Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Hobis: Viešasis transportas (planai, tvarkaraščiai ir kt.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Didžiausias autobusų skaičius maršrute buvo 5 apie 2006 metus. Reikia paminėti, kad 3 iš jų dirbo tik piko metu. Kai prasidėjo bardakas su 76-u maršrutu ir 36-as nesusitvarkė su esamu srautu, vieną pikinį autobusą nuėmė nuo jo ir pervedė į 36-ą dirbti 2 pamainų grafiku. Visai neseniai nuėmė dar vieną pikinį grafiką. 28-as į Ožkinius kursavo iki 2000-2001 m. Tada buvo sujungtas su 35. 2002 buvo paleisti autobusų maršrutai į Grigiškes, 24A ir 29. Vėliau 24A pernumeruotas į 28.
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      Nežinau ar sakėt, bet neberandu. O visai būtų naudinga man sužinoti, kiek dabar Vilniaus 50-ame yra autobusų darbo dienomis ir savaitgaliais? Kiek iš jų rezerviniai (pikiniai). Kiek reisų reikėtų iki Bajorų?
      Kokį važiavimo laiką siūlote daryti reisuose:
      Bajorai - Antakalnis; Bajorai - Saulėtekis; Santariškės - Antakalnis; Santariškės - Saulėtekis. Kokiu laiku būtinai turi važiuoti iki Bajorų?
      Važiuodamas iš Bajorų, neužsuka į Santariškes, o gal labai reikėtų, kad užsuktų? (nors labai abejoju, bet gal popietiniams reisams reikia?).
      Labai laukiu greito atsakymo iš Vilnietizz arba Mettal
      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

      Comment


        Jei neklystu, 50-u darbo dienomis važiuoja 3 autobusai - 1 nepertraukiamu grafiku ir 2 pikiniai...
        Savaitgaliais - 2 autobusai - 1 nepertraukiamu grafiku ir 1 pikinis...

        Bet galiu ir klysti... Mettal tai geriau išmano
        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
        Marsrutai.lt tinklaraštis!
        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

        Comment


          Parašė amiko Rodyti pranešimą
          Nežinau ar sakėt, bet neberandu. O visai būtų naudinga man sužinoti, kiek dabar Vilniaus 50-ame yra autobusų darbo dienomis ir savaitgaliais? Kiek iš jų rezerviniai (pikiniai).
          Darbo dienomis: 4 mašinos, 2 pikiniai (rezervais pas mus vadina tuos, kurie stovi parke ir laukia, kol kas nors suges)
          Poilsio dienomis: 3 mašinos, 2 iš jų dirba 1 pamainą nuo ~7 val. iki ~16 val.
          Trumpas autobusų skaičiaus maršrute instruktažas, kai yra išskirtos žemagrindės transporto priemonės:
          Visuose Vilniaus (Kauno neanalizavau) maršrutuose, išskyrus 26 ir 53 dirba po 1 garantuotą žemagrindį autobusą (pastaraisiais po 2).
          Visi geltoni laikai yra vienas ir tas pats autobusas.
          Ne piko metu (dieną) skaičiuojame kiek reisų yra tarp žemagrindžio autobuso reisų įskaitant ir tą žemagrindį. Pvz. 50-as - dirba 2 autobusai.

          Piko metu, geriausia tik prasidėjus popietiniam, nes pvz. 47 maršrute galima priskaičiuoti 14 mašinų, kai jų ten yra 10, nes tas žemagrindis pietauja ir vietoje jo važiuoja kiti autobusai. Pvz. su 50-u maršrutu.

          Poilsio dienomis reikia skaičiuoti, kiek autobusų važiuoja apie 9-15 val. ir kiek vakare, nes dažnai maršrutu dirba 1 pamainos autobusas. Pvz. 50-as maršrutas. Ryte ryškiai ne tie skaičiai, nes išeina, kad dirba tai 2, tai net 4 autobusai. Pats logiškiausias yra tarpas tarp 13-15 val., nes tada niekas nepietauja ir grafikai nelipa vienas ant kito. Vakare jau lieka tik 1 mašina.

