Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Karaliaus Mindaugo prospektas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Nekalbant apie urbanistinius ar architekturinius argumentus, man toks jausmas, kad dauguma forume nenorinciu siaurinimo tiesiog bijo ir nenori pokyciu is esmes. Gasdina ta nezinomybe, gasdina baimele, kad galbut Kaunas praras savo autoriteta kazka susimazines...

    Mazdaug Laisves al. susidet nauja grindini viskas ok, bet jau kazka rimciau perplanuot, tai oi ne ne, viskas tegu lieka tik kaip buve. Mes kaunieciai, mes konservatoriai.

    Nieko gero is to plataus KM, ponai. Tai atgyvena, tai Stalino dovana Kaunui, tai neeuropietiska. Tokias gatves maciau Rytu Berlyne, Maskvoje ir Piteryje. Savaime tai nera blogis, bet jeigu einame link darnaus judumo, ekologijos, jaukumo, tai sunkiai suderinama. O lygtais tokias gaires piesia dabartines urbanistikos tendencijos Lietuvoje ir Europoje.

    Toki sovietijos urbanistini palikima gerokai lengviau sutvarkyti nei tarkim miegamuosius rajonus, kurie kaip randas liks dar ilgiems amziams. Todel imam ir darom.

    Cia emocine siaurinimo priesininku puse. Urbanistinius argumentus uz siaurinima kolegos puikiai delioja.

    Comment


      Turbūt, kad tiesa. Groja ir emocinis, nors ir visiškai klaidingas, įsitikinimas, kad geras ir didelis miestas turi turėti didelę ir gerą gatvę, kurios vaidmenį jų vaizduotėje atlieka KMP su 8 juostomis. O noras tai pakeisti (susiaurinti KMP) priimamas kaip bandymas pakenkti Kaunui ar net kažkoks piktybiškas Kauno menkinimas, nes mažesnė gatvė=prastesnis miestas.

      Comment


        Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
        Nieko gero is to plataus KM, ponai. Tai atgyvena, tai Stalino dovana Kaunui
        Stalinas tiap ilgai negyveno. Stalino laikais, apie 1950-1953 m. suprojektuoti "Pergalės" fabriko namai 178 ir 179 kvartaluose. Jie baigti statayti jau Chruščiovo laikais, apie 1956-1958 m. Kokia buvo ši gatvė apie 1958 m. yra išlikę daug nuotraukų, nes namai Pergalės krantinėje buvo kaip ir sovietinių pasiekimų "vitrina"

        „Pergalės“ fabriko daugiabučių namų kvartalas Kaune (Išlikęs, k.k.v.r. 38842)
        http://www.autc.lt/lt/architekturos-objektai/55

        Parašė index Rodyti pranešimą
        Viešųjų erdvių. dviračio takų įrengimas, darymas labiau pedestrian friendly, jaukumo žmonėms didinimas.
        Parašė John Rodyti pranešimą
        Prioritetai manau yra maloni viešoji erdvė, kur galima ne tik važiuoti mašinoje, bet, pavyzdžiui, eiti pėsčiam, važiuoti dvriačiu, daryti pikniką, išeiti pasivaikščioti per pietų pertrauką iš ofiso etc. Ypač su ta mintimi, kad čia pat yra upė ir pats Kauno centras.
        Tos gražios "darnaus judumo' vizijos labai susišaukia su Stalino laikų projektais - su plačiais bulvaras, pavėsinėmis ir parkais.
        Gal tik dviračių tais laikais tiek nebuvo.

        Tokios vizijos buvo 1951 metais. Yra net fontanas

        http://www.autc.lt/lt/architekturos-objektai/55

        Comment


          Tiesą sakant panašaus pločio gatvė (daugmaž kad sutilptų 2+2 eismo juostos) kaip pirmoje nuotraukoje ir galėtų būti tokioje vietoje. Panašų Karaliaus Mindaugo prospektą kaip pirmoje nuotraukoje (tik asfaltuotą, o ne su grindiniu, aišku ) ir įsivaizduočiau. Ir šitose nuotraukose/paveikslėliuose akivaizdžiai matosi kaip smarkiai maloniau jis atrodytų.

          Šiaip jau stalininis urbanizmas nebuvo labai blogas (nes iš esmės tęsė senąją perimetrinio užstatymo tradiciją) ir tais laikais statyti rajonai yra gana jaukūs ir malonūs gyventi. Viską sugadino Chruščiovo laikais atėjusios Le Corbusier idėjos su plačiais greitkeliais ir (kaip barakai) vienu šalia kito laukuose sustatytais vienodais namais.
          Paskutinis taisė index; 2020.12.20, 09:00.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą
            Su KMP šituos dalykus įmanoma pasiekti netgi pernelyg neinant į kompromisus dėl eismo capacity, įskaitant tranzitinį eismą. Net susiaurinus jį per pusę su eismu nekiltų didesnių problemų, bet situaciją visose kitose srityse būtų galima labai ženkliai pagerinti. O ją padaryti galima tik siaurinant KMP. Dar įmanomas tunelio variantas, bet tai būtų visiškai neracionalu.
            Pergalės krantinė gatvė platinta apie 1972 metus,
            Gaila, viešumoje kol kas nepaskelbti projektai ir skaičiavimai, kodėl ji suprojektuota būtent tokio pločio.
            Nėra ir to laiko "Kauno tiesos" straipsnių.

            Radau savo archyvuose kelis brėžinius.

            Jau 2002 metais Karaliaus Mindaugo prospekt buvo 30.000 automobilių per dieną.
            Nuo to laiko automobilių nemažėjo

            Kauno planas, 2002

            Karaliaus Mindaugo prospektas yra ne tik tranzitinė gatvė.
            Ši vieta yra istorinio centro prieigose, be to ten pristatyta naujų biurų pastatų.
            prospekto prieigose atsirado du labai stambūs srautus generuojantys objektai - 2007 metais "Akropolis" ir 2011 m. - "Žalgirio" arena.
            Kiek teko susidurti su eismo srautais, Kauno "Akropolio" parkingas jį atidarius per valandą piko metu (18-19 val.) generavo virš 2400 automobilių per valandą

            Prieš siūlant siaurinti gatvę reikia pasiūlyti tranzitinio eismo ir parkavimo alternatyvas.
            Turbūt joks meras nedrįs neparuošęs alternatyvų eksperimentuoti uždarydamas ne visą Karaliaus Mindaugo prospektą, o vien dvi jo juostas prieš "Žalgirio" varžybas ar prieš Kalėdų apsipirkimą (aišku, po karantino).

            Comment


              Kaip suprantu, greičiausiai tas buvo padaryta, nes sovietiniai urbanistai sumanė tranzitą rytų-vakarų kryptimi organizuoti centro, o ne Aleksoto pusėje. Dėl to paties ir Senamiestis išgriovus namus perkirstas tranzitine Birštono gatve (akivaizdžiai važiuojant gatve netgi matosi namų kiemo fasadai, kur anksčiau turėjo būti namų kvartalai).

              Susiaurinus Mindaugo prospektą dalį eismo būtų galima nukreipti Minkovskių gatve (juo labiau, kad ten kaip ir planuojamas Kauno NMC), o tam reiktų tik papildomo tilto per Nemuną už santakos. Tada vietoje vienos gatvės ta kryptimi turint dvi, nei viena iš jų neturėtų būti tokio baisaus pločio.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Parašė index Rodyti pranešimą
                Susiaurinus Mindaugo prospektą dalį eismo būtų galima nukreipti Minkovskių gatve (juo labiau, kad ten kaip ir planuojamas Kauno NMC), o tam reiktų tik papildomo tilto per Nemuną už santakos. Tada vietoje vienos gatvės ta kryptimi turint dvi, nei viena iš jų neturėtų būti tokio baisaus pločio.
                Ta gatvė nėra vien tranzitinė. Kaip su Akropoliu, Žalgirio arena ir planais kažką daryti Nemuno saloje - jų neperkelsi į kitą Nemuno pusę.
                Ar reikės "tik" dar vieno tilto per Nemuną?

                Comment


                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  Ta gatvė nėra vien tranzitinė. Kaip su Akropoliu, Žalgirio arena ir planais kažką daryti Nemuno saloje - jų neperkelsi į kitą Nemuno pusę.
                  Ar reikės "tik" dar vieno tilto per Nemuną?
                  Pėsčiųjų tiltą iš Aleksoto į salą berods ir taip jau planuoja.
                  Post in English - fight censorship!

                  Comment


                    Parašė index Rodyti pranešimą

                    Pėsčiųjų tiltą iš Aleksoto į salą berods ir taip jau planuoja.
                    Net du

                    Comment


                      Parašė Sklansky
                      As Kaune gyvenu, gimes ir auges.
                      Parašė myhorsegallery
                      Juokauji, ištrins komentarus ir varys toliau, nesvarbu kad į Kauną atvažiuoja kartą per metus, arba iš vis žino tik iš Delfi naujienų
                      Parašė VNS Rodyti pranešimą
                      Nežinau rašiau apie nustatytas prospekto kategorijas, reikšmę miestui, kuriame ir gyvenu, bet įmetama kažkokia gatvelė, nes gražu. Darosi graudu, nes negaliu nieko diskutuot, nes pareis banas. Savo miesto temoje....
                      Parašė VNS
                      Čia vietiniams jau galima diskutuot, ar automatiškai dar banas kaip budavo?
                      Kai pasibaigs karantinas, turbūt bus galima be leidimo Kauno rajono ir net kitų miestų gyventojams laisvai atvykti į Žalgirio areną ar tiesiog pravažiuoti tuo prospektu.

                      O jei rimtai, būtų malonu, jei forume nebūtų bandoma įvedinėti geografinį karantiną - apie visiems svarbią Kauno gatvę prašom leisti diskutuoti bei talpinti nuotraukas ne tik kauniečiams. Niekas neaiškina apie kilmės vietą, jei kas nors iš kito miesto parašo savo nuomonę kokioje nors Šnipiškių temoje.
                      Komentarai su kito nario "geografine nuoroda" su šia tema mažai ką turi bendro.

                      Ačiū už supratimą.
                      Grįžtame į temą.

                      Comment


                        Parašė Romas
                        O jei rimtai, būtų malonu, jei forume nebūtų bandoma įvedinėti geografinį karantiną - apie visiems svarbią Kauno gatvę prašom leisti diskutuoti bei talpinti nuotraukas ne tik kauniečiams.
                        Nebūtų malonu, būtų šlykšti cenzūra, dar padarom, kad temoje apie Trumpą ir USA rinkimus diskutuotų tik amerikiečiai, o temose apie Vilnių - antros kartos vilniečiai minus Aleksio

                        O apie prospektą, tai nematantys nieko apart pralaidumo turėtų visgi atsimerkti ir pamatyti kokia baisi tai gatvė ir kad net laikant jog ji prisideda prie pralaidumo (nors esant kamščiui taip nėra ir ji tik tampa trumpalaikiu parkingu, kur visi stovi ir nejuda) tik kelias valandas per dieną, o visą likusį laiką gadina vaizdą, atsmosferą, vibe'a ir visą kitą.

                        Palikus prospektą ir toliau miesto greitkeliu bet 2x2 su medžių juosta per vidurį vaizdas pasikeistų kardinaliai. Piko metu ir toliau liktų smirdantis miesto greitkelis, bet tuo metu kai eismo mažiau jau būtų galima beveik maloniai praeiti pėsčiomis ar pravažiuoti dviračiu.

                        Comment


                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                          Ta gatvė nėra vien tranzitinė. Kaip su Akropoliu, Žalgirio arena ir planais kažką daryti Nemuno saloje - jų neperkelsi į kitą Nemuno pusę.
                          Ar reikės "tik" dar vieno tilto per Nemuną?
                          Tiesiog paklausiu, ar būtina visur privažiuoti savo automobiliu?
                          Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                          Comment


                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            Jau 2002 metais Karaliaus Mindaugo prospekt buvo 30.000 automobilių per dieną.
                            Nuo to laiko automobilių nemažėjo
                            Tikėtina, kad sumažėjo.
                            It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                            Comment


                              Parašė themanual Rodyti pranešimą
                              ... bet tuo metu kai eismo mažiau jau būtų galima beveik maloniai praeiti pėsčiomis ar pravažiuoti dviračiu.
                              Klausimas paprastas ar norite tik pakalbeti apie pasivaiksciojima ir pasivazinejima ar realiai pasivakscioti ir maloniai pasivazineti dviraciu Karaliaus Mindaugo prospekte?
                              Jokiu problemu. Puikios galimybes.
                              Siandien pirmadienis zmoniu zenkliai maziau. Vakar sekmadieni zymiai daugiau. Vaiksto ir dviraciais vaziuoja nauju saligatviu Mindaugo prospekto puseje prie Nemuno. Yra suoliukai prisesti.
                              Zemiau Mindaugo prospekto palei pat Nemuna naujai sutvarkyta nuo Nemuno atitverta pakankamai plati pasivaiksciojimo krantine. Sekmadieni dviratininku daug, siandien maziau, taciau judejimas vyksta. Krantine galima nuvykti iki pat Panemunes ir ten misko parke pratesti malonuma. Uz gelezinkelio tilto link Panemunes irengti suoliukai, vietomis treniruokliai o ties 14 Kranto gatve simpatiska Pušų giraitė skirta Lietuvos kariuomenei.
                              Netinka? Einam, vaziuojam dviraciu Mindaugo prospekto kratine nuo centro i kita puse. Pasieksime Nemuno Neries santakos parka. Manau puikus pasivaiksciojimas, malonus pasivazinejimas dviraciu.
                              Tiltukais galime nukakti is Prospekto i Nemuno sala. Vaziuojam dviraciais, vaiksciojam sau laimingi. Kur problema? Viskas cia vienoje vietoje salia Mindaugo prospekto. Pastacius Zalgirio arena Nemuno sala sutvarkyta, apzeldinta yra suoliukai, treniruokliai. Tiesa dabar saloje vyksta dideles statybos: Mokslo muziejus, Vandens sporto centras, naujas tiltas i sala.
                              Salia Mindaugo prospekto link Laisves al. ka tik suremontuota Kestucio gatve. Jos abiejose pusese puikus naujai irengti labai aiskiai pazymeti dviraciu takai.
                              Sekanti gatve - Laisves al. Pesciuju gatve su placiu aiskiai pazymetu dviraciu taku. Pirmyn!
                              Einam, vaziuojam dviraciu, maziau niurzgiam prie kompo klaviaturos.

                              Comment


                                Tai faktas, kad imanoma ir dabar vaikstineti, ir dviraciu vazineti. Bet kaip? Ar mes orientuojames tik i plana minimum - t.y. tureti dviraciu takeli, saligatvi ir treniruoklius kaip visur? Ar tureti kazka daugiau iskaitant ir tai, ka isvardinot. Yra estetika, yra aukstesni standartai, yra multifunkciskumas. Yra upe, Kauno turtas, kuri pylimais atskirta nuo miesto, yra didziulis prospekto plotas, kuri galima ivairiausiai isnaudoti ne tik uztikrinant elementaru funkcionaluma.

                                Cia kaip Lukasenskos Baltarusija. Yra ir svaros, yra ir tvarkos, yra ir darbo visiem. Ex Sovietijos Sveicarija. Bet kazkodel i tikra Sveicarija labiau traukia. Nes ta svara ir tvarka tai baltai nudazyti akmenys pakelese ir is padangu padarytos vaiku zaidimo aiksteles, o darbas uz kelis simtus doleriu, bet uztat visiem. NOT SEXY.
                                Paskutinis taisė Sklansky; 2020.12.21, 17:15.

                                Comment


                                  Parašė vlk Rodyti pranešimą
                                  Klausimas paprastas ar norite tik pakalbeti apie pasivaiksciojima ir pasivazinejima ar realiai pasivakscioti ir maloniai pasivazineti dviraciu Karaliaus Mindaugo prospekte?
                                  Man atrodo nelabai suprantate, jog nuoširdžiai norima, jog Kaunas būtų geresniu miestu žmonėms, o ne pakenkti kauniečiams. Alkoholikų mušamos moterys irgi randa už ką mylėti savo vyrus, bet tai nereiškia jog problemos nėra.

                                  Comment


                                    Kaunas nuo seno jau turi pasitvirtinęs susisiekimo sistemos koncepcija. Jos įgyvendinimas kurį laiką buvo apstojęs, šiuo metu vėl išjudėjęs, sakyčiau, gal net ir pakankamai sparčiu žingsniu. Kaip matote nuotraukoje, yra vadinamieji du žiedai. Šiuo metu abu realiai dar nera "pilnai uždaryti". Siūlyčiau pažiūrėti Kaunas2020 prezentaciją, Paulius Keras savo pranešimo metu, kuris prasideda apie 12tą minutę, žymiai daugiau apie tai papasakoja. Nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=ThAG8khkzOI

                                    Ar žiedų pilnas uždarymas turės įtakos vieną dieną sprendimui dėl KM siaurinimo? Aš esu linkęs tikėti, kad taip. O ar taip įvyks - pamatysime.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Parašė Konradas Rodyti pranešimą
                                      Kaunas nuo seno jau turi pasitvirtinęs susisiekimo sistemos koncepcija. Jos įgyvendinimas kurį laiką buvo apstojęs, šiuo metu vėl išjudėjęs, sakyčiau, gal net ir pakankamai sparčiu žingsniu. Kaip matote nuotraukoje, yra vadinamieji du žiedai. Šiuo metu abu realiai dar nera "pilnai uždaryti". Siūlyčiau pažiūrėti Kaunas2020 prezentaciją, Paulius Keras savo pranešimo metu, kuris prasideda apie 12tą minutę, žymiai daugiau apie tai papasakoja. Nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=ThAG8khkzOI

                                      Ar žiedų pilnas uždarymas turės įtakos vieną dieną sprendimui dėl KM siaurinimo? Aš esu linkęs tikėti, kad taip. O ar taip įvyks - pamatysime.
                                      Kaip ir matome nuotraukoje, KM neieina i ziedu sistema. Sistemai pradejus pilnai funkcionuoti argumentas, jog KM 'tipine tranzitinio eismo arterija mieste' taps nevalidziu.

                                      Vidiniam ziedui pabaigti is esmes truksta Kedainiu tilto finansavimo uztikrinimo (su jo statybom tikiu prasides ir Vilijampoles tilto transporto mazgo irengimas, Minkovskiu gatves tvarkymas speciau prasides anksciau). Dabar piginamas projektas ir bus ieskoma pinigu (koronos milijardas?). Neabejoju, kad KM siaurinimas taipogi yra ir valdininku galvose, tik tam reikia sulaukti tinkamu prielaidu. Todel viskas turetu uzsisukti kazkur ties Rail Balticos atsiradimu 2025-2026.

                                      Comment


                                        Viskas gerokai aiškiau

                                        Karaliaus Mindaugo prospekte - nauja automobilių aikštelė

                                        https://m.kauno.diena.lt/naujienos/k...kstele-1003542
                                        Paskutinis taisė Romas; 2020.12.26, 18:40. Priežastis: Plika nuoroda. pridėtas pavadinimas ir nuotrauka

                                        Comment


                                          Labai keista parkavimo aikštelė.
                                          AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                                          Comment

                                          Working...
                                          X