Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

„Tesla Gigafactory“ Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Paskutiniame savo interviu TED konferencijoje E. Muskas kalbejo apie numatomas kitas gigafactory.
    Issireiske gana paprastai. Iki siu metu pabaigos jis paskelbs tikriausiai net 4 nauju gamyklu statybos vietas. Taigi sansai, kad europai teks bent dvi is ju yra didesni.

    Kitas dalykas kuris mane nustebino tai jo issireiskimo tonas. Is intonacijos as asmeniskai pamaniau, kad vietas jis jau yra atsirinkes, ar nebusim pavelave i traukini?

    https://www.youtube.com/watch?v=GPaYrhUZSYQ
    Studentas

    Comment


      Antraštė straipsnio tai aišku iš serijos "Vaikinas iš PAR atrado elektromobilio paslaptį - autoindustrija jo nekenčia". Arba šiaip Captain obvious. Bet šiaip - labai teisingai pastebėta, kad resursai tokio projekto pritraukimui labai riboti ir žaidžiama visiškai ne savo svorio kategorijoje. Vienintelis būdas turėti mažą viltį - mobilizuoti visą valstybę tam tikslui. Deja, su mūsų efektyvumais, vis tiek vilčių absoliutus minimumas. Gaila, nes čia būtų konkretus game changer mums.

      Comment


        Parašė Taiga Rodyti pranešimą
        Antraštė straipsnio tai aišku iš serijos "Vaikinas iš PAR atrado elektromobilio paslaptį - autoindustrija jo nekenčia". Arba šiaip Captain obvious. Bet šiaip - labai teisingai pastebėta, kad resursai tokio projekto pritraukimui labai riboti ir žaidžiama visiškai ne savo svorio kategorijoje. Vienintelis būdas turėti mažą viltį - mobilizuoti visą valstybę tam tikslui. Deja, su mūsų efektyvumais, vis tiek vilčių absoliutus minimumas. Gaila, nes čia būtų konkretus game changer mums.
        Parašė Saturn
        Lietuva sia akimirka yra nekonkurencinga kaip vieta Gigafactory statybai.
        Tikimybe kad Lietuva gavo ar artimiausiais metais gaus Gigafactory yra ypatingai maza. Sakyciau absoliuciai nuline.
        Mes nekonkurencingi išteklių klausimu - neturime reikalingo ličio ar kitų metalų kasyklų. Bet jų neturi ir dauguma kitų šalių. Kur mes esam lygiaverčiai konkurencingi - tai galimų nuolaidų srityje. Kaip jau esu rašęs anksčiau, galėtume suteikti kad ir 100% nuolaidą gamyklai, koks mums skirtumas? Tų pinigų vis tiek neturėsime (jei nestatys - niekas jų nesumokės, jei statys - nesumokės dėl nuolaidos). Kitoms šalims tokia nuolaida gali pasirodyti per didelė ir pats Tesla atėjimas mažiau reikšmingas šaliai (ypač jeigu jau veikia kitos didelės gamyklos, antai minėtos VW ar Mercedes). Pas mus nieko nėra iš tos srities, tad ir motyvacija teoriškai turėtų būti bent dvigubai didesnė.

        Comment


          Parašė Saturn
          Kitos salys daznai duoda subsidijas arba tiesiogines ismokas.
          Svedija sumokejo 100M SEK kad pritraukti Facebook serveriu parka, Kinija pastoviai investuoja per savo valstybinius fondus (kuriuose virs 1'600'000M USD), Prancuzija jau dabar siulo 10'000 EUR nuolaidas perkantiems elektromobilius.
          Lietuvos 100% mokestine nuolaida nublanksta pries kitu saliu subsidijas.
          Nesutinku. Jeigu tarkim Tesla stato gamyklą bet kurioje šalyje ir per metus sumoka kokius 300 mln. eurų mokesčių, per 10 metų tai būtų 3 mlrd. eurų mokesčių iš gamyklos. Tarkim, nežinau tikrų skaičių, bet dėl argumento...

          Tai turint omenyje, kad visoje Europoje mokesčiai yra sąlyginai panašūs, nėra didelio skirtumo ar Prancūzija duos 100% nuolaidą ar Lietuva. Gamintojui sutaupymai bus panašūs (t.y. ~3 mlrd. eurų per 10 metų). Dabar gi klausimas ar visos šalys turi tiek motyvacijos, kad visiškai nuo mokesčių atleisti vieną gamyklą. Ypač, kaip minėjau, kai toje šalyje jau dabar veikia krūva didelių gamyklų (Prancūzija, Vokietija, Čekija, Lenkija ir t.t.). Tad labai tikėtina, kad tos kitos šalys neskirs tokio dydžio nuolaidos, o Lietuva galėtų (nes teoriškai mūsų motyvacija būtų didesnė).

          Tiesioginės išmokos irgi geras klausimas. Niekas tiesiogiai pinigų neišmokės, to negalima daryti. Galima suteikti sklypą nemokamai ar atvesti iki jo komunikacijas. Bet čia yra palyginus nedidelės investicijos, vos po defaultu daromos.

          Po to atsiranda ir kitokie faktoriai: energetika. Jeigu Lietuva prie Kruonio galėtų pasiūlyti reikiamo dydžio sklypą ir garantuotų Kruonio pajėgumus, tai čia labai stiprus argumentas prieš kitas šalis. Turbūt sunkiai rasi vietą, kur šalis galėtų skirti generuojančią užtvanką gamyklai.

          Lengvatos elektromobiliams? Bendrai svarbu, bet nemanau, kad tai turėtų įtakos Teslai renkantis šalį. Bet kokiu atveju akivaizdu, kad produkcija būtų eksportuojama, o ne skirta tik vietinei rinkai.

          Comment


            Parašė Saturn
            Mano nuomone Lietuva turi viena "dealbraker" - salyginai prastas susisiekima su didelem rinkom:
            - Klaipedos uostas yra toli nuo EU top 20. Net tarp Baltijos juros uostu, Klaipeda yra top 10 pabaigoje.
            - Nera bevizio rezimo i RU ir pasieniuose i visas puses neretai pasitaiko eiles. Be to, kontaktas su RU yra ne pats geriausias.
            - Nera normaliai veikiancio gelezinkelio net i Lenkija, nekalbant apie toliau esancias salis.

            Kol Lietuvos logistiniai pajegumai nepageres, Tesla Lietuvos net nesvarstys.
            Na, Klaipėdos uosto dydis turbūt yra menkas faktorius, rodantis jo galimybes. Tesla eksportas uosto krovos dydį išaugintų ir jis pakiltų. Klausimas ar mūsų uostas turi pajėgumų, reikalingų tokiam eksportui. Manau, kad taip, juk eksportas kiekvienais metais auga, daromos didelės investicijos, o ir dabar jau krauname didelius krovinius. Plius mūsų uostas yra neužšąlantis, t.y. privalumas prieš kitus regiono uostus yra didelis.

            Dėl kitos infrastruktūros galima dalinai pritarti. Bet tai nėra neišsprendžiami dalykai. Jei Tesla stato gamyklą, tai įrengti RailBaltica atkarpoje signalinę sistemą (kurios trūksta) būtų juokų darbas. Na, o su Rusija sudėtingiau. Kita vertus pietų Europos šalys turi dar blogesnį susisiekimą su Rusija, tai čia irgi toks universalus argumentas.

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
              Po to atsiranda ir kitokie faktoriai: energetika. Jeigu Lietuva prie Kruonio galėtų pasiūlyti reikiamo dydžio sklypą ir garantuotų Kruonio pajėgumus, tai čia labai stiprus argumentas prieš kitas šalis. Turbūt sunkiai rasi vietą, kur šalis galėtų skirti generuojančią užtvanką gamyklai.
              Kruonio HAE veikia cikliškai ir skirta ne vienam objektui tiekti elektrą, o išlyginti kainas rinkoje ir tinkle gamybos perteklių/trūkumą. Kai rinkoje elektra pigi, tada ją ima ir pumpuoja vandenį į rezervuarą ant kalno, o kai brangi, tada vanduo paleidžiamas ir veikia tokiu pat principu kaip Kauno HE. Gamyklai kaip suprantu reikia pastovaus elektros energijos tiekimo visą parą visomis dienomis ir apskritai gamyklai visai nereikia būti šalia elektrinės, ne pagal tai renkamasi vieta. Svarbiau, kad būtų šalia geležinkelio vėžė.
              Flickr

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                Kruonio HAE veikia cikliškai ir skirta ne vienam objektui tiekti elektrą, o išlyginti kainas rinkoje ir tinkle gamybos perteklių/trūkumą. Kai rinkoje elektra pigi, tada ją ima ir pumpuoja vandenį į rezervuarą ant kalno, o kai brangi, tada vanduo paleidžiamas ir veikia tokiu pat principu kaip Kauno HE. Gamyklai kaip suprantu reikia pastovaus elektros energijos tiekimo visą parą visomis dienomis ir apskritai gamyklai nereikia būti šalia elektrines, ne pagal tai renkamasi vieta. Svarbiau, kad būtų šalia geležinkelio vėžė.
                Kaip supratau, tai Kruonis minimas ne šiaip sau. Dabar bijau sumeluot, bet ten lyg tai yra vėžė.

                Dėl veikimo principo - taip. Tai jeigu gamykla pasistato savo energijos pajėgumus (o taip ir būtų), t.y. saulės ir vėjo jėgaines (+ galbūt terminė) - tai Kruonis galėtų veikti kaip baterija.

                Comment


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Nesutinku. Jeigu tarkim Tesla stato gamyklą bet kurioje šalyje ir per metus sumoka kokius 300 mln. eurų mokesčių, per 10 metų tai būtų 3 mlrd. eurų mokesčių iš gamyklos. Tarkim, nežinau tikrų skaičių, bet dėl argumento...
                  Klausimas ar EU nepradetu priestarauti, kai dideles EU salys konkuruojancios su Lietuva apskustu "unfair practices".

                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Tiesioginės išmokos irgi geras klausimas. Niekas tiesiogiai pinigų neišmokės, to negalima daryti. Galima suteikti sklypą nemokamai ar atvesti iki jo komunikacijas. Bet čia yra palyginus nedidelės investicijos, vos po defaultu daromos.
                  Jos ivairiais budais yra mokamos ir cia daznas reiskinys.
                  Be to, pirmajai Gigafactory, Tesla netgi prase tiesioginiu pinigu:
                  The company asked for $500 million, up front, in cash, to move to Nevada.

                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Lengvatos elektromobiliams? Bendrai svarbu, bet nemanau, kad tai turėtų įtakos Teslai renkantis šalį. Bet kokiu atveju akivaizdu, kad produkcija būtų eksportuojama, o ne skirta tik vietinei rinkai.
                  Danijoje, Norvegijoje ar Olandijoje, kurios turejo rimtas subsidijas elektriniams automobiliams, ju pardavimai buvo rekordiskai auksti:
                  - Here's Why The Tesla Model S Is The #1 Selling Car In Norway
                  - Denmark’s best-selling car in December was for the first time an electric car: the Tesla Model S
                  - Electric Car Sales = 22% Of Car Sales In Netherlands In December 2015
                  Rimtos subsidijos dideleje rinkoje yra labai stiprus argumentas. Tai padetu Teslai uzkariauti didele rinka, kas butu katalizatorius kaimyninem salim ir kitom mazesnem rinkom.


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Po to atsiranda ir kitokie faktoriai: energetika. Jeigu Lietuva prie Kruonio galėtų pasiūlyti reikiamo dydžio sklypą ir garantuotų Kruonio pajėgumus, tai čia labai stiprus argumentas prieš kitas šalis. Turbūt sunkiai rasi vietą, kur šalis galėtų skirti generuojančią užtvanką gamyklai.
                  Jeigu Kruoniui kazkas atsitinka - gamykla nebeturi elektros tiekimo.
                  Be to, Lietuvoje elektra brangesne nei kitose salyse ir Lietuva neturi energetines nepriklausomybes, o elektra importuoja. Elektra is atsinaujinanciu istekliu irgi sudaro maziuka procentuka.
                  Kitose salyse elektra pigesne, daugiau "zalios" elektros, geresnes salygos "zaliai" elektrai ir yra elektros perteklius. Pvz. Vokietija ar Prancuzija turi dideli elektros pertekliu.
                  Paskutinis taisė Saturn; 2017.05.02, 09:54.

                  Comment


                    Parašė Saturn Rodyti pranešimą
                    Klausimas ar EU nepradetu priestarauti, kai dideles EU salys konkuruojancios su Lietuva apskustu "unfair practices".
                    Tai Lietuva irgi gali prieštarauti.

                    Parašė Saturn Rodyti pranešimą
                    Jos ivairiais budais yra mokamos ir cia daznas reiskinys.
                    Be to, pirmajai Gigafactory, Tesla netgi prase tiesioginiu pinigu:
                    The company asked for $500 million, up front, in cash, to move to Nevada.
                    O Europoje ar yra tokia praktika? Neteko girdėti. Greičiausiai tai būtų natūra - sklypas, komunikacijos.

                    Parašė Saturn Rodyti pranešimą
                    Danijoje, Norvegijoje ar Olandijoje, kurios turejo rimtas subsidijas elektriniams automobiliams, ju pardavimai buvo rekordiskai auksti:
                    - Here's Why The Tesla Model S Is The #1 Selling Car In Norway
                    - Denmark’s best-selling car in December was for the first time an electric car: the Tesla Model S
                    - Electric Car Sales = 22% Of Car Sales In Netherlands In December 2015
                    Rimtos subsidijos dideleje rinkoje yra labai stiprus argumentas.
                    Nesiginčiju. Bet kokią įtaką tai turi baterijų ir dalinai surinkimo (čia neaišku dėl to dar) gamyklos statybai? Nesvarbu kurioje šalyje statys gamyklą, eksportas vis tiek bus.

                    Comment


                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                      Kruonio HAE veikia cikliškai ir skirta ne vienam objektui tiekti elektrą, o išlyginti kainas rinkoje ir tinkle gamybos perteklių/trūkumą. Kai rinkoje elektra pigi, tada ją ima ir pumpuoja vandenį į rezervuarą ant kalno, o kai brangi, tada vanduo paleidžiamas ir veikia tokiu pat principu kaip Kauno HE. Gamyklai kaip suprantu reikia pastovaus elektros energijos tiekimo visą parą visomis dienomis ir apskritai gamyklai visai nereikia būti šalia elektrinės, ne pagal tai renkamasi vieta. Svarbiau, kad būtų šalia geležinkelio vėžė.
                      Galima ikorporuoti pvz saules energija. Diena vanduo pumpuojamas aukstyn naudojant saule, nakti gaminama elektra vandeni zemyn. Tai tik vienas is pavyzdziu. Tureti tokia infrastruktura salia yra tik privalumas.
                      Studentas

                      Comment


                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                        Tai Lietuva irgi gali prieštarauti.



                        O Europoje ar yra tokia praktika? Neteko girdėti. Greičiausiai tai būtų natūra - sklypas, komunikacijos.



                        Nesiginčiju. Bet kokią įtaką tai turi baterijų ir dalinai surinkimo (čia neaišku dėl to dar) gamyklos statybai? Nesvarbu kurioje šalyje statys gamyklą, eksportas vis tiek bus.


                        Butent. Darbo jega ir statybos kastai pas mus vistiek mazesni nei bet kur skandinavijoje.
                        Studentas

                        Comment


                          O koks produkcijos srautas būtų matuojant TEU?
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            Parašė Saturn
                            As esu asmeniskai girdejas is zmoniu kurie produkcijos vietai pasirinko Lenkija, o ne Lietuva, kad Lietuva atkrito del prastos logistines situacijos.

                            Is esmes, Lietuvoje nera rimto bandymo pritraukti Tesla Gigafactory, nera aiskau visuotinio supratimo kuom Lietuva geriau negu pvz. Prancuzija, nera aiskau visuotinio supratimo kokie Lietuvos trukumai ir kaip juos sutvarkyti.

