Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)
Collapse
X
-
Visi Jūs easte teisūs - vieni iš vienos pusės, kiti iš kitos pusės. Iš principo, jokia paslaptis, kad vakarų šalyse didžioji dalis geležinkelio muziejų ir muziejinių geležinkelių savanoriškais pagrindais... panašiai taip yra ir Estijoje, bet mums iki tokio lygio dar augti ir augti...
-
Būkim teisingi - dabartiniam šiaurinio ruožo atkūrimui ir rekonstrukcijai reikėtų šimtų milijonų litų. Plius jo techninei priežiūrai kasmet - dar turbūt beveik tiek milijonų, kiek skiriama visų kultūros paveldo objektų priežiūrai Lietuvoje per metus. Kokios pajamos būtų iš ruožo? Abejoju, ar jos dengs bent trečdalį reikalingos sumos, kad ir ką mes ten prigalvotume.Išlaikyti tokį kompleksą ištie yra labai didelė prabanga ir nemanau, kad bet kokia vyriausybė ryšis mesti pinigus į jį.
Keliose nuotraukose matyti, kaip siaurukas eina šalia plento, plento pylimu. Kažkaip panašu, kad čia ir žemės dokumentai nėra sutvarkyti, nes, mano supratimu, turi būti kažkokios apsaugos zonos, atstumai atitinkami. Bet kai šeimininko nėra...
Gal kam žinoma, kiek LG pasistūmėjo kirsdama medžius ir rūmus Panevėžio - Joniškėlio ruože?
Komentuoti:
-
Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimąDvarų Lietuvoj pilna, stotelės bus įdomios kokiems trims railfanams ir porai istorikų - entuziastų, kuriems įdomu viskas, na, o apie semaforus tikiuosi pajuokavai. Dažnas net nežino su kuo apskritai toks daiktas valgomas.
Turint omenyje dabartinę šiaurinio ruožo būklę, regiono ir paties siauruko patrauklumą turistams reikia nefantazuoti apie tai, kad atlėks kažkoks privatus investuotojas, iščiustys viską ir dar iš to gražaus pinigo pasidarys. Jei šitas ruožas kada ir bus atgaivintas tai tik tuo atveju, jei valdžia (ar šiaip koks bagotas filantropas) pasakys: "čia mūsų paveldas, reikia jį išsaugot, dėl to skiriam tam pinigų, nors ekonomiškai tai ir neatsipirks". Šiai dienai tas nerealu, ateityje - kas žino.
O dėl valdžios bene juokauji. Valdžia yra tarsi spyna — nei pati valgo, nei kitiems duoda. palikti viską taip yra būtų tolygu prarasti net ir tai, ką šiandien dar turime. Medinė dalis supus, metalinė dalis ir sankasų žvyras/smėlis bus išvogti. Kas liko, apžels krūmais ir žole. Vat toks vaizdas iš tikrųjų skatins turizmą!
Komentuoti:
-
Dvarų Lietuvoj pilna, stotelės bus įdomios kokiems trims railfanams ir porai istorikų - entuziastų, kuriems įdomu viskas, na, o apie semaforus tikiuosi pajuokavai. Dažnas net nežino su kuo apskritai toks daiktas valgomas.
Turint omenyje dabartinę šiaurinio ruožo būklę, regiono ir paties siauruko patrauklumą turistams reikia nefantazuoti apie tai, kad atlėks kažkoks privatus investuotojas, iščiustys viską ir dar iš to gražaus pinigo pasidarys. Jei šitas ruožas kada ir bus atgaivintas tai tik tuo atveju, jei valdžia (ar šiaip koks bagotas filantropas) pasakys: "čia mūsų paveldas, reikia jį išsaugot, dėl to skiriam tam pinigų, nors ekonomiškai tai ir neatsipirks". Šiai dienai tas nerealu, ateityje - kas žino.
Komentuoti:
-
Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimąNu nu.Tinkamos turizmui apylinkės tai yra praktiškai bet kokios, tačiau reikia atsižvelgti į tai ar jos patrauklios. O tos lygumos į šiaurę nuo Panevėžio nėra itin patrauklios net Lietuvos mastu. Apart Biržų (kurie irgi, būkim atviri, nėra pasaulinės klasės turizmo objektas) ten žiūrėt eiliniam turistui paprasčiausiai nėra į ką.
Dar jeigu Panevėžys būtų kokis tai milijoninis miestas būtų galima fantazuot, kad vietiniai mielai naudosis šitokia pramoga ir masiškai darys išvažiuojamasias pjankes ant ratų. Bet taip irgi nėra. O važiuot iš Vilniaus, Kauno ar Rygos tam, kad prabildėt keliasdešimt kilometrų siauruku reikia gan specifinių laisvalaikio poreikių.
Kas dėl pjankių, dauguma stočių/stotelių yra ne gyvenvietėse (nutolusios nuo 1 iki 4 kilometrų iki artimiausio miestelio/kaimo), todėl potencialiai puiki vieta švęsti vestuves, jubiliejus, krikštynas, etc..
Akivaizdu, kad pritaikant siauruką turizmui dar toli gražu ne viskas padaryta.
Komentuoti:
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąO dėl atsiperkamumo nereikėtų per daug jaudintis — beveik unikalus 100-metis objektas, turizmui tinkamos apylinkės, belieka tik prigalvot gerų ir originalių renginių, suorganizuot nakvynę bei atvykimą/išvykimą, po to dar gera reklama, ir turistų yra.Tinkamos turizmui apylinkės tai yra praktiškai bet kokios, tačiau reikia atsižvelgti į tai ar jos patrauklios. O tos lygumos į šiaurę nuo Panevėžio nėra itin patrauklios net Lietuvos mastu. Apart Biržų (kurie irgi, būkim atviri, nėra pasaulinės klasės turizmo objektas) ten žiūrėt eiliniam turistui paprasčiausiai nėra į ką.
Dar jeigu Panevėžys būtų kokis tai milijoninis miestas būtų galima fantazuot, kad vietiniai mielai naudosis šitokia pramoga ir masiškai darys išvažiuojamasias pjankes ant ratų. Bet taip irgi nėra. O važiuot iš Vilniaus, Kauno ar Rygos tam, kad prabildėt keliasdešimt kilometrų siauruku reikia gan specifinių laisvalaikio poreikių.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąPrivati iniciatyva susives į ištiestą ranką prašant valdiškų pinigų.
O dėl atsiperkamumo nereikėtų per daug jaudintis — beveik unikalus 100-metis objektas, turizmui tinkamos apylinkės, belieka tik prigalvot gerų ir originalių renginių, suorganizuot nakvynę bei atvykimą/išvykimą, po to dar gera reklama, ir turistų yra.
Komentuoti:
-
Parašė enigma Rodyti pranešimąGaila taip užleistio ir nuniokoto Linkuvos ruožo. Ar beprisikels jis kada?
Komentuoti:
-
Gaila taip užleistio ir nuniokoto Linkuvos ruožo. Ar beprisikels jis kada?
Komentuoti:
-
Linkuvos stotis ir ruožas
Linkuva yra paskutinė ir ko kgero vienintelė ruožo Petrošiūnai - Linkuva stotis. Bendras ruožo ilgis - apie 7 km.
Šiuo metu išlikę 3 stoties kelyno keliai, 3 iešmų kryžmės, 3 arba 4 stoties pastatai, naudojami kitoms reikmėms.
Aklikelis prie pat autobusų stotelės.
Buvęs sandėlis
Ir dar vienas lyg ir geležinkelio pastatas
Dviejų pastatų grupė. Mūrinis tikrai turėjo būti geležinkelio, medinukas - gal ir ne.
Kelias link Petrošiūnų.
Per 2 iešmus vienas kelias iš karto nuvedamas į šoną
Kur? Kažkur link akmens dirbtuvių
2 keliai suka į stotį
Stulpelio numeris...
Sekančio - 7. Kas gi jį apvertė?
Bėgiai lyg nėra labai seni?
Ar tik ne stoties grindinio ieškota?
Ir abu keliai sueina į tą patį aklikelį.
Tiek ir tos Linkuvos
Pervaža lauko kelyje, siaurukui pakeliui link Linkuvos:
Ir link Petrošiūnų:
Nepastebėjau kaip siaurukas pasivijo kelią
Siaurukas - ir statybinių medžiagų šaltinis. Kad jiems kas rankas išsukiotų..
Tiltas per Mūšą
Nenuostabu kad vaikščioti negalima
Kairysis Petrošiūnuose kelias kaip tik ir veda į Linkuvą
Ir beje, kodėl Petrošiūnai:
Komentuoti:
-
Parašė bosco Rodyti pranešimąKažkada investuos, tik sakau - po penkių, gal po dešimt metų. Ir manau ASG, galbūt valdžia ir savanoriai prisidės. Be to nesakau, kad kursuotu reguliarūs reisai, tiesiog turistinis, pramoginis traukinys.
P.S Ne matau, o maNau
Komentuoti:
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąKokiu pagrindu matai?
T.y. kokios priežastys, dėl kurių atsirastų kas nors (ASG? LG? valdžia?), kas investuotų dideles lėšas tam?
P.S Ne matau, o maNau
Komentuoti:
-
Parašė bosco Rodyti pranešimąKažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos. Pats prisidėčiau kaip savanoris. Įdomu, įmanoma prikelt antram gyvenimui Biržų ir Joniškėlio lokomotyvus? Ar jų ten tik kėbulas belikęs ar ir motorai yra?
Komentuoti:
-
Parašė bosco Rodyti pranešimąKažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos.
T.y. kokios priežastys, dėl kurių atsirastų kas nors (ASG? LG? valdžia?), kas investuotų dideles lėšas tam?
Komentuoti:
-
Kažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos. Pats prisidėčiau kaip savanoris. Įdomu, įmanoma prikelt antram gyvenimui Biržų ir Joniškėlio lokomotyvus? Ar jų ten tik kėbulas belikęs ar ir motorai yra?
Komentuoti:
-
Na taipČia aš neteisingai išsireiškiau. Turėjau galvoje - važiuojantys, eksploatuojami.
Komentuoti:
-
Yra ir į Pasvalį, ir į Biržus, ir į Linkuvą, bet reikia kapitalinio remonto...
Komentuoti:
-
Sveiki, pastaruoju metu girdėjau gandus, kad siaurasis geležinkelis gali būti pratestas iki Pasvalio. Kiek rimti šie gandai? Ir ar įmanoma galimybė nutiesti geležinkelį iki Biržų?
Komentuoti:
Komentuoti: