Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

    Nors mūsų siaurasis geležinkelis reklamuojamas kaip ilgiausias Europoje ar dar kažkur, bet tai, deja, nėra teisybė - eksploatuojamas tik ruožas nuo Panevėžio iki Rubikių 50-60 km, o kiti kilometrai iki Biržų seniai nebeveikia.
    Biržų-Vabalninko plento pervaža (jau tik buvusi) su siauruku ties Biržais
    Paskutinis taisė Romas; 2011.07.23, 03:19. Priežastis: Pakeista talpykla

    #2
    Siauruko tiltai tampa pavojingi gyvybei
    2006 01 07
    http://www.paneveziobalsas.lt/index....mid=&Itemid=87

    Bendrovės ,,Lietuvos geležinkeliai'' antrinę įmonę Panevėžyje ,,Gelsita'' slegia kaskart didėjanti atsakomybės našta. Neprižiūrimame per 100 kilometrų siaurojo geležinkelio ruože Panevėžio, Biržų, Pasvalio, Pakruojo rajonuose siautėja vagys, žūsta arba susižaloja žmonės. Užvakar Joniškėlio miestelio kapinėse palaidota 73 metų joniškėlietė T.Š. Nenorėdama pas pažįstamą moterį eiti aplinkiniais keliais, senutė pasirinko tiesesnį kelią - siauruko bėgiais ir avarinės būklės geležinkelio tiltu per upę. Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė įsitikinusi, kad dėl nelaimės kalti ,,Gelsitos'' darbuotojai.

    Nelaimė - ne pirma

    Ketvirtadienį eidama siaurojo geležinkelio tiltu per Mažupę, 73 metų joniškėlietė T.Š., lūžus sudūlėjusiai lentai, krito iš 8 metrų aukščio ir žuvo.

    Tokia skaudi nelaimė šiame neveikiančiame siauruko ruože - ne pirma. Prieš kurį laiką bandęs pereiti siaurojo geležinkelio tiltą per Lėvens upę žmogus taip pat krito žemyn ir susilaužė ranką.

    Objektas turi vertę

    Per šimtą kilometrų besidriekiantis neveikiantis geležinkelio ruožas šiaurinėje Lietuvos dalyje su visais jam priklausančiais statiniais įtrauktas į šalies Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą. Šiuos statinių kompleksus, turinčius istorinę, techninę, technologinę ir kraštovaizdinę vertę, saugo valstybė. Priežiūros darbus atlieka ,,Gelsitos'' įmonė, kuriai vadovauja Vladimiras Toporkovas.

    Būklė prasta

    Jis PB tvirtino, kad penki įmonės darbuotojai prižiūri ne tik neveikiantį siaurojo geležinkelio ruožą Panevėžys - Pasvalys - Biržai, bet ir Joniškėlis - Linkuva. ,,Reikia pripažinti, kad šių geležinkelio ruožų būklė - labai prasta. Itin blogai su avarinės būklės septyniais tiltais, kurie įrašyti į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registro sąrašus. Penki įmonėje dirbantys darbuotojai negali tinkamai prižiūrėti tokio ilgio siaurojo geležinkelio ruožo. Juolab kad ir lėšų mums niekas neskiria'', - aiškino įmonės vadovas.

    Kvietėsi komisija

    V.Toporkovas pripažino, kad įvykusi nelaimė - skaudi. ,,Jei ir toliau niekas nesikeis, mums priskirtame prižiūrėti ruože, nelaimių gali įvykti ir daugiau. Kol šis ruožas bus paveldo objektas, tol nebus galima atlikti jokių darbų nesuderinus su Kultūros vertybių apsaugos departamentu. Pernai spalį kvietėmės komisiją, sudarytą iš Kultūros ir Susisiekimo ministerijos darbuotojų, ir siūlėme patikslinti kultūros vertybių sąrašą. Prašėme, kad iš paveldosaugos objektų sąrašo būtų išbraukti neveikiančio siaurojo geležinkelio statiniai. Jei tai pavyktų padaryti, apskrities savivaldybės galėtų perimti kai kuriuos statinius ir jais rūpintis'', - teigė vadovas.

    PB pasiteiravus, kada ministerijų sudaryta komisija ketina patikslinti saugomų kultūros vertybių sąrašą, V.Toporkovas atsakė: ,,Tikėtina, kad patikslinimas bus atliktas 2006 metų antrąjį ketvirtį ir kai kuriais neveikiančio siaurojo geležinkelio objektais, manau, galės pradėti rūpintis Panevėžio, Pasvalio ir Biržų rajonų savivaldybės. Juk geležinkelio ruožas kaip tik ir kerta šių rajonų žemes''.

    Saugoti sunku

    ,,Gelsitos'' įmonės vadovas tvirtino, kad itin sudėtinga penkiems darbuotojams saugoti neveikiantį siaurojo geležinkelio ruožą nuo vagysčių. ,,Per 2004 metus geležinkelio ruože įvyko 12, pernai - 8 bėgių vagystės. Keletas jų buvo išaiškinta. Įmonei sunku išsilaikyti, nes nei ,,Lietuvos geležinkelių'' bendrovė, nei Kultūros vertybių apsaugos departamentas mūsų nefinansuoja'', - aiškino V.Toporkovas.

    Apie pavojų žinojo

    Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė apie nelaimingą atsitikimą Joniškėlyje kalbėjo, kad labai sudėtinga vertinti, tačiau neslėpė mananti, kad dėl nelaimės kalti ,,Gelsitos'' darbuotojai. ,,Jie negali užtikrinti saugumo neveikiančiame siaurojo geležinkelio ruože. Juolab kad tokios nelaimės buvo galima išvengti. Juk geležinkelio tiltai nesusidėvi staiga. Ar reikėjo laukti, kad įvyktų nelaimė, ir paskui mąstyti, kaip to išvengti. Tai, kad objektas kelia pavojų žmonių gyvybei, įmonė tikrai žinojo ir nieko nedarė'', - įsitikinusi apskrities viršininkė.

    Įmonė ruožo neprižiūri

    Valdininkės nuomone, ,,Gelsitos'' įmonėje dirbantys penki žmonės ne tik nesaugo neveikiančio siaurojo geležinkelio ruožo, bet jo ir neprižiūri. ,,Jei būtų atliekama priežiūra, tokios bėdos buvo galima išvengti. Suprantu, kad nuo bėgių vagysčių apsisaugoti sudėtinga, bet kad yra supuvę geležinkelio tiltai, tikrai žinojo. Juos buvo galima skubiai remontuoti arba uždrausti jais vaikščioti''.

    G.Umbrasienė PB sakė, kad po šios nelaimės reikia susirūpinti, jog įvykiai nesikartotų. ,,Tai ne tik apskrities rajonų savivaldybių rūpestis. Tai turėtų rūpėti ir kultūros paveldo specialistams. Jie galėtų pamąstyti, ar nevertėtų šį neveikiantį siaurojo geležinkelio ruožą išbraukti iš valstybės saugomų objektų sąrašo''.

    Reikia pakeisti statusą

    Pasvalio rajono savivaldybės meras Gintautas Gegužinskas taip pat buvo tos nuomonės, kad reikėtų peržiūrėti Nekilnojamųjų kultūros vertybių registro sąrašą. ,,Būtina pakeisti paveldosaugos objekto statusą. Jei jis būtų perduotas prižiūrėti rajono Savivaldybei, nelaimė nebūtų įvykusi. Esant dabartiniam jo statusui, savivaldybė negali atlikti jokių priežiūros darbų. Tokiems darbams mūsų biudžete lėšų nėra'', - teigė meras.

    Pasvalio vadovas aiškino, kad kol siauruko bėgiai ir statiniai bus vienas kultūros paveldo objektų, Savivaldybė jų prižiūrėti nenorės. ,,Mums šis klausimas labai aktualus. Reikėtų užkirsti kelią galimoms būsimoms nelaimėms - supuvusius tiltus remontuoti. Žmonės vis tiek jais vaikšto, nors ir labai nesaugu. Gal ši tragedija padės išspręsti trijų siaurojo geležinkelio tiltų priklausomybę. Jie turėtų atitekti Savivaldybei. Tada jų priežiūra bus garantuota''.

    Prižiūrinčių nematė

    G.Gegužinskas taip pat neabejoja, kad ,,Gelsitos'' darbuotojai nesaugojo ir neužtikrino tinkamos objekto priežiūros. ,,Ką gali padaryti 5 žmonės? Ruožas ilgas, todėl ir priežiūra - simbolinė. Pastaruoju metu neteko matyti, kad priežiūrą atliekančios įmonės darbuotojai dirbtų ką nors. Ir kaip jie tai galėtų padaryti? Siauruko bėgiais važiuoti neįmanoma. Vienur jie pavogti, o kitur išaugę storiausi medžiai. Jei nebus susirūpinta siauruoju geležinkeliu, nelaimingų atsitikimų bus ne vienas''.

    Raimonda MIKUČIONYTĖ
    Tel. 502021
    raimonda@paneveziobalsas.lt

    Comment


      #3
      Biržai

      Pirmosios Respublikos laikais Biržai buvo apskrities centras. Nuo Joniškėlio buvo atvestas siaurasis geležinkelis, veikęs iki kokių 198X metų.
      Foto 2007 03

      Siauruko likučiai (neveikiantys)
      Paskutinis taisė Romas; 2008.02.05, 20:41. Priežastis: Kopija iš kitos temos

      Comment


        #4
        Parašė robertas Rodyti pranešimą
        Kas žino:
        - ar TU2-013 jau supjaustytas į metalo laužą?
        - koks kitų atgyvenusių šilumvežių TU2, kurie daug laiko stovėjo Panevėžio geležinkelio stotyje, likimas?
        Tikrai taip TU2-013 jau metalo lauže. Šiaip jau kaip ir galejai tiesiai paklausti Del kitų - nieko dar nežinau, apart to kad vienas išvažiavo į Biržus, bet tą tai žinai..

        Comment


          #5
          O kokiu tikslu į Biržus?
          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

          Comment


            #6
            O įdomu jį i Biržus bėgiais nutempė (kas atrodo nelabai tikėtina) ar su fūra nugabeno ?
            „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

            Comment


              #7
              Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
              O kokiu tikslu į Biržus?
              Atsakau į abu klausimus - atvežtas su fura. Pastatytas kaip paminklas. Ž.r. http://narrow.parovoz.com/newgallery...8;У2-051

              Comment


                #8
                Nors taip išsaugotas, gerai.
                P.S. siaurukui manau atskiros temos reikia, jau daug pranešimų yra.
                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                Comment


                  #9
                  Siaurukas susigrąžino praeities reliktus
                  http://www.aina.lt/index.php?article=44814
                  Panevėžio rytas
                  2008.02.09
                  Sigitas SAVICKAS


                  Po dešimties metų pertraukos į Pasvalio rajono Joniškėlio miestelio geležinkelio stotį sugrįžo siauruoju geležinkeliu sovietmečiu važinėjęs šilumvežis ir platforma kroviniams gabenti. 32 tonas sveriantį šilumvežį ir 7 tonų prekinę platformą atgabeno dvi galingos krovininės mašinos.

                  Sunkvežimius su istoriniu kroviniu visą kelionės laiką iš Panevėžio iki Joniškėlio lydėjo policijos pareigūnų ekipažai - rašo dienraštis "Panevėžio rytas".

                  Smalsavo ir seni, ir maži

                  Stebėti, kaip iškraunamas ir ant bėgių statomas krovinys, sugužėjo būriai joniškėliečių.

                  Kai kurie pagyvenę žmonės juokavo vėl pajutę sovietmečio kvapą. Tačiau dėl to jie ne nuogąstavo, o sakė su nostalgija prisimenantys tuos laikus, kai siaurukas jiems buvo pagrindinė susisiekimo priemonė.

                  Apžiūrėti dar neregėtų dalykų į stotį traukė ir vaikai. Jiems buvo smalsu sužinoti, kam tokie „griozdai“ tarnavo ir kaip jie buvo naudojami.

                  Įsikūrė laikinai

                  Sovietmečiu ir pirmaisiais atkurtos Lietuvos nepriklausomybės metais siauruku važinėjusį šilumvežį ir prekinę platformą kranai iškėlė ir laikinai pastatė Joniškėlio geležinkelio stotyje.

                  Vėliau šios krovinių gabenimo priemonės bus pastatytos ant siaurojo geležinkelio bėgių prie Joniškėlio pakraštyje esančio Karpių dvaro.

                  Šią vietą išrinko Joniškėlio miestelio seniūnas Steponas Rimkus, nes buvusios geležinkelio stoties pastatas privatizuotas, jame įrengti butai.

                  Šilumvežį tikisi užvesti

                  Ir pats šilumvežis su prekine platforma į Joniškėlį buvo atvežtas S.Rimkaus rūpesčiu.

                  Šią idėją seniūnas išsakė praėjusių metų pradžioje Joniškėlio kultūros namuose atidarant panevėžio fotomenininkų nuotraukų parodą „Siaurukas. Nuo retro iki...“

                  Sumanymas buvo pradėtas įgyvendinti sulaukus viešosios įstaigos Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovo Gintaro Kerbedžio ir Panevėžio apskrities viršininkės Gemos Umbrasienės pritarimo.

                  Panevėžio apskritis pagal panaudos sutartį Joniškėlio miestelio seniūnijai perdavė šilumvežį ir prekinę platformą. Seniūnija, šiemet gavusi lėšų, finansavo jų atgabenimą ir iškrovimą.

                  S.Rimkus sakė, kad jo darbuotojams teks nuo šilumvežio nušveisti 4 sluoksnius dažų ir jį iš naujo nudažyti.

                  Šilumvežyje yra išlikusi visa įranga. Seniūnijos vadovas viliasi, kad pavyks jį užvesti. Tačiau riedėti bėgiais negalės, nes nebeeksploatuojamas geležinkelis – nesaugus.

                  Plačiau skaitykite dienraštyje "Panevėžio rytas"

                  Comment


                    #10
                    Tikri asilai yra tie, kas uždarė liniją Panevėžys-Pasvalys-Biržai.Aš manau kad 'alaus kelio' ekskursija siauruku būtų susilaukusi didžiulio pasisekimo.
                    „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                    Comment


                      #11
                      Šioje temoje mačiau įvairiausiais epitetais "pagražintų" minčių, kodėl siaurukas traukinys nevažinėja linija Panevėžys-Joniškėlis-Pasvalys-Biržai...
                      Pacituoti nesiimdamas, pridėsiu savų.

                      Keleiviniam susisiekimui iš Panevėžio į Biržus siaurukas netiktų. Pritariu, kad tiktų pramoginiam reisui su alaus degustacija ir pan. Toks reisui užtektų apsiriboti atkarpomis nuo Biržų iki Pasvalio, nuo Pasvalio iki Joniškėlio, nuo Panevėžio iki Joniškėlio ar dar arčiau (gal iki Skaistgirių).
                      Pasižiūriu į YOUTUBE filmukus apie siaurukus keleivinius (gal ne reisinius) traukiniukus Lenkijoje, ir taip norisi atsidusti: ax, kokie nevykėliai dirba "Aukštaitijos siaurajame geležinkelyje"...


                      Filmukai apie pramoginius siaurukus traukinius Lenkijoje.
                      http://www.youtube.com/watch?v=QFlqX...eature=related
                      http://www.youtube.com/watch?v=lX-0g...eature=related
                      http://www.youtube.com/watch?v=IDx_S...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=0cqOz...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=huzIm...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=I469v...eature=related
                      Paskutinis taisė Vitas; 2008.03.01, 23:10.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Gal kas turi senu (prieskariniu, karo metu (1941-1945) ar ankstyvuju tarybiniu Siauliu meisto zemelapiu su pavaizduotomis siaurojo gelezinkelio linijomis.
                        Internete nieko nera.
                        Berods 1938m. Šiaulų planas, viena siaurojo atšaka ėjo atskira nuo Tilžės g. iki Gubernijos, kita nuo Gubernijos link Pakruojo kažkur pro Ginkūnus (žemėlapyje linija praeina virš Ginkūnų ežero). Berods šitaip buvo.




                        Atšakos į nuo Gubernijos pro Ginkūnus išties gaila...

                        Comment


                          #13


                          Na, prašom didesnį. Raiškesnio neturiu, nes pats berods iš A4 skanavau.

                          Comment


                            #14
                            Parašė toshas Rodyti pranešimą


                            Na, prašom didesnį. Raiškesnio neturiu, nes pats berods iš A4 skanavau.
                            Ačiū.

                            O Tilžės gatvės viadukas per geležinkelį kada pastatytas? Apie 60? Ar Dubijos gatvė po siuo viaduku - buvusi siauruko trasa?

                            Comment


                              #15
                              Tai va, šiandien specialiai nuvažiavau į Joniškėlį, į buvusį siaurojo geležinkelio stotį. Kažkada tai buvo stambus siaurojo geležinkelio mazgas.

                              P.S. viena bėda yra tai, kad beveik pasiekus joniškėlį, prisiminiau, kad nepasiėmiau fotiko teko fotkint su mobilke, todėl atsiprašau už blogą nuotraukų kokybę

                              1. Ty2 - 090 Joniškėlio geležinkelio stotyje, jau apkentėjęs


                              2. O čia krovininė platforma, irgi matosi apkentėjusi nuo "metalistų"


                              3. Ty2 - 090 iš priekio


                              4. Gamta greitai atsikovoja, tai kas iš jos buvo atimta. Tarp šių žolių suskaičiavau net 11 siaurojo geležinkelio kelių, iš jų 3 yra išardyti, bet pabėgiai likę


                              5. 1-as ir 2-as peronai, dešinėje truputį matosi ir 3-ojo perono galas


                              6. Ty2 - 090 ir dešinėje matomas stoties kampas


                              7. Stotis nuo Linkuvos pusės


                              8. Tarp žolių radau iešmo liekanas


                              9. Ir pabaigai :
                              Jau išvažiuojant iš Joniškėlio radau semaforą, nė kiek nenukentėjusį nuo metalistų


                              P.S. Važiuosiu dar kurį savaitgalį, tik jau visai dienai ir aplankysiu visas stotis nuo Panevėžio iki Biržų, pakeliui užsuksiu dar į Pakruojį ir Linkuvą, tik šykart būtinai pasiimsiu fotiką. Laukite tesinio...
                              Paskutinis taisė Kosovo; 2008.08.06, 22:59.
                              "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                              Comment


                                #16
                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                O Tilžės gatvės viadukas per geležinkelį kada pastatytas? Apie 60? Ar Dubijos gatvė po siuo viaduku - buvusi siauruko trasa?
                                Viadukas statytas pokaryje, kada nežinau, bet kiek girdėjęs Sniečkaus įsakymu - nes jam kartą besisvečiuojant Šiauliuose teko gerokai užgaišti prie pervažos.
                                Dubijos gatvė nuo viaduko į dešine šiek tiek sutampa su siauruko trasa, iki posūkio į Guberniją. Siauruko nuotraukų užtikti kolkas neteko ...

                                Comment


                                  #17
                                  Greičiausiai tas lokomotyvas nuo vagių nukentėjo dar Panevėžy stovėdamas...
                                  „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                                  Comment


                                    #18
                                    Šiaip sako Joniškėlyje yra 4 semaforai. Beje, semaforai vokiško stiliau.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ačiū už Joniškėlio nuotraukas, Kosovo

                                      Palyginimui įdedu 1997 m. skanuotą skaidrę

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Himleris Rodyti pranešimą
                                        Greičiausiai tas lokomotyvas nuo vagių nukentėjo dar Panevėžy stovėdamas...
                                        Tai kad jis suremontuotas berods tik prieš pusmetį ten atgabentas buvo, nors dėl to nesu įsitikinęs, reiks giliau pasikapstyt
                                        "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                        Comment

                                        Working...
                                        X