Iš šiandienos nuotykių Laisvės Pr. gale: grįžus namo šviesoforai buvo paleisti ant geltonos mirksinčios šviesos. Atvažiavo eismo reguliuotojas (kaip suprantu, tai yra daroma dėl geresnio pralaidumo), sankryžoje kaip po kiekvienos darbo dienos - didelis chaosas. Nepareguliavus jam nė pusvalandžio - avarija. Greitai susitvarkė ir išsiskirstė, tačiau dar po nepilnos valandos - vėl avarija ir vėl žmogus operatyviai prasisuko, atliko darbą ir išvažiavo. Vėl nepraėjus daug laiko - trečia avarija.
Turiu paminėti, kad grįžau gerokai po pietų, kiek "laimikių" buvo iki tol galima įsivaizduoti
Užgrauš kelininkus draudikai už šitą sankryžą
Vaizdas nuo Laisvės pr.
Pasikeitė eiliškumas - dabar tai paprasta "T" formos sankryža.
Ir iš kur kito miesto ar kito Vilniaus kvartalo gyventojui žinoti, kurioje ppusėje centras, o kurioje - Ukmergė ar Baltupiai?
Naujos Ateities gatvės trasos ribinis žymeklis prie pat daugiabučio, matyt gyventojam tai nelabai patika, nuo jo iki naujosios gatvės vos 10 metrų matyt:
O štai kas liko iš uždarytos Ukmergės gatvės dalies:
Čia stovėjo spaudos kioskas, jei pamenat:
Viazdai nuo Ateities gatvės pusės:
Gatvės trasos žymekliai:
Ir prie to paties, su šviesoforais tikra bezabrazija, kodėl jie pastoviai neveikia? Mačiau pareigūnai eismą regulioja.
Gyvenu tiesiai prieš tą sankryžą. Galėčiau tarsi live komentatorium būti, užtektų iki virtuvės lango nueiti
Po rekonstrukcijos turėtų viskas būti tvarkinga, truputį neramu, kad piko metu užstrigs srautas ties Laisvės pr.- Pašilaičių gatvių sankirta, dėl dviejų iš eilės šviesoforų sekcijų.
Kita vertus, paprastai piko metu ten vyraudavo chaosas avarijų bent po 1 per parą-dvi įvykdavo.
Dėl oro taršos irgi per daug nesibaiminu - ar kamštyje ar prie šviesoforų - vistiek kaip dūmyjo į langus, taip dūmins.
Šviesoforas liks tik Laisvės pr. - Blatrušaičio - pašilaičių gatvių sankryžoje. Dar Žadeikos - Nėries atrodo.,
Gyvenu tiesiai prieš tą sankryžą. Galėčiau tarsi live komentatorium būti, užtektų iki virtuvės lango nueiti
Po rekonstrukcijos turėtų viskas būti tvarkinga, truputį neramu, kad piko metu užstrigs srautas ties Laisvės pr.- Pašilaičių gatvių sankirta, dėl dviejų iš eilės šviesoforų sekcijų.
Kita vertus, paprastai piko metu ten vyraudavo chaosas avarijų bent po 1 per parą-dvi įvykdavo.
Dėl oro taršos irgi per daug nesibaiminu - ar kamštyje ar prie šviesoforų - vistiek kaip dūmyjo į langus, taip dūmins.
Siandien vaziavau pro ten...tai man pasirode kazkokia nesamone... visi vaziuoja kep nori...nei vienas sviesaforas neveikia...bezabrazija krcDD vos vienas i sona neivaziavo...avaringumas ten tikrai bus nemazas))
Planuota buvo isvaziuoti ne tik Laisves prospektu, taciau ir vakariniu aplinkeliu. Vilniaus mieste dar yra daugybe nebaigtu pamirstu transporto jungciu.
Tikimybe, kad avarija visiskai uztvers eisma tokioje placioje gatveje nera tokia jau ir didele. Be to tokia arterine gatve be sviesoforu, susisiekimas daug geresnis, nei kad pristacius daug gatviu su daug sankryzu.
To paties principo laikomasi JAV. Kaikuriuose miestuose (pvz. Chikagoj, Kansas Cityje, St.Paule) norint pervaziuoti miesta net nereikia vaziuot aplinkeliu, galima tiesiog kirsti per pati centra greitaja gatve. Ji paprastai buna vienu lygiu zemiau nei visos kitos gatves, tad tokiu pustuneliu greitai praleki pro centra ir dar pasiziuri i dangoraizius, jei liukas masinos stoge yra
Tai kad kiek ziurinejau brezinius tai yra tiek laiptai, tiek saligatviai ant/po viaduku. Tik vat ar zmones nores laipiot, tai jau cia visai kitas klausimas. Daznai matau net ir esant spec. pesciuju sviesoforui begancius per gatve, degant raudonai sviesai. Ar kokios bobutes "nepajegia" paeit iki perejos vos uz 50 metru, o duoda per gatve nesidairydamos. Tai ar tokie asmenys naudosis skirtingu lygiu perejomis, abejoju.
Tiesa, čia aš Ginthus paklaust noriu ir manau daugeliui vairuotojų ir pėsčiųjų bus įdomu apie tai sužinot. Kaip bus organizuojamas pėsčiųjų eismas po rekonstrukcijos? Kaip suprantu po viaduku bus tik gatvė, jokių takų. Ten vien pagal nuimtos dangos plotį matyti beje su tiek mažai technikos greit nuėmėt dangą, praėjau ir net nustebau. šaunu gal kaip čia dauguma rašė yra tikimybė kažkur suprojektuoti ir įrengti požeminę perėją?
Pvz. iš Karoliniškių įmanoma išvažiuoti dviem keliais - pro Lazdynus ir pro Spaudos rūmus (nu dar keliuku per miškelį pro Pilaitę).
Planuota buvo isvaziuoti ne tik Laisves prospektu, taciau ir vakariniu aplinkeliu. Vilniaus mieste dar yra daugybe nebaigtu pamirstu transporto jungciu.
Tikimybe, kad avarija visiskai uztvers eisma tokioje placioje gatveje nera tokia jau ir didele. Be to tokia arterine gatve be sviesoforu, susisiekimas daug geresnis, nei kad pristacius daug gatviu su daug sankryzu.
Dar nevėlu padaryti tai ką sakiau dar prieš pradedant visas rekonstrukcijas: užlopyti skyles Fabijoniškių gatvėje ir uždrausti ten statyti mašinas (viaduko statybų laikotarpiui). Nes dabar tai ten visai prastai- turi kaip per slalomą tarp duobių manevruoti, žiūrėti, kad iš už suparkuotų mašinų koks pėstysis po ratais neiššoktų ir dar žiūrėt, kad su priešais atvažiuojančia mašina šonais neprasibraukti
Pritariu...
Padidejus automobiliu srautui ir gatve suprastejo... Per tris dienas atsirado n skaicius duobiu... Is savo kiemo isvaziuot negaliu, nes naujieji Fabijoniskiu g. vazinetojai neturi visiskai tolerancijos praleisti isvaziuojanciu... Gyventantys dar pristabdo ir praleidzia... Kas liecia parkavima, anskciau jis baigdavosi ties "Orandziniu" namu, dabar jau parkuojasi zmones toliau link "IKI" parduotuves... Manau, reiktu kuo skubiau imtis kazkokiu priemoniu, nes kaip minejau vakar perejoje numustas zmogus, ko senokai nebuvo... Keli eismo ivykiai, nes nemoka prasilenkt ties IKI, Statoil sankryzelem...
Visa beda tame, kad zlugus sajungai, sis projektas buvo numestas ir uzmirstas. Anuomet, statybos tikrai nebutu sukelusios tiek daug rupesciu.
Zinoma, nieks nesitikejo tokio automobiliu skaiciaus suolio, taciau visviena senuosius miesto planuotojus reiktu pagirti uz toliaregiskuma.
Pvz. iš Karoliniškių įmanoma išvažiuoti dviem keliais - pro Lazdynus ir pro Spaudos rūmus (nu dar keliuku per miškelį pro Pilaitę).
Jokio toleriagiškumo čia nematau. Kai automobilių srautas buvo mažas, toks planavimas gal turėjo logikos (pagrindinis mašinų srautas važiuoja Laisvės prospektu, o šoninėm gatvėm - tik judėjimas nuo Laisvės prospekto iki namų durų), bet dabar - tikrai ne!.
Dvi avarijos, ir Karoliniškės bus pilnai atkirstos nuo miesto.
p.s.: beje, panašių projektavimo principų buvo laikomasi Pietų Afrikoje apartheido laikais - iš juodukų gyvenamos miesto dalies į baltųjų dalį būdavo 1 vienintelis kelias, neramumų atveju užtenka pastatyt vieną tanką - ir juodukai pas baltuosius neprasiverš... Įdomu, tarybiniai projektuotojai tuo pačiu principu vadovavosi, ar tai tik sutapimas?
Pvz.: imames Dariaus ir Gireno viaduko, nors dar nepastatytas pietinis aplinkelis.
Man baisu pagalvoti, kas ten dėsis. Lygtais planuojama palikti iš vis vieną juostą judėjimui (gal statys reversinį šviesoforą). Kita vertus, kamštis susidaro net ne ten, o tolimesnėse siaurose gatvėse
Visa beda tame, kad zlugus sajungai, sis projektas buvo numestas ir uzmirstas. Anuomet, statybos tikrai nebutu sukelusios tiek daug rupesciu.
Zinoma, nieks nesitikejo tokio automobiliu skaiciaus suolio, taciau visviena senuosius miesto planuotojus reiktu pagirti uz toliaregiskuma. Juk automobilizacijos lygiui pakilus simtus kartu, gatves vis dar atlaiko srautus. Nes buvo projektuojama simtmeciui i prieki. Pagal Maskvos pavyzdi.
Vat tik per pastaraji desimtmeti pridaryta daugybe zalos gatviu tinklui - nepaliekama erdves platinimui, pristatyta prekybos centru, sviesoforu, pesciuju pereju, parkavimo aiksteliu tiesiai arterinese miesto gatvese. Sugadinta visa gatviu kategoriju struktura.
O siomis dienomis visiskas bardakas. Jokio planavimo. Pvz.: imames Dariaus ir Gireno viaduko, nors dar nepastatytas pietinis aplinkelis. Intensyviai pliaciames link Ukmerges, nors vakarinis aplinkelis nukeltas toli i ateiti, ir t.t.
Komentuoti: