Šiandien [Liepos 1 d., 2015 m.] sukanka lygiai 15 metų nuo to laiko, kai Kopenhagą (Danijos sostinę) ir Malmę (Skonė, Švedija) sujungė 8 km. ilgio tiltas ir 4 km. ilgio tunelis.
Šis infrastruktūros projektas tapo puikiu dviejų valstybių bendradarbiavimo pavyzdžiu ir bendro Eresundo regiono plėtros ašimi.
Transporto jungtis skirta ne tik automobilių, bet ir traukinių eismui. Regioniniai traukiniai tarp Kopenhagos ir Malmės miestų kursuoja kas 20 mnučių piko metu ir kas valandą nakties metu. Šiomis dienomis planuojama tiesti Kopenhagos metro sistemos atkarpą į Malmę.
Trumpai:
Oficialus pavadinimas: The Öresund bridge/Öresundsbron/Øresundsbron
Infrastruktūra: 8 km. ilgio tiltas, 4 km. ilgio tunelis, dirbtinė sala Peberholm,
Ilgis (bendras): ~12 km.,
Tilto aukštis: 204 m.,
Paskirtis: kelias, geležinkelis, ateityje metro,
Statybų pradžia: 1995 m.,
Statyb pabaiga: 2000 m. liepos 1 d.
"Ultrabrug" - didelio atsparumo klasės betono (B220 - pasak gamintojo šiuo metu didžiausio stiprumo betonas pasaulyje - >150 N/mm² (MPa)) modulinis pėstiesiems/dviratininkams skirtas Ultra Titas sujungė Eindhoveno Strijp ir Tongelre rajonus. Šiuo metu tai ilgiausias UHPC betono tiltas Nyderlanduose - 23 m. Surinkto tilto svoris 60 tonų, jis buvo surinktas vietoje iš atskirų elementų ir kranu pastatytas į vietą:
Trys ketvirtadaliai Stokholmo centro žiedinio apvažiuojamojo kelio jau pastatyta (Norra ir Södra länken sudaro ilgiausią kelių tuneliuose, esančių urbanistinėje teritorijoje, tinklą Europoje):
Norra Länken/Northern link (tuneliai), šiaurinė dalis, atidaryta 2014 m.
Essingeleden (tiltai, tunelis), vakarinė dalis, naujai atidaryta 1990 m.
Södra länken/Southern link (tuneliai), pietinė dalis, atidaryta 2004 m.
Pavadinimas: Motalabron/Motala bridge; Vieta: virš Motalaviken, Vättern ežero įlankos, Östergötaland, Švedija; Pastatytas: 2013 m.; Ilgis: 620 m.; Aukštis virš vandens: 27 m.; Paskirtis: tiltas yra nacionalinės reikšmės kelio riksväg 50 dalis; skirtas autotransportui ir pėstiesiems/dviratinininkams.
Jotos kanalas (šved. Göta kanal) – laivybinis kanalas Švedijoje, jungiantis vakarinę ir rytinę šalies pakrantes. Ilgis nuo Geteborgo (vakaruose) iki Sederčiopingo (Söderköping) (rytuose) – 420 km. Į kanalo vandens kelią įeina Venerno ir Veterno ežerai, Jotos upė, Trolhetano kanalas (apeinantis Jotos krioklius).
Įrengtas 1810–1830 m., tačiau netrukus nutiesus geležinkelius kanalo ekonominė reikšmė sumenko. Dabar Jotos kanalas naudojamas turistiniams tikslams. Vasaros sezono metu populiarios kelionės maršrutu tarp Stokholmo ir Geteborgo. Prie kanalo yra miesteliai, viešbučiai, muziejai.
Pavadinimas: The Tjörn Bridge/Tjörnbron; Tipas: vantinis tilas; Vieta: su keliais mažesniais tiltais jungia Stenungsund su Tjörn sala vakarinėje Švedijos pakrantėje; Pastatytas: 1981 m.; Ilgis: 664 m.; Ilgis tarp atramų: 366 m.; Aukštis virš vandens: 45 m.; Įdomi detalė: šiuo tiltu pakeistas seniau buvęs Almö tiltas, kuris sugriuvo laivui MS Star Clipper kliudžius vieną atramų esant blogoms oro sąlygoms.
Pavadinimas: Uddevalla bro/Uddevalla bridge; Tipas: vantinis tilas; Vieta: virš Sunninge sąsiaurio, netoli Udevalos (Uddevala), Bohuslän, Švedija; Pastatytas: 2000 m. Ilgis: 1712 m. Ilgis tarp atramų: 414 m. Aukštis virš vandens: - m.
Tai tiltas, jungiantis Kalmaro miestą su Färjestaden Baltijos jūroje esančioje Elando (Öland) saloje. Tilto ilgis 6.072 m. (iki 1998 m. buvo ilgiausiu tokio tipo tiltu Europoje), o jo struktūra paremta 156 poliais. Dalis tilto yra iškili, kad nebūtų trikdžių laivybai.
Šį mėnesį Sundsvalyje (Švedija) bus pradėtas eismas nauju tiltu, kuris yra naujos tarptautinio kelio E4 atkarpos dalimi ir vienas iš 33 miesto apylinkėse tiesiamų tiltų:
Rödöbron - 667 m. ilgio tiltas virš Storsjön ežero Rödö sąsiaurio, jungiantis Frösön salą su Rödön pusiasaliu. Tiltas yra tarp Åre Östersund oro uosto ir slidinėjimo kurorto Åre Švedijos Jämtland grafystėje. Tiltu du ežero krantai sjungė 1993 m.
Komentuoti: