Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    keista, kad norint uzdaryti Kauno, reikia pastatyti Vievio. Kodel negalima be to?
    Nei KUN, nei VNO nebūtų uždaryti pastačius naują oro uostą, apskritai jis greičiausiai bankrutuotų, nes niekas ten nenorėtų skraidyti.
    Flickr

    Comment


      Įdomu, ką apie oro uostą buvo rašoma prieš 16 metų

      Žurnalas "Kelias 2004.06.03
      Naujojo oro uosto planai dar neišnešioti
      Vilniaus ir Kauno pusiaukelėje 2020–2025 m. planuojama pradėti statyti naują oro uostą, kuris turėtų tenkinti abiejų didmiesčių poreikius. Vilniaus oro uostas yra miesto teritorijoje, todėl jo problema turėtų natūraliai išsispręsti, tuo tarpu klausimas dėl Kauno oro uosto likimo lieka atviras.

      Susisiekimo ministerijos sekretorius Valdemaras Šalauskas teigia, kad kol kas dar svarstoma galimybė statyti naują oro uostą. Greičiausiai bus pasirinkta Vilniaus ir Kauno pusiaukelė. Tarp realiausių kandidatų yra minima Elektrėnų savivaldybė, tačiau ar bus pasirinkti Elektrėnai, ar kita vietovė, dar nėra aišku.
      „Konkrečiau visa situacija turėtų paaiškėti maždaug po pusmečio, – tikina V. Šalauskas. – Neatmetama galimybė, kad bus atsisakyta Elektrėnų, o bus rekonstruotas Kauno oro uostas, kuris iš esmės galėtų tenkinti tiek Vilniaus, tiek Kauno poreikius. Be to, šis oro uostas yra toliau nuo miesto“.
      Pasak ministerijos atstovo, projektas turėtų būti pradėtas įgyvendinti 2020–2025 m., kuomet, kaip tikimasi, bus pasiektas optimalus keleivių srautas ir dabartiniai oro uostai nelabai galės tenkinti visų poreikių. Be to, ateityje greičiausiai bus geresnis susisiekimas tarp Vilniaus ir Kauno, todėl geriau turėti vieną modernų oro uostą tarp šių miestų.

      Susisiekimo ministerijos sekretorius Valdemaras Šalauskas teigia, kad kol kas dar svarstoma galimybė statyti naują oro uostą. Greičiausiai bus pasirinkta Vilniaus ir Kauno pusiaukelė. Tarp realiausių kandidatų yra minima Elektrėnų savivaldybė, tačiau ar bus pasirinkti Elektrėnai, ar kita vietovė, dar nėra aišku.
      „Konkrečiau visa situacija turėtų paaiškėti maždaug po pusmečio, – tikina V. Šalauskas. – Neatmetama galimybė, kad bus atsisakyta Elektrėnų, o bus rekonstruotas Kauno oro uostas, kuris iš esmės galėtų tenkinti tiek Vilniaus, tiek Kauno poreikius

      Elektrėnų savivaldybės atstovai yra ypatingai suinteresuoti, kad jų mieste būtų pastatytas oro uostas, nes tai galėtų būti vienas iš faktorių, padėsiančių išjudinti sustabarėjusį miestelio ekonominį gyvenimą. (...)

      Tačiau ne visi sutinka, kad Lietuvai, nors ir po kelių dešimtmečių, bus reikalingas naujas oro uostas.
      Aviacijos ekspertas Romas Gėgžnas tikina, kad yra dvi priežastys, kodėl oro uosto Elektrėnuose įrengimo idėja yra utopiška.
      „Pirmiausia, oro uostų statyba ir plėtra planuojama tuomet, kai yra pasiekiamas tam tikras keleivių ir krovinių srautų lygis. Tačiau Lietuvoje keleivių skaičius Vilniaus oro uoste pasiekė tik geriausių sovietmečio laikų skaičių, tad artimiausiu metu šis oro uostas tikrai nebus perkrautas, – įsitikinęs ekspertas. – Antra, Elektrėnai –nelabai tinkama vieta statyti naują oro uostą, nes čia yra įsikūrusi elektrinė, o virš jos skraidantys lėktuvai atsilieps šio objekto saugumui“. (...)

      Kategoriškas šiuo klausimu buvo ir VĮ „Kauno oro uostas“ generalinis direktorius Rimantas Skirgaila sakydamas, kad šiuo metu yra išnaudojama tik 10 proc. viso laikinosios sostinės oro uosto pajėgumo, todėl statyti kažką naujo nėra naudinga.
      „Jei bus statomas naujas oro uostas, nelabai suprantu, koks tuomet bus mūsų likimas, – spėlioja R. Skridaila. – Manau, naudingiau būtų tinkamai išnaudoti dabartinius oro uostus, o ne svaičioti apie naujų oro uostų statybą“.

      https://www.delfi.lt/verslas/transpo...i.d?id=4461977

      Comment


        Nuomonės apie naują oro uostą prieš 12 metų

        Žurnalas "Transportas" 2008 Nr. 5
        Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
        T.Vizgirda, airBaltic
        Manyčiau, kad Lietuvai tikrai nereikia naujo oro uosto. Dabar turime tris, kurių infrastruktūra dar nėra pakankamai gera. Taigi turėtume koncentruotis į jų plėtrą ar apjungimą. Jei pagrindinis dėmesys ir lėšos būtų skiriamos vienam oro uostui plėtoti, pasiektume kur kas geresnių rezultatų. (...) Esu už vieno oro uosto plėtojimą. Labai svarbu, kad pavadinime būtų žodis „Vilnius“ – tai tarsi šalies vizitinė kortelė. Turistams labai svarbu žinoti, kur jie skrenda. Jei, tarkime, bus žodis „Elektrėnai“, tai nepadės pritraukti turistų.

        Arijandas Šliupas VĮ "kauno aerouostas"
        Lietuvai netikslinga statyti naują oro uostą. Pagrindiniai argumentai: neblogai išplėtota infrastruktūra Lietuvos oro uostuose, milžiniškos sąnaudos landšafto darbams, t. y. jo parinkimas, išlyginimas, kilimo ir nusileidimo takų tiesimas. Norint sukurti reikiamą infrastruktūrą naujajame oro uoste, tektų pakloti ne vieną milijardą litų. (...) Kam kalbėti apie naujo oro uosto statybas, jei esamų oro uostų pajėgumas neišnaudojamas? Net Vilniaus oro uostas dar nevisiškai išnaudoja savo pajėgumą. Kyla klausimas – kas naudosis naujo oro uosto paslaugomis?

        Alvydas Šumskas, Civilinės aviacijos administracija
        Ar mažytei Lietuvai, kurioje nuo vieno šalies krašto iki kito yra 300 km, reikalingas ketvirtas oro uostas? Kol kas pasakyti, ar šis sumanymas bus realizuotas, sunku. Galbūt bus nuspręsta uždaryti Vilniaus ir Kauno oro uostus ir atidaryti Elektrėnuose. Mano nuomone, daugiau oro uostų Lietuvai nereikia, tačiau ar reikalingas naujas oro uostas, kuris galėtų atsirasti uždarius kitus – neišsenkanti tema. (...)

        Edmundas Vaišnoras, VĮ "Tarptautinis Palangos oro uostas"
        Nemanau, kad Lietuvai reikia naujo oro uosto. Esu įsitikinęs, kad šalyje pagrindinis oro uostas turėtų būti vienas. Šiuo metu rengiama studija, kuri ir atsakys į visus klausimus, taigi neverta daug diskutuoti šia tema. Kol kas aišku tik tai, kad vieno oro uosto Lietuvai būtų per mažai, o keturių – per daug. (...)

        Agnė Katkutė, LR Susisiekimo ministerija
        Susisiekimo ministro 2007 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3-391 „Dėl Lietuvos oro uostų (Vilniaus, Kauno ir Palangos) plėtros galimybių studijos ir įgaliojimų Civilinės aviacijos administracijai suteikimo“ šiai institucijai buvo pavesta suorganizuoti Lietuvos oro uostų plėtros galimybių studijos parengimo paslaugų viešąjį pirkimą. Šių metų gegužę įvyko viešojo pirkimo konkursas, kurio nugalėtoju tapo UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“. (...) Studija bus baigta metų pabaigoje, o pateiktos išvados atsakys į klausimą, ar Lietuvai reikia naujo oro uosto.

        Gediminas Žiemelis, AB flyLAL
        Jeigu reikės, mes patys pastatysime oro uostą. Keleivių srautus kiekviename oro uoste pirmiausia didina vežėjai, vykdantys tiesioginius ir tranzitinius skrydžius per šį oro uostą. Nacionalinis vežėjas „flyLAL“ šiuo metu yra vienintelis pajėgus didinti keleivių srautus Tarptautiniame Vilniaus oro uoste. Manau, kad šis oro uostas tikrai turi perspektyvų. Kauno, Palangos, Šiaulių oro uostai, buvę Sovietų Sąjungos aviacinės sistemos dalimi, išlaikė savo tikslinę paskirtį, bet Lietuva jau nėra Sovietų Sąjungoje, taigi reikia didelių pokyčių juose. Be to, minėtieji oro uostai neturi strateginio vežėjo ir yra labai priklausomi nuo aviakompanijų, kurios vykdo iš šių oro uostų skrydžius. (...)

        http://www.zurnalastransportas.lt/?k...aujo-oro-uosto

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Nei KUN, nei VNO nebūtų uždaryti pastačius naują oro uostą, apskritai jis greičiausiai bankrutuotų, nes niekas ten nenorėtų skraidyti.
          Gal gali plačiau kaip tai atsitiktų? Pasaulio praktika rodo, kad kai pastato naują oro uostą tai ten ir skraido, kaip mūsų atveju būtų toks unikumas, kad naujan niekas neskraidys ir bankrutuos?

          Comment


            Paprasta, jei patogiau ir greičiau, ir pigiau bus pasiekti iš VNO ar KUN savo kelionės tikslą, nei iš naujo oro uosto, tai niekas ir nesirinks to naujo oro uosto. Niekas neskrenda kažkur tik dėl to kad ten naujas oro uostas. Taip kad netikiu kad pastačius naują oro uostą nebus uždarytas VNO, ar bent jau nebus dirbtinai sukelti VNO mokesčiai. Su tuo oro uostu mes galim prarasti ir dalį turistų. Ką rinktis, Vilnių/Taliną/Rygą? Norint pasiekti Vilnių reiks skristi, tada persėsti į traukinį, mokėti papildomai už bilietą, važiuoti 50km, tada dar kartą persėst ir mokėti už taksi/autobusą. Kam sukti galvą jei nusigauti į Rygą ar Taliną ir pigiau, ir greičiau, ir paprasčiau.

            Comment


              Kad daugumą naujai atidaromų uostų yra toliau nei senieji, pvz iš naujesnių pavyzdžių Stambulo oro uostas.

              Comment


                Stambulas turi tris oro uostus, kurie kartu aptarnauja virš 100mln keleivių, ten mąstai švelniai tariant šiek tiek kiti ir visai kito lygio traukos centras ir tai 5 kartus didesnis miestas nei visa Lietuva. Lietuvoje tiek daug oro uostų nereikia, nes jie visi būtų mažiukai, neišnaudotų savo potencialo, o infrastruktūra kainuoja.

                Comment


                  Parašė Gator Rodyti pranešimą

                  Gal gali plačiau kaip tai atsitiktų? Pasaulio praktika rodo, kad kai pastato naują oro uostą tai ten ir skraido, kaip mūsų atveju būtų toks unikumas, kad naujan niekas neskraidys ir bankrutuos?
                  Berlynas?

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Berlynas?
                    Patikslink, kuris buvo pastatytas kaip svarbiausias ir bankrutavo.

                    Ir ką man dabar reikės 5 nebankrutavusius išvardint, nes vienas pavyzdys tai įprasta tendencija?

                    Comment


                      Parašė Gator Rodyti pranešimą

                      Patikslink, kuris buvo pastatytas kaip svarbiausias ir bankrutavo.

                      Ir ką man dabar reikės 5 nebankrutavusius išvardint, nes vienas pavyzdys tai įprasta tendencija?
                      Bankrutuot nebankrutavo, nes dar net atsidaryt nesugebėjo. Ir niekas nerodo noro, kad jis greičiau atsidarytų, nes viena vertus niekas nenori laikyti tuščio, kita vertus niekas nenori į jį keltis.

                      Paprastai nauji oro uostai statomi kai seni yra perpildyti. Mūsų atveju tas netinka. Ar būtų VNO ir KUN uždaryti sakykim 3mėn po naujo oro uosto atidarymo? Ar prasidėtų gumos tempimas?

                      Ar buvo nors vienas naujas oro uostas į kurį kėlėsi vien dėl to, kad naujas? Visur keliasi dėl to, kad seni perkrauti arba uždaromi.

                      Comment


                        Neturint savų oro linijų, visos šios diskusijos yra tuščias oro virpinimas, o jeigu tai įvyks - tai tik pinigų plovimo tikslu.
                        As much power as necessary, as much freedom as possible

                        Comment


                          Parašė Edd Rodyti pranešimą
                          Paprasta, jei patogiau ir greičiau, ir pigiau bus pasiekti iš VNO ar KUN savo kelionės tikslą, nei iš naujo oro uosto, tai niekas ir nesirinks to naujo oro uosto. Niekas neskrenda kažkur tik dėl to kad ten naujas oro uostas. Taip kad netikiu kad pastačius naują oro uostą nebus uždarytas VNO, ar bent jau nebus dirbtinai sukelti VNO mokesčiai. Su tuo oro uostu mes galim prarasti ir dalį turistų. Ką rinktis, Vilnių/Taliną/Rygą? Norint pasiekti Vilnių reiks skristi, tada persėsti į traukinį, mokėti papildomai už bilietą, važiuoti 50km, tada dar kartą persėst ir mokėti už taksi/autobusą. Kam sukti galvą jei nusigauti į Rygą ar Taliną ir pigiau, ir greičiau, ir paprasčiau.
                          Ne keleivis sprendzia kur nusileis lektuvas, jei pastatys nauja oro uosta, kuris bus patogesnis/pigesnis avialinijoms - jos i ten ir skraidys ir dar nauju krypciu pritrauktu. Man pvz teko ne viena karta vezti vilniecius i KUN, nes ta kryptimi is KUN pigiau buvo.... Dabar turim nesamone - vilnieciai naudojasi savo, kaunieciai ir likusi Lietuva - KUN ir rezultate dubliuojasi, o retesnes kryptys ir tusciais skraido, o kazkas isvis per ryga nusprendzia...

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Bankrutuot nebankrutavo, nes dar net atsidaryt nesugebėjo. Ir niekas nerodo noro, kad jis greičiau atsidarytų, nes viena vertus niekas nenori laikyti tuščio, kita vertus niekas nenori į jį keltis.
                            Berlyno Brandenburg/BER pavyzdys čia tikrai nelabai tinkamas, nes tai praktiškai tas pats Schonefeld/SXF - pagrindinis VDR oro uostas , veikiantis iki šiolei.

                            Bet pačios BER statybos neabejotinai taps grandioziškai nepasisekusio projekto etalonu. Didžiulės kraustynės buvo numatytos dar 2012, jau buvo paruoštos atidarymo iškilmės. BER turėjo tapti Air Berlin baziniu oro uostu. Iš dalies situacija gal prisidėjo prie šios aviakompanijos bankroto. Daugelis aviakompanijų, įskaitant LH jau turėjo tvarkaraščius iš jo.

                            Comment


                              Parašė auris88 Rodyti pranešimą

                              Ne keleivis sprendzia kur nusileis lektuvas, jei pastatys nauja oro uosta, kuris bus patogesnis/pigesnis avialinijoms - jos i ten ir skraidys ir dar nauju krypciu pritrauktu. Man pvz teko ne viena karta vezti vilniecius i KUN, nes ta kryptimi is KUN pigiau buvo.... Dabar turim nesamone - vilnieciai naudojasi savo, kaunieciai ir likusi Lietuva - KUN ir rezultate dubliuojasi, o retesnes kryptys ir tusciais skraido, o kazkas isvis per ryga nusprendzia...
                              Tai racionaliausia būtų Vilnių uždaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
                              Paskutinis taisė uzdvidesimt; 2020.03.02, 19:43.

                              Comment


                                Parašė auris88 Rodyti pranešimą

                                Ne keleivis sprendzia kur nusileis lektuvas, jei pastatys nauja oro uosta, kuris bus patogesnis/pigesnis avialinijoms - jos i ten ir skraidys ir dar nauju krypciu pritrauktu. Man pvz teko ne viena karta vezti vilniecius i KUN, nes ta kryptimi is KUN pigiau buvo.... Dabar turim nesamone - vilnieciai naudojasi savo, kaunieciai ir likusi Lietuva - KUN ir rezultate dubliuojasi, o retesnes kryptys ir tusciais skraido, o kazkas isvis per ryga nusprendzia...
                                T.y. lektuvai skrenda ne ten kur reikia keleiviams, o kur lektuvams patogiau? O “piguma lektuvams” mes patys reguliuojam, siuo metu mes nustate daug didesnius mokescius Vilniaus oro uoste nei Kauno oro uoste ir nepaisant to, is VNO skrenda daug daugiau keleiviu, kaip cia taip yra, pagal tamstos logika juk taip neturetu buti, is Vilniaus isvis neturetu niekas skraidyti, nes juk lektuvams pigiau ir patogiau Kaune. O vat skraido ir daug daugiau keleiviu nei is Kauno. Tai gal kazkas blogai su tamstos teiginiais?

                                Comment


                                  Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                                  Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
                                  Jei ziuri racionaluma, tada reiktu uzdaryti Kauno oro uosta ir naudoti tik Vilniaus, nes Kauno oro uostas skatinamas ir dotuojamas, ir nepaisant to sulaukia maziau keleiviu nei Vilniaus.

                                  Comment


                                    Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                                    Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
                                    Racionaliau uždaryti tą, kuris aptarnauja 1 mln. keleivių, o ne tą, kuris 5 mln., čia tik kauniečių ego neleidžia uždaryti nuostolingą oro uostą, į kurį nelabai kas nori skraidyti.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                                      Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
                                      Bėda, kad Kaunas su visa likusia Lietuva skraido mažiau nei Vilnius, todėl vilniečių patogumas svarbiau.
                                      Post in English - fight censorship!

                                      Comment


                                        Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                                        Tai racionaliausia būtų Vilnių udaryt ir naudot visai Lietuvai Kauną, tik, kad vilniečių ego neleidžia iki Kauno pavažiuot, tai reikia statyt naują vidurį laukų kuris niekam nebus patogus.
                                        Dar vienas. Vilniečiams kepurė nenukris, pats porą kartų skridau iš KUN ir nenumiriau.

                                        Klausimas, kiek tai racionalu - palikti KUN kaip vienintelę opciją Vilniui.

                                        Gal iš viso uždaryti Lietuvos oro uostus? Galima skristi iš RIX ar WAW - Rail Baltica mums padės. Sutaupysime krūvą pinigų.

                                        https://iq.alfa.lt/verslas/sprintas-...engiama/207371

                                        Maratonui – naujam oro uostui – jau pradedama ruoštis dabar, jis įtraukiamas į bendrąjį planą, žemės sklypo klausimams prireiks bent penkerių metų, po to lauktų projektavimo darbai.

                                        M. Gelžinis įsitikinęs, kad tai puiki proga sukurti didelį transporto mazgą, šalia kurio atsirastų ir oro uostas: „Unikali galimybė viską padaryti teisingai“. Pradėjus veikti naujajam oro uostui, senasis Vilniaus turėtų būti uždarytas, o Kauno naudojamas nebent kroviniams gabenti ir orlaivių remonto paslaugoms. Palangos oro uostas greičiausiai išliktų.

                                        Comment


                                          Parašė Edd Rodyti pranešimą

                                          Jei ziuri racionaluma, tada reiktu uzdaryti Kauno oro uosta ir naudoti tik Vilniaus, nes Kauno oro uostas skatinamas ir dotuojamas, ir nepaisant to sulaukia maziau keleiviu nei Vilniaus.
                                          Tai jau 20 metų tasosi ir neuzdaro. Kodel? Net patys kauniečiai prašo uždaryti (maziau triukšmo), bet vistiek ji dotuoja.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X