Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LV] Viešasis transportas Latvijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Tas midibusas nėra maršrutinis taksi - 17A yra autobusų maršrutas. Dėkui už kaip visada šaunų reportažą!
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      #22
      Atsimenu, kai Kaune ėjo kalba apie gėjų reklamų klijavimą ant troleibusų, tai vairuotojai tiesiai šviesiai pasakė, kad nevairuos tokio troleibuso sveikatos ir turto saugumo sumetimais

      Comment


        #23
        Parašė OneMillion Rodyti pranešimą
        ko ji tave nuvyle? kad rusu kalba? tai gi rusu latvijoje daugiau nei paciu latviu manau viskas normalu, ar tu rusofobija sergi kaip konservai?
        Latvija ir ne vieno zodzio latviskai.

        Comment


          #24
          Nors cia ir nebeginis, bet kaip ten su tramvaju daugpily?

          Comment


            #25
            Bus ir apie tramvajų. Tik trečiadienį ir kitoje temoje.

            Kas dėl latvių kalbos. Tai aš jos girdėjau labai mažai. Daugiausia tramvajuje: "Nākamais pieturas..." (Kita stotelė...).

            Tie dvigubi Volvo su vaivorykštėm man irgi kaip mat sukėlė šypseną...
            Paskutinis taisė Al1; 2010.04.20, 22:06.

            Comment


              #26
              Beje, Latvijoje VT bilietams galioja nulinis PVM tarifas.

              Comment


                #27
                Liepojos viešasis transportas

                Taigi, be garsiųjų tramvajų, Liepojoje yra nemažai ir autobusų. Didžioji dalis yra skandinaviški, nors neatsisakyta ir vokiečių produkcijos.













                Šių naujų Volvo parkas turi aštuoniolika - naujausi pirkiniai, bet ne visi dažyti žaliai.




                Duženų parkas. Nors paprastai stengiuosi nedemonstruoti "juodosios" parko pusės, šįkart taip išėjo... Apskritai, dėl visiems gerai žinomų priežasčių, Liepojos AP atrodo labai gerai.






                Daugiau mano nuotraukų >>>

                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                Comment


                  #28
                  /\ Koks Liepojoje yra didžiausias maršruto numeris? 9?
                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                  Comment


                    #29
                    Parašė OneMillion Rodyti pranešimą
                    ko ji tave nuvyle? kad rusu kalba? tai gi rusu latvijoje daugiau nei paciu latviu manau viskas normalu, ar tu rusofobija sergi kaip konservai?
                    tai nera normalu,turi buti valstybine kalba.

                    Comment


                      #30
                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      /\ Koks Liepojoje yra didžiausias maršruto numeris? 9?
                      15, tiesa, 5, 12 ir 13 maršruto nėra.
                      Daugiau mano nuotraukų >>>

                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                      Comment


                        #31
                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        /\ Koks Liepojoje yra didžiausias maršruto numeris? 9?
                        http://www.aslap.lv/index.php?top=-9

                        Pasitikslinimui

                        Comment


                          #32
                          Liepojos viešasis transportas (priemiestinis, tarpmiestinis)

                          Taigi, šiek tiek įdomesnių autobusų iš Liepojos parko.
                          Kaip ir visada būna parkuose aptarnaujančiuose ir miestą ir tarpmiestį - pirmenybė yra skiriama vienai iš šių sričių. Liepojoje pirmenybė yra teikiama miestui, todėl, nepaisant PVM lengvatų, tolimųjų reisų autobusai yra kiek prastesni, jau nekalbant apie priemiestinius, kurių didžiąją dalį sudaro senutėliai MB.









                          Be abejo parkas turi ir keletą mikroautobusų


                          Naujausias pirkinys - kol kas važinėja tarpmiestiniais, bet ateityje turėtų kursuoti priemiestyje.














                          Daugiau mano nuotraukų >>>

                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                          Comment


                            #33
                            Parašė disident Rodyti pranešimą
                            Atsimenu, kai Kaune ėjo kalba apie gėjų reklamų klijavimą ant troleibusų, tai vairuotojai tiesiai šviesiai pasakė, kad nevairuos tokio troleibuso sveikatos ir turto saugumo sumetimais
                            O IŠ TIESŲ tai buvo atsiradusios kelios vairuotojos, kurios norėjo tą troleibusą vairuoti. Joms patiko idėja Kaune skleisti lygybės idėją. Tačiau labiausiai priešinosi tuometinė „Autrolio" vadovybė.
                            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                            Comment


                              #34
                              Visgi, kiek pastebėjau, Latvijoje autobusų amžius mažesnis, daug didelių autobusų ir mažiau midibusų, o mikroautobusų labai mažai, išsskyrus Rygą.

                              Comment


                                #35
                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                Visgi, kiek pastebėjau, Latvijoje autobusų amžius mažesnis.
                                Tai gali būti susiję su PVM dydžio skirtumu.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  #36
                                  Lietuvoje iki krizės galiojo 5 proc. PVM'as. Latvijoje dabar galioja 10 proc. Koks buvo iki krizės - nežinau. Tačiau ir iki krizės autobusų amžius Lietuvoje buvo ne ką mažesnis, o keleivių nuolat mažėjo. Visgi Latvijoje VT naudojasi daugiau žmonių, o priemiestinių ir tarpmiestinių autobusų bilietų kainos mažesnės nei Lietuvoje maždaug ketvirtadaliu. Pavyzdžiui, 202 km kelionės kaina tarpmiestiniu autobusu tik 5 latai (~24 Lt). Ir tai tikrai ne vien dėl PVM'o.

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Lietuvoje iki krizės galiojo 5 proc. PVM'as. Latvijoje dabar galioja 10 proc. Koks buvo iki krizės - nežinau. Tačiau ir iki krizės autobusų amžius Lietuvoje buvo ne ką mažesnis, o keleivių nuolat mažėjo. Visgi Latvijoje VT naudojasi daugiau žmonių, o priemiestinių ir tarpmiestinių autobusų bilietų kainos mažesnės nei Lietuvoje maždaug ketvirtadaliu. Pavyzdžiui, 202 km kelionės kaina tarpmiestiniu autobusu tik 5 latai (~24 Lt). Ir tai tikrai ne vien dėl PVM'o.
                                    Lietuvoj verslininkai yra lobistai ir kapitalistai. Be to, dauguma labai konservatyvūs ir į visokias akcijas žiūrintis su fobija, kad neteks daug pelno
                                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                    Comment


                                      #38
                                      Tai ne akcijinė kaina, tai normali kaina.

                                      Comment


                                        #39
                                        Dar keletas nuotraukų tarpmiestinių autobusų iš visokių Latvijos parkų.

                                        Nordeka, Ryga








                                        Talsu Autotransports, Talsi




                                        Saldus AP, Saldus


                                        Turistinis
                                        Daugiau mano nuotraukų >>>

                                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                                        Comment


                                          #40
                                          Rygos VT

                                          Praėjusią savaitę teko darbo reikalais lankytis Rygoje. Turėdamas laisvo laiko, pasidomėjau ir Rygos VT. Daug laiko tam negalėjau skirti, todėl nuotraukos daugiau informacinio pobūdžio, nei kad kuo nors vertingos.

                                          Šioje temoje apie miesto autobusus ir troleibusus. Apie tramvajus temoje "Tramvajai Europoje" ir šiek tiek vėliau. Visgi šioje temoje, kalbėdamas apie miesto VT, kartais paminėsiu ir tramvajus dėl bendro vaizdo.

                                          Visų trijų rūšių VT (autobusai, troleibusai ir tramvajai) Rygoje priklauso savivaldybės akcinei bendrovei "Rīgas satiksme". Visi parkai nėra juridiniai asmenys, o tik "Rīgas satiksme" struktūriniai padaliniai. Ši bendrovė taip pat užsiima ir tvarkaraščių sudarymu bei bilietų platinimų, mokamų stovėjimo aikštelių eksploatacija ir municipalinio autoūkio eksploatacija.

                                          Visgi labai keista. Pagal "Rīgas satiksme" duomenis, gegužę pervežta 11,602 mln. keleivių. Balandį tik šiek tiek daugiau 11,648 mln. Birželį - 9,92 mln. Tai jei balandį yra tipinis rudens – pavasario sezono keleivių skaičius, gaunasi, kad Rygos autobusai, troleibusai ir tramvajai per metus perveža apie 150 mln. keleivių, tai netgi mažiau nei Vilniuje.

                                          Visgi vizualiai keleivių tikrai daugiau nei šiuo metu Vilniaus VT, kuris kartais pustuštis. Vasara, atostogos. Ryga arti jūros, todėl daugeliui nebūtina prie jūros važiuoti išvykti ilgam. Galima per trumpą laiką greitai nuvažiuoti tą pačia dieną ir grįžti...
                                          Keleiviai įlipa pro visas duris, atsižymi e-bilietą arba e-taloną (kartoninė kortelė kelioms dienoms arba kelioms kelionėms, nepapildoma). Kontrolės nemačiau. Tik naujajame tramvajuje Škoda 15T-Riga nuolat važinėja kontrolierė. VT gan tvarkingas, švarus. Kursavimo intervalai tikrai nėra tokie tragiškai reti kaip vasarą Vilniuje. Kai kurie autobusai kursuoja kas 5-7 min. piko metu. Tramvajai kas 6-12 min., kai kurių maršrutų troleibusai kursuoja kas 4-7 min. Žinoma, yra ir rečiau kursuojančių.
                                          VT Rygoje darbą pradeda anksčiau ir baigia vėliau nei Vilniuje.
                                          Tvarkaraščius galima susirasti čia http://saraksti.rigassatiksme.lv/?a=...s&t=xhtml&l=lt ir palyginti su Vilniaus čia http://www.marsrutai.info/vilnius/?a...s&t=xhtml&l=lt


                                          Šiuo metu Rygoje yra 55 autobusų maršrutai, nuo 1 iki 55. Nėra 17 ir 27, bet yra 4z ir 24a, kursuojantis tik polsio dienomis. Visi kiti maršrutai kursuoja ir darbo, ir poilsio dienomis tomis pačiomis trasomis, arba kursuoja tik darbo dienomis. Autobusais Rygoje pervežama pagrindinė keleivių dalis. Yra du autobusų parkai.

                                          Autobusai yra gana nauji, didžioji dalis autobusų yra naujesnė nei 10 metų, o naujausi yra 2006 m. Visi Rygos dvigubi autobusai yra 4 durų, paprasti (~12 m) ir triašiai yra 3 durų, ir tik midibusai yra 2 durų.
                                          Visi autobusai, išsskyrus midibusus, yra nudažyti viena schema, kuri naudojama ir toroleibusų bei šiek tiek pakeista ir tramvajų dažymui. Reklamų ant VT išorės nedaug. Viena kita ant viso autobuso, troleibuso ar tramvajų. Taip pat ant kai kurių autobusų ir troleibusų galų yra reklamos.


                                          Seniausi autobusai yra MB O345 (turkiški) 1997 ir 1999 metų. Jie buvo pirkti nauji už Pasaulio banko paskolą. Šių autobusų dabar yra apie 50; buvo daugiau, dalis jau nurašyta. Vienas perdarytas į bandomąjį, varomą gamtinėmis dujomis.







                                          Taip pat yra vienas MB O345 Connecto, 2002 m.
                                          Antri pagal senumą yra MB O345G, dvigubi, irgi turkiški. Visa 1997 metų partija jau nebenaudoja. Naudojami tik 2000 metų pirkimo, nors keli jų irgi nurašyti. Šio modelio autobusų dabar naudojamų yra mažiau nei 20 vnt. Tikriausiai ir šio modelio autobusai buvo įsigyti už Pasaulio banko paskolą.



                                          Ikarus E91 midibusai. Yra dviejų modifikacijų, kurios iš išorės praktiškai nesiskiria, išsskyrus kondicionierių: E91.51 be kondicionieriaus (2001 ir 2002 m.) ir E91.54 su kondicionieriumi (2004 ir 2006 m.). Iš viso jų yra važinėjančių apie 35 vnt. Nemažai E91.51 jau nurašyta, taip pat nurašyti ir keli E91.54.





                                          MB O530 Citaro (2002-2004 m.). Jų yra lyg ir 34 vnt. Kol kas nei vienas lyg ir nenurašytas.



                                          MB O530L Citaro, triašis (2001-2004 m.). Yra 25 vnt. Kol kas lyg ir visi važinėja.



                                          MB O530G Citaro, dvigubas (2002-2004 ir 2006 m., vienas 2001 m.). Jų yra 58 vnt. Kol kas lyg ir visi važinėja. 2006 m. partija su oro kondicionieriumi.



                                          Solaris Urbino 12 (2001-2004 m.). 2001 m. partija yra Neoplan Solaris. Šių 12 metrų autobusų buvo nupirkta 63 vnt. Keli iš jų jau nurašyti.



                                          Solaris Urbino 15 (2001-2004 m.). 2001 m. partija yra Neoplan Solaris. Šių autobusų yra 47, kol kas lyg ir visi važinėja.



                                          Solaris Urbino 18 (2001-2005 m.). 2001 m. partija yra Neoplan Solaris. Nupirkti 57 vnt., keli jau nurašyti.







                                          Taigi, važiuojančių yra apie 330 vnt. Todėl tikėtina, kad į maršrutus išvažiuoja iki 300 vnt. autobusų.
                                          Duomeys apie autobusus iš http://riga.mashke.org/Riga-Bus/List/activ_eng.htm.

                                          Tęsinys bus.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2010.07.28, 08:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X