                            Tesla Gigafactory siai dienai yra drambliuko svajone.
                            Kad neaišku ar yra ar nėra. Oficialiai diskusijose dalyvavo ministrai, yra skirtas papildomas finansavimas Investuok Lietuvoje papildomiems etatams būtent šiam klausimui. Straipsniuose minėta, kad yra rengiamas oficialus pasiūlymas nuo Lietuvos, kurį Lašas perduos tiesiogiai Musk'ui. Tai tarsi ir yra. Bet tuo pačiu iš kokio Skvernelio ar prezidentės žinių mažai. Bet tai gali būti ir strateginis ėjimas nekalbėti ir nesiskelbti. Ypač neviešinti pasiūlymo detalių, nes tai gali pakenkti konkurencingumui.

                            Comment


                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                              Tai Lietuva irgi gali prieštarauti.
                              Taigi priestaravimas vyktu pries didesne mokestine lengvata (pries Lietuva).
                              ES jau Airijai dave velniu uz mokestines lengvatas.

                              Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                              O Europoje ar yra tokia praktika? Neteko girdėti. Greičiausiai tai būtų natūra - sklypas, komunikacijos.
                              Yra. Nuo 90M EUR ES paramos, iki 100M SEK valstybines paramos.

                              Comment


                                Parašė Saturn Rodyti pranešimą
                                Taigi priestaravimas vyktu pries didesne mokestine lengvata.
                                ES jau Airijai dave velniu uz mokestines lengvatas.
                                Įdomu, ES pati sau irgi davė velnių?

                                http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...gimu-57-735648
                                Flickr

                                Comment


                                  Parašė Saturn
                                  As sita diskusija palieku, nes siai dienai (mano nuomone) Tesla Lietuvoje yra bereiksme drambliuko svajone.

                                  Pagarba forumo nariams uz protingus argumentus ir idomia diskusija, bet as nuo jos nusirasau, nes Tesla Lietuvoje yra per toli atitruke nuo realybes.
                                  Gal ir toli nuo realybės, bet tarkime, kad atsiranda toks dalykas kaip atskira komanda darbui vien su tesla, rodo, kad kažokios pamokos išmokstamos. Čia kaip pradinuko treniruotė su profesionaliu sportininku, laimėti šansų beveik nėra, bet kiekviena treniruotė duoda daug įgudžių, kuriuos galima panaudoti "žaidžiant" su smulkesniais, nei Tesla investuotojais.

                                  Comment


                                    Panasonic ~= Tesla, nes VW lyg perėjo pas SDI, Toyota Prime Europoj negamina.
                                    Samsung SDI Vengrijoj šiemet lyg jau turės gamykla.
                                    Kiniečiai artimiausiu metu dar neis, nespėjo dar nukopijuot normalių batarkių o su LFP nelabai kas yra veikt išskyrus autobusus, bet ir tai eksportuos iš Kinijos kai vietinė rinka persisotins
                                    Paskutinis taisė transpondster; 2017.05.03, 13:30. Priežastis: dropino turbūt nelietuviškas žodis :D

                                    Comment


                                      perskaičiau internetą...
                                      beje apie Samsung, šita batarkė naudojama i3 ir energijos saugojimui ir panašu kad kad pertekliaus tikrai nėra nes laisvam pardavime neaišku kada bus

                                      Comment


                                        pritariu Galiui, kad mes privalome dirbti ir rodyti norą bei potencialą atsivesti stambius investuotojus pas mus. Aišku, kad nedaug vilčių, kad tai bus 3-4 TESLA gamykla visame pasaulyje, bet o kodėl ne? Subūrūs normalią komandą, ji galės toliau dirbti ir traukti į Lietuvą kitas kompanijas milžines, ir tai yra puiku

                                        Comment


                                          Jūsų informacijai:
                                          http://new.abb.com/news/detail/2274/...-manufacturing

                                          Northvolt gives Västerås, Sweden, a key role for battery manufacturing

                                          Home city of ABB Sweden is selected for R&D and demonstration line, as plans proceed for green-energy battery factory

                                          Northvolt, which plans to build Europe’s largest and most advanced lithium-ion battery factory, has chosen Västerås, the hometown of its partner in the effort, ABB Sweden, as the location for the program’s Research and Development operations and a demonstration production line.
                                          ABB Sweden hailed the choice of Västerås, which will provide an opportunity to leverage the company’s local expertise and continue the city’s growth as a technology center, while enhancing Swedish competitiveness as a whole.
                                          AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                                          Comment

                                          Working...
                                          X