          Kitas elementarus būdas - suskaičiuoti, kiek autobusų važiuoja į parką po vakarinio piko ir vėlai vakare .
          Kiek reisų reikėtų iki Bajorų?
          Iki pačių Bajorų pakanka leisti autobusą kas valandą ir daugiau, bet iki tarpinės stotelės Chemijos institutas, reikia daugiau. Beje, šioje stotelėje yra žiedas, todėl galima tiesiog trumpinti visus nereikalingus reisus į Bajorus iki šios stotelės.
          Kokį važiavimo laiką siūlote daryti reisuose:
          Bajorai - Antakalnis; Bajorai - Saulėtekis; Santariškės - Antakalnis; Santariškės - Saulėtekis. Kokiu laiku būtinai turi važiuoti iki Bajorų?
          Važiuodamas iš Bajorų, neužsuka į Santariškes, o gal labai reikėtų, kad užsuktų? (nors labai abejoju, bet gal popietiniams reisams reikia?).
          Bajorai - Antakalnis - 37 min.
          Chemijos institutas - Antakalnis - 35 min.
          Bajorai - Saulėtekis - 43 min.
          Chemijos institutas - Saulėtekis - 41 min.
          Santariškės - Antakalnis - 33 min.
          Santariškės - Saulėtekis - 41 min.
          Antakalnis - Santariškės - Bajorai - 41 min.
          Saulėtekis - Santariškės - Bajorai - 47 min.
          Antakalnis - Santariškės - 37 min.
          Saulėtekis - Santariškės - 43 min.
          Bendra informacija: važiavimas iš/į Saulėtekį - į abi puses po 6 min., užsukimas į Santariškes - 4 min., važiavimas tarp Chemijos i-to ir Bajorų sodų - 2 min.
          Užsukti į Santariškes tik važiuojant iš Antakalnio/Saulėtekio. Priešinga kryptimi užsukti nereikia, nes švaistomas laikas. Rekomenduoju Bajoruose/Chemijos institute nedaryti atstovų, ilgesnių nei 2 min., nes maršruto principas yra pusiau žiedinis (Antakalnis-Santariškės-Bajorai-Antakalnis) ir tada važiuojantiems iš Santariškių nereikės papildomai sėdėti tų 5 min. Bajorų soduose. Pagrindinė 50-o paskirtis - vežti žmones iš Antakalnio, Antakalnio klinikų į Santariškes.
          Deja, vakar vakare neturėjau galimybės prisėsti prie komiuterio, todėl atsakymas į šiuos klausimus atėjo "kaip galima vėliau" .
          Viešojo transporto temų rodyklė >>

          Comment


            Parašė Mettal Rodyti pranešimą
            Darbo dienomis: 4 mašinos, 2 pikiniai (rezervais pas mus vadina tuos, kurie stovi parke ir laukia, kol kas nors suges)
            Dėkui už visą informaciją. Einu daryti tvarkaraštį (beje, dabar darau dar vienam maršrutui tvarkaraštį, užduotį paskelbsiu po šių užduočių pabaigos). O dabar atsisėsk, jei stovi, nes tave nustebinsiu
            Rezervinis ir pikinis grafikas tai yra vienas ir tas pats. Tie patys rezerviniai piko metu dirba, o ne piko metu tupi garaže ir laukia gedimo. Aišku, rezerviniai yra skirstomi į grafikinius (kurie piko metu dirba) ir negrafikinius (kurie per visą dieną prarūko visą pakelį cigarečių ir spėja apvaikščiot viso parko teritoriją, laukdami, kol kas nors suges linijoje ).
            Nežinau kaip kituose miestuose, bet Kaune piko metu, kai iš troleibusų parko iškeliauja visi troleibusai, lieka tik 2-3 rezerviniai darbo dienomis. Anot parko administracijos, tokia praktika naudojama daug metų Kaune ir to pakanka. Dėl autobusų, kaip elgiamasi, nežinau. Bet žinau, kad tvarkaraščių sudarinėtojai ir maršrutų planuotojai Kaune, o ir autobusų bei troleibusų parkų administracijos darbuotojai pikinius visada vadina rezerviniais. Pamenu, kai pavadinau pikiniu, net nusišypsojau ir pasiteiravo, apie ką aš kalbu Šiek tiek pasimečiau, bet man paaiškino, kad pikiniai yra vadinami rezerviniais, nes jie atlieka dvi funkcijas: kaip rezervas, ir kaip piko metu dirbantys linijoje.
            Žinoma, retas vairuotojas tai žinos ir veikiausiai dauguma vadina pikiniais ir rezerviniais kaip atskirus dalykus
            Beje, įdomu, kaip kituose miestuose administracija vadina pikinius grafikus (tik piko metu išvažiuojančius į liniją).
            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

            Comment


              Tai matau problema, kad važiuojant nuo Bajorų, neužsuka į Santariškes, dėl to reikia Bajoruose trumpinti atstovą. Šiaip problemą išspręstų užsukimo diferenciacija - iki pietų užsuka važiuojant nuo Antakalnio, popiet - važiuojant nuo Bajorų. Bet tai tiktų tik tuo atveju, jei tai nebūtų gydymo įstaiga, o būtų pramoninė ir kitokio tipo įmonė, kur visi darbą pradeda ir baigia panašiu metu. Dabar gi keleivių srautas į Santariškes yra ištisą dieną. Tai turbūt man teks vis tik daryti, kaip tu sakai: Bajoruose arba Chemijos inst. kelios minutės prastovos.
              Parašė Mettal Rodyti pranešimą
              Bajorai - Antakalnis - 37 min.
              Chemijos institutas - Antakalnis - 35 min.
              Bajorai - Saulėtekis - 43 min.
              Chemijos institutas - Saulėtekis - 41 min.
              Santariškės - Antakalnis - 33 min.
              Santariškės - Saulėtekis - 41 min.
              Antakalnis - Santariškės - Bajorai - 41 min.
              Saulėtekis - Santariškės - Bajorai - 47 min.
              Antakalnis - Santariškės - 37 min.
              Saulėtekis - Santariškės - 43 min.
              Nesuprantu aš tavęs. Juk ir tu, ir pats Vilnietizz sakėt, kad šiame maršrute yra per daug skiriama laiko važiavimui ir autobusas turi vilktis, paprašiau, kad pateiktumėt laikus, kurie būtų geri, bet tu pateikei tuos pačius važiavimo laikus, kaip ir tvarkaraštyje. Juk ir pats galėjau nusirašyt Jei būčiau vilnietis, tai žinočiau, bet dabar man sunku pačiam nuspręsti, kiek minučių reikėtų atimti nuo važiavimo laiko, nes sakėt, kad autobusas turi lėtai važiuoti ir nes grafike skirta per daug laiko. Tai dar kartą laukiu laikų
              Paskutinis taisė Ametistas; 2009.10.24, 15:05.
              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

              Comment


                Ir vėl neužsidėjai akinių? Prasitrink akis ir pamatysi, kad laikas ne tas pats, o sutrauktas. Taip pat sakiau, kas yra rezervinis pas mus, Vilniuje. Vairuotojui duodamame mėnesio grafike būna 3-4 rezervai per mėnesį (rašoma R1 arba R2), kai jis sėdi parke ir laukia, kol kas nors suges. Pertraukiamu grafiku dirbantys vairuotojai ne piko metu važiuoja namo, palikę autobusą galinėje stotelėje arba parke (jei reikia atlikti TA ar žiede nėra vietos).
                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                Comment


                  Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                  Ir vėl neužsidėjai akinių? Prasitrink akis ir pamatysi, kad laikas ne tas pats, o sutrauktas. Taip pat sakiau, kas yra rezervinis pas mus, Vilniuje. Vairuotojui duodamame mėnesio grafike būna 3-4 rezervai per mėnesį (rašoma R1 arba R2), kai jis sėdi parke ir laukia, kol kas nors suges. Pertraukiamu grafiku dirbantys vairuotojai ne piko metu važiuoja namo, palikę autobusą galinėje stotelėje arba parke (jei reikia atlikti TA ar žiede nėra vietos).
                  Peržiūrėjęs pirmuosius rytinius reisus, nepamačiau, kad laikas būtų sutrauktas. Šiuo metu rytiniam reisui Bajorai - Antakalnis skirta 37 min. (tiek pat, kiek parašei ir tu). Reisui Antakalnis - Santariškės - Bajorai atlikti skirta 43 min. (čia pasiūlei 2 min. mažiau). Dėl to ir pamaniau, kad laiko sutraukto neparašei, nes Vilnietizz kalbėjo, kad autobusas atvyksta apie 5, net 10 min. anksčiau. Nežinau, kaip yra iš tikrųjų, bet atitinkamai tikėjausi panašaus laikų sutraukimo, taigi mano nuostaba, išsakyta labai ramiai, kažkodėl sulaukė tavo chamiško atoveiksmio.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    Parašė amiko Rodyti pranešimą
                    Peržiūrėjęs pirmuosius rytinius reisus, nepamačiau, kad laikas būtų sutrauktas. Šiuo metu rytiniam reisui Bajorai - Antakalnis skirta 37 min. (tiek pat, kiek parašei ir tu). Reisui Antakalnis - Santariškės - Bajorai atlikti skirta 43 min. (čia pasiūlei 2 min. mažiau). Dėl to ir pamaniau, kad laiko sutraukto neparašei, nes Vilnietizz kalbėjo, kad autobusas atvyksta apie 5, net 10 min. anksčiau. Nežinau, kaip yra iš tikrųjų, bet atitinkamai tikėjausi panašaus laikų sutraukimo, taigi mano nuostaba, išsakyta labai ramiai, kažkodėl sulaukė tavo chamiško atoveiksmio.
                    Aš interpretuoju tavo nuomonę, todėl neturi teisės man čia prikaištauti. Kaip šauksi - taip atsilieps. Metas apsiraminti ir nustoti kabinėtis prie žmonių ten, kur to nereikia daryt ir galima be to apsieiti. Žinok, šito jau per daug. Ir jeigu ne vienas žmogus tau tai sako, tai reiškia, kad problema ne mumyse, o tavyje. Per daug žmonių, kad jų nuomonė būtų klaidinga.
                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                    Comment


                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                      Aš interpretuoju tavo nuomonę, todėl neturi teisės man čia prikaištauti. Kaip šauksi - taip atsilieps. Metas apsiraminti ir nustoti kabinėtis prie žmonių ten, kur to nereikia daryt ir galima be to apsieiti. Žinok, šito jau per daug. Ir jeigu ne vienas žmogus tau tai sako, tai reiškia, kad problema ne mumyse, o tavyje. Per daug žmonių, kad jų nuomonė būtų klaidinga.
                      Nu taip, žinoma, dabar aš visus auklėju ir prie visų kabinėjuosi

                      Geriau grįžkime prie temos, o ne mėtykimės sniego gniūžtėmis, bandydami prisiminti vaikystę... Ir kalbėkime ne apie mano, bet apie 50-ojo maršruto problemas
                      Padariau Vilniaus 50-ojo autobusų maršruto eismo tvarkaraštį.
                      Pastebėjimai tokie: bandydamas išlaikyti kuo geresnį intervalą, stengiausi pratęsti ne kuo daugiau reisų iki Saulėtekio ir Bajorų, bet kuo daugiau įmanomų. Taip pat teko gerokai trumpinti prastovos laiką maršruto gale. Prastovos Bajoruose ir Chemijos inst. st. - beveik visur 2 min., kaip ir rekomendavai (nors iš tikrųjų tai abejoju ar labai ten kas naudojasi šituo maršrutu, norėdamas nuo Santariškių patekti link Kalvarijų g. (vis tik vien nuo Santariškių keliauti pro Bajorus sugaištama apie 15 min. (neskaitant prastovos laiko). Antakalnio arba Saulėtekio punktuose atstovos laikas - 5-7 min., kartais pavyksta pasiekti ir 11-15 min. atstovos laiką.
                      Didžiausios problemos, su kuriomis susidūriau, tai grafikų, dirbančių nepertraukiamu laiku, stygius. Viso labo 2 autobusai, kuriais bandau užkamšyti didžiules skyles tvarkaraštyje. Kita vertus, man tai ganėtinai neblogai pavyksta, turint omeny tai, kad kai kurie reisai važiuoja iki Saulėtekio - intervalą pavyko išlaikyti panašų į esamą.
                      Su labai didele problema susidūriau, kai 2 pikiniai (rezerviniai) grafikai grįžta į garažą po rytinio piko pabaigos. Bandymas išlaikyti intervalą su dviem likusiais grafikais dar nepasirodė toks sunkus, kaip bandymas išlaikyti intervalą, kai vienas iš tų grafikų dar ir turi papietauti.
                      Kai jau atrodė, kad viskas pavyko neblogai, turėjau nusivilti. Nepertraukiamu grafiku dirbantis ekipažas pradeda darbą apie 5 val., baigia - apie 22 val. (kalbant apie darbo pradžią ir pabaigą maršrute, neskaitant nulinės ridos važiavimų). Taigi pamainos darbo laikas - 8,5-9 val. Pamainos turėtų mainytis apie 13:30-14 val. ir atsitinka tokia kiaulystė, kad pirmoje pamainoje reikia dviejų pietų pertraukų:
                      1 gr.
                      1. 5:12+3(3,5)=8:12-8:42 ir 9:30+3(3,5)=12:30-13:00. Kadangi pamaina keičiasi tik 13:30-14:00, tai šiek tiek gaila dėl vienos valandos daryti pietus, bet tenka.
                      2 gr.
                      1. 5:23+3(3,5)=8:23-8:53 ir 8:55+3(3,5)=11:55-12:25.

                      Antroje pamainoje pietūs turi būti labai netinkamu metu. 13:30-14+3(3,5)=16:30-18:00. Taigi per patį piką. Dėl šios priežasties pasielgiau gana netradiciškai (nors iš tikrųjų, realiai Kaune taikomi tokie dalykai) - pirmosios pamainos darbo laiką maršrute prailginau, o antrosios - automatiškai sutrumpėjo. Kadangi pirmoje pamainoje pietūs buvo maždaug 1 val. iki pamainos mainymo, tai buvo 2-2,5 val. rezervas stumtelėti pirmos pamainos laiką. Tokiu būdu pavyko pasiekti, kad antroji pamaina pietautų 18-19 val. - iškart po vakarinio piko.

                      Su pikiniais grafikais didelių problemų nebuvo. Kaip įprasta, stengiausi, kad pikinio grafiko darbo laikas (įskaitant pertraukiamos pertraukos laiką) nebūtų didesnis kaip 12 val., taip pat, kad grynojo darbo laiko maršrute trukmė nebūtų ilgesnė kaip 9,5-10 val.

