Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Seni automobiliai Lietuvoje (iki 1944)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Amerikos lietuvių automobilių bendrovė Kęstučio ir Maironio gatvių kampe. Pradžioje garažas ( past.1929 )buvo vienaaukštis, o 1932 jam pristatė antrą aukštą. Arch. Arnas Funkas

    Click image for larger version

Name:	image_81177.jpg
Views:	270
Size:	149,8 kB
ID:	1787673

    Click image for larger version  Name:	Kaunas.Amerikos lietuviu auto b-ve 1929-32.jpg Views:	1 Size:	149,8 kB ID:	1677775

    www.flickr.com
    Paskutinis taisė Romas; 2020.03.07, 20:01. Priežastis: Sumažintas dublis
    Keliauju per Lietuvą

    Comment


      #82
      Click image for larger version

Name:	image_83109.jpg
Views:	294
Size:	427,2 kB
ID:	1787779 Click image for larger version

Name:	image_83110.jpg
Views:	296
Size:	413,4 kB
ID:	1787780 Click image for larger version

Name:	image_83111.jpg
Views:	298
Size:	88,7 kB
ID:	1787781 Click image for larger version

Name:	image_83112.jpg
Views:	293
Size:	66,7 kB
ID:	1796964 Click image for larger version

Name:	image_83113.jpg
Views:	321
Size:	108,5 kB
ID:	1787784 Click image for larger version

Name:	image_83112.jpg
Views:	300
Size:	66,7 kB
ID:	1796965 Click image for larger version

Name:	image_83112.jpg
Views:	295
Size:	66,7 kB
ID:	1796966 Click image for larger version

Name:	image_83112.jpg
Views:	292
Size:	66,7 kB
ID:	1796967 Click image for larger version

Name:	image_83113.jpg
Views:	298
Size:	108,5 kB
ID:	1787786 Click image for larger version

Name:	image_83112.jpg
Views:	289
Size:	66,7 kB
ID:	1796968

      Dar keletas nuotraukų iš 1931 m. balandžio mėn. apsemto Vilniaus ( iš www.ok.ru )

      Click image for larger version  Name:	image_83112.jpg Views:	1 Size:	66,7 kB ID:	1787782Click image for larger version  Name:	image_83113.jpg Views:	1 Size:	108,5 kB ID:	1787783




      Click image for larger version  Name:	Vilnius.Potvynis 1931. Vrublevskių b-ka.jpeg Views:	1 Size:	108,5 kB ID:	1697790
      Attached Files
      Paskutinis taisė Romas; 2020.04.18, 16:45. Priežastis: Sumažinti dubliai
      Keliauju per Lietuvą

      Comment


        #83
        Blinstrubiškių dvaro rūmai, 1944 m.

        ebay.de

        Comment


          #84
          Sukurta nauja tema

          Sukurta atskira tema senų (iki 1944 m.) automobilių, sunkvežimių, autobusų, motociklų nuotraukoms Lietuvoje.

          Pradžiai atkelti pranešimai iš temų "Lietuvos kelių istorija", "Lietuvos miesteliai ir kaimai ki 1944 m.", "Neatpažintos Lietuvos vietovės senose nuotraukos". "Vilnius 1919-3939"
          Didelis nuotraukų papildymas turėtų būti iš temos "Smetoninis Kaunas".

          Comment


            #85
            Šiaurės Rytai 2012.06.30
            Kaip Biržuose atsirado „FORD" ir „MAGIRUS DIESEL" sunkvežimiai
            Klaipėdoje įpirko „Ford" šasi su motoru be kabinos, kurią pačiam teko ir sumeistrauti.

            Jonas pirmiausia lankė trijų mėnesių šoferių kursus Kaune, po to sutvarkė reikalus inspekcijoje ir Bėliakai pradėjo dirbti.
            Tai buvo pirmoji Biržuose mašina, kurią turėjo lietuvis. Tris mašinas iki tol turėjo žydai, tad reikėjo atlaikyti ir žydų prekeivių konkurenciją.
            Tačiau ir Bėliakai turėjo draugų ir užsakovų - iš „Siūlo" fabriko būdavo 3 krovos krovinių per savaitę. Užsakymus duodavo ir Astravo malūnas, Biržų alaus bravoras, „Agaro" bendrovė, statybos reikmenų prekybininkai Morkūnas, Čiapas, Povilauskas. Jonui Bėliakui buvo naudinga, kad šios įmonės neturėjo nuosavo transporto.

            „Fordas" paveždavo 4 tonas, jo variklis buvo galingas - 8 cilindrų ir kuro reikėdavo nemažai. Litras benzino kainavo 95 centus. Mašina buvo gera ir patvari, tik labai blogi keliai, be to, pilni arklių, kurių dažnas, pamatęs važiuojančią mašiną, dar ir baidydavosi.

            Jonas broliui Jokūbui pasiūlė įsigyti dar vieną mašiną - penkių tonų kėlimo dyzelį ir Kaune broliai įsigijo švedų „VOLVO" firmos automobilį „MAGIRUS DIESEL". Už mašiną reikėjo sumokėti iškart 7000 litų, o 13000 buvo išskirstyta kas mėnesį po 500 litų. Be to, už patentą reikėjo valstybei mokėti kas trys mėnesiai po 500 litų.


            Jonas Bėliakas ir prie jo prisijungęs brolis Boleslovas daugiausia dirbo su „Ford", o Jokūbas - su švediška mašina. Kur tik nedirbo broliai - vežė prekes į Kauną, Rokiškį, Jonavą, Subačių, įvairias statybines medžiagas, plytas iš Kraštų, Daniūnų, Ąžuolpamūšės į Medeikių pieninės statybą, Saločius, netgi žvyrą keliui Kaunas - Klaipėda. Čia ties Kryžkalniu buvo patirta ir nuostolių. (...)

            Broliai Bėliakai sukosi kaip išmanydami. Jonas savąjį „Ford" sunkvežimį pardavė Biržų bravorui ir ėmė dirbti kartu su J. Vitartu švedišku sunkvežimiu, o Jokūbas grįžo į Dūbriškį dirbti savo žemės. Tačiau tai neilgai truko, nes ėmė spausti pinigų stygius, vekselių apmokėjimo terminai. Jokūbas Biržuose parduoda traktorių „Ford", gautus 3000 litų atiduoda Biržų bravorui ir taip vėl susigrąžina „Ford" sunkvežimį. Broliai Jonas, Jokūbas ir Boleslovas vėl darbavosi abiem sunkvežimiais, nors mašinos dar nebuvo galutinai išpirktos. O viskas išėjo kitaip, nei buvo planuota - Lietuvą 1940 m. okupavo sovietai ir abi Bėliakų mašinos buvo nacionalizuotos.

            Sovietinė valdžia, nacionalizavusi brolių Bėliakų sunkvežimius, paliko buvusius savininkus dirbti - vežti prekes iš Kauno. (...)

            http://www.siaure.lt/index/1/9691

            Comment


              #86
              Geografija.lt 2013.09.29

              Kaunas XX a. 4 dešimtm.

              Turbūt Vyt. Augustino nuotrauka
              http://geografija.lt/2013/09/lietuva...vo-atsilikele/

              Comment


                #87
                Pleno sparnai 2012.03.03
                Per Valentiną nieko normalaus nesitikėdamas iš žmonos pasidovanojau senai jau matytą ir vartytą knygą:
                Automobilis Lietuvoje 1918 – 1940
                Jos autoriai: Liucijus Suslavičius, Klaudijus Driskius


                Pasiutusiai įdomus L. Suslavičiaus parašytas įvadas, iš kurio galime sužinoti, kad jau 1905-aisiais Vilnius turėjo pirmąjį autobusą, o pirmosios kelių eismo taisyklės – „Taisyklės apie tvarką ir išlygas plentais ir Susisiekimo ministerijos vieškeliais mechanine jėga varomais vežimais žmonėms ir kroviniams vežti“ – pasirodė 1920-aisiais. Mat kaip automobiliai tada vadinti, „mechanine jėga varomi vežimai“...Autorius pasakoja, kad 1932-aisiais Lietuvos keliais važinėjo vos daugiau nei pora tūkstančių automobilių.

                http://www.plienosparnai.lt/e107_plu...opic.php?11027

                Comment


                  #88
                  Kaunas 1941 (?)

                  Šaltinis: Lietuva senose fotografijose
                  https://kaunas.kasvyksta.lt/2017/03/...os-rezultatai/

                  Comment


                    #89
                    Google kopijose rodoma nuotrauka iš "Viešojo transporto istorijos" temos (įkelta maždaug 2013 metais)
                    Apie 1939 m.

                    Comment


                      #90
                      Dar šiek tiek informacijos apie parodą.
                      Užsukite, įėjimas nemokamas

                      Už Vilnių be tramvajų!

                      Comment


                        #91
                        Vilnius, 1937-1939 m.



                        A. Rietmann foto iš "Gatvės gyvos" https://www.facebook.com/gatvesgyvos...type=3&theater
                        http://www.slapeliumuziejus.lt/fotog..._tEghNCtKD0mTM

                        Comment


                          #92
                          Tytuvėnų dvaras (dab. Kelmės r.), kurį valdė Romeriai.
                          Paskutiniai savininkai buvo Eugeniusz Romer (Eugenijus Romeris) ir dailininke Zofia Dembowska - Romer (Sofija Romerienė)

                          Romeriai su kaimynais Grużewskiais ir Janczewskiais Tytuvėnų dvare 1931


                          Dukters Zofios Romer (Sofijos Romerytės) vedybos su Janu Hempel 1938.06.05

                          https://kresy.pl/kresopedia/rodzina-...e-kowienskiej/

                          Comment


                            #93
                            Kaunas. Donelaičio ir Maironio gatvių sankryža 1927 m.
                            Click image for larger version

Name:	image_84777.jpg
Views:	337
Size:	282,8 kB
ID:	1787675

                            Click image for larger version  Name:	Kaunas.Bankas.tarpukaris 1927.jpg Views:	2 Size:	282,8 kB ID:	1710864

                            ebay.com
                            Paskutinis taisė Romas; 2020.03.07, 20:02. Priežastis: Sumažintas dublis
                            Keliauju per Lietuvą

                            Comment


                              #94
                              Lietuvos kariuomenės autobataliono mokomosios kuopos kariai lengvuosiuose automobiliuose, 1923 m. Kaune.



                              https://www.limis.lt

                              Comment


                                #95
                                Prekyba "Ford" automobiliais Klaipėdoje (dabar Herkaus Manto g. 30). Žurnalas "Prekyba ir pramonė" 1937 m.

                                Comment


                                  #96
                                  Kaunas. Laisvės alėja. XX a. 4 deš.



                                  Daugiau vaizdų: https://www.facebook.com/pg/MDLcoins...29093563785664

                                  Comment


                                    #97
                                    Mylimas Vilnius 2019.03.28
                                    1934 metų Vilnius amerikiečių atradėjos Louise Arner Boyd akimis.
                                    Louise Arner Boyd – pirmoji moteris 1955 m. perskridusi Šiaurės ašigalį, pirmoji amerikietė (...), pirmoji moteris (...). Tačiau apie ją aš nieko nežinočiau, jei ne kelios saulėtos 1934 m. rugsėjo dienos, kai L. A. Boyd lankėsi Vilniuje ir po šio vizito paliko mums keliasdešimt prieškario Vilniaus gyvenimo fotografijų.

                                    Stoties prieigos
                                    Wilno. Cabs at the railroad station. One horse Victorias with automobile tires on all four wheels. September 4, 1934.
                                    ​​​


                                    Adomo Mickevičiaus gatvė / ul. Adama Mickiewicza
                                    Wilno. Two-horse Victoria, army man driving. Hard rubber tires on wheels. In background auto taxi cab. September 5, 1934
                                    ​​​

                                    Adomo Mickevičiaus ir Vilniaus g. kampas prie E.Ožeškienės aikštės / ul. Adama Mickiewicza plac E.Orzeszkowej
                                    Wilno. Watering the streets. 7:30 A.M. September 5, 1934
                                    ​​​

                                    ​​​​
                                    http://mylimasvilnius.lt/2019/03/15/...tranda-vilniu/
                                    Originalai yra Viskonsino universiteto kolekcijose. Pridėjau originalius pavadinimus
                                    University of Wisconsin Milwaukee, UWM libaries Louise A. Boyd Photo Inventory - Polish Countryside
                                    https://collections.lib.uwm.edu/digi.../nosort/ad/asc
                                    Paskutinis taisė Romas; 2020.03.07, 17:17. Priežastis: Kopija iš temos "Vilnius 1919-1939"

                                    Comment


                                      #98
                                      Energetikos ir technikos muziejuje veikia A.Rietmann 1937-1940 m. nuotraukų paroda
                                      2019 m. gruodžio 7-21

                                      https://www.etm.lt/

                                      Išvakarėse Vrublevskių bibliotekoje buvo konferencija „Vilnius. Tarpukario motorizacija ir kultūra“
                                      http://www.mab.lt/lt/naujienos/2525

                                      Unikalioje parodoje – prieškarinis Vilnius šveicaro akimis

                                      http://ebus.lt/unikalioje-parodoje-p...eicaro-akimis/


                                      Be kalėdiniame šurmulyje pasimetusių parodos anonsų buvo ir išsamesnis straipsnis
                                      Delfi.lt 2019.12.06
                                      Kokį prieškario Vilnių matė šveicaras, vadovavęs autobusų garažui?

                                      https://www.delfi.lt/kultura/naujien....d?id=82984391

                                      Comment


                                        #99
                                        Kelios nuotraukos iš A.Rietmann parodos Energetikos muziejuje
                                        Foto 2019.12












                                        Comment


                                          Julius Miežlaiškis. Jaunieji ūkininkai su Šaulių sąjungos dovanomis

                                          Smetoninė Lietuva Juliaus Miežlaiškio fotografijose
                                          https://www.suvalkietis.lt/valstybes...fotografijose/

                                          Comment

                                          Working...
                                          X