Parašė Saulės mergiukas
Rodyti pranešimą
Lidl'as veikia pagal diskaunterių modelį ir taiko atitinkamą kainodarą, kuri, kaip rodo pavyzdžiai iš kitų šalių, užtrikrina labai konkurencingas kainas (=geras kainas pirkėjui). Neaišku, kas tau yra "piguva" ir kiek tu norėtum, kad, pavyzdžiui, kainuotų kokybiško pieno litras arba geros duonos kepalas, bet kainos turės būti tokios, kurios turės jiems garantuoti pakankamą pirkėjų kiekį, kad apsimokėtų daryti biznį. O tgai tikriausiai reiškia, kad vidutiniam žmogui tos kainos turės atrodyti geros. Žinoma, jeigu tikiesi, kad tokio paties pieno ar duonos kaina ten bus 50% mažesnė, negu Maximoje, tai gali tekti nusivilti.
Kainos bus tiek geros, kad ten eitų masė žmonių ir neštų jiems pelną. Jeigu to nebus, Lidl'as tiesiog pasitrauks iš Lietuvos, jo parduotuvėse įsikurs Maximos/Iki/Rimi/Norfos ir nebereiks kalbėti nei apie "piguvą", nei apie "lietuviškas kainas".
Kaip yra kitur? Na, tarkim, UK Lidl'as yra pigesnis už Tesco, Sainsbury's ir Asda (t.y. trys didieji tinklai, kaip Maxima, Rimi ir Norfa). Kasdieninių maisto produktų krepšelis yra keliais-keliolika procentų pigesnis, nelygu, ką perki ir koks tavo požiūris į branded ir own-brand prekes. O jeigu gali skirti laiko apsipirkimui, tarkim, dviejuose skirtinguose prekybos tinkluose, tai pirkdamas tik kai kuriuos specifinius produktus, gali sutaupyti ir kelioliką-keliasdešimt procentų. Aš, pavuzdžiui, šiandien taip ir dariau, nes tiek Lidl'as, tiek Tesco yra vos už poros minučių kelio nuo mano namų.
Galų gale, viskas priklauso nuo kelių faktorių: kiek laiko gali skirti šopinimuisi, kokių produktų tau reikia, kokio aptarnavimo tau reikia, koks kainos/kokybės santykis tau priimtinas. Lidl'o track record'as Europoje demonstruoja, kad jie sugebėjo pasiekti labai gerą šitų dalykų balansą, nes žmonės ten eina šopintis tiek diskautnerius mėgstančioje Vokietijoje, tiek ir snobiškoje UK. Jeigų Lidl'o kainos nebūtų geros, jis būtų seniai belly up ir nebūtų vienas didžiausių pasaulio supermarketų tinklų.
Comment