Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Buvęs Alytaus - Varėnos geležinkelis

    Pabaigai - kelios didesnės Alytaus - Varėnos geležinkelio nuotraukos

    1. Poteronių apylinkės


    2. Alovės - Šaukėnų apylinkės


    3. Šaukėnų apylinkės


    4. Novoplentos apylinkės


    5. Novoplentos apylinkės


    6. Rimėnų - Arčiūnų apylinkės


    7. Buv. Daugų geležinkelio stotis Bukaučiškėse

    Comment


      #62
      Įdomi tema. Gal kas galėtų pasakyt kada tiksliai buvo nurinktas šis geležinkelio ruožas? kam priklauso šis žemės ruožas - t.y. buv. geležinkelio ruožas? Valstybės, privatizuota ar LG?

      Comment


        #63
        Manau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.
        Paskutinis taisė Al1; 2009.10.04, 19:02.

        Comment


          #64
          /\
          1939 metų tarybinis žemėlapis, geležinkelis pažymėtas kaip nuardytas.
          http://greif.uni-greifswald.de/geogr...35-49-sued.jpg

          Comment


            #65
            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Manau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.
            Kiek žinau buvo išardytas Lietuvos-Lenkijos konflikto metu, dabar neprisimenu ar lenkai ar lietuviai pirmi išardė ir šitame išardymę rolę suvaidino Lietuvos šarvuotas traukinys Gediminas. Berods pirmi lenkai nuo demarkacinės linijos išardė, kad šis traukinys pas juos neįvažiuotų.

            Comment


              #66
              Buvau radęs knygoje "Lietuvos energetika" I-as tomas žemėlapį 1940 m., kur jis pavaizduotas, kaip veikiantis... Panašu, kad jis išardytas nebuvo, nes žemėlapis jau su Vilniumi, bet be Klaipėdos krašto, tai gal atgavus Vilnių, jis pradėjo veikti?
              O jeigu buvo išardytas/nenaudojamas, tai gal vokiečiai jį atstatė/sutvarkė ir jis karo metu buvo naudojamas?

              P.S. Kad knyga apie elektros ūkį, tai dar nereiškia, kad ten nieko apie transportą... Priešingai, apie transportą kiekvieno skyriaus pabaigoje yra atskiras skyrelis jam, apžvelgiantis valstybės ir didžiųjų miestų transporto plėtrą ir ūkį.

              P.P.S. Kiek sužinojau, kad smulkesnę info apie tą ruožą būtų galima gauti iš Susisiekimo ministerijos 1937 m. metraščio, išleisto 1938 m. ir rusų kalba: Gulbinskas A. "Formirovanie i soverešenstvovanie transportnoi sistemy Litovskoi SSR", 1977 m. leidimo, reiks pasiieškot
              Paskutinis taisė Kosovo; 2009.10.04, 22:57.
              "I killed the Bank" - Andrew Jackson

              Comment


                #67
                Gelezinkelis dar ne vienus metus po to, kai Lenkija uzgrobe Vilniaus krasta, nuo Alytaus iki Artilerijos stoties buvo naudojamas. Iki 1927 m. Todel jis galejo buti isardytas tik nuo Artilerijos link demarkacines linijos. Ar po 1927 m. gelezinkleis buvo isardytas, ar tik nenaudojamas - klausimas? Taip, gelezinkelis butu tapes reikalingu, jei Vilniaus krasta Lietuva butu atgavusi. Taciau 1927 m. uzdarius eisma, laikyti rudijancius begius ir pustancius pabegius nelabai buvo prasmes. Juk jie cia gulejo nuo pat gelezinkelio nutiesimo, siek tiek daugiau nei ketvirti amziaus. Ir linija tikrai nebuvo kapitaliai remontuoa - iki prasidedant Pirmajam pasauliniam karui ji dar buvo pakankamai nauja, o karo metais niekas kapitaliai neremontavo. Po karo, kaip kad rasoma, ji buvo naudojama ne visai legaliai. Todel taip pat niekas jos kapitaliai neremontavo.
                Lietuvai tarpukaryje buvo ne pagal jegas atstatyti tilta per Nemuna. Truko lesu, be to buvo daug svarbesniu liniju, kurias reikejo rekonstruoti ar nutiesti. Vilniaus krasto okupacija taip pat padare sia linija nesvarbia. Tol, kol Vilnius priklause lenkams. Galbut, jei begiai butu buve nenurinkti, tai po Antrojo pasaulinio karo butu buvusi si linija atstatyta. Taciau po karo Alytus buvo visiskai menkas ir nuskurdes provincijos miestas. Juk net linija nuo Sestoku is naujo nutiesta 1959 m.

                Comment


                  #68
                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  Gerai būtų, jei visą trasą būtų galima pravažiuoti dviračiais ar net mašinomis
                  Galit prisijungto prie projekto "Olita - Orany" entuziastų - jie gan pastoviai organizuoja keliones dviračiais šiuo maršrutu - taip vadinamą "dviratininkų traukinį"

                  Comment


                    #69
                    Parašė Jotvingis
                    O ar bėgiai dar yra?
                    Nu parašei bele parašyt, o reikėjo šiek tiek pasiskaityt ir fotografijas peržiūrėt. Nėra jau senų seniausiai tų bėgių.

                    Comment


                      #70
                      Spalio 2 d. susisiekimo ministras Eligijus Masiulis lankėsi Alytuje. Susitikimo su meru metu, ministras sakė, "kad Alytus turi potencialo atsigauti kaip stiprus pramonės miestas. Jo nuomone, miestui atsigauti padėtų ir atnaujinta geležinkelio atšaka į Valkininkus. Miesto meras Č. Daugėla papildydamas ministrą sakė, kad buvęs geležinkelio pylimas yra neblogai išsilaikęs, tad geležinkelio tiesimui reikia tik politinės valios, aišku, išsamių ekonominių skaičiavimų." O trumpos ekskursijos po Alytų metu aplankė ir "senąjį geležinkelio tiltą per Nemuno upę". Visas straipsnis: http://www.alytausgidas.lt/lt/naujie...nkesi-alytuje/

                      Comment


                        #71
                        bet turbūt šią trasą Alytuje reiktų pradėt nuo naujosios Alytaus stoties ir miestą aplenkti iš pietų pusės, todėl seną tiltą atsatinėt būtų netiksinga nes už jo Alytaus pusėje būtų geležinkelis į niekur.

                        Comment


                          #72
                          Parašė lietus Rodyti pranešimą
                          bet turbūt šią trasą Alytuje reiktų pradėt nuo naujosios Alytaus stoties ir miestą aplenkti iš pietų pusės, todėl seną tiltą atsatinėt būtų netiksinga nes už jo Alytaus pusėje būtų geležinkelis į niekur.

                          Alytaus apskrities teritorijos generaliniame plane (TERITORIJŲ REZERVAVIMAS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪRAI) yra rezervuota teritorija naujai geležinkelio linijai Valkininkai-Alytus. Daugiau apie tai temoje "Nenutiesti geležinkelio ruožai": http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=6927

                          Comment


                            #73
                            Geležinkelio tiltas Alytuje

                            XX a. pradžioje Alytų buvo galima vadinti trijų tiltų miestu. Tai buvo sudėtingos ir tuo metu modernios konstrukcijos statiniai, kuriais didžiavosi visi alytiškiai, o ypač patys inžinieriai, projektuotojai, statytojai. Vargu ar rasi miestą mylintį alytiškį, kuris nežinotų apie senąjį geležinkelio pylimą, perskyrusį vargšę Dailidę į dvi dalis. Įspūdingą pylimą matom ir šiandien. Lankom jį grožimės nuo jo svaiginančio aukščio šveicariška panemunės panorama, o paties tilto net neįsivaizduojame. Alytiškiai, gimę prieš Pirmąjį pasaulinį karą prisimena ir kiek įmanydami nupasakoja. Tačiau ar žodžiais apsakysi to tilto vaizdą.

                            Tadas Navickas savo knygoje „Alytus ir jo apylinkės" rašo apie dideles statybas mieste ir apylinkėse 1890-1900 m. Tuo metu rusai nutiesė du geležinkelio ruožus: 1897 m. Alytus-Simnas-Šeštokai-Trakiškiai-Suvalkai ir 1899 m. Alytus-Poteronys-Daugai-Varėna II. Pažymima, kad pastarąjį ruožą nutiesti buvo daug sunkiau, nes reikėjo statyti didžiulį geležinkelio tiltą per Nemuną. Geležinkelio tiltas ties Alytumi buvo pastatytas 1899 m. Dar prieš jį baigiant statyti, 1896 m. pastatyta vienaaukštė mūrinė „plytų stiliaus" geležinkelio stotis.

                            Tiltas buvęs geležinis, pastatytas visame Nemune srauniausioje ir siauriausioje vietoje. Aukštis siekė 33 metrus, o ilgis 241 metrą. T. Navickas rašo, kad tiltas beveik 240 metrų ilgumo ir buvo dažomas žaliai. Projektą kūrė žymus to meto tiltų projektuotojas inžinierius Mikalojus Beleliubskis, kuris savo profesinės karjeros metu buvo pastatęs 70 tiltų. Tiltą statė inžinierius N.Charlamovas. Tai drąsios ir gražios konstrukcijos tiltas, įtrauktas į pasaulinį tiltų katalogą.

                            ...
                            Visas tekstas su įdomiomis nuotraukomis: http://www.grazitumano.lt/wiki/index...INKELIO_TILTAS
                            Sekite savo banknotus

                            Comment


                              #74
                              Kultūros vertybe pripažintos Alytaus geležinkelio tilto liekanos

                              Kultūros paveldo departamento Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio metu, į Kultūros vertybių registrą buvo įrašytos Alytaus geležinkelio tilto liekanos. 1893 – 1899 m. rusų inžinieriaus Nikolajaus Beleliubskio suprojektuoto ir statyto tilto liekanoms suteiktas vietinio reikšmingumo lygmuo.

                              Tiesiant Varėnos – Gardino geležinkelį (per Alytų į Suvalkus), 1899 m. baigtas statyti neįprastai aukštas tiltas. Nemuno vagoje buvo įmūryti du 20 m aukščio taurai ir Gerberio sistemos 239.2 m ilgio tilto santvara. Geležinkelio tiltas, dėl savo konstrukcijos tapęs rusų inžinierių pasididžiavimu, buvo aukščiausias Rusijos imperijoje.

                              Rusų kariuomenė, pasitraukdama iš Alytaus, 1915 m. išsprogdino tilto dalį. Vokiečiai, užėmę Alytų, susirūpino geležinkelio tilto atstatymu. Per kelis mėnesius buvo pastatytas aukštesnis nei buvęs tiltas. Tačiau dėl silpnos konstrukcijos 1927 m. tiltas buvo uždarytas ir išardytas.

                              Šiuo metu buvusio tilto vietoje, išsaugant išlikusias autentiškas senojo geležinkelio tilto liekanas ir nepažeidžiant vertingųjų savybių, planuojama pastatyti naują tiltą.



                              Tekstas ir nuotraukos iš http://www.kpd.lt/lt/node/1109
                              Sekite savo banknotus

                              Comment


                                #75


                                neblogas tinklapis apie šį ruožą

                                http://www.olitaorany.projektas.lt

                                Beje tiltas buvo aukščiausias (traukinių) visoje Rusijos imperijoje.
                                Paskutinis taisė Depeche; 2010.02.02, 12:39.
                                DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                                Comment


                                  #76
                                  Adresą pataisykit kas. Jis yra: http://www.olitaorany.projektas.lt

                                  Comment


                                    #77
                                    Šiandien teko pasivaikščioti didžiąja dalimi buvusio geležinkelio"

                                    Geležinkelio stotis "Artilerija", iš to dabartinio miško atvykdavo traukinys











                                    Geležinkelio tiltas





                                    Šalia pat buvusių bėgių prie kelio į Alytų radau atminimo akmenį kovoms su lenkais.



                                    Nuo buvusių bėgių matosi dvaro pėdsakai





                                    Paskutinis taisė Depeche; 2010.04.19, 13:19.
                                    DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

                                    Comment


                                      #78
                                      Tradicinis dviratininkų traukinys „Olita – Orany“ nykstančios istorijos pėdsakais

                                      Puiki galimybė pasivažinėti "traukiniu" su šio geležinkelio entuziastais
                                      Info iš: www.olitaorany.puslapiai.lt
                                      Projekto Olita – Orany autoriai organizuoja tradicinį dviračių žygį. Dviratininkų traukinys vėl sujungs Alytų ir Varėną. Planuojame, kad dviratininkų traukinys išvyks iš Alytaus senosios geležinkelio stoties (Gardino g. 14) gegužės 8 d. (šeštadienį) 9 val. 37 min.

                                      Stebėkime orų prognozę. Laukite papildomos informacijos.

                                      Galite paskambinti telefonu Leonui - tel. nr. 8 675 39117.

                                      Comment


                                        #79
                                        Nežinau, ar kas nors forumo dalyvių praėjusį savaitgalį važiavo šiuo maršrutu dviračiais

                                        Trumpa ataskaita projekto "Olita - Orany" tinklapyje
                                        Įvyko tradicinis dviračių žygis Olita – Orany

                                        Gegužės 8-9 dienomis įvyko kasmetinis tradicinis dviračių žygis Olita – Orany. Kaip galima nuspėti iš žygio pavadinimo dviratininkai mynė iš Alytaus (vadinto Olita) į Varėną (anuomet Orany) ir atgal.

                                        Tradicinis dviratininkų traukinys, kurio šūkis šiemet buvo „Balnokit, broliai, žirgus!“ buvo skirtas pirmojo traukinio atvykimui į Alytų 111-osioms metinėms paminėti.
                                        Šeštadienio rytmetį į senąją Alytaus geležinkelio stotį susirinko 34 dviratininkai – alytiškiai, vilniečiai, kauniečiai. (...)
                                        Kadangi vykstame jau penkti metai iš eilės, tai kiekvienos kelionės metu pastebime daug permainų. Apmaudu, kad geležinkelio objektai pamažu nyksta, yra niokojami.
                                        Dviratininkų traukinys „Balnokit, broliai, žirgus!“ į Varėnos geležinkelio stotį atvyko laiku (kuomet neplanuoji atvykimo laiko visada atvyksti laiku). Žygio dalyviai nakvojo Varėnos verslo ir technologijų mokyklos bendrabutyje (liko nakvoti 10 žygio dalyvių). Septynetas sportiškesnių žygio dalyvių dar šeštadienį parmynė į Alytų.
                                        Sekmadienį, gegužės 9 d., kiek pasikeitusiu maršrutu į Alytų sugrįžo 8 ( iš 34) žygyje dalyvavę dviratininkai, pora tikrų senojo geležinkelio fanų nusprendė grįžti senojo geležinkelio sankasa. Per abi dienas pagrindinė grupė neskubėdama nuvažiavo 115 kilometrų.

                                        http://www.olitaorany.projektas.lt/anonsas_BBZ.htm
                                        Vieno dalyvio nuotraukos iš kelionės: http://www.danielius.net/?p=7911#more-7911
                                        (tiesa, apsunkintas žiūrėjimas, kai nėra tarpų tarp nuotraukų)
                                        Paskutinis taisė Romas; 2010.05.14, 21:13.

                                        Comment


                                          #80
                                          Kadangi šioje temoje diskutuojame apie išardytą ruožą nuo Alytas naujosios stoties iki Varėnos, tai...
                                          Buvosios pervažos vieta Alytuje, Pulko gatvėje. Apie jos buvimą byloja "spintos" ir pervažos apšvietimo liekanos. Jei gerai pamenu, užtvaro ši pervaža neturėjo. Berods 1984 rudenį tarpmiestinio autobuso (geltono Ikarus) vairuotojas nepastebėjo manevrinio šilumvežio ir įvyko avarija. Smūgio nebūta didelio. Autobuso šonas, jei gerai pamenu, buvo nestipriai aplamdytas, bet aptaškytas krauju. Bobelės, buvusios netolies sakė, kad vienas keleivis lyg ir žuvo.








                                          Pranešimas http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=127 taip pat turėtų priklausyti šiai temai.
                                          Paskutinis taisė railman; 2010.06.27, 20:52.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X