Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    BIRŽŲ ŽINIOS
    Biržai, 1932 metų spalių mėnesio 9 diena

    Šiaulių ir Biržų geležinkelis
    Kaip Kauno laikraščiai rašo, susisiekimo
    ministerija jau yra atlikusi, kelio ir
    statybos dir. p. J. Sližiui vadovaujant,
    visus tyrinėjimus Šiaulių — Biržų siaurajam
    geležinkeliui pravesti plačiuoju. Jau
    paruoštas pilnas projektas ir sudaryta
    sąmata. Pagal tą projektą platusis geležinkelis
    eitų tomis pačiomis vietomis,
    kuriomis dabar eina siaurasis, tiktai iš
    pat Šiaulių suktųsi Radviliškio linkui,
    bet ne Gubernijos. Platusis geležinkelis
    būsiąs 12 klm. trumpesnis už siaurąjį.

    Šaltinis:
    www.epaveldas.lt
    Paskutinis taisė pan_zaibas; 2009.12.01, 21:46. Priežastis: Gramatinės klaidos

    Comment


      Žiuriu į nuotraukas ir negaliu atsigrožėti kaip buvo gražu Joniškėlio stotyje. Iš to posto buvo valdomas per trosą ir semaforas. Dabar iš to namuko liko tik pamatai. Postas Nr. 3



      Postas Nr. 2



      Atkreipiau dėmesį kad iešmai su šviestuvais. Kokios ju spalvos buvo ir ka jos reiškė ? Veikimas manau buvo nuo žibalinės lempos.
      Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment



        neblogai! butu labai gerai, jeigu bus pakankamai pinigu tai gal atstatys kai kurias demontuotas linijas, jeigu atstatytu iki pacios Utenos, tai butu pasaka

        Comment


          Parašė Airijos_Lietuvis Rodyti pranešimą

          ka tik patikrinau google maps, tai tikrai ilgas ruozas butu, tikrai geru ispudziu galima butu gaut po tokios keliones
          as dar norejau paklaust, (nelabai norisi skaityt visus 39 puslapius ieskot jeigu toji informacija yra), bet ar siaurukas buvo kada nors naudojamas komerciniais/ keleiviniais marsrutais, ar tik turistiniais (jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?, kiek zinau kad plataus gelezinkelio atsaka i Utena jau neveikianti) nezinot?, negaletumete pakomentuot?
          Daug klausimų vienoje vietoje
          Siaurukas imtas naudoti dar 1899m., juo veždavo ne tik keleivius, bet ir smėlį, plytas, žemės ūkio produkciją. XXa. pradžioje vienintelis būdas patekti iš Panevėžio į Vilnių buvo važiuoti siauruku iki Švenčionėlių ir ten persėsti į traukinį Peterburgas-Vilnius. 1983m. planuojant tiesti platųjį geležinkelį, siaurukas sutrumpintas tik iki Panevėžys-Rubikiai (jei neklystu, maždaug nuo to laiko nebenaudojama ir šiaurinė dalis į Biržus ir Linkuvą). Siaurukas praktiškai išgyveno tik dėl kvarcinio smėlio pervežimo iš Anykščių į Panevėžį ("Panevėžio stiklas" ir "Ekranas"), tačiau 2001m. kovo 24d. galutinai nutrauktas bet koks traukinių eismas siauruoju geležinkeliu Tačiau 2005m. įsteigta ASG, imta organizuoti kultūrines-pramogines keliones.
          Klausei "jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?" Kažin, ar važiuos neturistiniai traukiniai, bet visko gali būti. Dabar daugelį keleivių žavi siaurukas būtent kaip turizmo objektas, o atvėrus kelius reguliariesiems reisams dingtų dalis tokios kelionės žavesio, nebent pūškuotų garvežys
          Plataus geležinkelio atšaka į Uteną iš dalies veikianti, bet labai retai naudojama. Girdėjau, kad ja LG veža tik lengvuosius automobilius (į/iš turgaus) ir mazutą (kūrenti šildymui ir karštam vandeniui); tad siaurukui tai kaip ir netrukdytų.
          Beje, vasarą paleidžiami ir reguliarūs savaitgaliniai reisai iš Anykščių į Rubikius (prie 4-o pagal dydį ežero Lietuvoje) ir Troškūnus (į bernardinų vienuolyną)
          Daugiau info:
          www.siaurukas.eu
          http://lt.wikipedia.org/wiki/Siaurukas / http://en.wikipedia.org/wiki/Narrow_...railway#Europe (angliškai)
          http://www.travel.lt/turizmas/select...&inlanguage=lt
          http://www.baranauskas.lt/siaurukas/...l_istorija.htm
          http://narrow.parovoz.com/panevezys/ (rusiškai)
          http://utena.lt.aha.lt/fotogalerija_12-1.htm
          http://www.antour.lt/12/
          http://www.ngr.lt/
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
            Bijau gaut per ausį už nepatvirtintos info nutekinimą, bet tokių planų yra

            Jeigu viskas eisis pagal planą, dar nesulaukę pensijos turėsite galimybę nuvažiuoti traukiniu iš Biržų/Linkuvos iki pat Švenčionėlių be persėdimo
            Parašė Airijos_Lietuvis Rodyti pranešimą

            ka tik patikrinau google maps, tai tikrai ilgas ruozas butu, tikrai geru ispudziu galima butu gaut po tokios keliones
            as dar norejau paklaust, (nelabai norisi skaityt visus 39 puslapius ieskot jeigu toji informacija yra), bet ar siaurukas buvo kada nors naudojamas komerciniais/ keleiviniais marsrutais, ar tik turistiniais (jeigu siauruko linija iki Utenos tikrai atstatytu, ar kaip ne turistiniu marsrutu galetu gal butu galima nuvaziuoti iki Panevezio?, kiek zinau kad plataus gelezinkelio atsaka i Utena jau neveikianti) nezinot?, negaletumete pakomentuot?

            Ruožas Švenčionėliai-Utena yra "išplatintas", platusis pastatytas siaurojo vietoje. Dabar jis yra privažiuojamasis kelias, ten bent kartą per dieną turėtų pravažiuoti rinktinis traukinys.
            Beje, dar ne taip seniai buvo toks dyzelinis traukinys Vilnius-Utena-Vilnius.

            Siaurukas buvo naudojamas reguliariam susisiekimui tol, kol jį valdė LG.
            Keleiviniai traukiniai ruožuose Panevėžys-Joniškėlis-Petrašiūnai-Pakruojis, Petrašiūnai-Linkuva, Joniškėlis-Biržai, pasak Petrašiūnų buv. stoties budėtojo, nustojo važinėti 1988 metais. Prekiniai dar važinėjo kelis metus.

            Dabar šiuose ruožuose būklė yra gan liūdna. (žr. ankstesnius mano pranešimus šioje temoje), bet juos atstatyti yra gan realiau, nei ruožą Rubikiai-Utena.
            Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.12.06, 20:11.

            Comment


              Penktadieni lankiausi Joniškėlio stotyje. Tikslas buvo apžiūrėti semaforus.
              Joniškėlyje yra trys semoforai. Vienas ant Pakruojo - Linkuvos kelio valdomas nuo (buvusio) posto Nr.3. Prie jo buvo semoforo reguliavimo rankena su kuria trosų pagalba ir buvo reguliuojamas semaforas.



              Viduryje viso atstumo buvo jėgos kompensatorius su atsvoriu. Iš jo liko tik remas.



              Trosa prilaikydavo stulpeliai.



              Kaip šviesdavo semaforo lempos ? Nejau buvo žibalinės ? Ar buvo tiesiamas elektros kabelis su lempute ?
              Šis semaforas turi dvi rodykles. O kelias tai vienas.



              Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                Antras semaforas stovi "ant Biržų" kelio. Valdymo nuo buvusio posto Nr. 2 nesimatė. Manau ir nebuvo nes jis netoli stovi posto vietos, o ir valdymas matosi buvo tik rankinis.



                Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Parašė Vismantas Rodyti pranešimą
                  Šis semaforas turi dvi rodykles. O kelias tai vienas.
                  Atkreipkite dėmesį, kad semaforo rodyklės spalvos iš abiejų pusių yra skirtingos. Mašinistas vadovaujasi juo tik tuomet, kai mato tą pusę, kuri nudažyta raudonai.

                  Semaforų padėčių reikšmės:
                  Stop. Pravažiuoti semaforą draudžiama. (Šviesoforo atitikmuo - raudona)


                  Dėl šito nesu tikras, gali būti dvi reikšmės:
                  -Leidžiama važiuoti mažesniu greičiu į stoties atšakinį kelią, kitas signalas - leidžiamasis. (Šviesoforo atitikmuo - dvi geltonos, kurių viena mirksi)
                  -Leidžiama važiuoti pasirengus sustoti, kitas signalas - draudžiamasis. (Šviesoforo atitikmuo - geltona, dvi geltonos)


                  Kelias laisvas. Leidžiama važiuoti didžiausiu leistinu greičiu. (Šviesoforo atitikmuo - žalia)


                  Paskutinis šviesoforas fotografuotas jį pravažiavus, matome iš galo.

                  Nuotraukos darytos Lenkijoje. Vidurinėje matomas dubliuojantis šviesoforas, tačiau nesu įsitikinęs ar lenkiškos signalizacijos reikšmės tokios pačios, kaip ir rusiškos. Skliaustuose šviesoforų atitikmenis pateikiau rusiškos signalizacijos.
                  Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2009.12.07, 11:03.

                  Comment


                    Trečiasis stovi šalia kelio į Panevėžį. Jis kaip ir pirmasis buvo valdomas per trosus. Išlike tik nedaugelis trosa prilaikančiuju stuplelių.







                    Taip pat likučiai pasukimo mechanizmo. Idomu tai kad semaforo valdymas yra kitoje kelio pusėje nei postas. Tai tekdavo semoforininkui kas kart eiti per kelia.

                    Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Parašė Vismantas Rodyti pranešimą
                      Žiuriu į nuotraukas ir negaliu atsigrožėti kaip buvo gražu Joniškėlio stotyje. Iš to posto buvo valdomas per trosą ir semaforas. Dabar iš to namuko liko tik pamatai. Postas Nr. 3
                      Atvaizdas
                      Postas Nr. 2
                      Atvaizdas
                      Atkreipiau dėmesį kad iešmai su šviestuvais. Kokios ju spalvos buvo ir ka jos reiškė ? Veikimas manau buvo nuo žibalinės lempos.
                      Visa nuostabi siauruko istorinė fotogalerija:
                      http://www.joniskelis.lt/galerija/?album=1&gallery=5

                      Joniškėlyje lankiausi 2008m. Velykų išvakarėse (apie tai esu patalpinęs nuotraukų forume). Aišku, dabar ten realybėje nebe taip įspūdinga kaip istorinėse nuotraukose, bet manau atsiradus entuziastų galima nesunkiai atstatyti ir atrestauruoti. Beje, kaip supratau, pačioje stotyje jau butai su gyventojais Hmmm, kažkaip norėčiau tokiame name turėti butą
                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                      Comment


                        Parašė AB13 Rodyti pranešimą
                        O tai gal gali siauruko entuziastai ir visi prijauciantys po truputi susimesti?
                        Reiketu tiktai s/n kur pinigus sumest. Visi po truputi ir, tikiuosi, susirinktu pakankama suma.
                        Tam reikalui buvo ikurtas VŠĮ Siaurojo geležinkelio klubas. Yra ir dvi saskaitos atidarytos ir paramos gavėjo statusas. 2 proc. taip pat galima bus po nauju pervesti Siaurojo geležinkelio riedmenis supirkt iš visų pakampių ir jas restauruoti. Viena saskaita klubo savanoriškai veiklai, o kita saskaita Siaurojo geležinkelio garvėžio restauracijai (stovinčiam Panevėžyje).
                        Oficialus puslapis bus www.sgk.lt (ruošiamas) jame bus pateikiama visa pilna informacija apie visos Lietuvos siauruosius geležinkelius 600 mm ir 750 mm pločio. Taip pat bus informacija apie savanoriška veiklą, planuojamus ir jau atliktus darbus.

                        Visus norinčius padėti siaurajam geležinkeliui prašome prisijungti prie mūsų.
                        Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                        Comment


                          http://www.gelsistemos.lt

                          "Penktadienį 9 val. 30 min. Panevėžio geležinkelio ruožo darbuotojai, tikrindami siaurojo geležinkelio ruožą, Biržų rajone Pagirių kaime pastebėjo, kad yra pavogta apie 21 metras, o Patatuliečių kaime – 132 metrai geležinkelio bėgių"

                          Comment


                            Parašė Vismantas Rodyti pranešimą
                            Tam reikalui buvo ikurtas VŠĮ Siaurojo geležinkelio klubas. Yra ir dvi saskaitos atidarytos ir paramos gavėjo statusas. 2 proc. taip pat galima bus po nauju pervesti Siaurojo geležinkelio riedmenis supirkt iš visų pakampių ir jas restauruoti. Viena saskaita klubo savanoriškai veiklai, o kita saskaita Siaurojo geležinkelio garvėžio restauracijai (stovinčiam Panevėžyje).
                            Oficialus puslapis bus www.sgk.lt (ruošiamas) jame bus pateikiama visa pilna informacija apie visos Lietuvos siauruosius geležinkelius 600 mm ir 750 mm pločio. Taip pat bus informacija apie savanoriška veiklą, planuojamus ir jau atliktus darbus.

                            Visus norinčius padėti siaurajam geležinkeliui prašome prisijungti prie mūsų.
                            Aisku. Gaila, kad nespejom paskutinio TU 7 issaugot

                            Comment


                              Bet kad tikrai ne siaurukas - tai faktas. 600 mm siauruko vagonų foto, kurie kazkada buvo kaune , galite rasti keliuose skyriuose prieš tai... Nenoriu dar karta kopijuoti pranešimų...

                              Comment


                                Pakruojis

                                Comment


                                  /\ Laaabai panaši, tik ne žiemiška šio lokomotyvo nuotrauka yra Siaurojo geležinkelio klubo e-puslapio nuotraukų galerijoje: http://www.sgk.lt/lt/Galerija-14.html
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    Jau virš 900 pranešimų.
                                    Turbūt reikėtų atskirti į atskiras temas veikiantį siauruką, buvusius siauruosius geležinkelius ir čia priklydusias nuorodas apie užsienio siaurukus.

                                    Comment


                                      Siūlau suskirstyti:

                                      Panevėžio - Anykščių - Rubikių ruožas
                                      Panevėžio - Biržų ruožas (ir jo atšakos)
                                      Buvę siaurieji geležinkeliai Lietuvoje
                                      Durpynų siaurieji geležinkeliai
                                      Siaurojo geležinkelio riedmenys
                                      Siaurieji geležinkeliai Latvijoje
                                      Užsienio Siaurieji Geležinkeliai
                                      „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                                      Comment


                                        Parašė Vismantas Rodyti pranešimą
                                        Visgi ilgiausias siaurukas europoje tai ir pranešimų daug.
                                        O kodėl ilgiausias Europoje??? O Ukraina tada - ne Europa? Pvz:

                                        Antonovka (Rovno sritis) - 105 km;
                                        Beregovo (Užkarpatės sritis) - 123 km.

                                        Galbūt ir daugiau yra, surašiau man geriausiai žinomus.

                                        Comment


                                          Parašė robertas Rodyti pranešimą
                                          O kodėl ilgiausias Europoje??? O Ukraina tada - ne Europa? Pvz:

                                          Antonovka (Rovno sritis) - 105 km;
                                          Beregovo (Užkarpatės sritis) - 123 km.

                                          Galbūt ir daugiau yra, surašiau man geriausiai žinomus.
                                          Aukštaitijos siaurojo geležinkelio visų bėgių ilgis yra 179km. Pvz Biržai-Rubikiai bus ~150km, o dar nuo Rubikių bėgiai ėjo pro Uteną, Švenčionėlius, Švenčionis, Lentupį iki pat Krulevščinos.
                                          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                          Comment

                                          Working...
                                          X