Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujojo Lietuvos oro uosto vizijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    lrytas.lt
    Baugina oro uosto plėtra

    Oro uosto pašonėje gyvenantys salininkiečiai stoja į kovą dėl geresnio gyvenimo. Jie ketina užkirsti kelią šios įstaigos plėtrai. Nuolatiniame triukšme gyvenantys žmonės net šiurpsta nuo minties, jog netrukus virš jų namų skris kelis kartus daugiau lėktuvų nei dabar.
    Salininkų gyventojai jau pradėjo rinkti parašus dėl Vilniaus oro uosto plėtros.

    Kreipsis į Vyriausybę
    Ne kartą susitikę su oro uosto vadovybe gyventojai nieko paguodžiančio iš valdininkų neišgirdo. Dėl to jau artimiausiu metu vilniečiai ketina kreiptis į aukštesnes institucijas – Susisiekimo ministeriją, Vyriausybę.
    Šiuo metu surinkę jau kelis tūkstančius gyventojų parašų Salininkų bendruomenės atstovai juos ketina perduodi Susisiekimo ministrui.
    „Gal nors taip atkreipsime valdžios dėmesį į šią problemą. Dabar visi tik gražiai kalba, kaip po kelerių metų Vilniaus oro uostas aplenks kaimyninių šalių, tačiau apie paprastus žmones niekas nepagalvoja.

    Jau dabar neįmanoma gyventi Salininkuose. Kone virš žmonių galvų praskrenda lėktuvai. Ką reikės daryti, kai jų per dieną praskris keliskart daugiau“, – piktinosi Salininkų gyventojas Darius Ambrazas.

    Padidėjo sergamumas
    Po Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos ketinama per metus aptarnauti iki 8 mln. keleivių. Šiuo metu žmonių aptarnaujama keturis kartus mažiau.
    Šalia oro uosto gyvenantys vilniečiai tikina jau dabar dėl virš namų stogų skrendančių orlaivių patiriantys įvairių nepatogumų. Apie tai, jog skrydžių srautai išaugs kelis kartus, vilniečiai net nedrįsta pagalvoti.
    „Nuo lėktuvų sukeliamo garso ir vibracijos daugelio namų sienos Salininkuose sutrūkinėjo. Neretai namuose negali net susikalbėti – toks būna triukšmas kylant lėktuvui.
    Gyventojai pastebėjo, kad dėl oro taršos daugeliui pablogėjo sveikata – ne vienas Salininkų gyventojas serga onkologinėmis ligomis.
    Mes nesame prieš oro uosto plėtrą, tačiau valdžia galėtų atsižvelgti ir į gyventojų interesus“, – teigė D.Ambrazas.
    Su oro uosto plėtra kovojantys vilniečiai mato tik vieną išeitį – būtina pastatyti naują Tarptautinį oro uostą nuošalioje, toli nuo gyvenviečių esančioje vietoje.

    Naujam lėšų nėra
    Tačiau, specialistų teigimu, apie naujo oro uosto statybą nėra ko net svajoti. Tam paprasčiausiai trūksta lėšų.
    Naujas oro uostas kainuotų apie tris milijardus litų. Iš kur paimti tokius pinigus?
    Modernus oro uostas Vilniui taip pat reikalingas. Tad kol kas teks susitaikyti su tuo, jog plėsis ir modernės dabartinis oro uostas“, – teigė Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovas spaudai ir ryšiams su visuomene Arūnas Marcinkevičius.

    Viltis – technologijos
    Pasak A.Marcinkevičiaus, rekonstruojant ir plečiant Vilniaus oro uostą bus atsižvelgta į gyventojų pageidavimus, tačiau kiek tai realiai duos naudos žmonėms neaišku.
    „Gyventojai turi teisę išsakyti savo nuomonę, tačiau realiai mažai mes galėsime pagerinti jų gyvenimo kokybę. Vienintelė išeitis – tikėtis, jog ateityje į priekį dar labiau pažengs technologijos. Tik tada, kai lėktuvų varikliai dirbs daug toliau ir į aplinką bus išmetama mažiau teršalų gyventojai pajus realius pokyčius“, – kalbėjo oro uosto atstovas.
    Paskutinis taisė Romas; 2020.02.24, 20:20. Priežastis: Kopija iš temos "Vilniaus oro uostas"
    gera gyventi gerai

    Comment


      #22
      Prieš keletą dienų buvo uždarytas vienas seniausių pasaulyje - Berlyno Tempelhofo oro uostas, esantis beveik viduryje miesto.
      O Priežastys? Jos paprastos: 'Kad miesto centre būtų saugiau, sumažėtų triukšmo bei teršalų.

      Ar nemanote jog Vilniui taip pat reikėtu, po mažu sekti šiuo pavyzdžiu?

      LTV žinios: (Žiūrėti nuo 17:50)
      http://media2.lrt.lt/ltv/20081030_18...ios1830_s1.wmv
      Dear Sir,

      Comment


        #23
        Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
        Prieš keletą dienų buvo uždarytas vienas didžiausių pasaulyje - Berlyno Tempelhofo oro uostas
        Nu nu, Tempelhofe 2007 metais keleivių buvo mažiau nei Kauno oro uoste.
        Kad Tegel oro uostą planuoja uždaryt jau būtų labiau į temą. Bet ir tam yra daug įvarių priežasčių, ne vien ta, kad jis labiau mieste.
        kaip?

        Comment


          #24
          Tempelhofas - greičiau jau vienas mažiausių (ir vienas seniausių) dar veikusių aerouostų ...
          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

          Comment


            #25
            Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
            Ar nemanote jog Vilniui taip pat reikėtu, po mažu sekti šiuo pavyzdžiu?
            Jei būtų kokia nors nebloga alternatyva, pvz greita ir lanksti geležinkelių sistema, tai galima būtų galvoti apie tai. Bet kai mūsų geležinkeliečiai keleivių pervežime gyvena sovietišku ritmu, tai kaži ką čia...

            Comment


              #26
              Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
              Prieš keletą dienų buvo uždarytas vienas didžiausių pasaulyje - Berlyno Tempelhofo oro uostas, esantis beveik viduryje miesto.
              O Priežastys? Jos paprastos: 'Kad miesto centre būtų saugiau, sumažėtų triukšmo bei teršalų.
              Ar nemanote jog Vilniui taip pat reikėtu, po mažu sekti šiuo pavyzdžiu?
              Kažin ar logiškas, greičiau emocinis pasiūlymas. Na ką, uždarome TVOU. Kas lieka, Kaunas? Kauno oro uostas dar nepasiekė ir, manau, negreit pasieks VTOU, be to, iki jo - per šimtą kilometrų. Su didžiuliais lagaminais reiktų važiuoti savo automobiliu arba traukiniu. Papildomi 2x13,24Lt, na o valdininkai vis tiek lengvuoju važiuos, reiškia automagistralė dar labiau apkrauta, gal net kamščiai, daugiau avarijų ir didesnė oro tarša. O nauda? Mažiau triukšmo Vilniuje? Tik tiek naudos už tokią kainą???
              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                #27
                Yra nemažai oro uostų, kurių padėtis miesto atžvilgiu yra panaši į Vilniaus ir plius jie aptarnauja žymiai daugiau keleivių nei VNO. Todėl manyčiau, kad pas mus kažkodėl išpūstas burbulas apie labai prastą VNO padėtį, didžiulį triukšmą, lėktuvus, kurie griauna namus ir pan. Kai būsim labai turtingi ir galėsim sau leisti statyti naujus oro uostus + tiesti geležinkelius, bus galima kažką galvoti, tačiau kolkas reiktų susirūpinti VNO vystymu, nes atrodom gan apgailėtinai.

                Comment


                  #28
                  Parašė Edd Rodyti pranešimą
                  Yra nemažai oro uostų, kurių padėtis miesto atžvilgiu yra panaši į Vilniaus ir plius jie aptarnauja žymiai daugiau keleivių nei VNO. Todėl manyčiau, kad pas mus kažkodėl išpūstas burbulas apie labai prastą VNO padėtį, didžiulį triukšmą, lėktuvus, kurie griauna namus ir pan. Kai būsim labai turtingi ir galėsim sau leisti statyti naujus oro uostus + tiesti geležinkelius, bus galima kažką galvoti, tačiau kolkas reiktų susirūpinti VNO vystymu, nes atrodom gan apgailėtinai.
                  Negaliu nesutikti. VNO galimybes dar visiskai neisnaudotos.

                  Comment


                    #29
                    Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                    Kažin ar logiškas, greičiau emocinis pasiūlymas. Na ką, uždarome TVOU. Kas lieka, Kaunas? Kauno oro uostas dar nepasiekė ir, manau, negreit pasieks VTOU, be to, iki jo - per šimtą kilometrų. Su didžiuliais lagaminais reiktų važiuoti savo automobiliu arba traukiniu. Papildomi 2x13,24Lt, na o valdininkai vis tiek lengvuoju važiuos, reiškia automagistralė dar labiau apkrauta, gal net kamščiai, daugiau avarijų ir didesnė oro tarša. O nauda? Mažiau triukšmo Vilniuje? Tik tiek naudos už tokią kainą???
                    Nebūk toks egoistas. Kuo blogesni gyvenantys ne Vilniuje? Aš, pavyzdžiui, turėsiu išskristi iš Vilniaus 7 val., tai kada man reikės išvykti iš Kauno? Taip pat bus du lagaminai, ta pati, o realiai dar didesnė kaina, nes reikės važiuoti autobusu. Tai dar iš Kauno, o iš kitų, gerokai tolimesnių vietų?

                    Comment


                      #30
                      Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
                      Prieš keletą dienų buvo uždarytas vienas didžiausių pasaulyje - Berlyno Tempelhofo oro uostas, esantis beveik viduryje miesto.
                      O Priežastys? Jos paprastos: 'Kad miesto centre būtų saugiau, sumažėtų triukšmo bei teršalų.

                      Ar nemanote jog Vilniui taip pat reikėtu, po mažu sekti šiuo pavyzdžiu?
                      Šiaip jau negalima lyginti Tempelhofo situacijos su Vilniumi:

                      1. Berlyne veikia dar pora oro uostų;
                      2. Vilniaus, o tuo labiau kiti Lietuvos oro uostai, nėra apkrautas 100 proc.

                      Į Lietuvos oro uostus reikia investuoti daugiau valstybės ir privačių lėšų (manevravimo takų, orlaivių sovėjimo vietų, automobilių stovėjimo aikštelių plėtra, normalaus/patogaus keleiviams susisiekimo (autobusais, traukiniais) su oro uostais gerinimas/tobulinimas, bent minimalus lėktuvų techninis aptarnavimas bei viešbučių pastatymas Kauno ir Palangos oro uostuose.

                      Oro tarša ir triukšmu daugiau rūpinasi ES struktūros, reguliuodamos šiuos kriterijus savo sprendimais (aviakompanijos ir lėktuvų gamintojai prisitaiko prie pastarųjų).

                      Comment


                        #31
                        Parašė kaskas Rodyti pranešimą
                        Nepyksti tikiuosi dėl mano pasiūlymų?
                        O aš jei toli keliauti reikia lėktuvu (20valandų) aqtvažiuoju vakare, užsisakau kambarį viežbutyje ir ankstų rytą einų registruoti bagažo skrydžiui.
                        Ne, nepykstu, tačiau neesu turtuolis, kuris dar Lietuvoje pradėtų užsisakinėti viešbučius. Suprasčiau, jei kitur Lietuvoje būtų tik lygūs laukai, tačiau, kai panosėje oro uostas, kuris negali pasiūlyti pakankamai skrydžių, o kai kurie iš čia dalyvaujančių bevelytų dar ką nors nukirpti ar atimti, tai tikrai pikta.

                        Comment


                          #32
                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                          Kažin ar logiškas, greičiau emocinis pasiūlymas. Na ką, uždarome TVOU. Kas lieka, Kaunas? Kauno oro uostas dar nepasiekė ir, manau, negreit pasieks VTOU, be to, iki jo - per šimtą kilometrų. Su didžiuliais lagaminais reiktų važiuoti savo automobiliu arba traukiniu. Papildomi 2x13,24Lt, na o valdininkai vis tiek lengvuoju važiuos, reiškia automagistralė dar labiau apkrauta, gal net kamščiai, daugiau avarijų ir didesnė oro tarša. O nauda? Mažiau triukšmo Vilniuje? Tik tiek naudos už tokią kainą???
                          Sakydamas ''po mažu'' turiu galvoje jog ne dabar puolame ir uždarome TVOU - tai būtų nelogiška. Tiesiog į viską reikia žvelgti su perspektyva. Pavyzdžiui, po kokių 20 metų jau praplėtus oro uostą, keleivių srautai žymiai išaugtų, kartu su jais triukšmas ir teršalai. Tumet, kai Lietuvoje ekonominė situacija taptų palankesnė, būtų imtasi ieškoti vietos naujam oro uostui, kur nors atokiau miesto. O ten kur anksčiau galėjo būti puiki infrastruktūra oro uostui, bei galbūt pramoniniam rajonui, koks naujas gyvenamasis mikrorajonas išsivystė.
                          Dear Sir,

                          Comment


                            #33
                            /\ tai po 20 metų ir bus imtasi priemonių. Bent jau kol kas man TVOU visiškai netrukdo - nei jo vieta, nei triukšmas, nei teršalai - juk mieste, o ne vienkiemyje gyvenu. Po tų pačių 20 metų manau niekas TVOU nebeplės, nes nebebus kur - aplink bus urbanizuota teritorija. O jeigu vis dar augs skrydžių potencialas, visas jo perteklius galės puikiai nusėsti Kaune. Tada skrydžiai iš tokių populiarių miestų kaip Londonas, Dublinas, Amsterdamas, Maskva, Peterburgas, Miunchenas, Kopenhaga ir t.t. bus vykdomi iš abiejų miestų, tiesiog į Vilnių bus gerokai brangiau. Tada keliautojas galės pasirinkti, ar kainos skirtumas jam pakankamas, kad atskridus į Kauną dar važiuoti iki Vilniaus.
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              #34
                              Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
                              Prieš keletą dienų buvo uždarytas vienas didžiausių pasaulyje - Berlyno Tempelhofo oro uostas, esantis beveik viduryje miesto.
                              O Priežastys? Jos paprastos: 'Kad miesto centre būtų saugiau, sumažėtų triukšmo bei teršalų.

                              Ar nemanote jog Vilniui taip pat reikėtu, po mažu sekti šiuo pavyzdžiu?
                              Tempelhof, Tegel, Schoenefeld - 3 oro uostai Berlyne. Pirmus 2 nutarta uzdaryti (THF 2008 m, TXL 2012 m.). Pagrindine priezastis - Schoenefeld oro uosto ekspansija i viena nauja dideli Berlyno oro uosta - Berlin Brandenburg International BBI (pilnas atidarymas planuojamas 2012 m). Beje, jis nutoles apie 25 km nuo miesto centro (tikrai ne 100 km...).
                              P.S. THF niekada nebuvo vienas didziausiu oro uostu pasaulyje, jo keleiviu apimtys nuo 1995-96 tik mazejo.

                              Comment


                                #35
                                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                Po tų pačių 20 metų manau niekas TVOU nebeplės, nes nebebus kur - aplink bus urbanizuota teritorija.
                                Matyt ne taip buvau suprastas. Plėstis TVOU reikia jau dabar, o kad po 20 metų nebebus kur plėstis, tą ir noriu pasakyti, todėl būtų geriau iš anksto suplanuoti kad būtų kur plėstis.
                                Dear Sir,

                                Comment


                                  #36
                                  Ponai, skrydziai be galo ir krasto neaugs. Paprasciausiai as nematau perspektyvoje (net ir klestint Lietuvos ekonomikai), kad skrydziu is Lietuvos padidetu 3-4 kartus. Viskas anksciau ar veliau isisotina. O kad Vilniaus oro uosta butu galima kur plesti, reikia politines valios nestatyti aplinkui gyvenamuju namu kvartalu. Tada ir nekils problemu del triuksmo. O verslo imones gali kurtis, joms triuksmas nelabai turi itakos. Be to, lektuvams triuksmo, tarsos normatyvai ateityje tik grieztes.

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Ponai, skrydziai be galo ir krasto neaugs. Paprasciausiai as nematau perspektyvoje (net ir klestint Lietuvos ekonomikai), kad skrydziu is Lietuvos padidetu 3-4 kartus. Viskas anksciau ar veliau isisotina. O kad Vilniaus oro uosta butu galima kur plesti, reikia politines valios nestatyti aplinkui gyvenamuju namu kvartalu. Tada ir nekils problemu del triuksmo. O verslo imones gali kurtis, joms triuksmas nelabai turi itakos. Be to, lektuvams triuksmo, tarsos normatyvai ateityje tik grieztes.
                                    Būtent Pagaliau norint plėstis, reikia daugiau keleivių; norint pritraukti keleivių, reikia piginti paslaugas; norint piginti paslaugas, reikia mažinti skrydžių savikainą; norint mažinti savikainą, vienas iš būdų yra naudoti didesnius/talpesnius orlaivius. Va čia ir matau plėtimąsi - pakilimo tako ilginimą ir stiprinimą. Daugiau priežasčių plėstis nei dabar, nei artimoje ateityje nesimato. Jeigu galvojate kitaip - apšvieskite
                                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                    Comment


                                      #38

                                      simonas.bartkus.lt
                                      2009-03-04
                                      Nuomonė: ar Lietuvoje reikia statyti naują oro uostą?
                                      Pagrindinė Galimybių studijos rekomendacija - Lietuvoje reikėtų statyti naują modernų oro uostą, su patogia infrastruktūra. Naujasis oro uostas turėtų būti apie 50 km atstumu nuo Vilniaus link Lietuvos centro, kad jį būtų patogu pasiekti kauniečiams, Pietų ir Vidurio Lietuvos gyventojams.

                                      Atidarius naują oro uostą, Kauno oro uostą rekomenduojama uždaryti. Vilniaus oro uostas toliau turėtų būti vystomas kaip regioninis oro uostas, tenkinantis verslo poreikius. Reguliarieji reisai iš jo turėtų būti uždrausti, esant reikalui šį oro uostą galima panaudoti kaip atsarginį oro uostą.

                                      Pagrindinis klausimas - kodėl nepaversti vieną iš dviejų dabar veikiančių - Kauno ir Vilniaus - oro uostų pagrindinių oro uostų. Todėl, kad kiekvienas iš jų turi esminių problemų, kurios yra lemiamos, vystant bet kurį iš jų kaip pagrindinį šalies oro uostą.

                                      Jeigu Vilniaus oro uostas būtų vystomas kaip pagrindinis šalies oro uostas, tai apie 2023-2025 metus šis oro uostas pasieks teritoriškai apspręstą galimybių ribą. Galima ilginti VNO kilimo ir tūpimo taką, galima statyti naujus keleivių aptarnavimo terminalus, tačiau galimybių riba egzistuoja ir ji yra netoli: keliamas triukšmas, oro tarša mieste, oro avarijų virš miesto tikimybė, auto spūstys netoli oro uosto, galimybės tiesti antrą KTT nėra.

                                      Jeigu Kauno oro uostas būtų vystomas kaip pagrindinis šalies oro uostas, tai jo infrastruktūros, reikalingos pagrindiniam šalies oro uostui sukūrimas kainuotų beveik tiek pat, kiek naujo oro uosto statyba (sutinku, tai skamba nerealiai, tačiau studijoje yra įdėti skaičiavimai, pagal kuriuos infrastruktūros trūkumai Kauno oro uoste, kaip pagrindiniame šalies oro uoste, yra per dideli). Be to, Kauno oro uostas neturi kokybiško susisiekimo su šalies sostine ir ekonominiu centru Vilniumi, o jų tiesimas daugiau kaip 100 km atstumu pareikalautų didelių investicijų. Trečia, atstumas nuo Kauno oro uosto iki Vilniaus yra didelis, todėl laiko nuostoliai vistiek būtų dideli.

                                      http://www.alfa.lt/straipsnis/102622...09-03-04_17-17
                                      Paskutinis taisė Romas; 2020.02.24, 20:46. Priežastis: Pridėta citata

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė negative Rodyti pranešimą
                                        Nuomonė: ar Lietuvoje reikia statyti naują oro uostą?
                                        http://www.alfa.lt/straipsnis/102622...09-03-04_17-17
                                        O straipsnyje minima studija viešai neprieinama? Būtų įdomu paskaityti - pvz koks turi būti keleivių skaičius TVOU, kad taptų realiai reikalingas antras pakilimo takas?

                                        Pvz Gatwick'e vienas pakilimo takas, bet aptarnaujama 35 mln keleivių.

                                        Comment


                                          #40
                                          Kokie dar oro uostai tegul pirma kompaniju i vilniaus pritraukia o paskui tegul svaicioja apie nauja.
                                          - Kas gi vyksta toje Ukrainoje?
                                          - Rusija su Amerika kariauja.
                                          - Ir ką, kaip ten reikalai?
                                          - Na, Rusija prarado tūkstančius kareivių, šimtus tankų.
                                          - O amerikiečiai?
                                          - Nepatikėsi, jie apskritai kare nepasirodė.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X