Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vidaus vandens keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Lietuvoje populiarėja vandens turizmas
    Lietuvoje populiarėjant vandens turizmui, šiemet šiltąjį sezoną telkiniuose daugės plaukimo maršrutų, BNS pranešė Turizmo departamentas.

    Viena laukiamiausių naujienų šį sezoną – vandens keltas Nemune tarp Panemunės pilies mobilios prieplaukos ir Gelgaudiškio mobilios prieplaukos. Keltas sujungs du patrauklius turizmo objektus – Gelgaudiškio dvarą ir Panemunės pilį bei leis dviratininkams važinėti dviračių takais kairiajame ir dešiniajame Nemuno krantuose.

    Laivas-keltas Nemunu pradės plaukioti nuo birželio 1 dienos...
    ...Šiemet vandens turizmo mėgėjams taip pat bus siūloma paplaukioti po Rubikių, Platelių, Aukštaitijos nacionalinio parko ežerus.
    Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

    Comment


      Navigacijos sezonas valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose 2018 metais


      2018 metais VĮ Vidaus vandens kelių direkcija, valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių valdytojas, eksploatuos 429,7 km valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių, iš bendro 822 km valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių.

      Eksploatuojami vidaus vandenų keliai – tai keliai, kurių laivakeliai navigacijos metu yra paženklinti navigacijos ženklais arba jie pažymėti locmano žemėlapiuose ir yra prižiūrimi vidaus vandenų kelio valdytojo.

      2018 metais, išanalizavus paskutinių metų patirtį, buvo prieita išvados, kad tikslinga navigacijos trukmę atskiruose vandens kelių ruožuose diferencijuoti, taip pat nustatyti skirtingą navigacijos pradžią ir pabaigą, atsižvelgiant į vandens transporto naudotojų poreikius, kuriuos didžiąja dalimi lemia hidrometeorologinės sąlygos.

      2018 metais svarbiausiuose eksploatuojamuose valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose (Nemuno upėje nuo Kauno iki Atmatos žiočių, Kuršių mariose nuo Atmatos žiočių iki Nidos ir Klaipėdos, taip pat valstybės sienos, kurie yra ir tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliai, Kauno mariose nuo Kauno hidroelektrinės iki Birštono, Nemuno upėje nuo Druskininkų iki Liškiavos, Neries upėje Vilniaus mieste, Mituvos kanale navigacijos pradžia planuojama balandžio 16 d., pabaiga – spalio 31 d., išlaikant 199 parų navigacijos trukmę. Kituose eksploatuojamuose valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose navigaciją planuojama pradėti balandžio 23 d., o baigti spalio 14 d., išlaikant 175 parų navigacijos trukmę. Tai – Nemuno upė nuo Žemaitkiemio (Prienų r. sav.) iki Birštono, Neries upės žiotyse Kauno mieste, Nevėžio upėje 10 km atstumu nuo žiočių (tai yra 5 km daugiau negu 2017 metais), Minijos upėje iki Lankupių, Karaliaus Vilhelmo kanale iki Drevernos ir Drevernos upėje nuo šio kanalo iki Drevernos prieplaukos.

      Navigacijos sezono metu eksploatuojamų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių laivakeliai bus ženklinami navigacijos ženklais (šviečiančiais arba nešviečiančiais), vykdomi seklumų šalinimo, bunų remonto, hidrografiniai ir kiti laivybos sąlygoms užtikrinti reikalingi darbai. Tam tikslui bus naudojami VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos laivai, žemsiurbės, plaukiojantis kranas, baržos ir kitos priemonės. Šviečiančiais navigacijos ženklais ženklinamas laivakelis Kuršių mariose nuo Atmatos žiočių iki Klaipėdos, Nidos ir valstybės sienos, Nemuno upės ruože nuo Atmatos žiočių iki Smalininkų (Lietuvos Respublikos pusėje), nuo Kauno iki Kulautuvos ir Kauno mariose nuo Kauno hidroelekrinės iki Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės.

      Pažymėtina, kad 100 km Nemuno upės ruožas nuo Smalininkų iki Rusnės yra pasienyje su Rusijos Federacijos Kaliningrado sritimi, todėl prieš įplaukiant į šį ruožą būtina nustatyta tvarka iš anksto gauti Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos leidimus.

      Comment


        Maršrutas Kaunas–Nida pakibo ore

        Jurbarkiškių norui iš Kauno į Nidą ir atgal Nemunu plukdyti kauniečius koją kiša laivo savininko neapsisprendimas.

        Prieš metus į Nidą kateriu ėmę plukdyti kraštiečius, sutuoktiniai iš Jurbarko reguliarią keleivinę laivybą pasišovė grąžinti ir į Kauną. Tiesa, ne laiveliu, kurio vandentalpa neviršija 400 t, o kartą jau patikrintu "Raketos" tipo laivu "Aistė", talpinančiu apie 60 žmonių, o 240 km atstumą tirpdančiu per kelias valandas.

        "Turėdami idėją vykdyti keliones į Nidą, ieškojome laivo, kuris būtų pakankamai greitas, tiktų ir Nemunui, ir Kuršių marioms – sprendimą rinktis ilgokai nenaudotą "Aistę" motyvavo idėjos sumanytoja Vaida Vaitonė. – Laivas buvo iškeltas, konservuotas. Jo techninė būklė nebloga, todėl eksploatuoti nebūtų keblu."

        "Polesės" tipo "Kristė" ir jau minėtoji "Aistė", prieš aštuonerius metus keleivius plukdžiusios į Nidą, tebepriklauso verslininkui Alfredui Eitučiui. Išgirdęs moters pasiūlymą vienam iš laivų suteikti antrą šansą, šeimininkas esą sutiko.

        "Turime tikslą atgaivinti "Raketos" maršrutą Kaunas–Nida–Kaunas Nemunu. Kiek girdėjome, savivaldybė taip pat džiaugiasi šia iniciatyva", – rankomis trynė V.Vaitonė.

        Deja, džiugtis nauju maršrutu dar per anksti. Likus kelioms dienoms iki susitikimo su Kauno miesto meru Visvaldu Matijošaičiu, A.Eitutis apsigalvojo.

        "Paprasčiausiai jis pakeitė savo poziciją", – anot V.Vaitonės, verslininkas užsiprašė daugiau pinigų, tačiau kokios tiksliais sumos nori – neįvardijo. Šiuo metu A.Eitutis telefonu nepasiekiamas.

        "Daugiau nei dvi savaites laukę priėmimo pas Kauno merą, galiausiai neturėjome ką pasakyti. Laivų juk nėra", – rankomis skėstelėjusi entuziastė negalėjo atsakyti ar jų nenuleis.

        Plačiau komentuoti susitikimo su V.Vaitone negalėjo ir Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.

        "Idėja graži, tačiau pokalbis nevaisingas. Yra entuziastai ir savininkas, kuris nebenori išnuomoti laivų, todėl šį kartą žmonės tik pasiguodė", – vicemeras vylėsi sėkmingos istorijos atomazgos.

        Comment


          Pinigai į balą: prieplaukos skęsta svajonėse apie turistus

          Prieš dešimtmetį užsimojus Nemuną paversti vandens turizmo meka, nuo Druskininkų iki Rusnės už europines ir valstybės biudžeto lėšas pastatyta tiek stacionarių, tiek mobiliųjų prieplaukų, greta įrengta ir joms reikalinga infrastruktūra. Tačiau šiandien Nemunu plaukiojančių turistų yra tik prie Kauno, o iš daugiau kaip 20 prieplaukų naudojama vos viena kita. Kitos paliktos merdėti arba jų visai nebėra...
          ...„Šiandien ta stacionaria prieplauka niekas nesinaudoja, nes Nemunu neplaukioja jokie laivai. Matyti tik baidarių ar valčių. Didesniems laiveliams plaukioti Nemunu ties Alytumi neįmanoma – daug rėvų ir labai seklu“, – „Lietuvos žinioms“ aiškino Alytaus turizmo informacijos centro direktorė Lena Valentaitė-Gudzinevičienė. Ji pridūrė, kad vandens turizmo mėgėjai naudojasi tik prie prieplaukos įrengtu laivų nuleidimo taku...
          Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/lzinios/Gimta...uristus/266852
          © Lietuvos žinios
          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

          Comment


            Kauno rajono savivaldybė perka naują laivą, nes senasis „Vytis“ nesutalpina keleivių

            Smarkiai populiarėjant turistiniams maršrutams Kauno rajone, nebepakanka pajėgumų persikelti per Nemuną. Todėl turistų pyktį sukėlusį laivą „Vytis“, kursuojantį tarp Zapyškio ir Kulautuvos, numatoma pakeisti trigubai didesniu. Kol bus nupirktas naujas laivas, iš Kauno atklystantiems dviratininkams bus organizuojami dažnesni reisai. Sezonui įsibėgėjus penktadienį atidaroma ir nauja prieplauka, o tiesiami nauji dviračių takai į vientisą maršrutą sujungs abi Nemuno puses...
            Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

            Comment


              Smalininkai siekia atkurti senąjį uostą

              Nors Nemunas tampa vis sunkiau perplaukiamas, prie šios upės įsikūręs Jurbarko rajono Smalininkų miestas siekia tapti uostu, kuriame būtų saugomi pramoginiai laivai.

              Smalininkai šiuo metu yra išsikėlę du ambicingus siekius. Vienas jų – tapti kurortine vietove, antras – atkurti senojo Smalininkų uosto, turinčio kultūros paveldo objekto statusą, funkcijas, Esą toks uostas galėtų tapti pramoginių laivų žiemojimo vieta.

              Valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos laikinasis gamybos ir technikos reikalų direktorius Aurelijus Rimas bei Uostų tarnybos vyriausiasis specialistas Gintaras Motiejaitis „Lietuvos žinioms“ teigė, kad mūsų šaliai reikia ir laivų žiemojimo vietų, ir naujų uostų, bet jiems atkurti reikalingomis lėšomis turėtų pasirūpinti pačios to pageidaujančios savivaldybės...
              Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/lzinios/Gimta...i-uosta/269962
              © Lietuvos žinios
              Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

              Comment


                Vandens kelias iš Lenkijos į Lietuvą: misija įmanoma, bet...

                Trečius metus atidarytas vandens kelio maršrutas, vedantis iš Lenkijos per Baltarusiją į Lietuvą, yra vis labiau mėgstamas turistų – vien šiemet per tris šiltojo sezono mėnesius juo plaukė per 200 baidarių, katerių ir kitokių mažųjų laivelių.

                Vis dėlto nuogąstaujama, kad šis maršrutas netaps itin populiarus, nes nemaža jo dalis eina nelabai išvaizdingu Augustavo kanalu, Baltarusijoje kol kas nėra tinkamai išplėtotos turizmo infrastruktūros, o Lietuvoje plaukti Nemunu įmanoma tik iki Druskininkų...
                Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/lzinios/Ekono...ma-bet-/270717
                © Lietuvos žinios
                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                Comment


                  Į Lenkiją - ir laivų registruoti

                  Lietuvos laivų statytojai ir remontininkai šaukiasi pagalbos. Po permainų šalyje nebeliko specialistų, prižiūrinčių mažųjų pramoginių laivų statybą ir remontą. Iki šiol nėra paskirtosios (notifikuotos) įstaigos, tad iškyla daug problemų dėl laivelių įregistravimo. Tokios paslaugos negaudami savo šalyje, lietuviai vyksta į Lenkiją, Estiją ar Daniją. Pastaruoju metu mažųjų laivų pertvarkymo verslas apskritai sustojo. Susisiekimo ministerija kol kas tyli, nors žada atsakyti į dienraščio pateiktus klausimus.

                  Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacija (LLSRA), kurios narės yra 5 privačios įmonės, užsiimančios būtent pramoginių laivų, jachtų remontu ir statyba, kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) prašydama spręsti po įvykdytų permainų kilusias problemas.

                  Asociacija prašo notifikuoti įstaigą Lietuvoje, galinčią išduoti pramoginiams ir asmeniniams laivams CE sertifikatų (liudijimų, kad laivas atitinka Europos standartinius reikalavimus) patvirtinimą ar akceptuoti esminius mažųjų laivų pertvarkymus. Verslininkai pasigenda konkretaus laivo pertvarkymo iš esmės apibrėžimo. Dabar laivo konstrukcijos pakeitimai įvairiai traktuojami, todėl kyla ginčų tarp projektuotojo-gamintojo ir transporto inspekcijos.


                  ...

                  Comment



                    Delfi.lt 2018.11.13
                    Tariamasi dėl galimybės plukdyti keleivius laivu Nemune nuo Vilkijos iki Kauno

                    Valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija“ generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas pasiryžęs atgaivinti praėjusį šimtmetį klestėjusią laivybą Nemune. (...)

                    „Pirmiausia norėtume padaryti tinkamą laivybai Nemuno vagą nuo Kauno iki Rusnės, tam sieksime panaudoti ir Europos Sąjungos lėšas“, - sakė „Vidaus vandens kelių direkcijos“ vadovas V. Vinokurovas.

                    Jis pristatė rajono merui ir naują iniciatyvą - keleivinio laivo maršrutą iš Vilkijos į Kauną, sustojant Paštuvoje, Kulautuvoje, Zapyškyje bei Kačerginėje. Kelionė laivu truktų maždaug dvi valandas.
                    Laivą ketinama pavadinti „Vilkija“. „Tai būtų susisiekimo priemonė, kuri galėtų plaukti keturis kartus per savaitę: antradieniais, ketvirtadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais“, - siūlė variantus V. Vinokurovas.

                    https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=79575907

                    Comment


                      2018.11.17
                      Kauno rajonas už 200 tūkst. eurų planuoja pirkti keleivinį laivą
                      „Savivaldybei įsigijus laivą, jį bus galima perduoti panaudos pagrindais Kauno rajono turizmo ir informacijos centrui, taip prisidedant prie turizmo skatinimo Kauno rajone“, – teigiama sprendimo projekte. Savivaldybė skaičiuoja, kad laivas atsieitų apie 200 tūkst. eurų ir ruošiasi šias lėšas numatyti kitų metų biudžete. Šį siūlymą savivaldybės taryba svarstys kitą savaitę vyksiančiame posėdyje. Jei jam bus pritarta, savivaldybė skelbs viešąjį laivo pirkimo konkursą. (...)

                      Vidaus vandens kelių direkcija, Kauno rajono savivaldybės duomenimis, planuoja keleivinio laivo maršrutą iš Vilkijos į Kauną, sustojant Paštuvoje, Kulautuvoje, Zapyškyje ir Kačerginėje

                      https://www.15min.lt/verslas/naujien...va-667-1061324

                      Comment


                        2018 m. navigacijos sezonas baigtas

                        Šiais metais navigacijos sezonas valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose baigtas spalio 31 d.

                        Kelių priežiūros laivai šiomis dienomis dar baigia navigacinių ženklų nuėmimo darbus, žemsiurbės, plaukiojantis kranas, kelio priežiūros laivai grįžta į VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos uostus ir prieplaukas.

                        Per žiemą bus atliekamas šių vandens transporto priemonių ir navigacinių ženklų remontas, siekiant tinkamai pasirengti kitam sezonui.

