Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pašto traktas St. Peterburgas - Varšuva

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Daugailiuose šalia kelio nesimato jokių tokio stiliaus pastatų.

    Važiuojant link Utenos 2 pastatai yra panašūs į buvusias šio Trakto stotis:

    Radeikiuose:
    https://maps.google.com/?ll=55.55525...194.13,,0,2.48

    Truputį už Radeikių link Utenos:
    https://maps.google.com/?ll=55.54674...328.21,,0,9.85

    Utenoje, žinoma, išlikusi ir restauruota (su muziejum) stotis kelia tik pasigėrėjimą:
    https://maps.google.com/?ll=55.49656...337.11,,0,8.08
    Paskutinis taisė Romas; 2013.11.15, 23:05. Priežastis: Tarpai

    Comment


      #22
      D. Afanasjev. Kauno gubernijos kelių aprašymas 1857-1861

      Rusijos geografijos ir statistikos medžiaga; surinko generalinio štabo karininkai. Kauno gubernija. S.Peterburgas, 1861
      Матерiялы для географiи и статистики Россіи, собраные офицерами генерального штаба. Ковенская губернія. Санкт Петербургъ, 1861
      Sudarė D. Afanasjev / Д. Афанасьевъ

      Visuose Kauno gubernijos kelių vardijimuose ir aprašymuose pirmiausi minimas Peterburgo - Kauno - Varšuvos plentas ("Kovenskoje šosse" arba "Kovensko - dinaburgskaja doroga"), o antras - Rygos - Šiaulių - Tauragės - Tilžės plentas (Taurogenskoje šosse).
      Beje traktais anuomet buvo vadinami vieškeliai, o šios temos objektas jau XIX a. buvo plentas, tegul kitokios nei dabar kokybės.


      134-136 p.
      Topografinis kelių aprašymas įvairiu metų laiku






      Interneto šaltinis: Panevėžio muziejaus virtuali biblioteka
      Матерiялы для географiи и статистики Россіи, собраные офицерами генерального штаба. Ковенская губернія. Составилъ Д. Афанасьевъ, Санкт Петербургъ, 1861 г., стр. 125–168.
      Saugojimo vieta: Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

      Comment


        #23
        D. Afanasjev. Kauno gubernijos kelių aprašymas 1857-1861

        142 - 144 p.
        Kauno gubernijos svarbiausių kelių tinklas
        Kauno, Vilkmergės / Ukmergės ir Novoaleksandrovsko / Zarasų apskritys
        (Kovenskij, Vilkomirskij, Novoaleksandrovskij ujezdy)




        Interneto šaltinis: Panevėžio muziejaus virtuali biblioteka
        Матерiялы для географiи и статистики Россіи, собраные офицерами генерального штаба. Ковенская губернія. Составилъ Д. Афанасьевъ, Санкт Петербургъ, 1861 г., стр. 125–168.
        Saugojimo vieta: Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

        Comment


          #24
          D. Afanasjev. Kauno gubernijos kelių aprašymas 1857-1861

          155-157 p.
          Gyvenamosios vietovės prie Kauno -Daugpilio plento





          159-160 p.
          Pašto stočių sąrašas, arklių skaičius pašto stotyse



          162-164 p.
          Keleivių skaičius, eismo intesnyvumas
          Ten vartojamas terminas "razgon lošadej" (arklių išginimas") - dabar tai daugmaž atitiktų "riedmenų panaudojimo efektyvumą" arba "reisų skaičių"





          Interneto šaltinis: Panevėžio muziejaus virtuali biblioteka
          Матерiялы для географiи и статистики Россіи, собраные офицерами генерального штаба. Ковенская губернія. Составилъ Д. Афанасьевъ, Санкт Петербургъ, 1861 г., стр. 125–168.
          Saugojimo vieta: Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

          Comment


            #25
            Rusijos imperijos pašto kelininkas (ne darbininkas, bet vadovas po pašto traktus), 1880 m.
            Nukopijavau ne visą, nes stora knyga. Tik tuos pašto traktus, kurie ėjo per dabartinės Lietuvos teritoriją. Pateikiamas pašto traktų sąrašas su stotimis ir atstumais, kiek arklių yra stotyse, kainos.
            Taip pat taisyklės ir kt. informacija

            Pochtovyi_dorozhnik_Rossiyskoi_imperii_1880.PDF - 16.0 Mb

            Comment


              #26
              Utena 2014 02 04

              Comment


                #27
                Zarasų arklių pašto stotis-kontora. XX a. I pusė



                Įvažiavimas į Zarasus nuo Kauno pusės, dalis D. Bukonto gatvės. Apie 1925-1929 m.

                Zarasų krašto muziejus www.limis.lt

                1841-1842 m. buvo parengti ir patvirtinti tipiniai pašto stočių bei plento prižiūrėtojų namų projektai, skirti Daugpilio-Kauno plento atkarpai. Matyt, tuo metu pradėta ir Zarasų pašto stoties-kontoros statyba, nes 1843 m. ši įstaiga jau veikė. Pastatai iškilo toliau nuo aikštės galu į plentą. Tai buvo vienaukščių mūrinių pastatų kompleksas (toks pat išliko Turžėnuose) su mediniais ūkio pastatais. Vienais duomenimis pastatai nugriauti apie 1926 m. arba XX a. 4 dešimtmečio pradžioje.

                Comment


                  #28
                  Ukmergės Arklių pašto stotis. 1900 m. Stanislovas Kazimieras Kosakovskis



                  Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus www.limis.lt

                  Comment


                    #29
                    Utenos Arklių pašto stotis. 1916 m. Joachimo fon Gesso nuotrauka





                    A.Miškinis Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai II knyga 2005

                    Comment


                      #30
                      Daugailių arklių pašto stotis yra 31 km nuo Zarasų ir 19 km nuo Utenos šalia tarptautinio kelio, atskirta nuo jo aukštų medžių ir žalio šlaito juostos. Stotis statyta 1830-1835 metais. Buvo panaši į Daugailiuose ir Turžėnuose išlikusias stotis, pašto stoties rytinėje pusėje įrengti du įėjimai, todėl namas padalintas į dvi atskiras patalpas, kuriose kažkada gyveno pašto tarnautojai, kareiviai, buvo įrengti laukiamieji kambariai keleiviams, kiemo ūkiniame pastate laikyti 6 arkliai, pašto karietos. Šiandien iš didelės ir svarbios pašto stoties išliko tik vakarinio korpuso fasadinė dalis.

                      http://pastokelias.lt/lt/top/istoriniai-objektai/

                      Comment


                        #31
                        Degučių Arklių pašto stotis apie 1925 m.



                        Pastatas pritaikytas bažnyčiai



                        A.Miškinis Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai II knyga 2005

                        Comment


                          #32
                          Degučių Arklių pašto stotis - Medinė bažnytėlė. 1927 m. Fotografas Adomas Varnas



                          Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus www.limis.lt

                          Comment


                            #33
                            Kelio Peterburgas-Varšuva užvažiuojamasis kiemas. 1980 m.



                            Murliškių smuklės rekonstrukcinis piešinys. Pleckevičius Jonas



                            Užvažiuojamieji namai buvo statomi netoli pašto stočių. Juose paprastai būdavo viešbutis, valgykla, ratinė ir tvartai arkliams laikyti. Murliškių kaime, 24 km nuo Zarasų, ilgą laiką stovėjo vienintelis Lietuvoje XIX a. pirmosios pusės visuomeninių pastatų kompleksas.
                            Užvažiuojamąjį kiemą sudaro du lygiagretūs 5 m atstumu stovintys pastatai, kuriuos suprojektavo Vilniaus gubernijos architektas Ivanas Karasinskis. 1840 m. juos pastatė dvarininkas Kazimieras Fronckevičius. Viename pastate buvo smuklė (karčiama), kitame - tvartas, ratinė su daržine ir svirnas. Vėliau XIX a. Murliškių smuklė priklausė Bliumams, Jablonskiams. Smuklę dažniausiai nuomodavo žydai. Apylinkės ūkininkai ja nesidomėjo, daugiausiai lankydavosi čia rusai. Caro laikais smuklė buvo savotiška vogtų arklių stotis. Šias vagystes globojo carinės Rusijos policija.

                            Pleckevičius Jonas. Sankt Peterburgo - Varšuvos traktu nuo Rezeknės iki Utenos. Utenos kraštotyros muziejus, 2005.

                            Comment


                              #34
                              Kloviniai

                              https://maps.google.lt/maps/myplaces...41.42,,0,14.91

                              Comment


                                #35
                                Paplentės arklių pašto stotis. 1930 m. Fotografas Vincas Uždavinys



                                http://www.limis.lt/greita-paieska/p...ype=EKSPONATAS

                                Paplentė – viensėdis Utenos rajono savivaldybėje, 1 km į rytus nuo Leliūnų, šalia kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis .
                                Pirmą karta girdžiu kad buvo tokia stotis, ji neminima nei vienoje knygoje apie Arklių pašto stotis. Gal kas pakomentuotų?

                                Comment


                                  #36
                                  kuo skiriasi pašto stotis ir pašto užkarda?

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė laimutis Rodyti pranešimą
                                    Paplentės arklių pašto stotis. 1930 m. Fotografas Vincas Uždavinys

                                    Atvaizdas


                                    http://www.limis.lt/greita-paieska/p...ype=EKSPONATAS

                                    Paplentė – viensėdis Utenos rajono savivaldybėje, 1 km į rytus nuo Leliūnų, šalia kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis .
                                    Pirmą karta girdžiu kad buvo tokia stotis, ji neminima nei vienoje knygoje apie Arklių pašto stotis. Gal kas pakomentuotų?
                                    Ar tai negali būti bet kuri arklių pašto stotis "paplentėje" (t.y. šalia plento)?

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė kemelinis Rodyti pranešimą
                                      kuo skiriasi pašto stotis ir pašto užkarda?
                                      Pašto stočių kompleksai buvo statomi maždaug kas 16-20 varstų. Tai priklausė nuo pakelėje esančių didesnių gyvenviečių ir sankryžų. Pašto stotys - tai klasicistinės architektūros formų pastatai, didžiausią dėmesį skiriant stočių fasadams, orientuotiems į magistrales. Pašto stotyse buvo pašto tarnyba, arklių keitimo punktas, kareivinės, viešbutis, užkandinė, laukimo salės įvairaus rango keleiviams.
                                      Kelių užkardos išsiskyrė iš kitų trakto pakelės statinių puošnumu: pagrindinėje fasado dalyje yra portikas su keturiomis dorėninėmis kolonomis. Užkardose buvo laikomos specialios paskirties karinės įgulos, kelių patruliai ir net muitininkai. Čia buvo tikrinami važiuojantys, išduodami leidimai, renkamas kelio mokestis iš visų keleivių (ir vaikų) bei pirklių, tikrinami kroviniai ir bagažas.

                                      Karinės sargybos turėjo užtikrinti transporto saugumą nuo užpuolimų.

                                      Dalis užkardos patalpų buvo skirta karininkų butams, kiti kambariai -kareiviams, kanceliarijai.
                                      (Informacija iš www.lndp.lt/diskusijos)
                                      Keliauju per Lietuvą

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė Missoni Rodyti pranešimą
                                        Pašto stočių kompleksai buvo statomi maždaug kas 16-20 varstų. Tai priklausė nuo pakelėje esančių didesnių gyvenviečių ir sankryžų. Pašto stotys - tai klasicistinės architektūros formų pastatai, didžiausią dėmesį skiriant stočių fasadams, orientuotiems į magistrales. Pašto stotyse buvo pašto tarnyba, arklių keitimo punktas, kareivinės, viešbutis, užkandinė, laukimo salės įvairaus rango keleiviams.
                                        Kelių užkardos išsiskyrė iš kitų trakto pakelės statinių puošnumu: pagrindinėje fasado dalyje yra portikas su keturiomis dorėninėmis kolonomis. Užkardose buvo laikomos specialios paskirties karinės įgulos, kelių patruliai ir net muitininkai. Čia buvo tikrinami važiuojantys, išduodami leidimai, renkamas kelio mokestis iš visų keleivių (ir vaikų) bei pirklių, tikrinami kroviniai ir bagažas.

                                        Karinės sargybos turėjo užtikrinti transporto saugumą nuo užpuolimų.

                                        Dalis užkardos patalpų buvo skirta karininkų butams, kiti kambariai -kareiviams, kanceliarijai.
                                        (Informacija iš www.lndp.lt/diskusijos)
                                        Dėkoju

                                        Comment


                                          #40
                                          Degučių Arklių pašto stotis









                                          Pastatai smarkiai pasikeitę, nebėra tvoros ir vartų priekyje tarp abiejų korpuso, pakeistos langų sąramos, kairiajame korpuse įrengta bažnyčia, dešiniajame būtai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X