Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Priemiesčio (rajonų) susisiekimas autobusais Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Priemiesčio (rajonų) susisiekimas autobusais Lietuvoje

    Iki šiol nebuvo atskiros temos apie rajoninį (priemiestinį) susisiekimą (buvo tik atskirų apskričių temos), tad manau, būtų naudinga atskira tema plėtoti jų niuansus

    Seimas po pateikimo pritarė prezidento siūlymams viešojo transporto lengvatų sistemoje

    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...emoje-27513301

    Mano nuomone, ne nuo to galo pradedama. Esmė yra ne tik kainose, bet ir patrauklaus kursavimo dažnume. Nesakau, jog reikia į kiekvieną kaimą paleisti autobusus taip dažnai kaip kad Vilniaus miesto G maršrutus, tačiau kad ir nebūtų tokių nesąmonių, kaip yra dabar, kad iš kaimo į miestą autobusas yra kiekvieną darbo dieną, tačiau susitvarkius reikalus mieste, į kaimą grįžti nepavyks, išskyrus vieną vienintelę savaitės dieną. Dar kitas dalykas - praktiškai nulinis VT pasiekiamumas rajonų sandūrose, kadangi atitinkamos savivaldybės organizuojami maršrutai dažniausiai užsibaigia likus keliems km iki rajono ribos, kad nereiktų įvažiuoti į kitos savivaldybės teritoriją ir mokėti mokesčių jai. Aišku yra ir gerų pavyzdžių, tarkime, Vilniaus r. maršrutas Vilnius-Rūdninkai (kurie jau yra kaimyniniame Šalčininkų r.) ar Vilnius-Giedraičiai (Molėtų r.). Tada tarp abiejų rajonų savivaldybių galų susidaro kelių kilometrų atkarpa, kur nekursuoja niekas, išskyrus asmeninį transportą. Tai dažniausiai nebūna itin gausiai apgyvendintos vietovės, bet kažkiek trobų vis tik yra.

    Galimas pavyzdys - man gerai pažįstamų Širvintų-Ukmergės r. riba vakariniuose jų pakraščiuose - tarkime iš Ukmergės r. pusės priemiestinis autobusas kursuoja tik iki Samantonių kaimo, o Širvintų r. - iki Mančiušėnų. O tarp šių mano paminėtų kaimų yra daugiau ne 6 km ilgio vieškelio atkarpa, kurioje nėra jokio autobuso. Galima bandyti pateisinti tuo, jog ten yra žvyrkelis, tačiau kai kuriose savivaldybėse VT važinėja ir jais, tik gal komiškai atrodo pakelėse numesti suoliukai, apaugę žole, kur sėdėdamas erkių prisirinkti gali. Tačiau ko gero, realiausia priežastis yra ta, kad abiems savivaldybėms tai yra jų pakraščiuose esančios gyvenvietės, ir būtent arti jų ribos kažkur susidaro ta nepasiekiama zona, gal todėl, kad paleidus autobusą dar gilyn, nebūtų tinkamos vietos įrengti apsisukimo punktą? Būtent Mančiušėnai yra tas kaimas, iš kurio kiekvieną d.d. yra autobusas į Širvintas 6:48 val., tačiau tą pačią dieną į kaimą sugrįžti pavyks tik trečiadienį, 15 val. po pietų. Ką taip ilgai reiktų veikti Širvintose, jei kokiai močiutei apsipirkti ir apsilankyti pas gydytoją užtruktų maksimum 3 valandas?

    Kitas dugnas yra Biržų r., kur, jei nieks nepasikeitė, autobusas į Kupreliškį važiuoja tik 2 ir 4 mėnesio ketvirtadienį. Tai užuot ramiai žinant atitinkamą dieną, dar reikia žvalgytis į kalendorių ir skaičiuotis, kokia tai bus diena, ar neišpuls šventinė.

    Reiktų sudaryti sąlygas, kad į kiekvieną kaimą būtų galimybė, tegu ir su persėdimu, bet kad tos kelionės VT trasa žemėlapyje būtų kuo panašesnė į tą, kuria važiuotum nuosava mašina. Tarkime, nori pakliūti į Kražius - užmetus akį į žemėlapį, pirmiausia ko gero pagalvotum, kad reikia važiuoti ekspresu Vilnius-Klaipėda ir išlipti Kryžkalnyje - sorry, iš Kryžkalnio nėra nei vieno autobuso į palyginus netoli esančius Kražius, teks grūstis į Kelmę ir iš ten sėsti į priemiestinį (prisiminkime, kad į tą pačią Kelmę užsuka palyginus nedaug tolimojo susisiekimo maršrutų iš didmiesčių).
    Arba kaip pats prisimenu keliones į savo kaimą - reikdavo nusigauti į Ukmergės stotį ir iš ten - su priemiestiniu iki Samantonių ir tuomet geras kilometras pėsčiomis, kas atvaizdavus žemėlapyje yra tikrai per aplinkui, kuomet su mašina greičiausia būtų per Viesas, Bagaslaviškį, Meižėnus. Taip, iš Vilniaus tiesiogiai į mano norimą vietą nesigaus, bet ar nebūtų galima paleisti maršrutą bent jau su persėdimu Širvintose, nes su nuosava mašina gi tikrai nedarysi lanksto per Ukmergę, kaip kad dabar tenka daryti neturintiems nuosavo transporto? Aišku, galimai nieko nedaroma, nes kam labai tai aktualu - seniai automobilizavosi.

    #2
    Apie būtinybę atskiroms savivaldybėms kooperuotis, ypač didmiesčiams su žiedinėmis savivaldybėmis, kalbama daug ir dažnai. Man asmeniškai bene didžiausia intriga, ar šioje srityje ką nors gali pakeisti pirmas netomaševskinis Vilniaus rajono meras.

    Comment


      #3
      Parašė Kecal Rodyti pranešimą
      Apie būtinybę atskiroms savivaldybėms kooperuotis, ypač didmiesčiams su žiedinėmis savivaldybėmis, kalbama daug ir dažnai. Man asmeniškai bene didžiausia intriga, ar šioje srityje ką nors gali pakeisti pirmas netomaševskinis Vilniaus rajono meras.
      Negalima vienareikšmiškai teigti, jog ankstesnė Vilniaus r. valdžia nenuveikė nieko. Kiek daug miesto maršrutų jau įrieda į rajono teritoriją? Ir ar tik ne Vilniaus rajono maršrutuose vieninteliuose aptinkamas toks dalykas, kad pirmasis/paskutinis priemiestinio maršruto taškas yra ne autobusų stotis, bet paprasta miesto stotelė, pvz. Pramogų arena, Naujosios Vilnios žiedas, Spaudos rūmai ar Vaduvos?
      Taip pat prieš gerą mėnesį buvau nusiuntęs paklausimą į VRSA dėl autobusų maršruto Upės g. nebuvimą, tai pažadėjo sudaryti komisiją gatvės tinkamumui apžiūrėti ir informuoti mane.

      Comment


        #4
        Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
        Iki šiol nebuvo atskiros temos apie rajoninį (priemiestinį) susisiekimą (buvo tik atskirų apskričių temos), tad manau, būtų naudinga atskira tema plėtoti jų niuansus

        Seimas po pateikimo pritarė prezidento siūlymams viešojo transporto lengvatų sistemoje

        https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...emoje-27513301

        Mano nuomone, ne nuo to galo pradedama. Esmė yra ne tik kainose, bet ir patrauklaus kursavimo dažnume. Nesakau, jog reikia į kiekvieną kaimą paleisti autobusus taip dažnai kaip kad Vilniaus miesto G maršrutus, tačiau kad ir nebūtų tokių nesąmonių, kaip yra dabar, kad iš kaimo į miestą autobusas yra kiekvieną darbo dieną, tačiau susitvarkius reikalus mieste, į kaimą grįžti nepavyks, išskyrus vieną vienintelę savaitės dieną. Dar kitas dalykas - praktiškai nulinis VT pasiekiamumas rajonų sandūrose, kadangi atitinkamos savivaldybės organizuojami maršrutai dažniausiai užsibaigia likus keliems km iki rajono ribos, kad nereiktų įvažiuoti į kitos savivaldybės teritoriją ir mokėti mokesčių jai. Aišku yra ir gerų pavyzdžių, tarkime, Vilniaus r. maršrutas Vilnius-Rūdninkai (kurie jau yra kaimyniniame Šalčininkų r.) ar Vilnius-Giedraičiai (Molėtų r.). Tada tarp abiejų rajonų savivaldybių galų susidaro kelių kilometrų atkarpa, kur nekursuoja niekas, išskyrus asmeninį transportą. Tai dažniausiai nebūna itin gausiai apgyvendintos vietovės, bet kažkiek trobų vis tik yra.

        Galimas pavyzdys - man gerai pažįstamų Širvintų-Ukmergės r. riba vakariniuose jų pakraščiuose - tarkime iš Ukmergės r. pusės priemiestinis autobusas kursuoja tik iki Samantonių kaimo, o Širvintų r. - iki Mančiušėnų. O tarp šių mano paminėtų kaimų yra daugiau ne 6 km ilgio vieškelio atkarpa, kurioje nėra jokio autobuso. Galima bandyti pateisinti tuo, jog ten yra žvyrkelis, tačiau kai kuriose savivaldybėse VT važinėja ir jais, tik gal komiškai atrodo pakelėse numesti suoliukai, apaugę žole, kur sėdėdamas erkių prisirinkti gali. Tačiau ko gero, realiausia priežastis yra ta, kad abiems savivaldybėms tai yra jų pakraščiuose esančios gyvenvietės, ir būtent arti jų ribos kažkur susidaro ta nepasiekiama zona, gal todėl, kad paleidus autobusą dar gilyn, nebūtų tinkamos vietos įrengti apsisukimo punktą? Būtent Mančiušėnai yra tas kaimas, iš kurio kiekvieną d.d. yra autobusas į Širvintas 6:48 val., tačiau tą pačią dieną į kaimą sugrįžti pavyks tik trečiadienį, 15 val. po pietų. Ką taip ilgai reiktų veikti Širvintose, jei kokiai močiutei apsipirkti ir apsilankyti pas gydytoją užtruktų maksimum 3 valandas?

        Kitas dugnas yra Biržų r., kur, jei nieks nepasikeitė, autobusas į Kupreliškį važiuoja tik 2 ir 4 mėnesio ketvirtadienį. Tai užuot ramiai žinant atitinkamą dieną, dar reikia žvalgytis į kalendorių ir skaičiuotis, kokia tai bus diena, ar neišpuls šventinė.

        Reiktų sudaryti sąlygas, kad į kiekvieną kaimą būtų galimybė, tegu ir su persėdimu, bet kad tos kelionės VT trasa žemėlapyje būtų kuo panašesnė į tą, kuria važiuotum nuosava mašina. Tarkime, nori pakliūti į Kražius - užmetus akį į žemėlapį, pirmiausia ko gero pagalvotum, kad reikia važiuoti ekspresu Vilnius-Klaipėda ir išlipti Kryžkalnyje - sorry, iš Kryžkalnio nėra nei vieno autobuso į palyginus netoli esančius Kražius, teks grūstis į Kelmę ir iš ten sėsti į priemiestinį (prisiminkime, kad į tą pačią Kelmę užsuka palyginus nedaug tolimojo susisiekimo maršrutų iš didmiesčių).
        Arba kaip pats prisimenu keliones į savo kaimą - reikdavo nusigauti į Ukmergės stotį ir iš ten - su priemiestiniu iki Samantonių ir tuomet geras kilometras pėsčiomis, kas atvaizdavus žemėlapyje yra tikrai per aplinkui, kuomet su mašina greičiausia būtų per Viesas, Bagaslaviškį, Meižėnus. Taip, iš Vilniaus tiesiogiai į mano norimą vietą nesigaus, bet ar nebūtų galima paleisti maršrutą bent jau su persėdimu Širvintose, nes su nuosava mašina gi tikrai nedarysi lanksto per Ukmergę, kaip kad dabar tenka daryti neturintiems nuosavo transporto? Aišku, galimai nieko nedaroma, nes kam labai tai aktualu - seniai automobilizavosi.
        Įdomi ir aktuali tema. Panaši situacija su priemiestiniu maršrutu (pabrėšiu tik 1 maršrutu) yra ir Raseinių raj. Lyduvėnų miestelyje. Miestelis gan žinomas dėl didžiausio ir ilgiausio Lietuvoje geležinkelio tilto, nuostabios gamtos, per jį tekančios Dubysos upės su poilsiavietėm Dubysos slėniuose ir tikrai nemažu kiekiu aplankančių turistų. Deja, visi vietiniai ir turistai priversti automobilizuotis. Maršrutas važinėja gal tik kelis kartus per savaitę ir tik kai kuriom dienom, būna dienų kad važiuoja tik 1 kartą per dieną. Maršrutas vykdomas ratu. Raseiniai-Raseiniai per Šiluvą. Lyduvėnus. Jį aptarnauja Raseinių AP. Kadangi šis miestelis kaip tik yra riboje su Kelmės rajonu, gal prieš dvidešimt metų dar buvo vykdomas irgi ne ką dažnesnis, sakyčiau net retesnis, gal tik 2 kartus per savaitę: Penktadienį, Sekmadienį, jei neklystu, ar tai Penktadienį, Pirmadienį Kelmės AP aptarnaujamas maršrutas Kelmė-Lyduvėnai per Laugalį. Bet jis jau seniausiai numiręs su paliktomis tik atsiminimuose esančiomis stotelėmis pakelėse. Atkarpoje nuo Kelmės pusės Maironiai-Laugalis-Lyduvėnai nėra išlikusio visiškai jokio VT. Pabrėšiu-miestelis tikrai ne eilinis ir pritraukiantis daug turistų. Prieš kelis metus net išasfaltavo atkarpą Katauskiai-Lyduvėnai. Artimiausi kiek dažnesni pravažiuojantys maršrutai pro Katauskius, nuo kurių iki Lyduvėnų pėsčiomis apie 7 km.
        Paskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2023.06.30, 22:15.

        Comment


          #5
          Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

          Įdomi ir aktuali tema. Panaši situacija su priemiestiniu maršrutu (pabrėšiu tik 1 maršrutu) yra ir Raseinių raj. Lyduvėnų miestelyje. Miestelis gan žinomas dėl didžiausio ir ilgiausio Lietuvoje geležinkelio tilto, nuostabios gamtos, per jį tekančios Dubysos upės su poilsiavietėm Dubysos slėniuose ir tikrai nemažu kiekiu aplankančių turistų. Deja, visi vietiniai ir turistai priversti automobilizuotis. Maršrutas važinėja gal tik kelis kartus per savaitę ir tik kai kuriom dienom, būna dienų kad važiuoja tik 1 kartą per dieną. Maršrutas vykdomas ratu. Raseiniai-Raseiniai per Šiluvą. Lyduvėnus. Jį aptarnauja Raseinių AP. Kadangi šis miestelis kaip tik yra riboje su Kelmės rajonu, gal prieš dvidešimt metų dar buvo vykdomas irgi ne ką dažnesnis, sakyčiau net retesnis, gal tik 2 kartus per savaitę: Penktadienį, Sekmadienį, jei neklystu, ar tai Penktadienį, Pirmadienį Kelmės AP aptarnaujamas maršrutas Kelmė-Lyduvėnai per Laugalį. Bet jis jau seniausiai numiręs su paliktomis tik atsiminimuose esančiomis stotelėmis pakelėse. Atkarpoje nuo Kelmės pusės Maironiai-Laugalis-Lyduvėnai nėra išlikusio visiškai jokio VT. Pabrėšiu-miestelis tikrai ne eilinis ir pritraukiantis daug turistų. Prieš kelis metus net išasfaltavo atkarpą Katauskiai-Lyduvėnai. Artimiausi kiek dažnesni pravažiuojantys maršrutai pro Katauskius, nuo kurių iki Lyduvėnų pėsčiomis apie 7 km.
          Kaip tik prieš valandą žiūrinėjau kaip sekmadienį praplaukti irklente Dubysa ties tomis vietomis, tai irgi smarkiai nustebau, kad visiškai jokio maršruto į Lyduvėnus iš niekur neradau.
          Šeštadienį berods igi jokio maršruto iš niekur...

          Comment


            #6
            Parašė Gator Rodyti pranešimą

            Kaip tik prieš valandą žiūrinėjau kaip sekmadienį praplaukti irklente Dubysa ties tomis vietomis, tai irgi smarkiai nustebau, kad visiškai jokio maršruto į Lyduvėnus iš niekur neradau.
            Šeštadienį berods igi jokio maršruto iš niekur...
            Taip. Ten tik kelis kartus per savaitę važiuoja Raseinių AP priemiestinis maršrutas, vieną kart dienon. Moksleivių mokymosi metu anksti ryte ir po pietų. Paprastam žmogui be automobilio iš Lyduvėnų nuvykus į Raseinius, atgal grįžti yra šansas tik po kelių dienų. Geriausias pavyzdys kodėl periferijoje žmonės automobilizuojasi. Kitaip neįmanoma. Šis reisas nesikeičia bene kokių 50 metų, tik žinoma anksčiau jis būdavo kasdienis ir dukart dienoje. Rytinis (vietinių vadindavęsis "septintiniu" ir popietinis vadindavęsis "tretiniu"). Juo beveik visad važinėdavo geltonieji PAZ 672 :-) dabar gi Raseinių AP gerokai atsinaujinęs, turi nemažai ir apynaujių mašinų kurios toks jausmas daugiau stovi parke, nei kad važiuoja maršrutais.

            Comment

            Working...
            X