Turint galvoje, kad si transporto priemone greiciausiai anksciau ar veliau pasirodys ir Lietuvoje(bent jau as esu girdejes apie Vilniaus ir siek tiek Klaipedos planus/vizijas), manau, mums butu idomu pasizvalgyti kokie tramvajai ar i juos panasus dalykeliai rieda Lietuvos draugu ir partneriu visoje Europoje keliais. Europoje, nes Europietiskas transportas Lietuviams/Lietuvai priimtiniasias, bet jei turite kazkokiu idomiu pavyzdziu ir is uz juru mariu, be baimes pasidalinkit jais.
Galiausiai cia galime diskutuoti ne tik apie tramvajus, bet ir apie Tramvajams alternatyvu transporta, kaip troleibusus, autobusus, priemiestinius traukinius, etc., galiausiai nusprendziant kas galbut yra geriau, kas labiau tiktu Lietuvos miestams ar panasiai.
Taigi, as pradesiu mane labai suzavejusiu Tramvajumi zymiajame Bordeaux(Bordo) mieste vynuoginguose Prancuzijos pietvakariuose. Miestas galvojo apie galimybe statyti metro tinkla, kuri turi nemazai netgi gerokai mazesniu uz Bordeaux miestu, taciau buvo pasirinktas tramvajus. Bet Bordeaux tramvajus yra absoliuciai unikalus:
Kazkas galvojate ne taip? Ogi taip, sis tramvajus virs saves neturi laidu!!!
Mano nuomone, tokia slenkanti gyvate be jokiu laidu seno miesto gatvese atrodo tikrai fantastiskai:
Bordo miesto centras tramvajams taip pat nebuvo pritaikytas, bet viskas imanoma, kai darbu griebiasi geri transporto specialistai:
Si unikalu tramvaju maitina, kaip turbut pastebejote, trecias begelis miesto gatviu grindiniuose. Si visiskai saugi sistema ALSTOM et INNORAIL kompaniju buvo sukurta visiskai neseniai. Sistema vadinasi APS(Alimentation Par le Sol), kurios saknys randasi XIXa-XXa pradzios Paryziuje, tik skirtumas tas, kad tada sistema buvo labai nesaugi ir nuo jos zudavo nemazai zmoniu. Siuolaikineje APS sistemoje elektros itampa veikia blokais(atkarpomis), t.y. elektros itampa teka tik tame begiu bloke, kuriuo vaziuoja tramvajus. Tam tikra bloka pravaziavus, itampa jame automatiskai atsijungia ir isijungia sekanciame bloke. Kitaip tariant, elektros itampa teka tik po vaziuojanciu tramvajumi:
Tramvajui isvaziavus i uzmiescius, kur laidai gatvese galbut visai nemaiso ir kur gatves tramvajams pritaikytos daug geriau, sis tramvajus gali puikiai naudotis ir tradiciniais pakabintais laidais tekancia itampa - t.y. tampa tarsi eiliniu tramvajumi.
Virs tramvajaus staiga iskyla tradicinis elektros "ciuptuvas"(ar kaip jis ten...):

Na o stai dar ir be laidu - ant triju begiu:
Vaziuojant tiltu - tiltas be laidu atrodo fantastiskai!
Beje, sis belaidis tramvajus pradetas eksploatuoti visai neseniai - vos pries metus kitus...
Manau siauroms Vilniaus centro gatvems toks tramvajus butu kur kas parankesnis nei tradicinis tramvajus su tais tragiskai atrodanciais laidais.
Galiausiai cia galime diskutuoti ne tik apie tramvajus, bet ir apie Tramvajams alternatyvu transporta, kaip troleibusus, autobusus, priemiestinius traukinius, etc., galiausiai nusprendziant kas galbut yra geriau, kas labiau tiktu Lietuvos miestams ar panasiai.
Taigi, as pradesiu mane labai suzavejusiu Tramvajumi zymiajame Bordeaux(Bordo) mieste vynuoginguose Prancuzijos pietvakariuose. Miestas galvojo apie galimybe statyti metro tinkla, kuri turi nemazai netgi gerokai mazesniu uz Bordeaux miestu, taciau buvo pasirinktas tramvajus. Bet Bordeaux tramvajus yra absoliuciai unikalus:
Kazkas galvojate ne taip? Ogi taip, sis tramvajus virs saves neturi laidu!!!
Mano nuomone, tokia slenkanti gyvate be jokiu laidu seno miesto gatvese atrodo tikrai fantastiskai:
Bordo miesto centras tramvajams taip pat nebuvo pritaikytas, bet viskas imanoma, kai darbu griebiasi geri transporto specialistai:
Si unikalu tramvaju maitina, kaip turbut pastebejote, trecias begelis miesto gatviu grindiniuose. Si visiskai saugi sistema ALSTOM et INNORAIL kompaniju buvo sukurta visiskai neseniai. Sistema vadinasi APS(Alimentation Par le Sol), kurios saknys randasi XIXa-XXa pradzios Paryziuje, tik skirtumas tas, kad tada sistema buvo labai nesaugi ir nuo jos zudavo nemazai zmoniu. Siuolaikineje APS sistemoje elektros itampa veikia blokais(atkarpomis), t.y. elektros itampa teka tik tame begiu bloke, kuriuo vaziuoja tramvajus. Tam tikra bloka pravaziavus, itampa jame automatiskai atsijungia ir isijungia sekanciame bloke. Kitaip tariant, elektros itampa teka tik po vaziuojanciu tramvajumi:
Tramvajui isvaziavus i uzmiescius, kur laidai gatvese galbut visai nemaiso ir kur gatves tramvajams pritaikytos daug geriau, sis tramvajus gali puikiai naudotis ir tradiciniais pakabintais laidais tekancia itampa - t.y. tampa tarsi eiliniu tramvajumi.
Virs tramvajaus staiga iskyla tradicinis elektros "ciuptuvas"(ar kaip jis ten...):

Na o stai dar ir be laidu - ant triju begiu:
Vaziuojant tiltu - tiltas be laidu atrodo fantastiskai!
Beje, sis belaidis tramvajus pradetas eksploatuoti visai neseniai - vos pries metus kitus...
Manau siauroms Vilniaus centro gatvems toks tramvajus butu kur kas parankesnis nei tradicinis tramvajus su tais tragiskai atrodanciais laidais.

su man vienais gyvai matytais Rygoje net butu apsurdiska lygint tikrai geras tema
)

, nors turetu but GEROKAI greitesnis uz tuos tradicinius tramvajus, kurie vazineja gatvemis. As tramvajum niekad nevazineju.


















Skirtumas tarp Rygos senu ir nauju liniju, bei tramvaju yra didziulis. Nauji vaziuoja tolygiai ir nebilda kaip seni Rygos, greitis didesnis, kazkur skaiciau, kad iki 70 km/h mieste. Vilniuje, priesingai nei Rygoje jie nevazines tomis juostomis kuriomis vazineja automobiliai (bent jau taip anksciau planavo). Laidu labai nepadauges, nes ten kur atsiras tramvajai bus naikinamos troleibusu linijos. Aisku begiai atsiras. O tramvaju privalumas pries visus autobusus, troleibusus ir pan. yra tas, kad jie gali sutalpinti daug daugiau zmoniu - tai ir yra manau pats svarbiausias dalykas. Prie mazesniu privalumu lyginant su autobusais bei troleibusais - tramvajus visada atvaziuos tiksliu laiku (jei nesuges aisku

Comment