Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šiaurės Lietuvos buv. siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Gubernija-Biržai)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • udrius
    replied
    Realiai neverkite iš anksto Čia dar tik tolimi planai

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
    Siaurukas saugomas ne kaip architektūros vertybė, bet kaip technikos paminklas (ne tik bėgiai, bet ir statiniai, riedmenys ir t. t.). Todėl nematyčiau problemos bėgius užkelti ant viaduko.
    Siaurukas 1996 buvo įrašytas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą kaip istorinę, techninę, technologinę, architektūrinę, kraštovaizdinę reikšmę turintis statinių kompleksas.
    Kompleksas susideda iš 56 dalių: trijų siaurojo geležinkelio ruožų: Panevėžys — Biržai, Joniškėlis — Linkuva, Panevėžys — Rubikiai, stočių su pagalbiniais pastatais, tiltų, viadukų bei inžinerinės paskirties statinių. Visas komplekso ilgis — 179 kilometrai.

    Taigi sunku įsivaizduoti legalų siauruko bėgių užkėlimą ant šiuolaikinio viaduko.

    Parašė udrius
    Kad tik jau nesikištų tie trasporto srautai, negi čia traukinys važinės kas 10 - 15 min...
    Pritariu. Kaip pavyzdys geležinkelio pervaža kelyje A15 (Vilnius-Šalčininkai-Lyda) ties Kinelių km., Vilniaus raj.. Žinoma, ten autotransporto srautai mažesni negu ViaBaltica Panevėžio apvažiavime, tačiau traukinių eismas kelis kartus didesnis negu planuojamas šiauriniame siaurojo geležinkelio ruože.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Bet traukinys pravažiuos tik du kartus per dieną vieną ar du kartus per savaitę, savaitgaliais. Ir tik pavasario - rudens metu. Kitu metų laiku ar kitomis dienomis nebent tik kelio remontininkai porą kartų per dieną pravažiuos. Ar tai sudarys didelių problemų? Žinoma, reikės riboti greitį iki 50 km/h. Pervaža privalėtų būti su automatiniu užtvaru.

    Komentuoti:


  • Salvijus
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Protingi ar „protingi“?
    Šiaip tai yra pati didžiausia problema. Bėgių greičiausiai paveldosaugininkai neleis kelti ant viaduko, taigi lieka tik automagistralę/aplinkelį kelti virš bėgių, kuriuos, savo ruožtu, reikės atstatyti (dabar jie nupjauti, viso kokių 5 metrų atkarpa). Kol kas rimtų oficialių asmenų kalbų apie tai nebuvo girdėti.
    Kiek žinau, šios vietos pastaroji rekonstrukcija nepalies.
    Siaurukas saugomas ne kaip architektūros vertybė, bet kaip technikos paminklas (ne tik bėgiai, bet ir statiniai, riedmenys ir t. t.). Todėl nematyčiau problemos bėgius užkelti ant viaduko.

    Komentuoti:


  • Kitas Džiugas
    replied
    Matyt „kvaila“ – magistralinis kelias A17 ir per dideli transporto srautai, užsikištų kelio gabalas nuo A9 iki A10...

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
    Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.
    Kodėl kvaila?

    Juk jeigu ne pervaža, tai toje vietoje reikės milijonus kainuojančios rekonstrukcijos (kas reiškia - viskas liks taip, kaip yra dabar, nebent pinigais pradėtų lyti).

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
    Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.
    Protingi ar „protingi“?
    Šiaip tai yra pati didžiausia problema. Bėgių greičiausiai paveldosaugininkai neleis kelti ant viaduko, taigi lieka tik automagistralę/aplinkelį kelti virš bėgių, kuriuos, savo ruožtu, reikės atstatyti (dabar jie nupjauti, viso kokių 5 metrų atkarpa). Kol kas rimtų oficialių asmenų kalbų apie tai nebuvo girdėti.

    Parašė JlL Rodyti pranešimą
    panevezio aplinkeli kaip tik siuo metu zada remontuot ar rekonstruot, gal ir ta isspres
    Kiek žinau, šios vietos pastaroji rekonstrukcija nepalies.

    Komentuoti:


  • JlL
    replied
    panevezio aplinkeli kaip tik siuo metu zada remontuot ar rekonstruot, gal ir ta isspres

    Komentuoti:


  • Carnifex
    replied
    Į tą „kiek įmanoma“ viskas ir įsiremia, nes protingi kelininkai Panevėžio aplinkkelį paklojo tiesiai ant bėgių. Ką dabar su ta vieta daryti? Pervažą gaminti būtų kvaila, o viaduko statyba būtų pasakiško brangumo.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    Jeigu šitaip bus - tai kas iš to? Kokia prasmė kišti pinigus, jeigu rezultatas - avarinės būklės geležinkelis, kuriuo vistiek neįmanoma važiuoti (o tai reiškia - ir neįmanoma jo panaudoti jokiam naudingam dalykui)? Juk jeigu geležinkelis nebus naudojamas, tai jis greitai vėl apžels, apgrius ir bus išvogtas.
    Prasmė akivaizdi. LG sutvarko iki 2001m. ar 1996m. lygio, tada perima ASG, kuri tęsia tvarkymo darbus SM arba ES fondų lėšomis. Yra minčių (pabrėžiu, kad minčių, o ne konkrečių planų) kiek įmanoma greičiau paleisti traukinuką iš Panevėžio į Joniškėlį. Beje, ten labai graži stotis (pastatas privatizuotas, tačiau teritorija vis dar LG nuosavybė), šalia parkas ir dvaras.

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Jeigu taip - tai nafik

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...
    Jeigu šitaip bus - tai kas iš to? Kokia prasmė kišti pinigus, jeigu rezultatas - avarinės būklės geležinkelis, kuriuo vistiek neįmanoma važiuoti (o tai reiškia - ir neįmanoma jo panaudoti jokiam naudingam dalykui)? Juk jeigu geležinkelis nebus naudojamas, tai jis greitai vėl apžels, apgrius ir bus išvogtas.

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...
    Pradžiai net ir tiek būtų f-a-n-t-a-s-t-i-k-a

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Niekas ten neatstatinės iki tokios būklės, kad būtų galima važiuoti. Išpjaus medžius, krūmus. Galbūt papils žvyro iškasinėtose vietose, paklos senus bėgius ant panaudotų medinių pabėgių, ten, kur jie pavogti... Gal tiltus rimčiau paremontuos, kad bent žmonės galėtų saugiai pereiti. Dėl pervažų irgi labai abejoju... Su žvyrkeliais ar rajoniniais keliais didelių problemų neturėtų kilti. Perklos bėgius pervažose, paklos naujus gelžbetoninius blokus asfaltuotų kelių pervažose, pastatys kelis ženklus. Su ViaBaltica sudėtingiau. Bet čia jau nebe LG problema, o tų, kas tiesė (ne firmos, kurios vykdė darbus, o automobilių kelių direkcija ar ministerija) automagistralę. Jie ir privalėjo užtikrinti, kad bus įrengta pervaža ar netgi pastatytas viadukas...

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    http://narrow.parovoz.com/panevezys/ rašo, kad Panevėžys - Biržai ruože greitis 15 km/h (kažkur apie 1993-95 metus). Taigi techninė būklė jau tada buvusi "kritinė". Išvada - atstatymo į 2001 metų (ir netgi 1996) būklę tikrai nepakaks, reikės daug daugiau...
    Sutinku. Per 2009m. Velykas dviračiu važiavau siauruko pylimu iš Panevėžio iki Joniškėlio. Gal ir sutirštinu spalvas, bet tuometinė būklė buvo „metalo laužas žolėje“ — per dar sausą žolę daug kur bėgių nesimatė, tik nedideli iškilumai, tarp pačių bėgių auga medeliai, kurių kamieno skersmuo maždaug kaip ranka, o miškingose atkarpose aplinkinių medžių šakos dengia bėgius nuo dangaus kaip stogas. Abejoju, ar tiems medžiams bus daugiau nei 10 metų.
    Net nežinau, kai bus sprendžiamas tiltų remonto, pabėgių keitimo ir pervažos su Via Baltica klausimas.
    Atstačius šiaurinio ruožo būklę iki 2001m. (na gerai, tebūnie 1996m.) būklę, techniškai traukiniai nors ir lėtai (tie patys 15km/h) galės važiuoti. Kaip pvz tokiu greičiu iš Panevėžio GS išvažiavęs traukinys be tarpinių sustojimų iki Joniškėlio važiuotų apie 2:20h

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Iki tų metų geležinkelis nors ir nebuvo intensyviai naudojamas, tačiau dar buvo nors minimaliai saugomas. Tarkime beveik visų tiltų būklė buvo tokia, kad jais galėjo saugiai pravažiuoti traukinukas. Dabar dauguma jų net drezina nebevažiuotų
    http://narrow.parovoz.com/panevezys/ rašo, kad Panevėžys - Biržai ruože greitis 15 km/h (kažkur apie 1993-95 metus). Taigi techninė būklė jau tada buvusi "kritinė". Išvada - atstatymo į 2001 metų (ir netgi 1996) būklę tikrai nepakaks, reikės daug daugiau...

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
    Netiesa dėl šiaurinio ruožo eismo nutraukimo 1983 m. Keleivinius nutraukė apie 1991 m., o prekinių 1994 m. Pats matydavau pro autobuso langą 1994 m. kai Linkuvos geležinkelio stotis buvo pristumdyta vagonų su cukriniais runkeliais.
    Apie 1996 m. Pakruojo stotyje dar buvo bėgiai.
    O nuardytas ruožas ne Linkuva-Petrašiūnai, bet Pakruojis-Petrašiūnai. Apie tai buvo rašyta pernai šioje temoje.
    Na jo, http://narrow.parovoz.com/panevezys/ irgi rašo, kad "1992 m. stotis Pakruojis nebeegzistavo", bet toliau tekste sako, kad iki Linkuvos važinėjo tik sąstatai su cukriniais runkeliais, ir toliau mini galutinį uždarymą 1996.

    Beje, lietuviškuose puslapiuose apie siauruką (pvz. ngr.lt arba siaurukas.lt) labai keistai pateikiama siauruko istorija. Išsamiai aprašomas siauruko tiesimas prie caro, paskui vokiečių per karą, tada plėtra prie Smetonos - o tada staigiai peršokama jau į 1990 metus, sovietinį laikotarpį paminėjus vienu ar keliais sakiniais.

    Taigi visa siauruko lėto smukimo istorija lieka nepapasakota (ją tenka skaityti rusiškai Parovoze). Perskaičius tokį nepilną straipsnį, gali susidaryti įspūdis, kad siaurukas klestėjo, tik staiga kažkokie debilai staiga paėmė ir jį uždarė.
    Paskutinis taisė c2h5oh; 2010.09.29, 13:46.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Tai va, Šiaulių infrastruktūra taisys tiltą šalia Titonių...

    Komentuoti:


  • Wycka
    replied
    Parašė Vytautas_LT
    Tik jau ne tą ruožą, o Pakruojis-Petrašiūnai, kuris jau nuardytas.
    Tikriausiai taip. Mano turimos informacijos kilmė yra sakytinė, todėl galimi iškraipymai

    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
    Man tai įdomu su ta šiaurinio ruožo "būkle, kokia buvo". Buvo kada? Koks atskaitos taškas?
    Nes jeigu perduoti tokį, koks buvo 2001 metais (daugiau nei 15 metų po to, kai ruožas apleistas), tai didelių investicijų LG daryt nereikės - paravėti, medžius nupjauti ir panašiai.
    Iki tų metų geležinkelis nors ir nebuvo intensyviai naudojamas, tačiau dar buvo nors minimaliai saugomas. Tarkime beveik visų tiltų būklė buvo tokia, kad jais galėjo saugiai pravažiuoti traukinukas. Dabar dauguma jų net drezina nebevažiuotų Beje, nemažai bėgių ir pylimo sankasos žvyro ir smėlio yra išvogta, o kaltininkai niekaip nerandami.
    Plačiau komentuoti nenorėčiau, kad neklaidinti forumiečių netikslia informacija.

    Komentuoti:


  • Salvijus
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Rytoj tikiuosi Vismantas atsakys plačiau, o kiek mane pasiekia žinios, LG tvarko šiaurinį ruožą, nes yra įpareigota perduoti jį ASG tokios būklės, kokia buvo iki 2001m. (2001-03-24 nutrauktas reguliarusis keleivinis susisiekimas Panevėžys-Anykščiai, o šiauriniu ruožu traukiniai nebevažiavo nuo berods 1983m.). Greičiausiai LG tas moteriškes ir pasamdė, nors... dar esu girdėjęs, kad norėta ruožą Petrašiūnai-Linkuva visiškai nuardyti, o ant pylimo nutiesti asfaltuotą dviračių taką.
    Netiesa dėl šiaurinio ruožo eismo nutraukimo 1983 m. Keleivinius nutraukė apie 1991 m., o prekinių 1994 m. Pats matydavau pro autobuso langą 1994 m. kai Linkuvos geležinkelio stotis buvo pristumdyta vagonų su cukriniais runkeliais.
    Apie 1996 m. Pakruojo stotyje dar buvo bėgiai.
    O nuardytas ruožas ne Linkuva-Petrašiūnai, bet Pakruojis-Petrašiūnai. Apie tai buvo rašyta pernai šioje temoje.
    Paskutinis taisė Salvijus; 2010.09.29, 12:10.

    Komentuoti:


  • c2h5oh
    replied
    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
    Rytoj tikiuosi Vismantas atsakys plačiau, o kiek mane pasiekia žinios, LG tvarko šiaurinį ruožą, nes yra įpareigota perduoti jį ASG tokios būklės, kokia buvo iki 2001m. (2001-03-24 nutrauktas reguliarusis keleivinis susisiekimas Panevėžys-Anykščiai, o šiauriniu ruožu traukiniai nebevažiavo nuo berods 1983m.). Greičiausiai LG tas moteriškes ir pasamdė, nors... dar esu girdėjęs, kad norėta ruožą Petrašiūnai-Linkuva visiškai nuardyti, o ant pylimo nutiesti asfaltuotą dviračių taką.
    Man tai įdomu su ta šiaurinio ruožo "būkle, kokia buvo". Buvo kada? Koks atskaitos taškas?

    Nes jeigu perduoti tokį, koks buvo 2001 metais (daugiau nei 15 metų po to, kai ruožas apleistas), tai didelių investicijų LG daryt nereikės - paravėti, medžius nupjauti ir panašiai. Netikiu, kad jeigu eismas nutrauktas 1983 metais (ar kažkada apie tą laiką), 2001 metais tuo ruožu dar būtų galėjęs važiuot traukinys (ir ne šiaip teoriškai ekstremaliai pravažiuoti, o atitinkant reikalavimus).

    O eismą 1983 metais nutraukė turbūt ir ne staiga netikėtai (gal kas žinote, kaip ten buvo?) - taigi ir prieš tą laiką matyt į tą ruožą investuojama nebuvo, tad ir jo būklė tuo metu galėjo būti "ne ideali".
    Paskutinis taisė c2h5oh; 2010.09.29, 08:30.

    Komentuoti:

Working...
X