                      14-oje valandoje norėjau suplanuoti tris reisus, kad intervalas būtų apie 20 min. (maniau nuo Saulėtekio keleivių būtų tokiu metu), bet dėl 4-ojo (pikinis) grafiko teko atsisakyti. Jei būčiau suplanavęs taip, tai vakare šis grafikas būtų turėjęs pietauti apie 17-18 val. - per patį piką, kada ir taip reikia autobusų ir dar tuo metu pradeda pietauti nepertraukiamo grafiko autobusai. Taigi 14 val. teko pasitenkinti 48 min. intervalu.
                      Beje, pavyko išvengti pietų suteikimo maršrute pikiniams grafikams (tiek ryte, tiek popiet).

                      Dėl savaitgalio. Mettal, tu klydai, sakydamas, kad savaitgaliais kursuoja 3 grafikai= 1 iš jų nepertraukiamu grafiku ir 2 iš jų pikiniai. Pikinis yra tas grafikas, kuris maršrute dirba tik rytinio ir vakarinio piko metu, o tarpe grįžta į parką (bent jau Kaune taip ir jie vadinami rezerviniais). Iš tikrųjų 50-ajame savaitgaliais kursuoja 3 grafikai: 2 nepertraukiamu grafiku ir 1 pikiniu. 1 iš nepertraukiamu grafiku dirbančių dirba dviem pamainom, o kitas - viena pamaina.
                      Visaip bandžiau sukurti tvarkaraštį pagal tavo minėtą situaciją: 1 nepertraukiamu ir 2 pikiniai, bet tokiomis sąlygomis man nepavyko sudaryti net esamo tikrojo tvarkaraščio. Nors kaip yra iš tikrųjų - nenagrinėjau. Gal klystu, bet beveik esu įsitikinęs, kad aš neklystu.

                      Beje, dar viena detalė - darbą šiek tiek sunkino ir tai, kad pietūs turėjo būti skiriami tik Antakalnio arba Saulėtekio punktuose. Tai sunkino Įstatymo dėl darbo ir poilsio režimo vykdymą, kai kada teko pietus suplanuoti šiek tiek vėliau (10 min.) arba anksčiau. Šiaip, įstatymas draudžia pietus skirti vėliau, nei po 3 val. 30 min., tačiau vienoje ar keliose vietose man teko tai daryti - vėlinti dar apie 10 min. Po 3:30 val. darbo reikėtų sudaryti 45 min. pertrauką. Teko spaustis ir pertrauką planavau tik apie 35-40 min. Pagal įstatymą nusižengiau, bet žinau, kad tokia praktika seniai taikoma Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Realių nuobaudų už tai niekas negauna ir niekas to nei tikrina, nei žiūri. Žinoma, visada geriausia laikytis reglamentų, bet norint išlaikyti gerą intervalą, tai ne visada pavysta. Be to, tai turėtų būti suprantama, nes padidėjus PVM viešajam transportui, padidėjo išlaidos, taip pat savivaldybės įsiskolinusios vežėjams, o jiems trūksta apyvartinių lėšų. Dėl to stengiamasi taupyti, o dirbtinis intervalo mažinimas su kuo mažesniu grafikų skaičiumi ir yra vienas iš taupymo dalykų. Kitame pranešime įkelsiu mano sukurtą tvarkaraštį.
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        Štai mano sukurtas eismo tvarkaraštis Vilniaus 50-ajam autobusų maršrutui. Vietomis yra galimybė vieną kitą reisą pratęsti iki Saulėtekio arba Bajorų, taip pat yra galimybė ir koreguoti kai kuriuos laikus, taigi laukiu pastabų ar kitokių komentarų

                        Paskutinis taisė Ametistas; 2009.10.26, 00:29.
                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                        Comment


                          Jei Bajoruose atstova daroma 2 min., tai Antakalnyje/Saulėtekyje autobusas turi stovėti mažiausiai 10 min. Dėl pietų pertraukų gali nesijaudinti - yra grafikų, kurie darbą pradeda 5:20, o baigia beveik vidurnaktį ir visi jie turi po 1 pietus. Įstatymų niekas čia nesilaiko ir pietūs gali būti po 1 rato (5/30 maršrutas) arba po gerų 5 val., kaip būdavo su 77-u poilsio dienomis. Taigi, drąsiai gali nusižengti įstatymui (kad ir kaip tai absurdiškai ir neprotingai skambėtų). Visai išėjo iš galvos, kad dar turi būti duodamos 10 min. atstovai (mažiausiai), kai galinėje stotelėje keičiasi pamaina.
                          Dėl skylių grafike gali nebijoti - tokia praktika, kai sutrumpintas maršrutų darbo laikas, tapo įprasta.
                          Į Kalvarijų g. 50-u iš Santariškių tikrai niekas nevažiuoja - aš to ir nesakiau.
                          Dėl pikinių grafikų - ar aš tikrai sakiau, kad pikiniai? Jei taip, tai atsiprašau už klaidinimą. Dirba 1 dvi pamainas ir 2 po 1 rytinę pamainą.
                          Po rytinio piko, nebūtina siųsti pertraukiamų (rezervinių) grafikų į parką. Jie visada stovi galinėje stotelėje. Pvz., Kaune juk niekas nevarinėja autobusų iš Partizanų g. į parką (nepaisant atstumo iki parko šiuo ir 50-o atveju).
                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                          Comment


                            Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                            Jei Bajoruose atstova daroma 2 min., tai Antakalnyje/Saulėtekyje autobusas turi stovėti mažiausiai 10 min.
                            Na kodėl gi? Pavyzdžiui, Kaune maršrutams, kurie perveža didelį keleivių skaičių, paprastai suteikiama didesnė atstova, kad vairuotojas, jei vėluoja, taip labai neskubėtų - vis tiek atstova ilgesnė. Tada ir keleiviai lieka saugūs, nesusitrankę galvų dėl staigių stabdymų O maršrutuose, kur keleivių srautas mažas, atstova skiriama vos 2-7 min.
                            Šiaip, galima pasirinkti kelis tvarkaraščių kūrimo variantus: ilgesnės (10-15 min.) atstovos, bet pietų pertraukų mažai arba trumpos atstovos (5-7 min.), bet sąžiningai suteikiama papietauti pagal Įstatymą.
                            Aš renkuosi būtent šį variantą - kuo trumpesnės atstovos. Piko metu atstovas stengiuosi padaryti 2-3 min. ilgesnes (zuikio dainos, jei koks didelis kamštis, tai tas visai negelbėja, bet vis šis tas).
                            Štai galiu panagrinėt, kokias atstovas skyriau sudarydamas šį tvarkaraštį.
                            Rašau atstovos laiką tik Saulėtekyje arba Antakalnyje, nes Bajoruose arba Chemijos inst. atstova - 2 min. (vienoje kitoje vietoje 1 ir 3 min.).
                            Kai atstova Saulėtekyje, prie skaičiaus prirašau S raidę. Minutės pagal laikrodį - nuo ryto iki vakaro eilės tvarka. Pietų pertraukos atstovų ir atstovos prieš vykimą į garažą neįrašau.

                            1 gr.
                            6, 7S, 12S, 6S, 12, 7S, 9S.
                            2 gr.
                            10S, 22, 12, 14, 7S, 7S, 19, 6.
                            3 gr.
                            17, 10s
                            4 gr.
                            13S, 13S.

                            Sakyčiau, atstovos ganėtinai neblogos
                            Dėl pietų pertraukų gali nesijaudinti - yra grafikų, kurie darbą pradeda 5:20, o baigia beveik vidurnaktį ir visi jie turi po 1 pietus. Įstatymų niekas čia nesilaiko ir pietūs gali būti po 1 rato (5/30 maršrutas) arba po gerų 5 val., kaip būdavo su 77-u poilsio dienomis. Taigi, drąsiai gali nusižengti įstatymui (kad ir kaip tai absurdiškai ir neprotingai skambėtų).
                            Nagi nagi, skatini nesilaikyti įstatymo? Kaip bebūtų keista, visgi stengiuosi nebūti tironas ir neverčiu vairuotojus dirbti pagal robotams sukurtus grafikus, todėl geriau stengiuosi suplanuoti grafikus taip, kad vairuotojas gautų tai, kas jam priklauso - teisę pavalgyti ir nubėgti į WC. Dėl tokio suplanavimo pailgėja intervalai, bet manau jau geriau tegul keleivis nuvažiuoja kitu maršrutu arba palaukia - nenumirs gi. O vairuotojui be poilsio yra sunku, o ir atsakomybė be poilsio - didelė. Dar nesu sukūręs tvarkaraščio, kur būčiau pietus skyręs daugiau kaip po 5 val.
                            Visai išėjo iš galvos, kad dar turi būti duodamos 10 min. atstovai (mažiausiai), kai galinėje stotelėje keičiasi pamaina.
                            O kam tai? Šiaip Kaune yra grafikų, kur pamaina keičiasi vidury kelio (ir tai įteisinta popieriuje), tad vairuotojai apsimaino tiesiog stotelėje laipinant keleivius - per pusę minutės. Mano tvarkaraštyje pamainos mainosi per 7 min. pertrauką. Savaitgaliais - 2 min. pertraukoje (Bajoruose). O kam ta 10 min. pertrauka, nesuprantu?
                            Po rytinio piko, nebūtina siųsti pertraukiamų (rezervinių) grafikų į parką. Jie visada stovi galinėje stotelėje. Pvz., Kaune juk niekas nevarinėja autobusų iš Partizanų g. į parką (nepaisant atstumo iki parko šiuo ir 50-o atveju).
                            Na tai čia menka klaida, tik dėl to, kad nežinau, kokia praktika taikoma. Kaune iš Partizanų g. tikrai nevažiuoja į parką pikiniai. Bet pikiniai grafikai, kurių pertrauka prasideda Kleboniškyje, vežami iki Kauno pilies, nes ten saugiau ir didesnė tikimybė, kad autobusai grįžus nebus su išdaužytais stiklais

                            Tai tiek, dėkui už pastabas
                            Dėl pikinių grafikų - ar aš tikrai sakiau, kad pikiniai? Jei taip, tai atsiprašau už klaidinimą. Dirba 1 dvi pamainas ir 2 po 1 rytinę pamainą.
                            Ne, vis tik aš atsiprašau Tai čia Vilnietizz pievas parašė, aišku, aš neįsigilinęs aklai ir patikėjau štai jis rašė
                            Savaitgaliais - 2 autobusai - 1 nepertraukiamu grafiku ir 1 pikinis...
                            Paskutinis taisė Ametistas; 2009.10.26, 15:10.
                            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                            Comment


                              Na atstovos tai visai normalios, nors išeina, kad 1 grafikas yra skriaudžiamas 2-ojo atžvilgiu .
                              10 min. atstova duodama dėl to, kad vairuotojas galėtų pasivyti grafiką, jei vėluoja, nubegti į tualetą ir pan.
                              Asmeniškai aš irgi nesu tironas ir irgi nepritariu tokiam ilgam darbui be pertraukos. Šiaip vairuotojai jau yra prisitaikę prie tokio darbo grafiko, juo nesiskundžia. Idealiausi pietūs yra tada, kai jie yra per vidurį pamainos.
                              Žinok, tos 10 min. pamainai keičiantis praverčia, bet ne visada. Galinėse stotelėse vairuotojai keičia komposterių raštą, kad grįžtantys namo žmonės neavžiuotų pagal tuos pačius talonus. Visa tai užima 1-2 min. Taip pat, daugumoje maršrutų vairuotojai keičiasi vidury maršruto, o ne galinėse stotelėse, kaip yra nurodyta kelionės lape. Tokia pertrauka ne mano sugalvota - taip yra visur. Galbūt, tai dėl to, kad norima "prastumti" laiką, sumažinti reisų skaičių ir sutaupyti. Tiesa, kokiame 8 maršrute, tai iš viso atstovos po 5 min., kai per ratą važiuoja ne daugiau 5-6 žmonių. Vakar ne vieną ratą lėkėm ekspresu be keleivių visą maršrutą . Va kur reikia daryti ilgesnes atstovas.
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                Galinėse stotelėse vairuotojai keičia komposterių raštą, kad grįžtantys namo žmonės neavžiuotų pagal tuos pačius talonus. Visa tai užima 1-2 min. Taip pat, daugumoje maršrutų vairuotojai keičiasi vidury maršruto, o ne galinėse stotelėse, kaip yra nurodyta kelionės lape. Tokia pertrauka ne mano sugalvota - taip yra visur. Galbūt, tai dėl to, kad norima "prastumti" laiką, sumažinti reisų skaičių ir sutaupyti. Tiesa, kokiame 8 maršrute, tai iš viso atstovos po 5 min., kai per ratą važiuoja ne daugiau 5-6 žmonių. Vakar ne vieną ratą lėkėm ekspresu be keleivių visą maršrutą . Va kur reikia daryti ilgesnes atstovas.
                                O, siaube, net nežinojau, kad Vilniuje visa dar yra tie mechaniniai komposteriai nė nebūčiau pamanęs, kad vairuotojai dar ir keičia jų raštą dienos eigoje... Kaune komposteriai tik elektroniniai, raštų keisti nereikia, o rašalo kasetę (ar kalkę - nežinau ką ten naudoja) pakeičia parko darbuotojai garaže. Matyt dėl to Kaune ir nenaudojama 10 min. skyrimo praktika per pamainų keistimąsi. Šiaip, keista, kad Vilniuje vis dar tvarkaraščiai sudaromi taip prastai: viename maršrute laiko skirta per daug, kitame - per mažai... Kaip čia taip? Suprasčiau, jei Vilniaus m. Transporto skyriuje nuolatos keistųsi darbuotojai - tada vis nauji žmonės, kol įgauna įdirbį, tvarkaraščius kuria prastai. Kaune tvarkaraščius planuoja tie patys žmonės jau apie 8-10 m. Tiek Kaune, tiek Vilniuje naudojama programa "Pikas", kuri kasdien renka informaciją apie autobusų ir troleibusų tvarkaraščių laikymąsi. Tvarkaraščių planuotojai labai greitai ir neišeidami iš savo kabineto, gali sužinoti, kokio maršruto autobusai/troleibusai dažniausiai vėluoja, kokio - atvyksta per anksti. Taip pat "Pikas" gali rinkti informaciją apie pasirinktų gatvių atkarpų pralaidumą - bet man atrodo šita funkcija nesinaudojama dėl papildomos įrangos neturėjimo.
                                Kaune, sakyčiau, nėra tokių maršrutų, kur reikėtų ypatingai greitai važiuoti. Na, tik įprasta tai, kad troleibusai turi važiuoti greičiau, nei autobusai, bet tai logiška - laiko skiriama tiek pat (kitaip ir būt negali, nes kitaip tvarkaraščiuose būtų sunku atlikti derinimus prie kitų maršrutų), bet troleibusas lėtesnis: lėčiau įveikia posūkius, sankryžas, vingius. Dėl to autobusai paprastai turi važiuoti lėčiau, troleibusai - greičiau, nors laiko skirta tiek pat.
                                Autobusai Kaune važiuoja greičiau tik maršrutuose, kurie nedubliuoja arba labai mažai dubliuoja troleibusų trasas.
                                Paskutinis taisė Ametistas; 2009.10.26, 23:24.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                  O, siaube, net nežinojau, kad Vilniuje visa dar yra tie mechaniniai komposteriai nė nebūčiau pamanęs, kad vairuotojai dar ir keičia jų raštą dienos eigoje... Kaune komposteriai tik elektroniniai, raštų keisti nereikia, o rašalo kasetę (ar kalkę - nežinau ką ten naudoja) pakeičia parko darbuotojai garaže. Matyt dėl to Kaune ir nenaudojama 10 min. skyrimo praktika per pamainų keistimąsi.
                                  "Krokodilai", kai pradėtas diegti e-bilietas, atsirado ir naujuose Volvo ir Soliariuose...
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                    "Krokodilai", kai pradėtas diegti e-bilietas, atsirado ir naujuose Volvo ir Soliariuose...
                                    Vilniuje? O kam? Juk vis tiek reikia dabar naujus komposterius montuoti... Beje, kaip sekasi Vilniuje su elektroninių komposterių montavimu? Kiek procentų transporto vis dar be elektroninių komposterių?
                                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                    Comment


                                      Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                      Vilniuje? O kam? Juk vis tiek reikia dabar naujus komposterius montuoti... Beje, kaip sekasi Vilniuje su elektroninių komposterių montavimu? Kiek procentų transporto vis dar be elektroninių komposterių?
                                      Naujieji skirti tik e.bilietui (kortelėms) ir talonų pažymėti negali, o kadangi daugelyje naujų/naujesnių autobusų juos montuoja vietoj senųjų elektroninių, tai be "krokodilų" autobusai liktų visai be komposterių.
                                      O naujieji elektroniniai komposteriai, bent kiek man tenka važiuoti visuomeniniu transportu, jau yra visur.

                                      Comment


                                        Parašė sleader Rodyti pranešimą
                                        Naujieji skirti tik e.bilietui (kortelėms) ir talonų pažymėti negali, o kadangi daugelyje naujų/naujesnių autobusų juos montuoja vietoj senųjų elektroninių, tai be "krokodilų" autobusai liktų visai be komposterių.
                                        O naujieji elektroniniai komposteriai, bent kiek man tenka važiuoti visuomeniniu transportu, jau yra visur.
                                        O, dar viena naujiena man Kaune truputį kitokie komposteriai: tie patys tinkami ir e. bilietui, ir popieriniams bilietams žymėti, komposteriai jau gali žymėti abiejų rūšių bilietus - ir žymi kai reikia Vadinasi, Vilniuje per tą laikotarpį, kai galios ir popieriniai, ir elektroniniai bilietai, viešajame transporte turės būti ir mechaniniai, ir elektroniniai komposteriai. Tiesa, mačiau Vilniuje e. komposteriai naujoviškesni, modernesni, nei Kaune. Bet ironiška - netinkami popieriniam bilietui Beje, kiek 15 m. autobuse įmontuota e. komposterių? Ir kiek 15, 18 m.?
                                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                        Comment


                                          Sumontuoti visuose, bet vietoje buvusių kitų elektromechaninių. Išimtis - komposteriai, esntys Soliarių ir Volvo 7700 gale - ten dar palikti (che che - vienoje transporto priemonėje taloną galima išmušti 2 būdais). Mūsiškiai e-bilieto komposteriai yra "touchscreen". Rytoj įdėsiu nuotraukų. Visuose autobusuose/troleibusuose jų yra po 3, nesvarbu koks ilgis (nors šiaip "garmoškėse" turėtų būti 4). Pvz. dujiniuose (gal ne visuose - neatkreipiau dėmesio - jie man pasitaiko retai, kaip ir VanHool A300 (kol važinėjo)) yra tik 2 "krokodilai". Kaunas šiuo atveju labiau pažengęs, nes nereikia įlipus ieškoti komposterių - jie visada šalia ir jų užtektinai yra.
                                          Paskutinis taisė Mettal; 2009.10.27, 00:12.
                                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X