Parašė 1252
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Daina apie Klaipėdą
Collapse
X
-
Parašė Galys Rodyti pranešimą
Paimi Smiltynės galą nuo pietinio molo iki naujosios perkėlos, visą šitą kuršių Nerijos gabalą išprojektuoji sklypais, nutiesi gatves, komunikacijas ir t.t. t.y. verslui - tik statyk viešbučius, namus, Spa ir pan.(su priežiūra), tai aišku trukdo visokiems Unesco sąrašams, nacionaliniams parkams ir pan.
Bet gal jau geriau į tai spjauti, nei laukti, kol negyvoji kopa virs gyvąją ir užpustys Klaipėdą.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąJeigu 90k gyventojų miestas turi 45k studentų tai ar ten miestas ar studentų miestelis su aptarnavimu?
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
Klaipėdos universitetas skelbia kad turi 3k studentų.
Lund University esantis Lund (mažiau gyventojų nei Šiauliuose) turi 45k studentų.
Uppsala turi 50k.
Göteborg 70k (55k GU + 15k CTH)
#1 ir #3 padaryti taip kad Klaipėda turėtų ne 3k studentų, o bent jau 15k.
Tas labai atgaivintų miestą. O tada pasidaro žymiai lengviau derinti kaip tuos studentus pasilikti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąLaba diena
Paskutinis taisė Sklansky; 2023.08.29, 15:59.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tilto niekada nebus, nes tai trukdytų laivų eismui, panašiai kaip Amsterdame, plaukioja belenkiek keltų, nors kitoje pusėje vos ne antras miestas yra. O statyti Smiltynėje net ne Unesco, o pirmiausia mūsų talibai neleis, nes net Šventojoje arčiau jūros nieko neleidžia.
Jo. jau issiaiškinau, kad 20 metrų - negana.Paskutinis taisė Galys; 2023.08.29, 15:12.
Komentuoti:
-
Parašė Galys Rodyti pranešimą
Paimi Smiltynės galą nuo pietinio molo iki naujosios perkėlos, visą šitą kuršių Nerijos gabalą išprojektuoji sklypais, nutiesi gatves, komunikacijas ir t.t. t.y. verslui - tik statyk viešbučius, namus, Spa ir pan.(su priežiūra), tai aišku trukdo visokiems Unesco sąrašams, nacionaliniams parkams ir pan. Bet gal jau geriau į tai spjauti, nei laukti, kol negyvoji kopa virs gyvąją ir užpustys Klaipėdą. Tada pastatai pėsčiųjų/dviračių tiltą iš Smiltynės į Klaipėdos senamiestį. Tiltas jau pats iš savęs butų traukos objektas, + dar atgaivintų ir Klaipėdos senamiestį. Taip gausi, kad Klaipėda kokius 3/4 mėn. per metus bus Lt sostinė, o tie likę 8/9 mėn - čia jau reikia galvą pasukti.Paskutinis taisė Lettered; 2023.08.29, 14:47.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Galys Rodyti pranešimąnegyvoji kopa virs gyvąją ir užpustys Klaipėdą.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
4. Pridėt "sex"
Kiekvienam miestui reikia savo “mojo”, dalykų dėl kurių miestas traukia ir nėra "šiaip miestas".
Amsterdam nėra "šiaip miestas". Ten gyventi yra fainai, ten daug veiklos ir unikalių dalykų.
Šito reikia Klaipėdai. Daugiau veiklos ir dalykų kuriais galima lengvai didžiuotis. Mažų mažiausia reikėtų atstatyti pilį.
Bet pilis tik 2% progreso. Reikia daugiau.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimąIr čia ne Klaipėdos problema, o centrinės valdžios kuri neturi nei vizijos, nei kompetencijos nei drąsos kažką įgyvendinti.
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąDekui. Tik 1 ir 3 punktai uzprogramuoti taip, jog studentai po studiju nelieka Klaipedoje. Ir kuo tiem skandinavu universitetam taip reiketu kooperuotis su Klaipeda? Retas kuris lietuvis ten nori studijuoti.
Taip pat ar tos nisines specialybes destomos KU gali realiai pritraukti kritine mase jaunimo. Bendradarbiavimas gali buti, nenustebciau jei ir dabar vyksta, tik nematau kaip is to proverzi sukurti.
Lund University esantis Lund (mažiau gyventojų nei Šiauliuose) turi 45k studentų.
Uppsala turi 50k.
Göteborg 70k (55k GU + 15k CTH)
#1 ir #3 padaryti taip kad Klaipėda turėtų ne 3k studentų, o bent jau 15k.
Tas labai atgaivintų miestą. O tada pasidaro žymiai lengviau derinti kaip tuos studentus pasilikti.
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
Ir greitu metu nenusimato. Po 20m, kai kazkas tokio atsiras ar nebus tas atotrukis per didelis? As tikrai nenustebciau, Klaipedos valdzioje ir strategijoje sitas dalykas apskritai neakcentuojamas kaip
butinas miesto suklestejimui.
Kaip rodo patirtis netgi su ES finansuojamais ir vos ne prievarta brukamais projektais tokiais kaip Railbaltica visvien per 20m nepavyks įgyvendinti, o čia tektų iš savų finansuoti. Ir čia ne Klaipėdos problema, o centrinės valdžios kuri neturi nei vizijos, nei kompetencijos nei drąsos kažką įgyvendinti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
Problema ta, kad nėra normalios susisiekimo su Vilniumi infrastruktūros.
butinas miesto suklestejimui.
Nebuvimas salia stipriu miestu ir nesugeneravimas konkurencijas palieka miesta ir miestiecius taip vegetuoti. Kaunas nebutu taip pasikeites, jei salia nebutu Vilniaus. Jei kaunieciai ten nebutu vaziave studijuoti, dirbti. Vilnieciai taip pat ismoko siek tiek vyriskumo is kaunieciu
Hipoteze, jog ir Klaipeda suklestejo 2000s, nes ten buvo megiama vilnieciams vieta. Galiausiai Vilniui taip isaugus, atsiradus galimybem nuskristi pigiau ir greiciau i europos didmiescius taip Klaipeda ir paliko stagnuoti.Paskutinis taisė Sklansky; 2023.08.29, 13:12.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
Keli būdai yra, vienas per universitetą.
Čia daug idėjų galima pririnkti, manau 20+, o paskui atsirinkti.
Pvz.
1. Jeigu universitetas turi double degree programas, kur bakalaurą mokiniesi pusę laiko Klaipėdoj o kitą pusę Rygoj ar Tartu ar Helsinkyje ar Kalmar ar Malmö/Lund, univeras tampa gerokai atraktyvesnis.
2. Pritraukti kruopščiai atrinktų studentų iš non-EU, pvz Indijos. Ta prasme reklamuotis tenai, turėti įkandamas kainas ir t.t.
3. Padėt studentams įstoti į magistrus garsesniuose universuose. Jeigu bakalauras Klaipėdoje ir studijų kokybė normali ir univeras turi infrastruktūrą kuri padeda įstoti į magistrą Kopenhagoj, Amsterdame ar Lunde, tu gana greitai turėsi eilę norinčių į Klaipėdą.
4. Sutvarkyti Klaipėdos univero patalpas. Nuo mokslo salių iki sporto salių iki aukšto lygio ir nebrangių barakų.
Nes kai studentų 3k ir nėra tradicijų ir nėra reputacijos, reikės nemažai kompensuoti.
5. ir dar 10+ kitų.
Sakau valstybinio lygio projektas, o ne pakrapštymai,
Taip pat ar tos nisines specialybes destomos KU gali realiai pritraukti kritine mase jaunimo. Bendradarbiavimas gali buti, nenustebciau jei ir dabar vyksta, tik nematau kaip is to proverzi sukurti.
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimąNėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.
Problema ta, kad nėra normalios susisiekimo su Vilniumi infrastruktūros.
Paris-Nantes - atstumas 314 km, traukinys važiuoja 1:35 val. Pvz. poryt 08.31d. yra 21 reisas (dalis su persėdimais) važiuojantis iš Paryžiaus į Nantes. Pigiausias bilietas 13€
Vilnius-Klaipėda - atstumas 308 km, traukinys važiuoja 4:09 val. Poryt yra 6 reisai iš Klaipėdos į Vilnių, Pigiausias bilietas 24,8€
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimąNėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.
Darbingo amžiaus žmonų reikia, bet kas iš to absoliutaus gyventojų skaičiaus? Visi didesni Lietuvos miestai, išskyrus Vilnių, jau turėjo 30-40 % didesnį gyventojų skaičių (1991 m.). Ar ten buvo visa ta geroji infrastruktūra, kultūra, gerai sutvarkyta aplinka, jaukus miestas?
Lietuvos ypatumas, kad pagal Šešelgio apgyvendinimo sistemą miestai išsisklaidę tolygiau. Čia kaip tik buvo atsižvelgta į paslaugų pasiekiamumą visiems gyventojams. Jeigu Šiaulių ir Panevėžio nebūtų (ten būtų likę maži miesteliai), tada visa šiaurinė Lietuva būtų tundra be normalios sveikatos apsaugos, ugdymo įstaigų ir kitko. Atotrūkis tarp miestų ir provincijos būtų milžiniškas lyginant su dabartiniu. Gal kažkas panašaus į Latvijos nutolusius rajonus su žvyrkeliais ir griūvančiais namais.
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
4. Pridėt "sex"
Kiekvienam miestui reikia savo “mojo”, dalykų dėl kurių miestas traukia ir nėra "šiaip miestas".
Amsterdam nėra "šiaip miestas". Ten gyventi yra fainai, ten daug veiklos ir unikalių dalykų.
Šito reikia Klaipėdai. Daugiau veiklos ir dalykų kuriais galima lengvai didžiuotis. Mažų mažiausia reikėtų atstatyti pilį.
Bet pilis tik 2% progreso. Reikia daugiau.Gal XXII amžiuje, kai bus mažiau draudimų...
O šiaip netinkamas palyginimas, nes Amsterdamas yra sostinė ir nuo seniai labai svarbus miestas, o Mėmelis/Klaipėda visada buvo provincinis miestelis. Beje, koks tavo nuomone yra/turėtų būti Kauno ypatumas? Ir ar Baltijos šalyse/Lenkijoje yra nors vienas provincinis miestas, turintis sėkmės istoriją? Kurortai nesiskaito.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
Nėra visiškai "atimti".
Plius kad jeigu Klaipėda labai atsigautų, tai gautusi "the whole is greater than the sum of its parts" scenarijus.
Trys atsigavę LT miestai, o ne pusantro.
Ir Klaipėdos atveju galėtum target'int kruopščiai atrinktas non-EU šalis.
Indiją. Ukrainą. Kazachstaną. Ir t.t.
Parašė Lettered Rodyti pranešimąIš pradžių siūlot varyti lauk programuotojus, vairuotojus, suvirintojus atgal į Baltarusiją, nes visi Batkos agentai, o po verkiat, kad regionai miršta, o žmonių iš Vilniaus netekti irgi nesinori.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimąNet jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimąNet jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?
Plius kad jeigu Klaipėda labai atsigautų, tai gautusi "the whole is greater than the sum of its parts" scenarijus.
Trys atsigavę LT miestai, o ne pusantro.
Ir Klaipėdos atveju galėtum target'int kruopščiai atrinktas non-EU šalis.
Indiją. Ukrainą. Kazachstaną. Ir t.t.
Komentuoti:
Komentuoti: