Kažkokią politinės reklamos nesąmonė. Jeigu tai buvo suplanuota vieno ex kandidato reklaminė akcija prieš antrą turą, tai tam kandidatui nepatekus, galėjo atidarymo renginį perkeltį į tą dieną, kai iš tiesų bus pilnai atidaryta. Dabar "atidarė' visi kam reikia pasišypsojo prieš objektyvus ir vėl uždarė... Su tokiu politikų mastymu toli nevažiuosim.
Vos prieš savaitę iškilmingai atidaryta Rusnės estakada, kuriai didelį dėmesį skyrė premjeras Saulius Skvernelis, tyliai uždaryta, o vietos gyventojai vėl priversti naudotis dulkėtais keliais. Rusnės seniūnei kasdien tenka klausytis keiksmų, o Kelių direkcijos vadovas teigia, kad nėra kitos išeities.
Tai, kad Rusnės estakada uždaryta, 15min patvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.
„Eismas laikina apylanka nukreipiamas dėl darbų – kilometras iki estakados kelyje keičiama pralaida pilnu pločiu“, – 15min teigė V.Andrejevas.
Pasak jo, „neuždarant eismo tokie darbai neįmanomi“...
Užskaitau naują tralo panaudojimą - kilnojamai scenai
Beje prie šitos "išpuolusios" atidarymo datos galima pridėti ir PR žinutę apie "pradėtą" tiesti RailBaltiką atkarpą iki Palemono, kur iš tiesų intensyvūs darbai vyksta nuo pernai metų.
Jommmajo, kaip viskas graziai buvo paskaiciuota "ant antro turo".
Kadangi antrame ture potencialus atidarytojas nebedalyvauja, tai atidarė taip slapčia, kad net nei vienos nuotraukos niekur nėra. Visur sudėtos iš net neįpusėjusių statybų.
750 metrų kelio ruožas gyvenimą rusniškiams gadino ne vieną dešimtmetį – maždaug tiek kiekvieną pavasarį ir rudenį užlieja Nemuno žemupio upių potvynis – vidutiniškai apie 40 dienų per metus kelias būna neišvažiuojamas. Kol vanduo neviršija 80 centimetrų gylio, užlietu ruožu lengvuosius automobilius kelia speciali technika, jei gylis dar didesnis – transporto eismas uždraudžiamas. Vienintele galimybe susisiekti tampa – amfibija.
Estakadą žadama atidaryti šią savaitę, tačiau eismas dar bus ribojamas vyks kelio sankasos stiprinimo ir 5 kilometrų atkarpos rekonstrukcija. Vasarį projektas vos nežlugo – Viešųjų pirkimų tarnyba rekomendavo nutraukti statybos sutartį dėl pažeidimų vykdant viešąjį pirkimą. Tačiau kelių direkcija to daryti nesutiko, nors dėl nenumatytų darbų kaina išaugo nuo planuotų 10milijonų eurų iki beveik 17 mln. EUR.
Rusnės estakadai išbandyti pasitelkti keturi po 40 tonų sveriantys sunkvežimiai. Jie statiniu važiavo skirtingais greičiais, buvo statomi pavojingiausiose, apkrovai jautriausiose vietose, o Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai matavo, kaip estakada reaguoja į tokius svorius.
Pirminiai bandymų duomenys, pasak mokslininkų, atitinka skaičiuotus iš anksto. Estakada gali atlaikyti daugiau nei 200 tonų svorį, todėl, net ir prireikus vienu metu evakuoti visą Rusnės salą, žmonės ja galėtų drąsiai važiuoti.
Planuojama, kad Rusnės estakada važiuoti bus leista nuo šios savaitės vidurio.
15min.lt Kelyje Rusnė–Šilutė pakilo vanduo, nutrauktas transporto kėlimas
Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji technika nebekelia transporto priemonių.
Kelias Šilutė–Rusnė pradėtas semti ketvirtadienį, tądien 391 metro apsemtame ruože vandens gylis siekė 6 centimetrus. Vėliau jis pradėjo kilti.
Bendrovė „Kelių priežiūra“ nustojo kelti transporto priemones vandens lygiui pakilus iki 80 centimetrų. (...) Žmonės gali eiti taku viduriniąja statomos estakados dalimi.
„Tie nepatogumai mus tęsiasi 60 metų, mes žinome, kad mums šis potvynis yra paskutinis.
