Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Visi Jūs easte teisūs - vieni iš vienos pusės, kiti iš kitos pusės. Iš principo, jokia paslaptis, kad vakarų šalyse didžioji dalis geležinkelio muziejų ir muziejinių geležinkelių savanoriškais pagrindais... panašiai taip yra ir Estijoje, bet mums iki tokio lygio dar augti ir augti...

    Komentuoti:


  • 2Pack
    replied
    Būkim teisingi - dabartiniam šiaurinio ruožo atkūrimui ir rekonstrukcijai reikėtų šimtų milijonų litų. Plius jo techninei priežiūrai kasmet - dar turbūt beveik tiek milijonų, kiek skiriama visų kultūros paveldo objektų priežiūrai Lietuvoje per metus. Kokios pajamos būtų iš ruožo? Abejoju, ar jos dengs bent trečdalį reikalingos sumos, kad ir ką mes ten prigalvotume.Išlaikyti tokį kompleksą ištie yra labai didelė prabanga ir nemanau, kad bet kokia vyriausybė ryšis mesti pinigus į jį.
    Keliose nuotraukose matyti, kaip siaurukas eina šalia plento, plento pylimu. Kažkaip panašu, kad čia ir žemės dokumentai nėra sutvarkyti, nes, mano supratimu, turi būti kažkokios apsaugos zonos, atstumai atitinkami. Bet kai šeimininko nėra...
    Gal kam žinoma, kiek LG pasistūmėjo kirsdama medžius ir rūmus Panevėžio - Joniškėlio ruože?

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimą
    Dvarų Lietuvoj pilna, stotelės bus įdomios kokiems trims railfanams ir porai istorikų - entuziastų, kuriems įdomu viskas, na, o apie semaforus tikiuosi pajuokavai. Dažnas net nežino su kuo apskritai toks daiktas valgomas.

    Turint omenyje dabartinę šiaurinio ruožo būklę, regiono ir paties siauruko patrauklumą turistams reikia nefantazuoti apie tai, kad atlėks kažkoks privatus investuotojas, iščiustys viską ir dar iš to gražaus pinigo pasidarys. Jei šitas ruožas kada ir bus atgaivintas tai tik tuo atveju, jei valdžia (ar šiaip koks bagotas filantropas) pasakys: "čia mūsų paveldas, reikia jį išsaugot, dėl to skiriam tam pinigų, nors ekonomiškai tai ir neatsipirks". Šiai dienai tas nerealu, ateityje - kas žino.
    Pernelyg ciniškas požiūris. Dvarų pilna, bet kiek iš jų galima pasiekti geležinkeliu, nebūtinai siauruoju? Stotį galima išnaudoti ne tik kaip muziejų, bet ir kaip pobūvių salę ar net viešbutį. O semaforai tuo ir įdomūs, kad jų praktiškai Lietuvoje nebelikę.
    O dėl valdžios bene juokauji. Valdžia yra tarsi spyna — nei pati valgo, nei kitiems duoda. palikti viską taip yra būtų tolygu prarasti net ir tai, ką šiandien dar turime. Medinė dalis supus, metalinė dalis ir sankasų žvyras/smėlis bus išvogti. Kas liko, apžels krūmais ir žole. Vat toks vaizdas iš tikrųjų skatins turizmą!

    Komentuoti:


  • Petrozilijus Cvakelmanas
    replied
    Dvarų Lietuvoj pilna, stotelės bus įdomios kokiems trims railfanams ir porai istorikų - entuziastų, kuriems įdomu viskas, na, o apie semaforus tikiuosi pajuokavai. Dažnas net nežino su kuo apskritai toks daiktas valgomas.

    Turint omenyje dabartinę šiaurinio ruožo būklę, regiono ir paties siauruko patrauklumą turistams reikia nefantazuoti apie tai, kad atlėks kažkoks privatus investuotojas, iščiustys viską ir dar iš to gražaus pinigo pasidarys. Jei šitas ruožas kada ir bus atgaivintas tai tik tuo atveju, jei valdžia (ar šiaip koks bagotas filantropas) pasakys: "čia mūsų paveldas, reikia jį išsaugot, dėl to skiriam tam pinigų, nors ekonomiškai tai ir neatsipirks". Šiai dienai tas nerealu, ateityje - kas žino.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Petrozilijus Cvakelmanas Rodyti pranešimą
    Nu nu. Tinkamos turizmui apylinkės tai yra praktiškai bet kokios, tačiau reikia atsižvelgti į tai ar jos patrauklios. O tos lygumos į šiaurę nuo Panevėžio nėra itin patrauklios net Lietuvos mastu. Apart Biržų (kurie irgi, būkim atviri, nėra pasaulinės klasės turizmo objektas) ten žiūrėt eiliniam turistui paprasčiausiai nėra į ką.

