Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Daina apie Klaipėdą
Collapse
X
-
Net jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąT-K-K, kaip igyvendinsi savo pirma punkta? Turiu omeny jaunus ir issilavinusius zmones.
Čia daug idėjų galima pririnkti, manau 20+, o paskui atsirinkti.
Pvz.
1. Jeigu universitetas turi double degree programas, kur bakalaurą mokiniesi pusę laiko Klaipėdoj o kitą pusę Rygoj ar Tartu ar Helsinkyje ar Kalmar ar Malmö/Lund, univeras tampa gerokai atraktyvesnis.
2. Pritraukti kruopščiai atrinktų studentų iš non-EU, pvz Indijos. Ta prasme reklamuotis tenai, turėti įkandamas kainas ir t.t.
3. Padėt studentams įstoti į magistrus garsesniuose universuose. Jeigu bakalauras Klaipėdoje ir studijų kokybė normali ir univeras turi infrastruktūrą kuri padeda įstoti į magistrą Kopenhagoj, Amsterdame ar Lunde, tu gana greitai turėsi eilę norinčių į Klaipėdą.
4. Sutvarkyti Klaipėdos univero patalpas. Nuo mokslo salių iki sporto salių iki aukšto lygio ir nebrangių barakų.
Nes kai studentų 3k ir nėra tradicijų ir nėra reputacijos, reikės nemažai kompensuoti.
5. ir dar 10+ kitų.
Sakau valstybinio lygio projektas, o ne pakrapštymai,
- 1 patinka
Komentuoti:
-
T-K-K, kaip igyvendinsi savo pirma punkta? Turiu omeny jaunus ir issilavinusius zmones.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Atmetus konferencijas, ar tikrai yra "unwinnable battle" Klaipėdos ar Šiaulių BVP/capita padaryti 2x per sakykime 10 metų?
Suomijoje, atmetus Uusimaa ir kaimyninius regionus, gyventojų tankumas visur mažesnis nei Lietuvoje.
Ir drįsčiau teigti kad ir sąlygos prastesnės nei Lietuvoje. Ir vistiek pilna regionų kurių regioninis GDP/capita yra 2-3x lyginant su Šiaulių apskritimi.
Parašė evil Rodyti pranešimąNėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojųApskritis žm. / km² km² Vilniaus 83 9 731 Skåne (daug žemdirbystės) 120 11 302 North Rhine-Westphalia 526 34 085 North Holland 1 081 4 092 Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 11:44.
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimą
Čia liūdnesnis toks. Jei nori Vilniuje kokioje konferencijoje būti 9 ryto tai iš Klaipėdos turi atvažiuoti iš vakaro. O jei renginys baigiasi šiekt tiek po 18val. tai turėsi dar vieną naktį praleisti Vilniuje, nes paskutinis traukinys išvyksta 18:15.
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
Gyvai visada būna nepalyginamai geriau.
Ir Sam Altman (buvęs YCombinator direktorius ir dabar OpenAI/ChatGPT įkūrėjas) turėjo gerą pastebėjimą ta tema:
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąČia iki kovidinės problemos, dabar gali pajūrį sėdėdamas dalyvauti toje konferencijoje.
Ir Sam Altman (buvęs YCombinator direktorius ir dabar OpenAI/ChatGPT įkūrėjas) turėjo gerą pastebėjimą ta tema:
My other big tip is to show up in person whenever it’s important. When I was first starting out, I was always willing to get on a plane. It was frequently unnecessary, but three times it led to career-making turning points for me that otherwise would have gone the other way.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Čia iki kovidinės problemos, dabar gali pajūrį sėdėdamas dalyvauti toje konferencijoje.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė evil Rodyti pranešimą
Čia liūdnesnis toks. Jei nori Vilniuje kokioje konferencijoje būti 9 ryto tai iš Klaipėdos turi atvažiuoti iš vakaro. O jei renginys baigiasi šiekt tiek po 18val. tai turėsi dar vieną naktį praleisti Vilniuje, nes paskutinis traukinys išvyksta 18:15.
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K
Šitas geras
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimąKlaipėda turėtų būti mažų mažiausiai kaip Helsingborg.
O šiandien dar labai toli iki Helsingborg.
Paskutinis taisė Lettered; 2023.08.29, 11:44.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Negi gaunasi "unwinnable battle"?
Kaunas – Vilnius dvimiestis, o visa likusi Lietuva vasarnamiai ir "kišam po plentvoliu"?
Parašė evil Rodyti pranešimąKlaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė.
Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 11:17.
Komentuoti:
-
Nėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimąNesuprantu kodėl mes čia tiek dažnai skundžiamės kaip viskas blogai ir kokios blogos perspektyvos (outlook).
Šitas komentaras nėra konkrečiai tau Stadionas, bet visiems. Viskas mums blogai ir nebus jokio ženklaus pagerėjimo.
Apsukam atvirkščiai. Klausimas visiems, kas norit pamėginti duoti normalų atsakymą. Bus įdomu, jei bus dalyvaujančių.
Ką ir kaip reikėtų reikėtų keisti, kad labai stipriai pagerinti kokio nors Lietuvos miesto ekonominę būklę?
Pasiimk bet kurį miestą, tą kurį geriausiai išmanai.
Aš dabar truputį užsiemęs, bet kurios nors dienos vakare galėčiau atsakyti į tą patį klausimą.
Surašyčiau kaip Kauno, Klaipėdos ar Šiaulių ekonominę situaciją būtų galima 2x kokių 10 metų bėgyje.
Dabar to nesimato ir su dabartiniu progresu nesišviečia, bet įmanoma. Šiandien Klaipėdos BVP per capita maždaug 2x atsilieka nuo Suomijos Visagino (South Karelia) ar labai šiaurinių regionų kur prakiškai niekas negyvena (Central Ostrobothnia, 70k visam regione).
Klaipėdos atveju reikėtų padaryti keturis dalykus:
1. Inflow of young people.
Dar šeimų nesukūrę, tai sakykime iki apie 30 metų tūrėtų būti prioritetas.
Šeimų nesukūrę nes daugiau naudojasi įvairiom paslaugomis (sportas, kultūra, kavinės ir t.t.) ir atgyviną miestą.
Plius kad yra stiprus correlation (ir kažkiek causation) tarp inflow of young people & startup ecosystem
2. Geriau sujungti su užsieniu, ir ne teoretiškai, o kad būtų realiai patogu.
Kopenhaga, Amsterdamas ir Londonas turėtų būti prioritetinės kryptys.
Kopenahaga, nes ji sujungia su Danija ir praktiškai visa pietų Švedija.
Amsterdamu, nes neproporcingai daug EU būstinių yra Amsterdame. Plius kad vienas iš pačių didžiausių EU oro uostų, ir viskas labai patogiai jeigu skristi toliau.
Londonu, nes labai didelė koncentracija VC, private equity, contract law ir t.t. Plius lietuvių diaspora.
Dar Frankfurtą ir Paryžių būtų gerai pridėti.
Kitas variantas yra tiesiog labai patogiai sujungti Klaipėdą su Kauno ir/ar Vilniaus oro uostais.
Ir kad patogu ir nebrangu. Kaune ir Vilniuje prie oro uostų yra viešbučiai ir jie ganėtinai brangūs, lyginant su ką gauni.
Jeigu turint skrydžiuo bilietą 3 žvaigždučių viešbutis kainuotų max 15-20 EUR/naktis (max 2 naktim), būtų visai kitas reikalas.
Ir variantas padaromas. Jeigu privačiai nesigauna, galima su valstybe kaip NT savininku. Tas sėkmingai daroma kitose šalyse, Švedijoje yra kelios dešimtys valstybinių "real estate companies" su labai įvairiom specializacijom.
Ir šiaip viešojo transporto sujungimas su Vilnium ir Kaunu yra tragiškai prastas, dar ir šitą reikėtų sutvarkyti.
Prioritetas traukiniai, bet ir autobusai turėtų būti tokie (nuoroda) o ne kaip dabar (nuoroda).
3.Sustiprinti Klaipėdos konkurencingumą dviejose industrijose
Šitas pats svarbiausias ir šią akimirką dar negaliu plačiai išdėstyti.
Klaipėdai reikėtų bent jau 2 industrijų kur miestas būtų vienas iš pačių konkurencingiausių regionų visoje rytų Europoje.
Kokios tai industrijos, reikėtų gerai pagalvoti ir pa-researchint. Daug kas dėja atkris dėl elektros kainų ir didelio elektros importo.
Bet įmanoma. Ir labai reikia.
4. Pridėt "sex"
Kiekvienam miestui reikia savo “mojo”, dalykų dėl kurių miestas traukia ir nėra "šiaip miestas".
Amsterdam nėra "šiaip miestas". Ten gyventi yra fainai, ten daug veiklos ir unikalių dalykų.
Šito reikia Klaipėdai. Daugiau veiklos ir dalykų kuriais galima lengvai didžiuotis. Mažų mažiausia reikėtų atstatyti pilį.
Bet pilis tik 2% progreso. Reikia daugiau.
Čia tik pradinė žinutė, visa esmė yra ką ir kaip padaryti.
Visi keturi dalykai Klaipėdos atveju yra padaromi.
Su dideliom pastangom, o ne šiaip kažkokiu smulkiu pakrapštymu.
Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 10:58.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Silber418 Rodyti pranešimąAš taip pat manau, kad Klaipėda ilgai nebus stagnuojanti. Pastariaisiais metais vėl pradėjo didėti gyventojų skaičius mieste, o tai pagyvina rinką ir galbūt paskatins vystyti rimtesnius projektus.
O šiandien dar labai toli iki Helsingborg.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Idomu, kokiu apkrautumo procentu dabar dirba Klaipedos uostas?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimąNa, tai akivaizdu kad Vilnius traukia ne (tik) didesniais atlyginimais, nes dažnu atveju disposable income provincijoje yra didesnės, nei Vilniuje.
Tam yra tiek objektyvių priežasčių - i.e. geresnės kokybės kultūrinis gyvenimas, tiek subjektyvių: prestižas (jūs locheliai, likote kaime, o aš gyvenu VILNIUJE) arba viltis, kad tu būsi tas, kuriam, skirtingai negu daugumai, pavyks "prasimušti".
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Na, tai akivaizdu kad Vilnius traukia ne (tik) didesniais atlyginimais, nes dažnu atveju disposable income provincijoje yra didesnės, nei Vilniuje.
Tam yra tiek objektyvių priežasčių - i.e. geresnės kokybės kultūrinis gyvenimas, tiek subjektyvių: prestižas (jūs locheliai, likote kaime, o aš gyvenu VILNIUJE) arba viltis, kad tu būsi tas, kuriam, skirtingai negu daugumai, pavyks "prasimušti".
Komentuoti:
-
Gyventojų trūkumas regionuose ir noras kurtis sostinėje, normalus procesas vykstantis visame pasulyje, vargu ar čia universitetas išgelbėtų. Jau Kaunas dažnu atveju nelabai norimas pasirinkimas, nesvarbu, kad KTU ir LSMU gal net lenkia VU savo konkrečiose specializacijose. Pažįstu kažkiek medikų, kurie išvažiavo į Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžy, bet kažkiek metų, gal net 10 grįžo į Kauną ar Vilnių. Atrodytų, ko jiem grįžt: didesnė konkurecija, algos mažesnės ir t.t.
Taip pat pažįstų medikų ir vakaruose kurie pardėjo nuo mažų miestų, bet irgi vietoje nestovėjo, viską darė, kad išvažiuot didesnius miestus kaip Ciurichas, Helsinkis ir t.t. Konkurecija ten irgi didelė, rajonuose trūkumas, o į didelius miestus pakliūt nėra lengva, reikia 10 metų įrodinėt.Paskutinis taisė Garbanius; 2023.08.29, 10:01.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
Tarp kitko, žinau gana jaunų žmonių (iki 40 metų amžiaus), kurie persikraustė iš Šiaulių ir sėkmingai susikūrė darbo vietas. Vienas net studijavo KU ir sėkmingai susikūrė gyvenimą. Žmonių iš Panevėžio gyvenant Klaipėdoje neteko sutikti.
Bendrai, šiek tiek keisti jūsų sentimentai. Klaipėda neseniai buvo antroje vietoje po Vilniaus pagal ekonominius rodiklius. Dabartinė geopolitinė situacija įtakojo, jog krovinių uoste mažiau ir rodikliai prastesni, tačiau neitin blogi. Kaunas dar netapo antruoju Vilniumi ir didžiulio skirtumo tarp Kauno ir Klaipėdos nėra. Uostas yra Klaipėdoje, kuris visada turės įtakos valstybės ekonomikai. Pagrindinė problema yra sumažėjusi Klaipėdos miesto rinka. Mažiau gyventojų, mažesnė pasiūla rinkoje.
Komentuoti:
Komentuoti: