Vasarai yra planų pakeliauti po Europą tai be navigacinio sprendimo niekaip
Na, o sprendimas paprastas visai. Asus eee serijos laptopas, GPS įrenginukas(nepamenu koks žinau, kad gana pigus, gal 150lt, jungiasi per USB). Programinės įrangos sprendimas: Mapfactor PC navigator 8. Pasirodė neseniai devintas, bet tikriausiai bus naudojamas aštunta versija.
Kiek jau buvo testuota, kol kas neapvylė ir veikė puikiai.
Na, o tokia sistema turi privalumų. Kompiuteris, kad ir toks gali atlikti ir nemažai kitų gerų funkcijų tokių kaip pavyzdžiui duomenų perkėlimas iš fotoaparato į kompiuterį, galimybė naudotis internetu(užsienyje tikrai netrūksta Wi-fi spot'ų). Kompiuterio klaviatūra yra žymiai patogesnė nei telefono(man asmeniškai) na yra dar kitų įvairių privalumų iš kurių vienas geresnių - tai didesnis ekranas negu daugelio kitų gps sprendimų.
Nors vėl čia kaip kam
"Nenormaliai reaguoti į nenormalią padėtį yra normalu." - V.E.Frankl
Bet tokia sistema turi ir minusu:
1. Nepatogu naudoti, jei vaziuoji vienas
2. Labai ilgas parengties laikas (Readiness)
3. Reikalingas invertorius 12v->220v
4. Daug laidu automobilio kabinoje
5. Nera instrukciju balsu (priklauso nuo softo).
Bet tokia sistema turi ir minusu:
1. Nepatogu naudoti, jei vaziuoji vienas
2. Labai ilgas parengties laikas (Readiness)
3. Reikalingas invertorius 12v->220v
4. Daug laidu automobilio kabinoje
5. Nera instrukciju balsu (priklauso nuo softo).
Na, visi sprendimai turi savo privalumų ir trūkumų
Bent jau šiame variante tai instrukcijos kur važiuoti balsu yra(net ir Lietuvių kalba).
Laidų tai nelabai daug - nors aišku jei mašina nedidelė tai gali būti, kad tie laidai gal kiek ir trukdo.
Inverteris tai taip čia aišku savotiškas trūkumas.
Parengties laikas tai čia tipo laikas kol užsikrauna programinė įranga? Na nesiskundžiam dėl to. Aišku pilnai tikiu, kad specializuotas GPS sprendimas užsikrauna greičiau
Na, o dėl nepatogumo tai vėl jei vietos pakankamai mašinoje tai čia nematau jokio nepatogumo. Nors vėl kaip kam.
"Nenormaliai reaguoti į nenormalią padėtį yra normalu." - V.E.Frankl
Na, visi sprendimai turi savo privalumų ir trūkumų
Bent jau šiame variante tai instrukcijos kur važiuoti balsu yra(net ir Lietuvių kalba).
Laidų tai nelabai daug - nors aišku jei mašina nedidelė tai gali būti, kad tie laidai gal kiek ir trukdo.
Inverteris tai taip čia aišku savotiškas trūkumas.
Parengties laikas tai čia tipo laikas kol užsikrauna programinė įranga? Na nesiskundžiam dėl to. Aišku pilnai tikiu, kad specializuotas GPS sprendimas užsikrauna greičiau
Na, o dėl nepatogumo tai vėl jei vietos pakankamai mašinoje tai čia nematau jokio nepatogumo. Nors vėl kaip kam.
Jeigu išlipsit iš mašinos - kompo viduj juk nepaliksit, teks tampytis su savim. Kad ir mažas tas eee, bet visgi griozdas, palyginus su delninuku arba gps.
Vieną kitą kartą gal ir nieko, bet jeigu rimčiau "keliauti po Europą" - po savaitės vilku kauksit.
Vieną kitą kartą gal ir nieko, bet jeigu rimčiau "keliauti po Europą" - po savaitės vilku kauksit.
Pritariu, ziauriai nepatogu su kompu keliauti. Tikrai kruva laidu, didele mase ir gabaritai, su kiekvienu sustojimu kad ir trumpu reikia viska atjungineti ir deti kaip minimum i bagazine, salone nepaliksi nes yra pavojus likti be daikto ir su ismustu stiklu, kas ypac uzsienyje aktualu. Universalus daiktas ir yra universalus, ne vienos funkcijos tinkamai neatlieka. Geriau uz navigatoriu nieko nesurasi. Nei mobiliakai, nei PC, nei PocketPC.
Jeigu išlipsit iš mašinos - kompo viduj juk nepaliksit, teks tampytis su savim. Kad ir mažas tas eee, bet visgi griozdas, palyginus su delninuku arba gps.
Vieną kitą kartą gal ir nieko, bet jeigu rimčiau "keliauti po Europą" - po savaitės vilku kauksit.
Vienas keliautojas su analogiška aparatūra nuvažiavo į tokią šalį kaip Monakas ir kai su kompanija išlipo iš mašinos ir įjungė signalizaciją ir ta aišku įjungiama supypsėjo. Tas supypsėjimas susilaukė milžiniškos aplinkinių reakcijos, maždaug kas čia vyksta ir visi sužiuro į juos nustebusiais žvilgsniais.
Ir kodėl gi nepalikti? padedi tik taip, kad pro langą nesimatytų ir eini ramia galva. Aišku jei padėsi jį akivaizdžiai ant priekinio stiklo tai taip, tada visko galima tikėtis. Na, bet kaip pasižiūri į vietinių mašinas kur viduje akivaizdžiai palikta visa aparatūra tai pagalvoji, kad čia tik Lietuviai taip panikuoja
Na dėl griozdiškumo tai ką žinau. Svoris ~1kg jo, dydis toks, kad be problemų telpa į paprastą krepšį. Mano DSLR su objektyvu sveria daugiau negu tas Asus. Tai gal ir jį imsiu po savaitės keikt dėl svorio?
Aišku, jei pasiimčiau savo įprastinį laptop'ą kuris sveria virš 3kg, ir ekrano dydis 15,4 colio tai jo, po savaitės, o gal ir greičiau net imčiau jį keikti tikrai
Žinau kas išvažinėjo su tokiu sprendimu po Europą dvi savaites su trupučiu ir kitais metais vėl važiavo su tokiu pačiu navigaciniu sprendimu. Patogumas labai priklauso nuo mašinos gabaritų. Jei važiuojama su kokiu golf'u tai pilnai tikiu, kad laptopas ten bus kankynė, bet jei riedi su kokiu espace(dar kokios trečios ar ketvirtos kartos) tai jokių problemų
Dėl krūvos laidų. Tai - inverteris jungiamas į 12V, o kitam gale jau įprastinė rozetė į kurią jungiasi nešiojamo pc maitinimo laidas. Kaip matau tai tik du laidai, o be to jei važiuoji nedidelį atstumą tai ir ant akumuliatoriaus gali ištverti, o vakare kai jau apsistoji paimti jį ir pakrauti(Elektra vakarų Europoje nėra joks stebuklas - net kempinguose ir tuose yra, o ką jau kalbėti apie viešbučius ir panašiai) nėra jokios problemos.
Na, bet čia jau nukrypstame truputį nuo temos žiūriu.
"Nenormaliai reaguoti į nenormalią padėtį yra normalu." - V.E.Frankl
Ok, susidūriau ir aš su navigacija ir kol kas ne kažin ką suprantu. Tai va, yra Nokia N5800 XpressMusic. Jame yra ta kažkokia super-puper AGPS sistema. Bet turiu tokį paprastą klausimą - tarkim, įvedu aš ten adresą belenkokį, pradedu važiuot, jis man ten visai smagiai pasakoja ir rodo ką daryt, nuvažiuoju, viskas Ok. Ar už visą šitą džiaugsmą aš lieku kažkiek skolingas savo mob.ryšio operatoriui? Ir jei taip, tai kiek tada visa tai kainuoja užsienyje? Ir kaip man sužinot kiek ten tų duomenų parsisiunčia (jei jie apskritai ten siunčiasi)? Be to, žemėlapiai, dabar esantys telefone, galioja pusę metų. Vėliau jau ten kažką reikės pirkt. Kaip apeit šitą reikalą?
AGPS, arba A-GPS, arba Assisted-GPS
apart signalu is palydovu, gali imti papildomus signalus is GPRS/EDGE/UMTS mobilaus rysio operatoriu tinklu. Tie papildomi signalai reikalingi tik greitai palydovu paieskai. Gali isjungti operatoriu (pvz. isimti SIM-korta), navigacija vistiek veiks, bet ne A-GPS, o paprasto GPS rezime. Uzsieni isjung DATA Roaminga'a ir saskaitos nebus baisios.
Ok, susidūriau ir aš su navigacija ir kol kas ne kažin ką suprantu. Tai va, yra Nokia N5800 XpressMusic. Jame yra ta kažkokia super-puper AGPS sistema. Bet turiu tokį paprastą klausimą - tarkim, įvedu aš ten adresą belenkokį, pradedu važiuot, jis man ten visai smagiai pasakoja ir rodo ką daryt, nuvažiuoju, viskas Ok. Ar už visą šitą džiaugsmą aš lieku kažkiek skolingas savo mob.ryšio operatoriui? Ir jei taip, tai kiek tada visa tai kainuoja užsienyje? Ir kaip man sužinot kiek ten tų duomenų parsisiunčia (jei jie apskritai ten siunčiasi)? Be to, žemėlapiai, dabar esantys telefone, galioja pusę metų. Vėliau jau ten kažką reikės pirkt. Kaip apeit šitą reikalą?
Nagi pabandysiu trupai tau pasakytkadangi pats turiu si telefona Pirma AGPS sistema yra navarotas toks kad ji pasinaudodama telefono interneto pagalba susisiekia su artimiausiomis bazinemis stotelemis ir taip greiciau nustato vieta. Si sistema nelabai naudinga jei reikia moketi daug uz duomenis.Ja galima atjungti. Kai atjungsi sita nustatyma (saveikaujancia GPS) tau tikrai daugiau papildomai uz nieka moketi nebereiks, apart jei noresi prasitest nokia maps.
Dabar linksmiausia dalis Eik cia ir persiskaityk Ten viskas aprasyta kaip susikelti nemokamai GARMIN i savo telefona (kaip nokia maps tik galingesne tikslesne ir nemokama)
Navigaciju "mobilkese" gerbejams: pasidomekite ( jei dar nezinote) kiek kainuoja 1 MB duomenu per roaminga. Tada gal kitaip pradesit vertinti tokias navigacijas.
Juk 99% atveju GPS-ai reikalingi tik uzsienyje. Lietuvoje - tik pasizaidimams. Realaus poreikio cia ji tureti - nera.
Taip kad visos tos Nokios ir SE su GPS - ne musu tautieciams, ipratusiems viska gauti nachaliavu ar papigiaja.
Paskutinis taisė 1alfa; 2009.08.24, 17:17.
Priežastis: gramatines klaidos
Navigaciju "mobilkese" gerbejams: pasidomekite ( jei dar nezinote) kiek kainuoja 1 MB duomenu per roaminga. Tada gal kitaip pradesit vertinti tokias navigacijas.
Juk 99% atveju GPS-ai reikalingi tik uzsienyje. Lietuvoje - tik pasizaidimams. Realaus poreikio cia ji tureti - nera.
Taip kad visos tos Nokios ir SE su GPS - ne musu tautieciams, ipratusiems viska gauti nachaliavu ar papigiaja.
Prirašei daug nesąmonių. Visų pirma navigacijai nebūtinai reikia duomenų perdavimo (žemėlapiai jau būna telefone įsirašyti per kompiuterį, A-GPS irgi duomenų perdavimą naudoja tik papildomai spartai ir tikslumui pasiekti, pakankamai gerai veikia ir tą asistavimą išjungus).
Antra, navigacija Lietuvoje ne mažiau reikalinga. Va kaip vilnietis, nepažiūrėjęs į žemėlapį, pasakyk kaip nuvažiuoti į Pusjė gatvę.
Prirašei daug nesąmonių. Visų pirma navigacijai nebūtinai reikia duomenų perdavimo (žemėlapiai jau būna telefone įsirašyti per kompiuterį, A-GPS irgi duomenų perdavimą naudoja tik papildomai spartai ir tikslumui pasiekti, pakankamai gerai veikia ir tą asistavimą išjungus).
Antra, navigacija Lietuvoje ne mažiau reikalinga. Va kaip vilnietis, nepažiūrėjęs į žemėlapį, pasakyk kaip nuvažiuoti į Pusjė gatvę.
Na, net ir naujausiuose žemėlapiuose (teleatlas) nėra ne tik Vilniaus pietinio aplinkkelio, bet net ir Konstitucijos-Ukmergės viaduko...
Taigi 1alfa iš dalies teisus - navigacija tik pagalbinė priemonė. Pravers jeigu važiuoji nepažįstamoje vietovėje nežinomu adresu (tam juk dažniausiai ir naudojama gps, ar ne?), bet sava galva pravažiuotum gerokai gudriau.
Na, net ir naujausiuose žemėlapiuose (teleatlas) nėra ne tik Vilniaus pietinio aplinkkelio, bet net ir Konstitucijos-Ukmergės viaduko...
Taigi 1alfa iš dalies teisus - navigacija tik pagalbinė priemonė. Pravers jeigu važiuoji nepažįstamoje vietovėje nežinomu adresu (tam juk dažniausiai ir naudojama gps, ar ne?), bet sava galva pravažiuotum gerokai gudriau.
Navigacija daug kam naudot galima. Man pvz. visai patinka važiuoti 59/99/139 km/h pagal navigaciją (spidometras rodo daugiau). Taip pat matyti kada maždaug nuvažiuosiu.
Nors svarbiausia vis tiek lieka paieška kur važiuoti. Nes aš šiaip nežinau kur kokiam Savanorių prospekto gale yra koks namas Nr. 200. O va navigacija žino (bent apytiksliai). Važiuojant naudoti tikrai dažniausiai nėra būtina, bet prieš važiuojant kai prireikia pasižiūrėt yra gerai. Ir turėt tą galimybę telefone labai patogu.
pilnai sutinku, jei VISADA VAZINEJI TUO PACIU KELIU navigacija tkrai nereikalinga. gal tik biski nuobodoka tuo pasiu keliu vaziuoti
to Andrius.S -> tavo siulomu metodu po Europa esu padares gal 30.000 km. Ir atsisakiau jo vos atsiradus galimybei navigacijai per PDA. Taip GEROKAI patogiau
Comment