    Dar jeigu Panevėžys būtų kokis tai milijoninis miestas būtų galima fantazuot, kad vietiniai mielai naudosis šitokia pramoga ir masiškai darys išvažiuojamasias pjankes ant ratų. Bet taip irgi nėra. O važiuot iš Vilniaus, Kauno ar Rygos tam, kad prabildėt keliasdešimt kilometrų siauruku reikia gan specifinių laisvalaikio poreikių.
    Patrauklumas sukuriamas. Galima dirbtinai, bet patogiau natūraliai. Praktiškai visos iki šių dienų išlikusios stotelės yra paveldo objektai. Biržuose yra ne tik pilis, bet ir seniausias Lietuvoje dirbtinis Širvėnos ežeras. Pakruojyje, Joniškėlyje ir Raguvėlėje dvarai. Joniškėlyje dar ir semaforai išlikę. Rubikiuose — ketvirtas pagal dydį Lietuvoje Rubikių ežeras su 16 salų. Anykščiai — kurortinė teritorija.
    Kas dėl pjankių, dauguma stočių/stotelių yra ne gyvenvietėse (nutolusios nuo 1 iki 4 kilometrų iki artimiausio miestelio/kaimo), todėl potencialiai puiki vieta švęsti vestuves, jubiliejus, krikštynas, etc..
    Akivaizdu, kad pritaikant siauruką turizmui dar toli gražu ne viskas padaryta.

    Komentuoti:


  • Petrozilijus Cvakelmanas
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    O dėl atsiperkamumo nereikėtų per daug jaudintis — beveik unikalus 100-metis objektas, turizmui tinkamos apylinkės, belieka tik prigalvot gerų ir originalių renginių, suorganizuot nakvynę bei atvykimą/išvykimą, po to dar gera reklama, ir turistų yra.
    Nu nu. Tinkamos turizmui apylinkės tai yra praktiškai bet kokios, tačiau reikia atsižvelgti į tai ar jos patrauklios. O tos lygumos į šiaurę nuo Panevėžio nėra itin patrauklios net Lietuvos mastu. Apart Biržų (kurie irgi, būkim atviri, nėra pasaulinės klasės turizmo objektas) ten žiūrėt eiliniam turistui paprasčiausiai nėra į ką.

    Dar jeigu Panevėžys būtų kokis tai milijoninis miestas būtų galima fantazuot, kad vietiniai mielai naudosis šitokia pramoga ir masiškai darys išvažiuojamasias pjankes ant ratų. Bet taip irgi nėra. O važiuot iš Vilniaus, Kauno ar Rygos tam, kad prabildėt keliasdešimt kilometrų siauruku reikia gan specifinių laisvalaikio poreikių.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Privati iniciatyva susives į ištiestą ranką prašant valdiškų pinigų.
    Apie tai irgi pagalvojau. Todėl prieš įsileidžiant privatų kapitalą, reikia atsirinkti jo pajėgumus, t.y. kiek įsipareigoja investuoti į infrastruktūrą, riedmenis, aplinką ir reklamą, iš anksto susitarti, kaip bus bendradarbiaujama paveldosaugos srityje.
    O dėl atsiperkamumo nereikėtų per daug jaudintis — beveik unikalus 100-metis objektas, turizmui tinkamos apylinkės, belieka tik prigalvot gerų ir originalių renginių, suorganizuot nakvynę bei atvykimą/išvykimą, po to dar gera reklama, ir turistų yra.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Privati iniciatyva susives į ištiestą ranką prašant valdiškų pinigų.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė enigma Rodyti pranešimą
    Gaila taip užleistio ir nuniokoto Linkuvos ruožo. Ar beprisikels jis kada?
    Akivaizdu, kad centrinė ir vietinė valdžia praktiškai nieko su tuo geležinkeliu nedaro, nebent dėl akių saugo kaip paveldą arba išvis nuardo. Manyčiau, reiktų keisti pasenusį stereotipinį sovietmečiu dvelkiantį mąstymą ir į šiaurinį ruožą įsileisti privačią iniciatyvą, tačiau tuo pačiu metu stengtis užtikrinti kiek tai įmanoma autentiškumą.

    Komentuoti:


  • enigma
    replied
    Gaila taip užleistio ir nuniokoto Linkuvos ruožo. Ar beprisikels jis kada?

    Komentuoti:


  • ejs
    replied
    Linkuvos stotis ir ruožas

    Linkuva yra paskutinė ir ko kgero vienintelė ruožo Petrošiūnai - Linkuva stotis. Bendras ruožo ilgis - apie 7 km.
    Šiuo metu išlikę 3 stoties kelyno keliai, 3 iešmų kryžmės, 3 arba 4 stoties pastatai, naudojami kitoms reikmėms.

    Aklikelis prie pat autobusų stotelės.


    Buvęs sandėlis


    Ir dar vienas lyg ir geležinkelio pastatas


    Dviejų pastatų grupė. Mūrinis tikrai turėjo būti geležinkelio, medinukas - gal ir ne.


    Kelias link Petrošiūnų.


    Per 2 iešmus vienas kelias iš karto nuvedamas į šoną


    Kur? Kažkur link akmens dirbtuvių


    2 keliai suka į stotį


    Stulpelio numeris...


    Sekančio - 7. Kas gi jį apvertė?


    Bėgiai lyg nėra labai seni?


    Ar tik ne stoties grindinio ieškota?


    Ir abu keliai sueina į tą patį aklikelį.


    Tiek ir tos Linkuvos

    Pervaža lauko kelyje, siaurukui pakeliui link Linkuvos:


    Ir link Petrošiūnų:


    Nepastebėjau kaip siaurukas pasivijo kelią


    Siaurukas - ir statybinių medžiagų šaltinis. Kad jiems kas rankas išsukiotų..


    Tiltas per Mūšą


    Nenuostabu kad vaikščioti negalima


    Kairysis Petrošiūnuose kelias kaip tik ir veda į Linkuvą


    Ir beje, kodėl Petrošiūnai:
    Paskutinis taisė ejs; 2011.04.14, 17:09. Priežastis: Sudėti atvaidžiai iš galerijos

    Komentuoti:


  • Kosovo
    replied
    Parašė bosco Rodyti pranešimą
    Kažkada investuos, tik sakau - po penkių, gal po dešimt metų. Ir manau ASG, galbūt valdžia ir savanoriai prisidės. Be to nesakau, kad kursuotu reguliarūs reisai, tiesiog turistinis, pramoginis traukinys.
    P.S Ne matau, o maNau
    Nebent eurai pradėtų milijonais iš dangaus byrėt

    Komentuoti:


  • bosco
    replied
    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    Kokiu pagrindu matai?

    T.y. kokios priežastys, dėl kurių atsirastų kas nors (ASG? LG? valdžia?), kas investuotų dideles lėšas tam?
    Kažkada investuos, tik sakau - po penkių, gal po dešimt metų. Ir manau ASG, galbūt valdžia ir savanoriai prisidės. Be to nesakau, kad kursuotu reguliarūs reisai, tiesiog turistinis, pramoginis traukinys.
    P.S Ne matau, o maNau

    Komentuoti:


  • Grillz
    replied
    Parašė bosco Rodyti pranešimą
    Kažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos. Pats prisidėčiau kaip savanoris. Įdomu, įmanoma prikelt antram gyvenimui Biržų ir Joniškėlio lokomotyvus? Ar jų ten tik kėbulas belikęs ar ir motorai yra?
    Bent Biržuose manau tai tik kėbulas belikęs. Nes vėliau kiek sužinojau, tai ten pacanai lysdavo į lokomotyvą ir gerdavo.

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Parašė bosco Rodyti pranešimą
    Kažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos.
    Kokiu pagrindu matai?

    T.y. kokios priežastys, dėl kurių atsirastų kas nors (ASG? LG? valdžia?), kas investuotų dideles lėšas tam?

    Komentuoti:


  • bosco
    replied
    Kažkada manau, gal ne po metų dviejų ir penkių, tikrai bent link Pasvalio suremontuos. Pats prisidėčiau kaip savanoris. Įdomu, įmanoma prikelt antram gyvenimui Biržų ir Joniškėlio lokomotyvus? Ar jų ten tik kėbulas belikęs ar ir motorai yra?

    Komentuoti:


  • Grillz
    replied
    Na taip Čia aš neteisingai išsireiškiau. Turėjau galvoje - važiuojantys, eksploatuojami.

    Komentuoti:


  • Salvijus
    replied
    Yra ir į Pasvalį, ir į Biržus, ir į Linkuvą, bet reikia kapitalinio remonto...

    Komentuoti:


  • Grillz
    replied
    Sveiki, pastaruoju metu girdėjau gandus, kad siaurasis geležinkelis gali būti pratestas iki Pasvalio. Kiek rimti šie gandai? Ir ar įmanoma galimybė nutiesti geležinkelį iki Biržų?

    Komentuoti:


  • Grillz
    replied
    Taigi, kaip žadėjau nuotraukos iš Biržų.











    Čia buvęs Lokomotyvų depas. Dabar čia privatizuota ir laikomi sudaužyti automobiliai.

    Paskutinis taisė Grillz; 2011.02.01, 11:53.

    Komentuoti:

Working...
X