Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Karaliaus Vilhelmo kanalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Parašė nepolitikas Rodyti pranešimą
    straipsnis ir foto skiriasi, kaip diena ir naktis. visai nemažai tų laivelių matosi, o esant normaliai prieplaukai ir infrastruktūtra, gilinimas ir farvaterio ženklinimas priklausys nuo poreikio. ko gero ten visą atkarpą nuo marių iki vilhelmo kanalo būtų sveika pravalyti
    Norint atverti Vilhelmo kanalą naudojimui, reikia sutvarkyti šliuzą Drevernoj, kuris berods, kad neveikiantis. Kitos įplaukos į kanalą nėra.

    Nebent turėta omeny gilinti farvaterį nuo marių vidurio iki pat uostelio, kad ir jūrines jachtas priglausta būtų galima.
    Propoganda ir penas mintims >>>

    Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
    www.ted.com

    Comment


      #22
      http://www.miestai.net/forumas/pictu...ictureid=17089

      o kodėl kanalas ne vilhelmo, o klaipėdos?
      pirtis tautybės neturi (lietuviui geriausia garinė pirtis!)

      Comment


        #23
        Turbūt taip oficialiai nuo sovietmečio ir liko.
        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

        Comment


          #24
          Tai jis ir oficialiai klaipedos kanalu pavadintas?? Visa laika galvojau, kad vilhelmo kanalas ir vadinasi vilhelmo...

          Comment


            #25
            2011-09-12, 18:00
            Baigiantis užželti Vilhelmo kanalas užkertamas laivybai

            Vakarinėje Lietuvos dalyje yra visiškai užmirštas atraktyvus vandens kelias – Vilhelmo kanalas. Panašius dirbtinius vandens telkinius kitos šalys dažniausiai naudoja pritraukti į kraštą turistus.

            Užsitęsusios atgaivinimo viltys

            Prieš kelerius metus dar vyko diskusija apie tai, kad Vilhelmo kanalas turėtų būti panaudojamas turizmo reikmėms. Paskutinį kartą apie tai diskutuota 2009 metų vasarą Klaipėdos apskrities regioninėje taryboje.

            Užslinkusi krizė užkirto siekį Vilhelmo kanalu plaukioti mažaisiais laiveliais. Galbūt įtakos turi ir tai, kad panaikinta Vilhelmo kanalo atgaivinimo idėją puoselėjusi Klaipėdos apskrities administracija.

            Dalis klaipėdiečių sunerimo, kad Vilhelmo kanale turistinės laivybos net nesirengiama atnaujinti. Tam kliūtis neva daranti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Jos užsakymu ties Malkų įlankos galu pastatyti labai žemi tiltai, kurie ateityje užkirs kelią turistinei laivybai.

            Vieni galvoja apie laivybos atnaujinimą, nes tai perspektyvu ir reikalinga, o kiti pastato beveik neįveikiamą kliūtį.

            Dvejus metus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai vadovaujantis Eugenijus Gentvilas teigė, kad tiltas pastatytas dar iki jam ateinant vadovauti. Matyt, tuomet neatrodė, kad kanalu plaukios turistiniai laivai.

            „Jei turizmas Vilhelmo kanale būtų išjudintas, Uosto direkcijai reikės imtis dar vieno socialinio projekto – pastatyti aukštesnį tiltą“, – svarstė E.Gentvilas.

            Vilhelmo kanalas laivybai buvo naudojamas net iki 1970 metų. Nors nebeeksploatuojamas šis kanalas yra įtrauktas į valstybinės reikšmės vandens kelių sąrašą.

            Idėja prikelti Vilhelmo kanalą naujam gyvenimui pradėta puoselėti beveik prieš 10 metų. Siūlyta pagilinus uždumblėjusį kanalo dugną, leisti juo plaukioti pramoginėms valtims, jachtoms.

            Eksploatuojant kanalą jame palaikomasis gylis siekė 1,6 metro. Vandens lygį su Minijos upe reguliavo speciali šliuzų sistema ties Lankupiais. Čia dar išlikę šių šliuzų fragmentai. Tai yra vienintelis šliuzas Lietuvoje, kuris paskelbtas technikos paminklu.
            http://www.jura24.lt/lt/naujienos/ju...aivybai-376235
            GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

            Comment


              #26
              Karaliaus Vilhelmo kanalo šiaurinės dalies (Dreverna - Klaipėda) fragmentai. Šią atkarpą 1871 - 1873 m. iškasė 690 prancūzų karo belaisvių, kurių apie trečdalis čia ir mirė; jiems Klaipėdoje atidengtas paminklas. Ypač daug jų nusibaigė kastuvais ir karučiais maknodami Tyrų pelkę. Vis tik 1873 m. rugsėjo 17 d. kanalas buvo iškilmingai atidarytas. Kanalo plotis - 18 metrų (pagal projektą). Naujausi tyrimai parodė, kad nuo 1954 metų (tuomet baigta kontroliuojama laivyba) neeksploatuojamoje atkarpoje vidutinis vandens gylis beveik nesumažėjo ir siekia 202 cm. (buvo manoma, kad tik 150 - 170 cm). Prie kanalo ir Drevernos susikirtimo nuo 1865 m. stovėjo tarnybinis pastatas, vėliau pramintas prieplauka; jame viršininku ilgai dirbo Martyno Jankaus brolis, berods vardu Nikas.



              Kelios nuotraukos iš aukštybių:




              Kanalas suka "kairėn", buvusiu Drevernos aukštupiu - dešinėn vingiuoja Dreverna.




              Drevernos žemupis. Toliau matyti marios.




              Poilsiui skirta aikštelė. Beje, šalia auga ir Bismarko ąžuolas, apie kurį sužinojau ... tik praėjus kelioms valandoms po mano apsilankymo.






              Pjaulių tiltas. Beje iš 10 XIX a. pastatytų tiltų liko tik 3. Pjaulių tiltas irgi yra "naujokas". Įamžinau ir senojo tilto akmenines ar plytines "kojas", riogsančias už keleto metrų.









              Kanalas į šiaurę nuo Pjaulių tilto







              Kanalas į pietus nuo Pjaulių tilto



              Paskutinis taisė digital; 2023.10.23, 23:25. Priežastis: atkurtos nuotraukos
              www.dvylikakedziu.lt

              Comment


                #27
                Einu ant Kiošių tilto, jungiančio Klaipėdos rajono ir Šilutės savivaldybes:







                Karaliaus Vilhelmo (Klaipėdos) kanalas į pietryčius nuo tilto. Tai paskutinieji 1300 metrų - čia šliuzo pagalba buvo patenkama į Miniją. Šią atkarpą 1863 - 1865 metais kasė vietiniai gyventojai lankupiečiai. Uždirbo gerus talerius, bet ne visi sulaukė atlygio dienos.





                Sutvirtinta krantinė "plaukikams" stabtelti




                Kanalo atkarpa į šiaurės vakarus nuo tilto







                Svencalės (Svencelės) kanalo atšaka, kuri buvo skirta krovinius iš(at)gabenti per Drevernos šliuzą. Tai pati tiesiausia kanalo atšaka - galima tik stebėtis inžinierių sugebėjimais. Norint ją pamatyti ne iš dilgėlių ir krūmų, reikia lietuviškoje "Australijoje" pakilti aukščiau su aitvarų pagalba.



                Paskutinis taisė digital; 2023.10.23, 23:29.
                www.dvylikakedziu.lt

                Comment


                  #28
                  Karaliaus Vilhelmo kanalas. Apie 1939 m. A. Hennig, Elch-Drogerie, Memel, Strasse der SA 7/8.



                  www.ebay.de

                  Comment


                    #29
                    Klaipėda. Karaliaus Vilhelmo kanalas. Apie 1942 m.

                    ebay.de

                    Comment


                      #30
                      Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                      Atgaivinta laivyba vandenvietei netrukdytų

                      http://www.ve.lt/naujienos/lietuva/v...kdytu-1052543/

                      Apie kokią naują jungtį su mariomis kalba?
                      Ar nebus per Klišupę ? kažkur anksčiau buvau tai skaitęs. O dabar žvilgtelėjus į mapsus Dreverna nelabai tinkama.

                      Klausimas: http://www.maps.lt/map/default.aspx?...id,stops,zebra

                      Kas yra šioje vietoje. Panašu į šliuzą, bet Vilhelmo jis nėra vienintelis ?

                      Comment


                        #31
                        Šliuzas, jei nieko nepainioju. Tereiktų jį sutvarkyti ir kelias yra, tik nežinau kaip su gyliais.

                        O į Klišupę net neįplauktum iš kanalo, nors viskas padaroma, bet logiškiau senuoju keliu, nes Drevernoj uostelis. Be to koks gylis Klišupėje ir prieigose iš marių pusės?
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          #32
                          A.Vaitkus mano, kad iškeldinus vandenvietę būtų galima iš karto išspręsti kelias problemas. Ne tik atsirastų naujų teritorijų Klaipėdos uostui plėtoti, bet ir aktyviai turizmo reikmėms būtų galima naudoti Vilhelmo (Klaipėdos) kanalą. Nuo dabartinio kanalo atšaka galėtų driektis į planuojamą statyti Mažųjų ir pramoginių laivų prieplauką už Smeltės pusiasalio. Papildomos krantinės mažiesiems laivams galėtų atsirasti ir pamario dalyje tarp Kuršių marių ir Vilhelmo kanalo, rausiant naujus užutėkius
                          Skaitykite daugiau: http://klaipeda.diena.lt/naujienos/k...#ixzz32ofge6Ob
                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                          Comment


                            #33
                            Tilto per Vilhelmo kanalo statyba apie 1902-1906 m.



                            http://www.archyvai.lt/lt/virtualios...nika-txqe.html

                            Comment


                              #34
                              Keltas Vilhelmo kanale apie 1902-1906 m.



                              http://www.archyvai.lt/lt/virtualios...nika-txqe.html

                              Comment


                                #35
                                Sukurta nauja tema

                                Sukurta atskira tema Karaliaus Vilhelmo (Klaipėdos) kanalui.

                                Comment


                                  #36
                                  CVPP 2016-06-16
                                  Pirkimas 292379
                                  Karaliaus Vilhelmo kanalo valymo darbų ir seklumų šalinimo ties Lankupių šliuzu darbų pirkimas

                                  Techninė užduotis
                                  3. Seklumos šalinimas ties Lankupių šliuzu
                                  3.1 Sekluma ties Lankupių šliuzu turi būti pašalinta taip, kad gylis vidaus vandenų kelyje siektų ne mažiau 1,2 m, skaičiuojant nuo projektinio vandens lygio.
                                  Vandens telkiniai, kuriuose turi būti šalinama sekluma – Karaliaus Vilhelmo kanale ir Minijos upėje. Šalinamos seklumos vieta, plotas ir kitos charakteristikos nurodytos šios techninės užduoties 1 priede.
                                  (...)
                                  3.4. Vykdant darbus neturi būti pažeistos Lankupių šliuzo konstrukcijos, sausumoje ir vandenyje įrengtų Lankupių vandens matavimo stočių įrenginiai (pateikti 1 priede)

                                  4. Kliūčių šalinimas ties tiltu per Drevernos upę
                                  4.1. Drevernos upės ištekėjime iš Karaliaus Vilhelmo kanalo, ties kelio Priekulė-Dreverna tiltu (2 priedas), turi būti pašalintos medinių polių liekanos, trukdančios saugiai laivybai. Šių liekanų šalinimas turi būti atliktas visoje vandens telkinio akvatorijoje tarp tilto ir kanalo, jos turi būti pašalintos iki upės dugno

                                  5.1. Šios techninės užduoties 3 ir 4 punktuose nurodyti darbai turi būti užbaigti ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų po rangos darbų pradžios, išskyrus (...), tačiau šių darbų galutinis terminas ne vėliau kaip 2016 m. lapkričio 1 d.
                                  1 priedas. Lankupių šlizas


                                  2 priedas. Tiltas per Drevernos upę


                                  http://www.cvpp.lt/index.php?option=...nder_id=292379

                                  Comment


                                    #37
                                    Klaipėdos kraštas išsaugojo Lietuvoje retą technologiją
                                    Daugiau nei prieš pusantro šimtmečio Klaipėdos krašte įvyko istorinis įvykis – Lankupiuose pradėtas kasti Vilhelmo kanalas, dar žinomas Klaipėdos kanalo vardu, kurio pradžioje pastatytas ypatingas hidrotechnikos įrenginys – šliuzas. Šis kanalas, sujungęs Miniją su Malkų įlanka Klaipėdoje, per audras tapo saugiu vandens keliu medienai plukdyti.

                                    „Mediena ir sieliai anksčiau Nemunu į Klaipėdą būdavo plukdomi per Ventės ragą. Bet čia buvo akmenuota, o papūtus stipresniam vakarų vėjui bangos sielius išblaškydavo ir pirkliai patirdavo nuostolių“, – paaiškino Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Romaldas Adomavičius. Todėl prireikė kanalo, kad per audras būtų galima aplenkti Kuršių marias.

                                    http://kultura.lrytas.lt/istorija/20...liuza-2168527/
                                    Paskutinis taisė Romas; 2018.11.17, 21:56. Priežastis: Pridėta citata
                                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                    Comment


                                      #38
                                      Jau galima plaukioti Karaliaus Vilhelmo kanale

                                      Balandžio 24 d. VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos laivo VYTIS įgula atidarė Lankupių šliuzo vartus! Laivyba Karaliaus Vilhelmo kanale bus galima navigacijos sezonu iki spalio 14 d. Prieš atidarant Lankupių šliuzą Savivaldybėje diskutuota dėl jo naudojimo navigacijos sezono metu.

                                      Anksčiau vykusiame pasitarime dėl 2018 m. navigacijos sezono Lankupių šliuzo naudojimo, Karaliaus Vilhelmo vandens lygio reguliavimo, vandens transporto srautų – saugios laivybos, gyvenamųjų teritorijų ar saugomų teritorijų užliejimo prevencijos buvo nutarta pavesti Žemės ūkio skyriuis bendradarbiaujant su VĮ Vidaus vandens kelių direkcija parengti ir patvirtinti Karaliaus Vilhelmo kanalo statinių komplekso Lankupių šliuzo naudojimo taisykles ir eksploatacijos tvarką bei, planuojant 2020 m. strateginį veiklos planą, numatyti lėšų atlikti Karaliaus Vilhelmo kanalo statinių komplekso Lankupių šliuzo statinio ekspertizę, techninio darbo projekto parengimą ir numatyti restauravimo darbus. Kadangi Lankupių šliuzas – nekilnojamoji kultūros vertybė, šios priemonės vykdytoju planuojama paskirti Kultūros skyrių.

                                      Lankupių šliuzo atidaryme dalyvavo ir Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio ir aplinkosaugos, Statybos ir kelių priežiūros, Žemės ūkio skyriaus specialistai, Priekulės seniūnijos atstovai.

                                      Comment


                                        #39
                                        Žemėlapiai su pažymėtomis Karaliaus Vilhelmo kanalo nuotraukos fotografavimo vietomis

                                        Para istorinių žemėlapių iš www.mapywig.org
                                        Vokiškas Klaipėdos krašto žemėlapis 1934 Das Memelland


                                        Lietuviškas tarpukario topografinis žemėlapis apie 1930-1935. Lapas1300 Klaipėda


                                        Dabartins skaitmeninis žemėlapis iš www.mapy.cz

                                        Comment


                                          #40
                                          1. Tiltas per Karaliaus Vilhelmo kanalą kelyje RK 2206 Priekulė - Dreverna tarp Pjaulių ir Klišių kaimų

                                          Foto 2006.07


                                          Lygiai po 12 metų.
                                          Foto 2018.07
                                          Kanalas pavadintas "Karaliaus Vilhelmo kanalu", nors tuo pat metu Lankupiuose jis dar vadinamas "Klaipėdos kanalu"




                                          Aikštelė Drevernos pusėje




                                          Vaizdas link Klaipėdos




                                          Vaizdas į pietus link Lankupių


                                          Comment

                                          Working...
                                          X