Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tolimojo ir priemiesčio susisiekimo autobusais istorija
Collapse
X
-
Už autobusų matosi Volga GAZ-21 jau trečios laidos, kurios serija pradėta gaminti 1962 m. Tad nuotrauka ne 1957, o vėlesnė.Parašė Romas Rodyti pranešimąNežinomas fotografas.
(turbūt) Šakių autobusų stotis 1957 metais.

Zanavykų muziejus, Inv. Nr. ZM F 5844
https://www.limis.lt/valuables/e/806087/314056400
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Nežinomas fotografas.
(turbūt) Šakių autobusų stotis 1957 metais.

Zanavykų muziejus, Inv. Nr. ZM F 5844
https://www.limis.lt/valuables/e/806087/314056400
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Keleivinis autobusas Utenos rajone apie 1960 m. Maršrutas Utena-Duokiškis
Autorius nenurodytas

Buvo išdidintas šios nuotraukos fragmmentas

Utenos kraštotyros muziejus, inv. Nr. UKM F 1818
https://www.limis.lt/valuables/e/806001/728967386
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Dar priklausė nuo to, kuris autobusų parkas kokius autobusus turėjo. Pvz. Kupiškis-Kaunas, Molėtai-Kaunas ir Ukmergė-Kaunas važiuodavo "kietas" LAZ, Zarasai-Kaunas - minkštas LAZ, Rokiškis-Kaunas, Ignalina-Kaunas ir Pandėlys-Kaunas - minkštas "Ikarus". Širvintos-Kaunas - PAZ.Parašė Romas Rodyti pranešimąLabai geras straipsnis.
Yra pora smulkių netikslumų.
100 minčių
Tarpmiestiniai autobusai: užprogramuotas susinaikinimas
Ta sistema Lietuvoje veikė gal nuo nuo XX a. 7-ojo dešimtmečio.
Mėlyna - priemiestiniai autobusai.
Geltona - paprasti ("kieti") tarpmiestiniai, pvz., buvę maršrutai "kreivas Kaunas" (Vilnius - Prienai - Kaunas) ar Vilnius - Švenčionėlai - Ignalina - Didžiasalis. Tokie maršrutai buvo netolimuose atstumuose (apie 70 - 120 km).
Raudona - greitieji ("minkšti") tarpmiestiniai, paprastai važiavę toliau nei 100 km.
Raudonose stotelėse privalėjo stoti visi autobusai išskyrus ekspresus. Geltonose - "kieti" tarpmiestiniai ir priemiestiniai, mélynose - tik priemiestiniai.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Ačiū už patikslinimą.Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimąNe visai nuo 7-ojo. Iki aštuoniasdešim kažkelintų, vietoje kelio ženklo "Autobuso arba troleibuso sustojimas" su tuo stačiakampiu buvo naudojami apvalūs sustojimo ženklai su A raide viduje. Jie buvo mėlyni arba geltoni. Raudonų neesu matęs.
Kvadratų spalvos standartiniuose kelio ženkluose su autobusu išliko tos pačios, kaip ir anais laikais, nes prie jų vis buvo pripratę
Mėlyna - priemiestiniai
Geltona - paprasti (;kieti") tarpmiestiniai
Raudoni kvadratai, kur stojo greitieji ("minkšti") autobusai buvo miesteliuose ir stambesnėse sankryžose - Stakliškėse, Giedraičiuose, Merkinės kryžkelėje ir t.t.
Komentuoti:
-
Ne visai nuo 7-ojo. Iki aštuoniasdešim kažkelintų, vietoje kelio ženklo "Autobuso arba troleibuso sustojimas" su tuo stačiakampiu buvo naudojami apvalūs sustojimo ženklai su A raide viduje. Jie buvo mėlyni arba geltoni. Raudonų neesu matęs.
Komentuoti:
-
Labai geras straipsnis.
Yra pora smulkių netikslumų.
100 minčių
Tarpmiestiniai autobusai: užprogramuotas susinaikinimas
Ta sistema Lietuvoje veikė gal nuo nuo XX a. 7-ojo dešimtmečio.Ar galite įsivaizduoti, kad tokioje atsilikusioje valstybėje kaip SSRS ir vargingai gyvenančioje postsovietinėje 90-tųjų Lietuvoje buvo tam tikras sistemiškas stotelių ženklinimas, o dabar jis panaikintas, nesukūrus jokių alternatyvų?
Stotelės ženkle, po autobusiuku esantis geltonas stačiakampis reiškė, kad ten stoja priemiestiniai autobusai, o raudonas – tarpmiestiniai. Kai kur toks žymėjimas dar išlikęs, tačiau spalvų reikšmes žino turbūt 30 žmonių visoje šalyje, nes šitie dalykai niekur neužrašyti (pabandykite ką nors surasti – rasite tik viešojo transporto entuziastų diskusijas miestai.net).
https://100minciu.wordpress.com/2024...usinaikinimas/
Mėlyna - priemiestiniai autobusai.
Geltona - paprasti ("kieti") tarpmiestiniai, pvz., buvę maršrutai "kreivas Kaunas" (Vilnius - Prienai - Kaunas) ar Vilnius - Švenčionėlai - Ignalina - Didžiasalis. Tokie maršrutai buvo netolimuose atstumuose (apie 70 - 120 km).
Raudona - greitieji ("minkšti") tarpmiestiniai, paprastai važiavę toliau nei 100 km.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Palangos autobusų stotis Vytauto ir Kretingos gatvių kampe. 1939 m. Fot. Vincas UždavinysParašė Romas Rodyti pranešimąSuperinė nuotrauka.
Nežinojau, kad Palangos stotis pastatyta dar prieš karą
Puikiai papildys ir į šią temą, kur yra ir vėlesnės tos pačios stoties nuotraukos.

Palanga | Eksponatai ir vertybės | Limis
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Superinė nuotrauka.Parašė laimutis Rodyti pranešimąNaujoji Palangos autobusų stotis, 1939-1940 m. Fot. I. Girčys

Naujoji Palangos auto stotis. | E-kinas
Nežinojau, kad Palangos stotis pastatyta dar prieš karą
Puikiai papildys ir į šią temą, kur yra ir vėlesnės tos pačios stoties nuotraukos.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Grupė zarasiškų, susiruošusių važiuoti maršrutu „Kaunas-Zarasai“ 1938 m.
Nežinomas fotografas

Zarasų krašto muziejus, Inv.Nr. ZKM F 4832/1
https://www.limis.lt/valuables/e/806097/260051106
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ačiū! Tikrai labai įdomi info. Kaip suprantu toliausias Vilniaus AP priemiestinis maršrutas buvo į Valkininkus? Į Molėtus jei ir buvo toks maršrutas jis jau manau skaitėsi tarpmiestiniu, nes Molėtai nuo Vilniaus nutolę 60 km ir tai jau peržengia priemiestiniams maršrutams nustatytą ribą-50 km. Ir kita situacija: pvz. gyvenant Giedraičiuose, kad nuvykti į Vilnių, kaip dabar, taip ir anksčiau nebuvo būtina vykti i rajono centrą, t.y. Molėtus ir iš ten jau vykti į Vilnių. Šiuo atveju į Giedraičius važiuodavo priemiestinės Vilniaus AP mašinos.Parašė Romas Rodyti pranešimą99% ten Vilniaus autobusų parko autobusai. Molėtų ATĮ tuo metu žvyrkeliuose laužė LAZ'us ir PAZikus, o Ikarusų jie tuo metu gal net ir neturėjo.
Iš Vilniaus AP į Dubingius buvo du autobusų maršrutai:
Vilnius - Paberžė - Giedraičiai - Dubingiai ir
Vilnius - Visalaukė - Dirmeitai - Žalktynė - Dubingiai.
Kažkurio metu, apie 1980 m. buvo maršrutų pratęsimas į Liudgardą
Vilniaus priemiestinių maršrutų schema tikrai buvo temoje Vilniaus planai ir žemėlapiai . Tą schemą įkėlė @Almis.
Nors Almis, deja, nuo 2020 metų gegužės nedalyvauja forume, o dalis jo gausiai įkeltų nuotraukų (tarp jų ir iš retų objektų) pasidengė "Photobucket" vandens ženklais, tačiau ši schema stebuklingu būdu išliko "terpėje".

Komentuoti:
-
99% ten Vilniaus autobusų parko autobusai. Molėtų ATĮ tuo metu žvyrkeliuose laužė LAZ'us ir PAZikus, o Ikarusų jie tuo metu gal net ir neturėjo.Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąLabai įdomu. Gal galima būtų kur rasti to meto, (kada priemiestiniai maršrutai priklausė Vilniaus AP) visą priemiesčio maršrutų sąrašą?
Įdomu koks tolimiausias buvo priemiesčio maršrutas ir kokiu nr. jis buvo žymimas?
p.s.paskutinėje foto Dubingiuose, tai galėjo būti ir Molėtų AP mašina. Dubingiai-Molėtų rajonas.

Iš Vilniaus AP į Dubingius buvo du autobusų maršrutai:
Vilnius - Paberžė - Giedraičiai - Dubingiai ir
Vilnius - Visalaukė - Dirmeitai - Žalktynė - Dubingiai.
Kažkurio metu, apie 1980 m. buvo maršrutų pratęsimas į Liudgardą
Vilniaus priemiestinių maršrutų schema tikrai buvo temoje Vilniaus planai ir žemėlapiai . Tą schemą įkėlė @Almis.
Nors Almis, deja, nuo 2020 metų gegužės nedalyvauja forume, o dalis jo gausiai įkeltų nuotraukų (tarp jų ir iš retų objektų) pasidengė "Photobucket" vandens ženklais, tačiau ši schema stebuklingu būdu išliko "terpėje".

Parašė Almis Rodyti pranešimąVILNIUS. Miesto transporto schema.
Maskva 1981. Schemą sudarė ir paruošė spaudai VGKV fabrikas Nr. 5 ir Vilniaus miesto Liaudies deputatų tatybos vykdomojo komiteto Keleivinio transporto skyrius 1980 m. Ištaisyta 1981 m. Kaina 43 kap.
Miesto maršrutų schema (...) Miesto centras (...) Priemiestinių traukinių schema (...)
Priemiestinių Vilniaus autobusų maršrutų schema

Didesnis: http://foto.terpe.lt/inkelti/2011022...Vilnius81a.jpg
Komentuoti:
-
Labai įdomu. Gal galima būtų kur rasti to meto, (kada priemiestiniai maršrutai priklausė Vilniaus AP) visą priemiesčio maršrutų sąrašą? Įdomu koks tolimiausias buvo priemiesčio maršrutas ir kokiu nr. jis buvo žymimas? p.s.paskutinėje foto Dubingiuose, tai galėjo būti ir Molėtų AP mašina. Dubingiai-Molėtų rajonas.Parašė Romas Rodyti pranešimąXX a. 9-ą dešimtmetį autobusai Ikarus-260 buvo naudojami Vilniaus autobusų parko priemiestiniuose maršrytuose
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tarpukario nuotraukose beveik neteko matyti paprastų autobusų stotelių.
Nežinomas fotografas. XX a. 4-as dešimtmetis.
Nuotraukoje parašyta "Anykštėnas Kęstutis Laskauskas su trimis merginomis Skiemonyse laukia autobuso stotelėje"
Labiau tikėtina, kad veiksmas vyko ne Skiemonių miestelyje (dab. Anykščių r.) , o kažkur prie Anykščių kelyje į Skiemonis - Alantą (dab. KK119)

A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis muziejus. Inv. Nr. VŽM F 2718
https://www.limis.lt/valuables/e/805488/12348829
Komentuoti:
-
Gal žinoma kuriam AP priklausė šis autobusas?Parašė Romas Rodyti pranešimą
Ačiū už nuotrauką.
Puikus papildymas ir autobusų temoje.
Komentuoti:
-
Ačiū už nuotrauką.Parašė vakaruvejas Rodyti pranešimąPalanga Vytauto g. 94, 1955 metai

Puikus papildymas ir autobusų temoje.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Liudmila Korol'kova / Людмила Королькова
Palangos autobusų stotis 1963 m.

https://russiainphoto.ru/search/phot...%D1%80&index=4
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ten kur šiuo metu yra įsikūręs ANC (autobusų nuomos centras). Realiai šio pastato prieigose prie pat Liepkalnio gatvės (kieme, aikštelėje prie ANC), kaip ir minėjo Liepkalnio g. pati pradžia.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
O tiksliau? Visas tas iki dabar likęs keistas pusiau žiedas? Ar tik kažkurioje pusėje?Paskutinis taisė UAB Susisiekimas; 2023.10.10, 23:54.
- 2 patinka
Komentuoti:

Komentuoti: