Praėjusios savaitės pabaigoje buvo atidarytas naujas, ppaildomas, įėjimas į Solna (Stokholmo urbanistinė zona) priemiestinių traukinių stotį iš Kolonnvägen gatvės. Šis įėjimas sutrumpino kelią iki 'Friends arena' stadiono (naujo nacionalinio stadiono/arenos) ir statomo traukos komplekso Arenastaden:
Prie didžiausio Švedijos oro uosto "Arlanda" (Arlandastad, Sigtuna kommun) gali būti pastatyta nauja geležinkelio stotis oro uosto keleiviams aptarnauti. Kartu komplekse planuojama įrengti naujus konferencijų ir parodų rūmus. Šaltinis
Vakar Stokholme oficialiai pradėtos naujo, tik priemiestinių traukinių keleiviams skirto, stoties pastato "Station City" (projekto "Citybanan" dalis) statybos:
Šių metų rugpjūčio 30 d. buvo uždaryta senoji Šiaurės Švedijos Kirunos miesto geležinkelio stoties. Naujasis stoties pastatas Kiruna Malmbangård pastatytas 1.5 km. į šiaurę nuo buvusio stoties pastato. Naujoji stotis pastatyta prie naujos geležinkelio atšakos. Paskutinis iš senosios išvykęs traukinys buvo regioninis bendrovės "Norrtåg" traukinys.
Kirunos miestas palaipsniui perkraustomas, nes gilinamas didžiausias ir seniausias geležies rūdos telkinys Kirunavaara.
Malmės 'Citytunneln' skirtas dar vienas apdovanojimas. Centrinės geležinkelio stoties priestatui ir požeminei stočiai šiemet skirtas Švedijos metų projekto prizas.
Priminsiu, jog 'Citytunneln' baigtas įgyvendinti 2011 m. pabaigoje. Tai geležinkelio tuneliai, skirti aptarnauti priemiesčio traukinius, su trimis naujomis požeminėmis stotimis.
Trumpas planuojamo projekto "Västlänken" pristatymo filmukas:
Tai šiuo metu Stokholme įgyvendinamo projekto "Citybanan" analogas Geteborgui. Pagrindiniai Geteborgo miesto centre esantys traukos objektai bus susieti požeminio geležinkelio tunelių sistema.
Ten centre paveldo nėra, kad taip viską perstatinėja?
Paveldo yra, tačiau nevisur vienodai daug vertų saugojimo objektų. Daugelis miestų ir miestelių neteko senų pastatų, kai vyko statybų bumas 1950-70 metais.
Neseniai buvo paskelbtas Linköping miesto centro pertverkymo projekto konkursas. Porjekte numatyti ir geležinkelio stoties pertvarkomo darbai. Naujoji stotis bus terminalo tipo bei pritaikyta aptarnauti būsimo itin greito geležinkelio ruožo Ostlänken (ateityje sujungto su Götalandsbanan) keleivius. Konkursui pateikti tokie variantai:
Radau kelias nuotraukas, kuriose gerai matyti šiuo metu įrengiamos tunelio dalies po Riddarfjärden sąsiauriu (projektas 'Citybanan') pozicija (žr. krano poziciją):
Gegužės mėnesį Švedijos ir Japonijos ministrai bei transporto kompanijos pasirašė kontraktą, kuris užtikrins dviejų valstybių bendradarbiavimą geležinkelių srityje.
Abiejų valstybių specialistai mėgins įgyvendinti švedų užsibrėžtą tikslą - tiesti itin greito geležinkelio trasas, kuriomis riedėtų ekologiški bei atsparūs temperatūros pokyčiams traukiniai. Projektas bus pradėtas įgyvendinti 2017 m.
Šiuo metu vyksta ir gyventojų apklausa dėl Geteborgo stoties ir aplinkinių gatvių pertvakymo projekto (RegionCity). Galima pasirinkti vieną iš mano anksčiau aprašytų peteiktų koncepcijų:
Neseniai buvo paskelbti keturi projekto 'RegionCity' (teritorijos prie Geteborgo Centrinės stoties plėtros) variantai, dalyvaujantys konkurse:
EMA (Danija)
Kanozi (Švedija)
RRA (Norvegija)
Liljewall (Švedija)
Vizualizacijose matyti būsimo projekto koncepcijos. Galutinis projektas rengiamas bendradarbiaujant architektams, valdžios atstovams ir miesto gyventojams. Jau žinoma, kad dauguma gyventojų norėtų matyti daugiau aukštybinių pastatų miesto centre.
Komentuoti: