Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[CZ, SK, HU] Čekijos, Slovakijos, Vengrijos keliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kelias Nr. 71 palei šiaurinį Balatono krantą nuo Kestėjaus (Keszthely) iki Zánka vietovės
    Foto 2024.05




    Labai keista, kad rekreacinėje Balatono teritorijoje tėra tik siaurutis dviračių takas tarp plento ir geležinkelio




    Kažkas netilpo dviračių take


    O čia jau nėra jokio dviračių tako


    Zánka. Suksime gylyn į žemyną

    Comment


      Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.

      Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau. Iš kitos pusės, vengrai išlaiko taupymo sumetimais šiek tiek lankstumo derinant ženklo dizainą, ko pas mus Lietuvoje kartais trūksta.

      Comment


        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
        Kelio dangų mišrainė ir pojūtis kad Vengrija nėra/nebėra labiau išsivysčiusi už Lietuvą šalis, įvertinus šalies lokaciją, kad yra arti Europos ekonominių centrų. Tiek, kad vengrai bando taisyti situaciją su dangomis, nes tokia jų situacija tolina juos nuo kokios Austrijos (į kurią berods vis lygiuojasi) šviesmečiais.
        Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
        Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
        Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.

        Parašė PoDV Rodyti pranešimą
        Peržiūrėjau foto, pastebiu ir vengrų krypčių ženklinimo trūkumus. Per daug visokių papildomų linijų, keisto teksto išdėstymo, kuris daro tekstą sunkiau perskaitomu. Su vengriškais vietovardžiais užsieniečiams dar sunkiau.
        Taip, su vietovardžiais ten yra reikalų.

        Anksčiau net pagridinėse sankryžose buvo nurodomos tik į šonus esančios gyvenvietės su kilometriniais pavadinimais - taip, kaip nuotraukoje sankryža su vietiniais keliukais
        Dabar prieš pagrindines sankryžas paprastai statomos išankstinės krypčių nuorodos ir neužmirštama parašyti kelių numerių. Todėl nebuvo jokių problemų orientuotis vietovėje.

        Comment


          Parašė Romas Rodyti pranešimą
          Kelių dangos išties yra "nudrožtos" ir kelių infrastruktūra išties pavargusi, jei kelias yra toliau nuo Budapešto ar neveda į Budapeštą.
          Kelių tinklas gerai išvystytas ir, jokių žvyrkelių ten nepavyko surasti. Todėl sakyti, kad pas juos yra blogesni keliai, yra gerokai per anksti.
          Tačiau jų miesteliai ir vidutinio miesto dydžiai (jau nekalbant apie Budapeštą) atrodo n+k kartų "miestiškesni" nei mūsų analogai - gal dėl to, kad per karus buvo mažiau sugriovimų, o iki I pasaulinio karo buvo Vengrijos klestėjimas.
          Labiau dabartinės Vengrijos pojūtis, bet kalbant apie praeitį tai taip. Net pirmą kartą ten lankantis dar 2010 m. jautėsi aiškiai turtingesnė šalis nei Lietuva. Teko važiuot tiek autostradom, tiek lankytis Budapešte, tiek Tokajaus apylinkėse pasimalti. Dabar kiek girdžiu įspūdžiai nėra vienreikšmiai. Paskutinį kartą jau prieš covid užsukus prie Balatono ež. tikėjausi mūsų kurortų lygio iščiustymo (Palanga, Nida, galbūt Birštonas), pamačiau tarsi paprastą miestelį gražesnėje Pakaunės vietoje, kur ir seni stulpai, ir rimtesnio remonto nemačiusi kelio danga.
          Dabar vienareikšmiškai tik autostrados ir Budapeštas geriau (nežinau dėl kitų didesnių miestų), tikrai primena Vakarų Europą.
          Paskutinis taisė PoDV; 2025.04.27, 09:34.

          Comment


            Tarp Balatono ir Vespremo
            Foto 2024.05
            Balatono pietinė pakrantė yra plokščia, o šiaurinė - kalnuota (iki 470 m virš jūros lygio). Vietinis keliukas Nr. 7312 kyla į viršų.
            Važiuojant iš priešingos pusės turėtų būti labai gražu, kai atsiveria Balatono platybės






            Mencsely. Kelio nuorodose yra nurodyta ir kryptis tiesiai. Smulkmena, bet maloni.
            Vengrijoje su sudėtingais vietovardžiais tokie dalykai palengvina gyvenimą


            Keturženklio vietinio keliuko danga be priekaištų




            Dvikalbis užrašas - vengriškai Nagyvázsony ir vokiškai Großwaschon


            Comment


              Už Nad'važonio (Nagyvázsony) - jau dviženklis krašto kelias Nr. 77 Tapolca - Vespremas (Veszprém)
              Kelio danga apgailėtina.




              Ruožas su nauja kelio danga




              Vėl žydintys aguonų laukai


              Dangų įvairovė




              Vespremo prieigos

              Comment


                Vespremas (Veszprém) - 17-as pagal dydį Vengrijos miestas su 56 tūkst. gyventojų


                Šį užrašą skaityti reikia iš dešinės į kairę. Miesto pavadinimas senuoju vengrų runų raštu (Székely–magyar rovásírás)
                Gerai, kad vengrai naudoja lotynišką, o ne tautinę vengrišką abėcėlę


                Kirtome miestą centrą. Rotušė (megyeháza)


                1975 m. architekto István Márton suprojektuotas 19 aukštų gyvenamasis pastatas (H%C3%BAszemeletes_(Veszpr%C3%A9m) ). Jo aukštis - 64 metrai


                Išvažiavimas iš miesto 8 keliu. Sukame į aplinkkelį link Djoro (Győr)


                Išsukimas link Djoro yra vieno lygio žiedinėje sankryžoje.


                Kryptys yra kelis kartus pakartotos


                Comment


                  Krašto kelias Nr. 82 iš Vespremo į Djorą (Veszprém - Győr)
                  Foto 2024.05


                  Zirc






                  Sukame į šoninį keliuką link Kišbero (Kisbér)
                  Paskutinis taisė Romas; 2025.04.27, 11:12.

                  Comment


                    Važiavimas vietiniais keliukais tarp 82 ir 13 krašto kelių.
                    Kelias Nr. 8217 Veszprémvarsány - Bakonybánk buvo pats blogiausias iš išbandytų Vengrijoje.
                    Danga itin nelygi ir provėžuota - tartum kelio pagrindą būtų kloję po kokios nors derliaus nuėmimo šventės šventimo.




                    Kryžkelėje sukame į rytus link Kišbero


                    Kelias Nr. 8218 Bakonybánk - Kisbér kur kas geresnis




                    Komárom-Esztergom komitato apskirties (járás) centriukas Kišberas (Kisbér)


                    Prie bažnyčios - paminklas Kišbero veislės žirgams

                    https://en.wikipedia.org/wiki/Kisber_(horse)

                    Sankryžų ženklinimo ypatumai




                    Orientuojantis turbūt aiškesnė "lenkiška" tvarka, kai sankryžoje rašomas ne atstumas, o kelio numeris.
                    Vengrijoje tik kur ne kur liko nuorodos su kilometražu, o ne kelio numeriai, dažniausia nuorodose į nuošalesnes vietoves, kai kelias išveis neturi dviženklio numerio

                    Comment


                      Kelias Nr.13 Kišberas (Kisbér) - Komárom
                      Foto 2024.05


                      Danga nekokia, tačiau gražiai žydi aguonos


                      13 kelias ir liko 13 kilometrų.
                      Skaičius 13 nesutrukdė, nieko blogo neatsitiko...


                      Kertamas greitkelis M-1 Budapeštas - Djoras - Viena


                      Ties Komáromu. Už Dunojaus - jau Slovakija, Komárrno (Révkomárom)


                      Dar pavažiuosime Vengrijoje apie 55 km
                      Sukame į senąjį kelią Nr. 1 Djoras -Budapeštas


                      Komáromo pervaža


                      Comment


                        Kelias tarp Komaromo ir Estergomo eina Dunojaus dešiniuoju krantu
                        Tačiau skubantiems geriau važiuoti Slovakijos krantu Komárno - Štúrovo.
                        Vengrijos krantu vedantis kelias eina per gyvenvietes, o vaizdingumo beveik nerasta - Dunojų užstoja krūmynai ir didžioji Europos upė kairėje šmėkšteli tik porą kartų.

                        Foto 2024.05

                        Kelias keičia keletą kartų numeraciją: 1- 10 - 117 - 11

                        Vėl aguonų laukai




                        Vien iš nedaugelio vietų kur matosi Dunojus


                        Vengrijos kelininkų autobusiukas






                        Sukame į Estergomą




                        Estergomas (Esztergom) pasitinka Europarlamento rinkiminiais plakatais


                        Mieste visur matosi puikioji Estergomo bazilika




                        Artėjame prie Dunojaus


                        Marijos Valerijos tiltas (Mária Valéria híd / Most Márie Valérie) tarp Vengrijos ir Slovakijos


                        Išvažiuojame iš Vengrijos

                        Comment


                          Po praėjusių metų pasivažinėjimo nuomonė apie Vengrijos kelius pablogėjo o apie Slovakijos - pagerėjo.
                          Grįždami namo nuvažiavome per Slovakiją apie 290 kilometrų įvairių kategorijų keliais - nuo greitkelių iki triženklių vietinių kelių.

                          Kelionė per Slovakiją užtruko 6 val į skaitant pusvalandžio kavos pertrauką gėrimą degalinėje pirmąkart rimčiau sustojus pervažiavus Vengriją, 40 min pietus koliboje ir 40 minučių užtrukusį lauktuvių apsipirkimą Banska Bystricoje.
                          O kelionės tikslas buvo jau Lenkijoje, pačiame Slovakijos pasienyje, nes ten didesnė nakvynių pasiūla ir pastebimai mažesnės kainos.

                          www.mapy.cz

                          Comment


                            Keletas Slovakijos kelių nuotraukų anonsui
                            Foto 2024.05






                            Comment


                              Slovakija.
                              Foto 2024.05
                              Slovakijoje iš karto už Dunojaus gyvena vien vengrai. 1920 m. per Trianono katastrofą Vengrija neteko daug vengrų gyvenamų žemių. Tuo metu Čekoslovakija turėjo gerus lobistus - prezidentą T.G. Masaryką ir užsienio reikalų ministrą E.Benešą, kurie turėjo įtaką Antantei. Vengrija buvo "nubausta už I pasaulinio karo sukėlimą" - jos siena buvo išvesta Dunojumi bei Ipolly (Ipel') upe - atsižvelgiant tik į Čekoslovakijos ūkinius interesus ir visiškai ignoruojant vengrų interesus.

                              Išvažiuojame iš Štúrovo / Párkány


                              Apie 40 km iki Demandicų (Deménd) visur yra vien dvikalbiai gyvenviečių užrašai






                              Tie kalnai už Ipoly / Ipel' upės- Vengrijoje


                              Kelio dangos šiame Slovakijos regione yra žymiai lygesnės nei Vengrijoje


                              Posūkis į Vengriją










                              Dvikalabis ir geležineklio stoties užrašas
















                              Demandice (Deménd). Už šio kaimo prasideda tikra Slovakija


                              Sankryža su krašto keliu Nr. 75 Nové Zámky - Šahy (vengr. Érsekújvár - Ipolyság)
                              Paskutinis taisė Romas; 2025.04.29, 18:03.

                              Comment


                                Slovakija, foto 2024.05
                                Toliau važiuojame triženkliu keliu Nr. 564


                                Turbūt vienintelė matyta (ar į kadrą pakliuvusi) sena škoda


                                Santovka. Čia jau nebėra vengriškų užrašų


                                Triženklis kelias atrodo lygesnis nei dažnas mūsų "magistralinis" ar krašto kelias ar juo labiau dauguma Vengrijos dviženklių kelių




                                Šita nuotrauka man pasirodė labai graži


                                Levice .nemažas miestas (~ 38 tūkst. gyventojų), stabtelėjome degalinėje deglaų ir kavos.
                                Į aną usę irgi važiavome pro Levicų miestą. Ieškant pilies likučių neverta gaišti laiko


                                Sovakiško krypčių ženklinimo pavyzdys


                                Centre viskas aiškiau. nesumalti kelių numeriai ir atstumai


                                Išvažiavimas iš Levicų


                                Gražu, kai šalia kelio važiuoja traukinys


                                Pasisukioję patekome į krašto kią Nr. 76




                                Tipinis čekoslovakiškas žymėjimas - kartu nurodyti ir kelio numeriai, ir atstumai


                                Greičio ribojimas ant tilto


                                Ties Hronský Beňadik patekome į greitkelįo R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica mazgą (exit'ą) Nr. 87
                                Paskutinis taisė Romas; 2025.04.30, 18:32. Priežastis: magistralinis kelias

                                Comment


                                  Greitkelis (rýchlostná cesta)R1 Trnava - Nitra - Banská Bystrica.
                                  Iki Zvoleno greitkelis sutampa su europine trasas E58 Viena - Košice - Kišiniovas - Užhorodas - Rostovas prie Dono, o nuo Zvoleno iki Banska Bystricos - su keliu E77 Budapeštas - Krokuva - Varšuva - Gdanskas - Kaliningradas - Ryga - Ostrovas.
                                  Toje vietoje greitkelis ėjo Hrono upės slėniu

                                  Foto 2024.05


                                  Mazgai numeruojami pagal kilometražą. Sekantis mazgas užrašomas mažomis raidėmis




                                  Kilometražas rašomas kas puskilometrį




                                  Mazgas Nr. 98 ties Žiar nad Hronom
                                  Krypčių ženklinimo eiliškumas.




                                  Paskutinis taisė Romas; 2025.06.24, 16:32.

                                  Comment


                                    Slovakiškas greitkelis už Žiar nad Hronom
                                    Foto 2024.05.

                                    Akustinė sienelė ar net visa siena


                                    Tiltas per Hroną


                                    Įspėjimas apie slidų kelią lyjant






                                    Išankstinis įspėjimas apie mums reikalingą išsukimą


                                    Mazgas Nr. 137 ties Hronská Breznica


                                    Nusukimas į kelią Nr. 51 link Banská Štiavnicos
                                    Nesupratau,ką reiškią priekyje perbrautas euras ir vinjetės užrašas "e-znamka". Turbūt tuo metu už dalį greitkelio nereikėjo mokėti


                                    Mums jau pažįstamas objektas - Koliba Štiavnická Anča


                                    Skanaus


                                    Sotus slovakiškas maistas

                                    Comment


                                      Važiuojame toliau link Banská Bystricos


                                      Nuo greitkelio R1 ties Zvolenu atsišakoja greitkelis R2 į Lučenecą - Košicę


                                      II pasaulinio karo paminklas - gal Slovakijos sukilėliams, gal sovietų kariams.
                                      Karo metais Slovakija buvo Vokietijos sąjungininkė ir galbūt marionetė, bet 1944 m. įvyko Slovakijos nacionalinis sukilimas prieš Tiso valdžią. To sukilimo centras buvo šiame regione.


                                      Įvažiavimas į Banską Bystricą


                                      Europarlamento rinkimų agitacijai Slovakijoje, kaip ir Vengrijoje nepagailėta pinigų


                                      Banská Bystrica - penktas pagal dydį Slovakijos miestas su 78 tūkst. gyventojų
                                      Sukame pasidairyti po centrą. Maloniai nustebino, kad centre yra nemažai tarpukario funkcionalizmo pastatų
                                      Paskutinis taisė Romas; 2025.05.01, 18:23. Priežastis: Slovakijos nacionalinis

                                      Comment


                                        Greičio režimas greitkelyje R1 Banská Bystricos miesto ribose, įvažiuojant į miestą


                                        100 km/h mieste - net kelyje, kur nėra avarinių juostų - ne taip kaip viename Vilniaus kelyje, kur leistinas greitis 90, yra plati avarinė juosta, bet pirmoje juostoje ratai važiuoja per šulinio dangčius, o iš Kauno pusės atvažiavę antraeilininkai beveik niekuomet nesirikiuoja į dešinę.


                                        Greitis išvažiuojant iš centro į greitkelį - 80 km/h


                                        Kelias iš centro atsišakoja - kairėn į greitkelį R1, o dešinėn - per Mažuosius Tatrus į šiaurę link Lenkijos

                                        Comment


                                          Vengrija ir Slovakija 2024
                                          Foto 2024.05
                                          Toliau buvo vaizdingiausia slovakiško maršruto dalis per Žemuosius Tatrus nuo Banská Bystricos iki Ružomberoko


                                          Iš pradžių kelias Nr. 59 / E77 eina Bystricos upės slėniu (~350 m lygis), o paskui kyla į kalnus ir pasiekia 980 m aukštį


                                          Kelyje pasitaikė keli remontuojami ruožai


                                          Atsišakoja kelias Nr.14 į Turčianske Teplice - Martiną

                                          Comment

                                          Working...
                                          X