Daug kas liks, bet ne viskas. Daug kas ir mažesniem kainom. Karbonadai ir taip buvo ne visiems, o dabar ir ant košes reiks krapštyt kapeikas.
Aišku, bus kaltu. Įdomu kas?
Aišku, bus kaltu. Įdomu kas?

Lukašenka grasindamas Lietuvai sankcijomis pasakė, kad nukreips krovinius iš Klaipėdos uosto, o tuo pačiu uždraus sankcijiniams produktams iš Lietuvos patekti į Rusijos rinką per Baltarusiją. Ir antroji dalis yra įdomiausia dėl to, kad daugiausiai iš tų visų sankcijinių produktų įvežimo į Rusiją pelnosi būtent Baltarusija (+pirmą kartą oficialiai prisipažįsta tai daranti), kuri perklijuoja etiketes ant krevečių į 'made in Belarus'. Lietuva, kaip tranzitinė šalis nuo to mažai gali nukentėti, bet Baltarusija dėl to praras daug pajamų. Tai kodėl jis tuo grasina LIetuvai? Atsakymas yra antrame grasinime - nutraukti Baltarusijos valstybinių kompanijų krovinių tranzitą per Klaipėdos uostą. Ir čia yra antrasis 'WTF' dėl to, kad Klaipėdos uostas Baltarusijos ekonomikai yra vartai į pasaulį ir gyvybiškai svarbus. Rusija kažkada čia siūlė net 50% nuolaidas Baltarusijos kroviniams per savo uostus prie Sant Peterbugo, t.y. kelias tiek per geležinkelius, tiek per jūrą būtų nepalyginamai ilgesnis ir su ekonomija tai neturi nieko bendro. Baltarusijai tai nenaudinga buvo netgi su 50% nuolaida. Kai Putinas stojo į ginti Lukašenkos, man pagrindinis klausimas buvo - o ką gi Lukašenka aukos dėl savo diktatūros išsaugojimo? Tai visai gali būti, kad mes jau matome pirmąsias eilutes Lukašenkos sąskaitoje - t.y. uždrausti sankcionuotos produkcijos tiekimą per Baltarusiją ir nukreipti savo krovinius per Rusijos uostus, nepaisant to, kad tai žiauriai neekonomiška. Baltarusijos produkcija dėl didelių kaštų pasaulio ekonomikoje praras konkurencingumą, bet Kremliui tai tik į naudą - jam svarbu, kad jo interesų sferoje esančios šalys būtų kuo skurdesnės, nes jeigu jos ekonomiškai sustiprėja - tai tampa labiau nepriklausomos.




Viskas, šansą praleido.
Comment