Keleivinis autobusas Utenos rajone apie 1960 m. Maršrutas Utena-Duokiškis
Autorius nenurodytas
Buvo išdidintas šios nuotraukos fragmmentas
Utenos kraštotyros muziejus, inv. Nr. UKM F 1818 https://www.limis.lt/valuables/e/806001/728967386
Ta sistema Lietuvoje veikė gal nuo nuo XX a. 7-ojo dešimtmečio. Mėlyna - priemiestiniai autobusai. Geltona - paprasti ("kieti") tarpmiestiniai, pvz., buvę maršrutai "kreivas Kaunas" (Vilnius - Prienai - Kaunas) ar Vilnius - Švenčionėlai - Ignalina - Didžiasalis. Tokie maršrutai buvo netolimuose atstumuose (apie 70 - 120 km). Raudona - greitieji ("minkšti") tarpmiestiniai, paprastai važiavę toliau nei 100 km.
Dar priklausė nuo to, kuris autobusų parkas kokius autobusus turėjo. Pvz. Kupiškis-Kaunas, Molėtai-Kaunas ir Ukmergė-Kaunas važiuodavo "kietas" LAZ, Zarasai-Kaunas - minkštas LAZ, Rokiškis-Kaunas, Ignalina-Kaunas ir Pandėlys-Kaunas - minkštas "Ikarus". Širvintos-Kaunas - PAZ.
Raudonose stotelėse privalėjo stoti visi autobusai išskyrus ekspresus. Geltonose - "kieti" tarpmiestiniai ir priemiestiniai, mélynose - tik priemiestiniai.
Ne visai nuo 7-ojo. Iki aštuoniasdešim kažkelintų, vietoje kelio ženklo "Autobuso arba troleibuso sustojimas" su tuo stačiakampiu buvo naudojami apvalūs sustojimo ženklai su A raide viduje. Jie buvo mėlyni arba geltoni. Raudonų neesu matęs.
Ačiū už patikslinimą.
Kvadratų spalvos standartiniuose kelio ženkluose su autobusu išliko tos pačios, kaip ir anais laikais, nes prie jų vis buvo pripratę Mėlyna - priemiestiniai Geltona - paprasti (;kieti") tarpmiestiniai Raudoni kvadratai, kur stojo greitieji ("minkšti") autobusai buvo miesteliuose ir stambesnėse sankryžose - Stakliškėse, Giedraičiuose, Merkinės kryžkelėje ir t.t.
Ne visai nuo 7-ojo. Iki aštuoniasdešim kažkelintų, vietoje kelio ženklo "Autobuso arba troleibuso sustojimas" su tuo stačiakampiu buvo naudojami apvalūs sustojimo ženklai su A raide viduje. Jie buvo mėlyni arba geltoni. Raudonų neesu matęs.
Ar galite įsivaizduoti, kad tokioje atsilikusioje valstybėje kaip SSRS ir vargingai gyvenančioje postsovietinėje 90-tųjų Lietuvoje buvo tam tikras sistemiškas stotelių ženklinimas, o dabar jis panaikintas, nesukūrus jokių alternatyvų?
Stotelės ženkle, po autobusiuku esantis geltonas stačiakampis reiškė, kad ten stoja priemiestiniai autobusai, o raudonas – tarpmiestiniai. Kai kur toks žymėjimas dar išlikęs, tačiau spalvų reikšmes žino turbūt 30 žmonių visoje šalyje, nes šitie dalykai niekur neužrašyti (pabandykite ką nors surasti – rasite tik viešojo transporto entuziastų diskusijas miestai.net).
Ta sistema Lietuvoje veikė gal nuo nuo XX a. 7-ojo dešimtmečio. Mėlyna - priemiestiniai autobusai. Geltona - paprasti ("kieti") tarpmiestiniai, pvz., buvę maršrutai "kreivas Kaunas" (Vilnius - Prienai - Kaunas) ar Vilnius - Švenčionėlai - Ignalina - Didžiasalis. Tokie maršrutai buvo netolimuose atstumuose (apie 70 - 120 km). Raudona - greitieji ("minkšti") tarpmiestiniai, paprastai važiavę toliau nei 100 km.
Superinė nuotrauka.
Nežinojau, kad Palangos stotis pastatyta dar prieš karą
Puikiai papildys ir į šią temą, kur yra ir vėlesnės tos pačios stoties nuotraukos.
Palangos autobusų stotis Vytauto ir Kretingos gatvių kampe. 1939 m. Fot. Vincas Uždavinys
Superinė nuotrauka.
Nežinojau, kad Palangos stotis pastatyta dar prieš karą
Puikiai papildys ir į šią temą, kur yra ir vėlesnės tos pačios stoties nuotraukos.
99% ten Vilniaus autobusų parko autobusai. Molėtų ATĮ tuo metu žvyrkeliuose laužė LAZ'us ir PAZikus, o Ikarusų jie tuo metu gal net ir neturėjo.
Iš Vilniaus AP į Dubingius buvo du autobusų maršrutai:
Vilnius - Paberžė - Giedraičiai - Dubingiai ir
Vilnius - Visalaukė - Dirmeitai - Žalktynė - Dubingiai.
Kažkurio metu, apie 1980 m. buvo maršrutų pratęsimas į Liudgardą
Vilniaus priemiestinių maršrutų schema tikrai buvo temoje Vilniaus planai ir žemėlapiai . Tą schemą įkėlė @Almis.
Nors Almis, deja, nuo 2020 metų gegužės nedalyvauja forume, o dalis jo gausiai įkeltų nuotraukų (tarp jų ir iš retų objektų) pasidengė "Photobucket" vandens ženklais, tačiau ši schema stebuklingu būdu išliko "terpėje".
Ačiū! Tikrai labai įdomi info. Kaip suprantu toliausias Vilniaus AP priemiestinis maršrutas buvo į Valkininkus? Į Molėtus jei ir buvo toks maršrutas jis jau manau skaitėsi tarpmiestiniu, nes Molėtai nuo Vilniaus nutolę 60 km ir tai jau peržengia priemiestiniams maršrutams nustatytą ribą-50 km. Ir kita situacija: pvz. gyvenant Giedraičiuose, kad nuvykti į Vilnių, kaip dabar, taip ir anksčiau nebuvo būtina vykti i rajono centrą, t.y. Molėtus ir iš ten jau vykti į Vilnių. Šiuo atveju į Giedraičius važiuodavo priemiestinės Vilniaus AP mašinos.
Labai įdomu. Gal galima būtų kur rasti to meto, (kada priemiestiniai maršrutai priklausė Vilniaus AP) visą priemiesčio maršrutų sąrašą?
Įdomu koks tolimiausias buvo priemiesčio maršrutas ir kokiu nr. jis buvo žymimas?
p.s.paskutinėje foto Dubingiuose, tai galėjo būti ir Molėtų AP mašina. Dubingiai-Molėtų rajonas.
99% ten Vilniaus autobusų parko autobusai. Molėtų ATĮ tuo metu žvyrkeliuose laužė LAZ'us ir PAZikus, o Ikarusų jie tuo metu gal net ir neturėjo.
Iš Vilniaus AP į Dubingius buvo du autobusų maršrutai:
Vilnius - Paberžė - Giedraičiai - Dubingiai ir
Vilnius - Visalaukė - Dirmeitai - Žalktynė - Dubingiai.
Kažkurio metu, apie 1980 m. buvo maršrutų pratęsimas į Liudgardą
Vilniaus priemiestinių maršrutų schema tikrai buvo temoje Vilniaus planai ir žemėlapiai . Tą schemą įkėlė @Almis.
Nors Almis, deja, nuo 2020 metų gegužės nedalyvauja forume, o dalis jo gausiai įkeltų nuotraukų (tarp jų ir iš retų objektų) pasidengė "Photobucket" vandens ženklais, tačiau ši schema stebuklingu būdu išliko "terpėje".
VILNIUS. Miesto transporto schema.
Maskva 1981. Schemą sudarė ir paruošė spaudai VGKV fabrikas Nr. 5 ir Vilniaus miesto Liaudies deputatų tatybos vykdomojo komiteto Keleivinio transporto skyrius 1980 m. Ištaisyta 1981 m. Kaina 43 kap.
Miesto maršrutų schema (...) Miesto centras (...) Priemiestinių traukinių schema (...)
XX a. 9-ą dešimtmetį autobusai Ikarus-260 buvo naudojami Vilniaus autobusų parko priemiestiniuose maršrytuose
Labai įdomu. Gal galima būtų kur rasti to meto, (kada priemiestiniai maršrutai priklausė Vilniaus AP) visą priemiesčio maršrutų sąrašą? Įdomu koks tolimiausias buvo priemiesčio maršrutas ir kokiu nr. jis buvo žymimas? p.s.paskutinėje foto Dubingiuose, tai galėjo būti ir Molėtų AP mašina. Dubingiai-Molėtų rajonas.
Paskutinis taisė digital; 2024.02.24, 23:27.
Priežastis: ištrintos cituotos nuotraukos
Tarpukario nuotraukose beveik neteko matyti paprastų autobusų stotelių.
Nežinomas fotografas. XX a. 4-as dešimtmetis.
Nuotraukoje parašyta "Anykštėnas Kęstutis Laskauskas su trimis merginomis Skiemonyse laukia autobuso stotelėje"
Labiau tikėtina, kad veiksmas vyko ne Skiemonių miestelyje (dab. Anykščių r.) , o kažkur prie Anykščių kelyje į Skiemonis - Alantą (dab. KK119)
A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis muziejus. Inv. Nr. VŽM F 2718 https://www.limis.lt/valuables/e/805488/12348829
O tiksliau? Visas tas iki dabar likęs keistas pusiau žiedas? Ar tik kažkurioje pusėje?
Ten kur šiuo metu yra įsikūręs ANC (autobusų nuomos centras). Realiai šio pastato prieigose prie pat Liepkalnio gatvės (kieme, aikštelėje prie ANC), kaip ir minėjo Liepkalnio g. pati pradžia.
Komentuoti: