Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Didvyriai ar kolaborantai?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Dėkui, ką tik pritarėte stalinistams, kad Stalino organizuotas holodomoras buvo tik "ekonominis sprendimas".
    Holodomore Čerčilis badu marino indus?
    If a lion could speak, we could not understand him.

    Comment


      Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

      Holodomore Čerčilis badu marino indus?
      Galima net čia pritempti : užmynei skruzdėliuką - kažkur žuvo ištisa civilizacija.

      Comment


        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
        Sakyčiau yra šioks toks skirtumas tarp sąmoningo žmonių žudymo, ir žmonių mirčių dėl neteisingų ekonominių sprendimų.
        Taip, Čerčilis specialiai nesugalvojo numarinti visų indų, kaip ir Noreika nesugalvojo vieną dieną atsikėlęs išnaikinti visus žydus. Plius dar nepamirškim, kas buvo Lietuvą okupavę ir Noreikai šautuvą į galvą įrėmę, tuo tarpu Indija buvo Britų imperijos dalis. Dresdeno gyvenamųjų kvartalų bombinimą praktiškai jau laimėjus karą galima priskirti prie sąmoningo žmonių žudymo, ar ne? Pats sakote, kad istorija nebūna tik juodai balta, o bet kažkodėl tą taikote tik Lietuvos atveju.
        Paskutinis taisė Lettered; 2019.09.11, 13:19.
        Flickr

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
          Pats sakote, kad istorija nebūna tik juodai balta
          Istorija yra mėlynai balta

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Taip, Čerčilis specialiai nesugalvojo numarinti visų indų, kaip ir Noreika nesugalvojo vieną dieną atsikėlęs išnaikinti visus žydus. Plius dar nepamirškim, kas buvo Lietuvą okupavę ir Noreikai šautuvą į galvą įrėmę, tuo tarpu Indija buvo Britų imperijos dalis. Dresdeno gyvenamųjų kvartalų bombinimą praktiškai jau laimėjus karą galima priskirti prie sąmoningo žmonių žudymo, ar ne? Pats sakote, kad istorija nebūna tik juodai balta, o bet kažkodėl tą taikote tik Lietuvos atveju.
            Kažkoks smegenų srautas, kur nelabai įmanoma suprasti mintį.

            Noreikai įrėmė šautuvą ir liepė kolaboruoti? Čia iš tos serijos kur "buvo priverstas"?

            Prieš tai buvusio Apskrities viršininko kažkaip nesugebėjo "priversti".

            Žinoma, toks sprendimas vedė į kompromisus. J. Noreika tapo Šiaulių apskrities viršininku po to, kai kitas žmogus, Ignas Urbaitis, rugpjūčio pradžioje atsisakė šių pareigų „dėl humanistinių pažiūrų“. Akivaizdu, kad I. Urbaitis tai padarė dėl prasidėjusių žydų žudynių. Verta pažymėti, kad vokiečiai jo niekaip nerepresavo, taigi atsitraukti buvo galima
            http://www.bernardinai.lt/straipsnis...-zmogus/176792
            If a lion could speak, we could not understand him.

            Comment


              Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
              Kažkoks smegenų srautas, kur nelabai įmanoma suprasti mintį.

              Noreikai įrėmė šautuvą ir liepė kolaboruoti? Čia iš tos serijos kur "buvo priverstas"?
              Jeigu sėdėjo lageryje, reiškia kažkokį "spaudimą" iš okupantų vis tik turėjo? Ar Noreikia iki nacių okupacijos organizuodavo kokius nors pogromus ar bent buvo jų dalyvis?
              Flickr

              Comment


                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                Jeigu sėdėjo lageryje, reiškia kažkokį "spaudimą" iš okupantų vis tik turėjo? Ar Noreikia iki nacių okupacijos organizuodavo kokius nors pogromus ar bent buvo jų dalyvis?
                Buvo 1933 išleidęs kokią tai antisemitinę knygelę, kuri gal ir nebuvo labai radikali pagal to laikmečio dvasią, bet ragino lietuvius vienytis prieš žydus, skatino žydų ekonominį boikotą ir panašiai.
                If a lion could speak, we could not understand him.

                Comment


                  Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                  Buvo 1933 išleidęs kokią tai antisemitinę knygelę, kuri gal ir nebuvo labai radikali pagal to laikmečio dvasią, bet ragino lietuvius vienytis prieš žydus, skatino žydų ekonominį boikotą ir panašiai.
                  "Pirk prekę lietuvišką" turbūt išvis fašyzmo ir racizmo viršūnė

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    "Pirk prekę lietuvišką" turbūt išvis fašyzmo ir racizmo viršūnė
                    Erm, o jei lietuvis - negras? Biški su smegenais susipykai?
                    If a lion could speak, we could not understand him.

                    Comment


                      senasnamas už lentą ir senas namas už rusus. Tai, kaip jau anksčiau sakiau, lenta patinka rusams, nes dėl lentos rusai gali palot ne tik ant partizanų, bet ir ant dabartinių lietuvių.
                      v
                      Atsakymas į "Škirpa sakė, kad "žydai persekiojami nebus"", na, koncentracijos stovyklose naciai sakė, kad žydus veda praustis, o ne į dujų kameras. Čia ne tas atvejis?

                      Po birželio sukilimo lietuvių sukurta vyriausybė (kelioms dienoms, kol ateis vokiečiai, o jau tikrai žinota, kad vokiečiai naciai ateis) pezėjo antisemitiškai. Buvo toks dėdė Blynas, pvz. Buvo toks vyriausybės narys Bronius Raila. Ir kol tas Bronius Raila, vėliau emigravęs į Vakarus, buvo gyvas, net po 1990 m. kovo 11-osios, niekas iš lietuvių "patriotų" jam nieko apie tą vyriausybę asmeniškai viešai nesakė, o dabar jau, kai seniai miręs, jau kai kurie suvertinėjo jam visą kaltę dėl antižydiškų tos vyriausybės pezalų. # smagu

                      Aš nesakau, kad rusai nenori šmeižti partizanų ar jų nešmeižė.

                      Tiesa, kad LGRTC nenustatė, kad Noreika ar Škirpa asmeniškai žudė. Bet tai nėra vienintelis kaltės laipsnis, dėl kurio jau tikrai verta tų žmonių negarbinti. Neapykantos kalbos, raštai, siuntimų į getus pasirašinėjimai... Kam tokius žmones išsukinėti? Ar tai moralu? Ar amoraliai laimėti įmanoma ir džiugu? Ar ne saviapgaulė tokia pergalė? Manau, saviapgaulė, manau, ji netikra ir kažkada kažkam reiks gėdytis.

                      Buvo juk daug daugiau partizanų, principingiau nekolaboravusių su nė vienu okupantu, įsitraukusių į kovą už Lietuvos laisvę tikrai jau po Holokausto (ir žadėjusių kovoti už demokratiją visiems Lietuvos piliečiams, nepriklausomai nuo tautybės, religijos). Kodėl negalim gerbti jų ir tik jų?

                      Comment


                        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                        Buvo 1933 išleidęs kokią tai antisemitinę knygelę, kuri gal ir nebuvo labai radikali pagal to laikmečio dvasią, bet ragino lietuvius vienytis prieš žydus, skatino žydų ekonominį boikotą ir panašiai.
                        lyg tai minėjote, kad vu if studijavote, bet taip skystai ir bandote kažką prikabinti.
                        Turbūt nustebsite paskaitęs dar 1933 m. Lietuvos prekybininkų, pramoninkų ir amatininkų sąjungos pradėta leisti savaitraštį "Verslas" (turbūt labiausiai tarpukario Lietuvoje ekonominį antisemitizmą išreiškusį laikraštį), arba "Tautos žodį", "Akademiką", ankstyvus "Trimito" tekstus. Ką ten, dar "Aušroje" galima rasti tekstų, nukreiptų prieš žydų ekonominį dominavimą. Jau apie "fOšistą" Kudirką nėra ką kalbėti... Ką kalbėti apie paliktus atsiminimus, laiškus ir t.t., kuriuose puikiai matosi kaip ten buvo versle "mylimi" žydai tarpukario Lietuvoje.
                        Tad su tokia intencija galima palaidoti visą tarpukario kartą..... bet, kaip skelbia jūsų gyvenimo moto, "мы наш, мы новый мир построим" atitinka šių dienų istorijos analfabetų pasakėles.

                        Comment


                          Parašė manometras Rodyti pranešimą
                          Buvo juk daug daugiau partizanų, principingiau nekolaboravusių su nė vienu okupantu, įsitraukusių į kovą už Lietuvos laisvę tikrai jau po Holokausto (ir žadėjusių kovoti už demokratiją visiems Lietuvos piliečiams, nepriklausomai nuo tautybės, religijos). Kodėl negalim gerbti jų ir tik jų?
                          Nes nereiktų slėpti istorijos kompleksiškumo išsirenkant tik priimtinus gabaliukus, o visą kitą tyliai paslepiant

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Nes nereiktų slėpti istorijos kompleksiškumo išsirenkant tik priimtinus gabaliukus, o visą kitą tyliai paslepiant
                            Sutinku, kad derėtų neslėpti.

                            Comment


                              Parašė manometras Rodyti pranešimą

                              Sutinku, kad derėtų neslėpti.
                              Bet gerbimas tik tų, kurie buvo švarus kaip popiežiaus sysius ir būtų slėpimas viso kito Be to tada būtų labai paprasta ištrinti iš gerbiamųjų rato kažkam neįtikusį. Rask bent kažkokią galimą dėmelę ir jau galėsi apeliuoti į jo gerbtinumą. Tas pats tinka visoms istorinėms įžymybėms. Gandis, Čerčilis, Napoleonas, Landsbergis... Motina Teresė ir ta nėra 120% švari

                              Comment


                                Niekas nebūna šventasis, sutinku.
                                Bet matau hipokritus arba nežiniukus tarp taip uoliai ginančių Škirpą ir Noreiką, tarsi jiedu būtų šventieji ir klaidatikių apšmeižtieji.

                                Comment


                                  Parašė manometras Rodyti pranešimą
                                  Niekas nebūna šventasis, sutinku.
                                  Bet matau hipokritus arba nežiniukus tarp taip uoliai ginančių Škirpą ir Noreiką, tarsi jiedu būtų šventieji ir klaidatikių apšmeižtieji.
                                  Man rodos norintys ištrinti Škirpą ir Noreiką iš istorijos sėkmingai stato šiaudinę baidyklę ir su ja kovoja.

                                  Toje barikadų pusėje matau du naratyvus. Pirmas - noras užmiršti visus kas ne šventieji. Kas, mano nuomone, yra naivu ir trumparegiška. Antra - naudojimasis situacija bandant sumenkinti nepriklausomybės kovas, tiek po pirmo pasaulinio, tiek antrojo metu ir kartu užkabinant tiek tarpukario respubliką, tiek pokarį, tiek nepriklausomybės atgavimą. Sumaišius abu naratyvus į vieną gaunasi gera bomba po valstybės pamatais.

                                  Comment


                                    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

                                    lyg tai minėjote, kad vu if studijavote, bet taip skystai ir bandote kažką prikabinti.
                                    Turbūt nustebsite paskaitęs dar 1933 m. Lietuvos prekybininkų, pramoninkų ir amatininkų sąjungos pradėta leisti savaitraštį "Verslas" (turbūt labiausiai tarpukario Lietuvoje ekonominį antisemitizmą išreiškusį laikraštį), arba "Tautos žodį", "Akademiką", ankstyvus "Trimito" tekstus. Ką ten, dar "Aušroje" galima rasti tekstų, nukreiptų prieš žydų ekonominį dominavimą. Jau apie "fOšistą" Kudirką nėra ką kalbėti... Ką kalbėti apie paliktus atsiminimus, laiškus ir t.t., kuriuose puikiai matosi kaip ten buvo versle "mylimi" žydai tarpukario Lietuvoje.
                                    Tad su tokia intencija galima palaidoti visą tarpukario kartą..... bet, kaip skelbia jūsų gyvenimo moto, "мы наш, мы новый мир построим" atitinka šių dienų istorijos analfabetų pasakėles.
                                    Problemos su skaitymu? Aiškiai parašiau kad Noreikos knygelė nebuvo kažkokia radikali pagal tą laikmetį. Žinoma, tau ji buvo ne tai kad ne radikali, bet pernelyg nuosaiki. Ne veltui tavo gyvenimo moto - Juden Raus!
                                    If a lion could speak, we could not understand him.

                                    Comment


                                      Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                                      Problemos su skaitymu? Aiškiai parašiau kad Noreikos knygelė nebuvo kažkokia radikali pagal tą laikmetį. Žinoma, tau ji buvo ne tai kad ne radikali, bet pernelyg nuosaiki. Ne veltui tavo gyvenimo moto - Juden Raus!
                                      Gal užuot nesąmones rašinėjęs forume, atsiverstum kokią nors knygą apie tarpukario Lietuvą, žydų padėtį, sovietų terorą ar genocidą ir kažką naudingo sužinotum. Bet bent suvoki, kad skirtingam laikmečiui taikomi skirtingi standartai jau tai yra kažkiek geriau už Jonelio minties perlus. Už tai tau +.

                                      Comment


                                        Parašė R.D. Rodyti pranešimą

                                        Gal užuot nesąmones rašinėjęs forume, atsiverstum kokią nors knygą apie tarpukario Lietuvą, žydų padėtį, sovietų terorą ar genocidą ir kažką naudingo sužinotum. Bet bent suvoki, kad skirtingam laikmečiui taikomi skirtingi standartai jau tai yra kažkiek geriau už Jonelio minties perlus. Už tai tau +.
                                        Alexander Pope yra parašęs nuostabią poemą an Essay on Criticism ir ten yra tokios eilutės -

                                        A little learning is a dangerous thing;
                                        drink deep, or taste not the Pierian spring:
                                        there shallow draughts intoxicate the brain,
                                        and drinking largely sobers us again.


                                        Tai gal geriau aš neskaitysiu kokios vienos knygos. Nes tik truputį žinojimas intoksikuoja smegenus, škias. Reiktų skaityti vieną knygą, po to kitą, ir dar kitą.
                                        Aš dabar nepretenduoju į gilias istoriografines žinias, ir neapsimetu ekspertu. Kitą vertus, tiek, kiek žinau, užtenka susidaryti bendrą nuomonę šituo klausimu (nors žinau kad ta nuomonė galbūt paviršutiniška, o gal ir visai klaidinga).
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                          Man rodos norintys ištrinti Škirpą ir Noreiką iš istorijos sėkmingai stato šiaudinę baidyklę ir su ja kovoja.

                                          Toje barikadų pusėje matau du naratyvus. Pirmas - noras užmiršti visus kas ne šventieji. Kas, mano nuomone, yra naivu ir trumparegiška. Antra - naudojimasis situacija bandant sumenkinti nepriklausomybės kovas, tiek po pirmo pasaulinio, tiek antrojo metu ir kartu užkabinant tiek tarpukario respubliką, tiek pokarį, tiek nepriklausomybės atgavimą. Sumaišius abu naratyvus į vieną gaunasi gera bomba po valstybės pamatais.
                                          Aš tai matau bombikes abiem atvejais, nes abiejose pusėse yra norinčių ir tesugebančių viską supaprastinti ir paskui garsiai garsiai rėkti kokią nors kategorišką nesąmonę, mitą, atseit apginantį savus.
                                          Sudėtingą visą vaizdą visada sugeba matyti tik mažuma.

                                          Lietuvos problema, kad lietuviai mažai laimėjo net ir iš savo pavėluotų kovų, daug prarado. O dalis svajojo apie stebuklus, apie suomių rezultatą.
                                          Melu istorijos nepagrąžinsi.

                                          Šiandien fb radau Ryčio Zemkausko mintį: lietuviai geriausiai kovoja, kai jau yra pralaimėję. Dauguma komentavo apie krepšinio aktualijas. Aš mąsčiau ir apie partizanus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X