                        Laivų įguloms šis navigacijos sezonas buvo ypač sunkus. Jo metu teko pasikliauti tik savo jėgomis: gamta nebuvo palanki dėl itin sausringos vasaros. Buvo dienų, kada Nemuno upės laivakelyje, tam tikrose jo vietose, gylis nesiekė ir 1 m.

                        Taigi, kelio priežiūrą atliekantys upeiviai (kapitonai, mechanikai, upeiviai-motoristai) po sunkaus sezono, gruodžio – sausio mėn. kaups jėgas (atostogaus), po to atliks laivų remonto darbus, kad jau balandžio pirmomis dienomis vėl išeitų į vidaus vandenų kelius vykdyti jų priežiūrą.

                        Iki kito navigacijos sezono!

                        Comment


                          Daiva Baronienė
                          Birštone atsiras penkios naujos prieplaukos
                          https://www.lzinios.lt/Gimtasis-kras...plaukos/283323

                          Birštone prie Nemuno bus pastatytos nedideliems laivams skirtos pontoninės prieplaukos, mat prieš dešimtmetį čia įrengta laivybą Nemunu turėjusi skatinti stacionari prieplauka tokiems laivams yra per aukšta.

                          Comment


                            LRT.lt 2019.04.12
                            Prasideda laivybos sezonas 2019 m.

                            Kitą savaitę prasidės laivybos sezonas. Vidaus vandens kelių direkcija skelbia šiemet parengusi daugiau vandenkelių. Be to, prognozuojama bus aktyvesnė nei įprastai pramoginė ir keleivinė laivyba.
                            (...)
                            5 kilometrais šiemet prailginam eksploatuojamus kelius kaip ir pernai pailginom kilometrais, tai 4 kilometrai Nevėžio upėje ir vienas kilometras Karaliaus Vilhelmo kanale“, – sako Aurelijus Rimas, Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktorius.
                            Šiemet planuojama bus aktyvesnė pramoginė ir keleivinė laivyba. Daugiausiai tokių maršrutų planuojama Nemuno žemupyje: Rusnėje, Mingėje, Kuršių marios, Nido regione, Drevernoje, Juodkrantėje, taip pat intensyvi laivyba vyks Birštone, Druskininkuose.

                            Gali būti, kad jau šiemet galėtume išvysti tokį laivą plaukiantį į Nidą“, – teigia Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.

                            https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...-apie-pokycius

                            Paskutinis taisė Romas; 2019.04.18, 07:55. Priežastis: Citavimas

                            Comment


                              Į Vilnių plaukė?

                              Kauno diena 2019.04.08
                              Nerimi plaukia ne tik baidarės ir plaustai

                              Su draugais išbandėme plaukimą baidarėmis Nerimi. Pasileidome baidarėmis nuo Jonavos žemyn upe. Parplaukėme į Panerio poilsiavietę Kauno rajone prie Ginėnų gyvenvietės. Išlipome į krantą ir pavakare pamatėme tikrai nekasdieninį vaizdą, pro mus Nerimi prieš srovę plaukiant visą laivų karavaną



                              http://kauno.diena.lt/naujienos/kaun...laustai-908838
                              Paskutinis taisė Romas; 2019.04.18, 07:52. Priežastis: Buvo plika nuoroda be pavadinimo

                              Comment


                                Siekiama prikelti legendinį maršrutą Nemunu

                                Po devynerių metų pertraukos šią vasarą gali būti atnaujintas istorinis, nostalgija paženklintas vandens maršrutas Nemuno upe bei Kuršių mariomis Kaunas-Nida. Verslininkai užsimojo plukdyti žmones legendine „Raketa“, kuri pasiekia net 38 mazgų (70 km/h) greitį.

                                Ypatingos konstrukcijos, specialias mentes („sparnus“) turintis, gamintas iš diuraliuminio ir plaukti Nemunu bei sekliomis mariomis pritaikytas greitaeigis laivas „Aistė“ Nidą iš laikinosios sostinės pasiektų greičiau, nei autobusas: per 3,3 valandos...
                                Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/Trasa/siekiam...-nemunu/286834
                                © Lietuvos žinios
                                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                Comment


                                  Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                  Siekiama prikelti legendinį maršrutą Nemunu



                                  Daugiau skaitykite: https://www.lzinios.lt/Trasa/siekiam...-nemunu/286834
                                  © Lietuvos žinios
                                  Čia gera naujiena, važiuodamas pro šalį pastebėjau, kad ir VVKD laivas "DEIMA" atnaujinamas, bent jau išorė (langai pakeisti), salonas turbūt irgi.

                                  Comment


                                    Viskas yra liux. Bet ar nėra šiuolaikiškesnių, ekonomiškesnių laivų galinčių plukdyti keleivius Nemunu? Suprantu, legenda ir panašiai, bet 1000 - 1300 dyzelio 240 kilometrų tai kosmosas. O ekologija... turbūt ir ekonomiškesnių variklių šiems laivams nepritaikysi.

                                    Comment


                                      Parašė senis Rodyti pranešimą

                                      Čia gera naujiena, važiuodamas pro šalį pastebėjau, kad ir VVKD laivas "DEIMA" atnaujinamas, bent jau išorė (langai pakeisti), salonas turbūt irgi.
                                      Iš Kauno – naujas maršrutas laivu

                                      „Šiais metais startuojame su nauju maršrutu, kurį pavadinome „Kruizas į Šilutę“, – pasakoja M. Žiedelis. – Tai visos dienos kelionė Nemunu, su sustojimais Rusnės saloje, Uostadvaryje. Šiam tikslui įsigijome Zaria tipo laivą „Deima“, talpinantį 50 keleivių.“

                                      „Nemuno turas“ komanda laivą naujam sezonui ruošia nuo praėjusių metų. Keleivių patogumui čia montuojamos „Airbus A319” orlaivio sėdynės, sudėti tamsinto stiklo paketai, garso bei vėdinimo įranga, įrengtas baras. Siekiant sumažinti triukšmą – laivo korpusas izoliuotas specialiomis medžiagomis.




                                      „Šis greitaeigis laivas savo išore nesiskirs nuo pastatymo 1979 metais, tačiau keleivių patogumas bus nepalyginamai didesnis. Laive taip pat diegiamos šiuolaikinės saugos priemonės bei techniniai sprendimai“, – sako M. Žiedelis.

                                      Laivo „Deima“ įsigijimas ir restauravimo darbai siekia 70 tūkst. eurų. Daugiausiai investicijų, pasak „Nemuno turas“ vadovo, pareikalavo laivo vidus. Mat išorė yra bene idealios būklės dėl savo techninių savybių: vientisa aliuminio konstrukcija, kuriai įtakos neturi nei laikas, nei erozija.


                                      https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/05/...rsrutas-laivu/
                                      Paskutinis taisė senis; 2019.05.19, 17:55.

                                      Comment


                                        Keletas nuotraukų iš aitvarų šventės Zapyškyje
                                        Click image for larger version

Name:	20190511_124755.jpg
Views:	105
Size:	91,1 kB
ID:	1723080Click image for larger version

Name:	20190511_124522.jpg
Views:	103
Size:	52,1 kB
ID:	1723081

                                        Comment


                                          Beveik baigtas laivo, kuris į Nidą plaukė nuo 1963 m., remontas. Planuojama, kad šį ketvirtadienį laivas bus nuleistas į vandenį ir išbandytas, tada paaiškės tiksli data, kada startuos pirmasis reisas, planuojama, kad vėliausiai tai įvyks birželio 6 dieną. https://kaunas.kasvyksta.lt/2019/05/...-kauno-i-nida/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X