", nes šildė. Peršalau ir susirgau. Tiesa, yra parduotuvėle, kur parduoda ir kavą ar arbatą.
                                        Paskutinis taisė Al1; 2017.09.30, 08:34.

                                        Comment



                                          Tisos upe eina siena tarp Ukrainos ir Rumunijos. Austro - Vengrijos laikais geležinkelis buvo nutiestas abiejose upės pusėse.
                                          Ukrainos pusėje iš vienos pusės yra linija nuo Tiačivo / Тячiв eina iki Solotvyno / Солотвино (yra ir apleista atšaka iki Velykyj Byčkiv / Великий Бичкiв)
                                          Iš kitos pusės Ukrainos geležinkelis nuo Deliatyno / Делятин ir Rachivo / Рахів eina iki pasienio stoties Berlebaš / Берлебаш. Dilove / Ділове kaime bėgiai persikelia į kitą Tisos pusę, už kelių kilometrų yra pasienis su Rumunija.
                                          Beje, Dilove kaime yra ir kur kas tikresnis už mūsiškį Europos centras.
                                          https://www.tripadvisor.com/Location...ia_Oblast.html

                                          Tarpukariu dabartinė Užkarpatė priklausė Čekoslovakijai. Važinėjo traukinys Praha - Jasynia su Rumunijos teritorijos kirtimu. Čekai (gal ir vengrai po 1939 m.) savo krante spėjo nutiesti geležinkelį Teresva - Solotvyno.

                                          Rumunijoje, anoje Tisos pusėje, linija Valea Vișeului - Sighetu Marmației - Câmpulung la Tisa yra su europine, ir su rusiška vėže. Atkarpa Câmpulung la Tisa - Teresva yra tik su rusiška vėže. Sovietmečiu per Rumunijos teritoriją buvo gana intensyvus krovininių traukinių tranzitas.

                                          Apie 2004-2005 metus buvo paleisti Ukrainos dyzeliniai keleiviniai traukiniai Teresva - Sighetu Marmației ir Rachiv - Sighetu Marmației.
                                          Tais traukiniais galėjo važinėti tik vietiniai gyventojai
                                          Tačiau po vieno skandalo 2011 metais, kai traukinyje buvo rastas bešeimininkis kontrabandinių cigarečių krovinys ir Ukrainos Zaliznycia nesumokėjo baudos, šis vietinis susisiekimas buvo nutrauktas


                                          Žemėlapis iš www.mapy.cz

                                          Yra kalbų apie geležinkelio Rachiv- Sighetu -Teresva atstatymą, bet tai bus turbūt negreitai.

                                          Apie geležinkelį Rachiv - Dilove - Valea Vișeului - Sighetu Marmației - Teresva galima paskaityti:
                                          http://parovoz.com/phpBB3/viewtopic.php?f=50&t=7901
                                          http://pan-sapunov.livejournal.com/220751.html
                                          http://ru-railway.livejournal.com/88...l#/885206.html
                                          Paskutinis taisė Romas; 2017.10.08, 13:28.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X