Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Biržai

    Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

    Comment


      #22
      O šitas aparatas veikinatis (ar bent prireikus veiktų?) Ar jau stovi tik kaip reliktas?

      Comment


        #23
        Parašė 2Pack Rodyti pranešimą
        O šitas aparatas veikinatis (ar bent prireikus veiktų?) Ar jau stovi tik kaip reliktas?
        Ir dar įdomu - kiek gi km nuo buvusios Biržų geležinkelio stoties jis galėtų nuvažiuoti?
        T.y. - už kiek km jam kelią pastotų užasfaltuota pervaža? Nes jei kažkokia proga reikėtų kažkam bėgiais pavažiuoti, tai su "fūra" atvežtų kitą "aparatą" (tikrai važiuojantį).

        Comment


          #24
          Šiaip tai variklis viduje yra...
          Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

          Comment


            #25
            http://www.pava.lt/ava/content/news....63746164617373

            Comment


              #26
              Seniai taip reikėjo ! ! !
              Bet geriau vėliau negu niekada.

              Comment


                #27
                Parašė Vitas Rodyti pranešimą
                Seniai taip reikėjo ! ! !
                Bet geriau vėliau negu niekada.
                Skamba gražiai. Bet kaži kaip visa tai eisis. Norėčiau tikėtis, kad neužstrigs labai...

                Comment


                  #28
                  Labai šaunu.Blogiausiu atveju bent jau nerūdys tie lokomotyvai Panevėžio depe...
                  „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                  Comment


                    #29
                    Tai kaip suprantu bus atnaujintas kažkoks siauruko ruožas? Ar kas gali pasakyti kiek kilometrų tai bus?

                    Comment


                      #30
                      Turbut nuo Panevezio iki Birzu. Reiketu, tikrai reiketu. Nemanau, kad nepasiteisintu. Bent jau turistiniai traukiniai. O siaip tai galetu ir is Europos saliu nusipirkti padevetu siauruju autmomotrisiu bei paleisti reguliarius priemiestinius traukinius. Is ES tikrai nemazai butu galima tam reikalui gauti, nes gelezinkeliai yra laikomi prioritetine transporto saka. Aisku, valstybe irgi turetu prisideti. Bet tai tikrai pagerintu regionu ivaizdi ir sumazintu socialine atskirti.

                      Comment


                        #31
                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                        Turbut nuo Panevezio iki Birzu. Reiketu, tikrai reiketu. Nemanau, kad nepasiteisintu. Bent jau turistiniai traukiniai. O siaip tai galetu ir is Europos saliu nusipirkti padevetu siauruju autmomotrisiu bei paleisti reguliarius priemiestinius traukinius. Is ES tikrai nemazai butu galima tam reikalui gauti, nes gelezinkeliai yra laikomi prioritetine transporto saka. Aisku, valstybe irgi turetu prisideti. Bet tai tikrai pagerintu regionu ivaizdi ir sumazintu socialine atskirti.
                        Svarbiausia - pramušti susidariusį sąstingį. O tai bus nelengva. Todėl ilgo maršruto norėti nereikėtų. Pradžiai tikrai užtektų iš Pakruojo į Petrašiūnus, Joniškėlį ir Linkuvą.

                        Comment


                          #32
                          Bajaris buvo malonus. Skaitau knygą, o ten apie 1939 m. Nuolatinio Tarptautinio Teisingumo Teismo (PCIJ) byla Panevėžio - Saldutiškio geležinkelio byloje.

                          O buvo taip, jog 1919 m. Lietuvos Vyriausybė paėmė savo žinion t.y. nacionalizavo buvusiai Rusijos bendrovei "First Company of Secondary Railways" priklausiusį siaurabėgį geležinkelį. Tačiau toji rusiškoji bendrovė kaip teisių ir pareigų perėmėjas buvo įregistruota Estijoje pavadinimu "Esimene Juurdeveo Raudteede Selts Venemaal". Estijos vyriausybė ėmė taikyti joje registruotų asmenų naudai diplomatinę gynybą ir pareiškė reikalavimą Lietuvai Nuolatiniame Tarptautinio Teisingumo Teisme dėl jai priklausiusio turto grąžinimo arba kompensacijos dėl jo praradimo 14 000 000 aukso litų sumai.
                          Deja, tuomet jau estų bendrovei neišdegė gaut reikalavimo patenkinimo, nes nebuvo išnaudotos visos vidaus gynybos galimybės t.y. pirma estų bendrovė turėjo siekti ginčą išsspręst kreipiantis į Lietuvos teismą.

                          Nuoroda:
                          http://www.icj-cij.org/pcij/serie_AB...skis_Arret.pdf

                          Beje, radau dar vieną 1931 m. to paties teismo apie geležinkelio transportą tarp Lietuvos ir Lenkijos:
                          http://www.icj-cij.org/pcij/serie_AB...onsultatif.pdf

                          Įdomių dalykų būna kartais
                          Tik nepakantumas teisės pažeidimams ir optimizmo skleidimas atves mūsų valstybę į tiesos kelią :)

                          Comment


                            #33
                            O čia būtų istorinė medžiaga apie siauruosius geležinkelius lietuvoje:

                            http://www.ziemgala.lt/p/gtp_index_00.html

                            Comment


                              #34
                              Noriu paklaust: koks likimas ištiko TU2-123 1984 m.? Įtariu, kad supjaustė į metalo laužą, užuot vėl atvežę į Panevėžį.
                              Paskutinis taisė Kosovo; 2009.01.21, 03:52.
                              "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                              Comment


                                #35
                                Gal čia buvo mintyje TU2-013? Jis buvo Anykščiuose, tačiau dabar jau jis metalo lauže..

                                Comment


                                  #36
                                  Ekskursija... kurios nebuvo ir nebus

                                  http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/

                                  Apie siauruką Biržuose.
                                  Got sun in my face, sleeping rough on the road

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimą
                                    Ekskursija... kurios nebuvo ir nebus

                                    http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/

                                    Apie siauruką Biržuose.
                                    Keletas pastebėjimų iš straipsnio:

                                    Šilumvežiai TU 2, kurių nuo 1955 iki 1959 metų buvo pagaminta 274, būdavo nudažyti tamsiai žalia spalva su plona geltona juosta, einančia per visą lokomotyvo kėbulą. Raudona komunistų žvaigždė būdavo prikabinta mašinisto kabinos išorėje, truputį žemiau priekinių langų. Vėliau dauguma šilumvežių turėjo dar vieną geltoną juostą viršutinėje kėbulo dalyje.1970-80 metais Gaivorono depas pakeitė lokomotyvų dizainą. Šilumvežio galuose vietoj geltonos juostos buvo dažoma oranžinė ir ji buvo šiek tiek platesnė negu anksčiau dažyta. Apie 1990 metus tas pats depas ėmė dažyti įstrižas juostas šilumvežio galuose (raudonas arba geltonas), kurios labiau išryškino raudoną žvaigždę ant kėbulo. Analogiškas dažymas buvo atliekamas ir Panevėžio depe, tik subyrėjus Tarybų Sąjungai buvo nuimtos sovietinės žvaigždės.
                                    Mano iš anglų kalbos versta medžiaga ir nukopijuota iš www.ngr.lt.

                                    Turistinis maršrutas „siauruku” Anykščiai-Panevėžys taip pat nuostolingas.
                                    Nenoriu patikėt, ar tikrai.

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimą
                                      Ekskursija... kurios nebuvo ir nebus

                                      http://www.selonija.lt/2009/01/26/ek...buvo-ir-nebus/

                                      Apie siauruką Biržuose.
                                      Vis vien nesuprantu - reikia tik noro ir galima padaryti super ekskursiją... Gi aš tai padariau....:

                                      http://www.travelnews.lt/?m_id=18064...42008&i_ctr=26

                                      Comment


                                        #39
                                        Nurinktas Joniškio-Žeimelio-Joniškėlio geležinkelio ruožas

                                        Šiandien teko važinėtis gražiomis Šiaurės Lietuvos - Žiemgalos vietovėmis ir apžiūrėti Joniškio-Žeimelio-Joniškėlio geležinkelio ruožą. Jis panaudojus darbams savo kariuomenę, belaisvius bei vietos žmones buvo nutiestas 1916-1917 m., nurinktas kaip neekonomiškas 1960 m. Bėgių plotis - 600 mm.
                                        Pokario metais šiame ruože tai buvo vienintelė susisiekimo priemonė iki pat 1960 m. - autobusai pradėjo važinėti tik 1959 m. kai buvo nutiestas naujas kelias.
                                        Žmonės ir po šiai dienai atsimena šį geležinkelį. Gražiai skamba tarmiškai posakis ...čiuku, čiuku traukinuku par Skak's, Valak's tiesi į Kriok's [Kriukai]... (apie tai galima paskaityti: Klumbytė D., Atgyja ir nukirstos šaknys, Šiauliai, 2006).
                                        Iki 1960 m. kursuodavo keleivinis traukinys, kuris vidurnaktį (1:00 val.) išvažiuodavo į Žeimelį ir ryte atgal važiuodavo į Joniškį. Joniškio depe buvo naudojami 2 garvežiai, trečiasis - atsarginis. Buvo 4-5 keleiviniai vagonai, o vagone - 20 sėdimų vietų.
                                        Jo greitis buvo apie 19-20 km/h, garvežys - 120 arklo jėgų, svėrė 12 t, temdavo 1200 t, kurenamas anglimi. Maršrutui Joniškis-Žeimelis į priekį ir atgal (60 km) reikėjo 2 t anglių.
                                        Dažniausias transportuodamas krovinys - runkeliai. Joniškyje buvo perkraunama į plačiojo geležinkelio traukinius. Važiuodavo iki 6 kartų per dieną.
                                        Senųjų nuotraukų albumą galima apžiūrėti čia http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=142.
                                        Geležinkelio tiltas (pralaida) nuo Žeimelio 5 km link Joniškio


                                        Žeimelio-Vaškų-Joniškėlio-(Panevėžio) ruožas pastatytas 1939 m., nurinktas kaip neekonomiškas berods 1980-1985 m. Bėgių plotis - 750 mm.
                                        Žeimelio geležinkelio stotis. Pradžioje 1916-1917 m. ji buvo medinė. Apie 1930 m. senoji medinė stotis pagal paskirtį nebebuvo naudojama, todėl stotis laikinai buvo įsikūrusi viename iš vagonų. Buvo ruošiamasi statyti mūrinę, tačiau pabaigta tik 1939 m. ji ir šliko iki mūsų dienų.
                                        Lauksodžio geležinkelio stotis. Čia iki 2000 m. buvo butai. Dar ir dabar veikia paštas. Įspūdinga ar ne kaip kaimui?



                                        Išliko geležinkelio sampilas Lauksodžio kaime. Dabar taip kaimo keliukas fragmentiškai nueinantis link Diržių. Žmonės ir dabar šį keliuką vadina geležinkeliu, o atvažiavę svečiai iš kitų miestų ieškodami pašto prie geležinkelio nesėkmngai bando ieškoti geležinkelio kaip orientyro. Man toks atvejis buvo nutikęs 1999 m.
                                        Sampilo likučiai išliko ir prie Skakų kaimo (Joniškio r.).



                                        Apie neveikiantį, bet dar esamą Linkuvos-Petrašiūnų geležinkelį skaitykite temoje "Siaurasis geležinkelis" http://www.miestai.net/forumas/showt...917#post327917
                                        Paskutinis taisė Salvijus; 2009.03.01, 22:29. Priežastis: Išimtas Žeimelio sandėlis

                                        Comment


                                          #40
                                          Siaurukas Linkuvoje (Linkuva-Petrašiūnai)

                                          Šiandien teko važinėti po gražias Šiaurės Lietuvos - Žiemgalos vietas.
                                          Linkuvos-Petrašiūnų (Pakruojo r.) siaurasis geležinkelis pastatytas 1922 m. (http://www.ziemgala.lt/p/gtp_index_00.html, kiti nurodo 1916 m.) (kokie traukiniai važinėjo žr. http://www.miestai.net/forumas/album.php?albumid=142). Iš Kauno į Linkuvą važiuodavo plačiuoju geležinkeliu iki Šiaulių Gubernijos stoties, o iš ten ėjo 1916 m. vokiečių pastatytas siaurasis geležinkelis Gubernija-Pasvalys-(Biržai - 1922 m.).
                                          Užfiksavau pernai sudegusią Linkuvos geležinkelio stotį ir bėgius.
                                          Pamenu krovinius traukinius su pakrautais cukriniais runkeliais mačiau dar 1994 m., o paskutinis keleivinis iki Pakruojo kursavo apie 1986 m.
                                          Laikas ir žmonės negailestingi...
                                          Linkuvos "Lietūkio", stoties "magazino" pastatas, statytas 1937 m.

                                          Dabar bėgiai apaugę žole, praeina palei plentą Joniškis-Linkuva-Pakruojis


                                          Kitą savaitę važiuosiu daryti reportažo "Siaurasis geležinkelis Joniškėlis-Pasvalys-Biržai".
                                          Paskutinis taisė Salvijus; 2009.03.14, 22:36.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X