Mes jį ramiai išgyvensim, mes turim estakadą, liko tik baigiamieji darbai“, – džiaugėsi Rusnės seniūnė D. Drobnienė
Pirkimas Nr. 402308
Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožų nuo 5,82 iki 6,19 km ir nuo 6,94 iki 7,243 km žemės sankasos stiprinimo darbai https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/No...ls/2018-636904
Paskelbtas naujas pirkimas dėl sankasos stiprinimo, tik kitame ruože.
Įdėti tie patys brėžiniai kaip ir paskelbtame spalio mėnesį pirkime,
Pirkimas Nr. 412940
2018.12.08 - 2019.01.22
Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo nuo 2,425 iki 5,820 km žemės sankasos stiprinimo darbai https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...asp?PID=433635
lrt.lt 2018.10.31 Keturis dešimtmečius viltimi gyvenę rusniškiai: estakada mums – istorinis įvykis
Šiuo metu Rusnės gyventojai naudojasi laikinu betoniniu keliu, kuris driekiasi šalia statomos estakados. Kiekvieną kartą važiuodami pro šią vietą rusniškiai stebi statybų eigą ir džiaugiasi, kad šis 700 metrų ilgio statinys netrukus pakeis jų gyvenimą iš esmės ir jį vadina istoriniu įvykiu.
Kaip teigia AB „Kauno tiltai“ techninio direktoriaus pavaduotojas Rimantas Vagonis, visi estakados statybos darbai vyksta pagal planą, o dirbti statybininkams nesutrukdytų net ir potvynis, nes nuo šiol visi pagrindiniai darbai vyks estakados viršuje. „Pagrindinės estakados konstrukcijos jau yra sumontuotos – visos atramos, pamatai ir kolonos jau vietoje. Dabar atliekami perdangos armavimo ir betonavimo darbai. Nuo šiol pagrindiniai darbai vyks estakados viršutinėje dalyje“, – LRT.lt pasakoja R.Vagonis.
Pašnekovas džiaugiasi palankiomis oro sąlygomis, kurios leidžia išlaikyti dabartinį statybininkų darbų tempą.
Kad viskas vyksta pagal planą, pabrėžia ir bendruomenės „Rusnės sala“ pirmininkas Saulius Bukantas. „Kiekvieną dieną mūsų bendruomenė stebi ir prižiūri vykdomus darbus. Iki spalio 19 dienos turėjo būti uždėta paskutinė sija ir tai buvo padaryta laiku“, – teigia S.Bukantas.
Rusniškiai viliasi, kad šie metai bus paskutiniai, kai teks kentėti neigiamus potvynio padarinius ir per potvynio užliejamą kelią keltis naudojant specialias priemones. R.Vagonis žada, kad jei viskas ir toliau vyks pagal planą, objektas bus baigtas ir eksploatuoti atiduotas kitų metų gegužę.
Nors Rusnės estakados darbai vyksta pagal planą, tačiau šiemet šiuo statiniu gyventojai naudotis dar negalės, todėl jiems paruoštas specialus betoninis kelias, kuriuo teks naudotis potvynio metu. R.Vagonio teigimu, šis laikinas kelias, palyginus su anksčiau buvusiu nuolatiniu, turi vieną esminį privalumą.
„Mūsų pastatytas technologinis kelias, kuris driekiasi šalia estakados, yra šiek tiek aukščiau nei esamas senasis kelias, todėl tai turėtų palengvinti žmonių perkėlimo darbus“, – mano R.Vagonis.
Kad laikinasis kelias tikrai pravers, sako ir S.Bukantas. Tačiau bendruomenės „Rusnės sala“ pirmininkas teigia, jog ruošiamasi ir blogiausiam scenarijui.
(...)
Keturis dešimtmečius laukta estakada – istorinis įvykis Rusnės gyventojams. S.Bukantas pasakoja, kad paskutinį kartą tokį didelį džiaugsmą bendruomenė jautė tik 1974-aisiais, kai buvo atstatytas tiltas per Atmatos upę, kuris tuo metu taip pat buvo vadinamas istoriniu įvykiu. „Prisiminus, kiek metų teko „prasimurkdyti“ vandenyje, ši estakada mums yra kaip nušvitimas. Ypač praėjęs potvynis mums buvo labai sunkus išbandymas, todėl sunku žodžiais apsakyti, kaip džiaugiamės estakados statybomis“, – džiaugsmo neslepia S.Bukantas.
(...)
Nors Rusnės gyventojai be galo džiaugiasi estakados statybomis, tačiau tai nėra vienintelis infrastruktūros objektas, kuris turėtų pagerinti susisiekimą. Vietos gyventojai ne ką mažiau laukia ir 5 kilometrų ilgio kelio atkarpos nuo estakados iki Kazio Griniaus tilto rekonstrukcijos. Neseniai buvo nutrauktas konkursas šio kelio ruožo rekonstrukcijai, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija žada skelbti naują konkursą ir tikina, kad kelias tikrai bus sutvarkytas.
Lengvuosius automobilius kelia (vakar kėlė 4) traktoriai su priekabomis. Priekabos specialios, automatiškai hidrauline pavara nuleidžiamos ir pakeliamos. Automobilis užvažiuoja pats, vairuotojas užtraukia rankinį stabdį ir lieka salone su keleiviais. Daugiau jokio automobilio tvirtinimo nėra. Kėlimas nemokamas, vyksta gan sparčiai. Yra nedidelė eilutė. Tiksliau dvi - viena su leidimais, kita - paprasta. Su leidimasi kelia be eilės, t.y. raliai eilutė yra, bet kelia pirmumo tvarka nei be leidimų. Kėlia nuo 6.30 iki 22 val. Naktį kelią tik esant neatidėliotinam būtinumui. Kėlimu užsiima "Klaipėdos regiono keliai".
25 cm nėra daug. Visureigiai važiavo patys, taip pat ir sunkvežimiai bei autobusai. Jei vandens lygis pakiltu virš 80 cm virš kelio, kėlimas būtų nutrauktas. Turbūt tuomet žmones keltų amfibijomis ir autobusu vežtų į Šilutę.
Reportažas apie pasivažinėjimą per apsemtą Šilutės - Rusnės kelią specialiu autobusu iš MAN sunkvežimio.
Važiavau į Rusnę iš autobusų stoties 17.15 val. Keleivių buvo apie 45-50. Sėdimų vietų autobuse tik 26. Žmonių buvo prisigrudę kaip silkių statinėje. Iš autobusų stoties paėmė visus, bet prie savivaldybės esančioje stotelėje lauke dar apie 30 žmonių. Jiems nuvežti autobusas darė antrą reisą.
Kadangi žmonių buvo daug, tai fotografuoti važiuojant į Rusnę nebuvo kaip.
Nuotraukos išlipus Rusnėje, prie autobusų stotelės.
Grįžtant į Šilutę važiavome tik keturiese, todėl buvo puiki proga pafotografuoti. Dauguma nuotrauku darytos per stiklą, aprasojusį, nelabai švarų, todėl kokybė prastoka. Bet...
Artėjame prie užlieto kelio ruožo.
Jau vandenyje.
Vaikai su dviračiais važinėja po apsemtą kelią.
Autobusas sulėtina greitį, nes jo sukeltos bangos nuplautų vaikus su dviračiu nuo apsemto kelkraščio.
Vandens jau virš pusės metro. Keliose vietose pakratė - matyt ant kelio prinešta pagalių, smėlio. Arba asfaltas kai kur paplautas.
Susiprotėjau atidaryti langą.
Kažkaip norėčiau tikėti mūsų valdžios vyrų teisingiausiu pasirinkimu, bet logiškai mastant sankasa supylti ir prižiūrėti ateityje būtų ir pigiau ir paprasčiau. Pirma foto magistralė A1 kur vanduo stovi visus metus, o ne mėnesi ar pora per metus. Ir velniam reikia iškelinėti 6m jeigu rekordiniai vandens lygiai toje atkorpoje siekia kiek max 1,5m
Rekordiniai vandens lygiai neesant sankasos kai vanduo gali tekėti laisvai. Kuo mažesnis pralaidumas, tuo aukščiau kyla vandens lygis. Kylant vandens lygiui ne tik užtvindomas kelias, bet ir didėja hidrodinaminis slėgis bei srovės greitis - išeina pralaužtos užtvankos efektas. Kai kurių estakados variantų atsisakyta vien dėl to, kad reikėtų stiprinti tiltą per Atmatą ir krantus. Plius kaip jau minėta, ties kiekviena kliūtimi susidaro ledų patvankos. Todėl ir pasirinktas toks iš pirmo žvilgsnio sudėtingas variantas.
Kažkaip norėčiau tikėti mūsų valdžios vyrų teisingiausiu pasirinkimu, bet logiškai mastant sankasa supylti ir prižiūrėti ateityje būtų ir pigiau ir paprasčiau. Pirma foto magistralė A1 kur vanduo stovi visus metus, o ne mėnesi ar pora per metus. Ir velniam reikia iškelinėti 6m jeigu rekordiniai vandens lygiai toje atkorpoje siekia kiek max 1,5m
Greičiausiai neišeina dėl to, kad Nemuno pralaidumas (plotis, aukštis) toje vietoje yra per mažas. Dėl to perteklius leidžiamas pievomis.
Komentuoti: