Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Sandėlys prieš Pavoverę nuo Pabradės pusės.



    Buvusi Sarokpolio stotis. Pabradės link. Įtariu, kad siaurojo geležinkelio. Plačiojo geležinkelio tvarkaraščiuose neaptikau Sarokpolio. Galbūt plačiojo geležinkelio veikimo metu tarpukaryje veikė kaip pralanka be keleivinių traukinių sustojimo traukiniams. Tarybiniais metais jokios pralankos čia nebuvo.



    Pirmasis tiltas per Merą (tarp Pavoverės ir Zalavo; kitas už Zalavo).







    Adutiškis. Gyvenamasis namas prie buvusios stoties. Bėgiai kairėje.



    Baltarusijos pusėje buvo griaunamas senas peronas. Statė naują.



    Lietuvos pusėje buvusio kelyno vieta. Vaizdas Pastovio (Didžiasalio) link.



    Kairėje matosi Godutiškio stotelės paviljonas.

    Paskutinis taisė Al1; 2015.05.13, 11:06.

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Buvusi Sarokpolio stotis. Pabradės link. Įtariu, kad siaurojo geležinkelio. Plačiojo geležinkelio tvarkaraščiuose neaptikau Sarokpolio. Atvaizdas

      Sorokpolis (Sorokpol) - tai buvęs Pavoverės pavadinimas.

      Comment


        Bet Pavoverės stotelė atsirado tarybiniais metais prie pervažos, o stotis buvo už daugiau nei kilometro Adutiškio pusėn.

        Comment


          Ant lenkiško žemelapio prie Sorokpolio - Mij. (Mijanka). Tai reikštų pralanką.

          Comment


            Tai kad ten lygtai siaurasis.

            Comment


              Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

              ebay.de

              Comment


                /\ Internete rašoma, kad vokiečiai nutiesė iki fronto 1915-1916 m. platųjį Pabradės - Adutiškio geležinkelį. Iš šio taško sunku įžiūrėti, ar čia platusis geležineklis.

                Comment


                  Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...

                  Comment


                    Šituo kampu suprasti sunkoka, bet plačiojo glžk. vagonuose turėtų matytis šoniniai buferiai (o čia nesimato), atstumas tarp bėgių taip pat, ko gero, yra tik vienam žmogui.

                    Comment


                      Pabradė:

                      Comment


                        Nuo Zalavo iki sienos:

                        Comment


                          Adutiškis:

                          Comment


                            Galima laisvai privažiuoti iki sienos buvusia geležinkelio linija?

                            Comment


                              Po teisybei, niekur ženklų apie sienos apsaugos zoną nemačiau iki pat sienos stulpų. Bevažiuojant keliuku buvo privažiavę pasieniečiai, bet tik patikrino asmens dokumentus. Ženklą apie sienos apsaugos zoną mačiau tik Gelednėj, ties sankryža, bet link Michalinavo.

                              Comment


                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                Labiau panašu į siaurąjį. Nes pirmiausiai jis buvo nutiestas. Keista, kad stotis iš karto kapitalinė ir... tipinė rusiško projekto, kokios yra linijoje Lentupis - Švenčionėliai - Panevėžys...
                                Algimantas Miškinis rašo: 1895 m. miestelio pietų pakraščiu nutiesta Pabradės-Pastovių siaurojo geležinkelio linija, įrengtos 2 Adutiškio stotelės. Tai paskatino miestelio augimą. Jame "apsigyveno daugiau pirklių, jie kėlėsi iš Gudijos. Labai suaktyvėjo prekyba, ypač linais, sėmenimis.
                                Rytų Lietuvos miestai ir miesteliai. II knyga, 2005.

                                Comment


                                  Adutiškio geležinkelio stotis, 1915 -1916 m.

                                  ebay.de

                                  Comment


                                    OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
                                    Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                    Comment


                                      Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                      OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
                                      Kad čia tik trumpalaikis toks baltarusių manevras, turiu galvoje naftos žaliavos atsigabenimas iš Klaipėdos. Kažin ar verta planuoti investicijas. Beto, gali vežti per Panevėžį, Rokiškį, Daugpilį.
                                      Paskutinis taisė disident; 2020.01.29, 17:53.

                                      Comment


                                        Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                        OT, bet dabartiniu metu kaip tik būtų galima atstatyti geležinkelį Pabradė-Lentupis, sukuriant trumpesnį kelią nuo Klaipėdos iki Novopolocko naftos perdirbimo gamyklos.
                                        Pranešimas atkeltas iš kitos temos, kur buvo užsiminta apie Marcinkonių-Pariečės ruožo atstatymą.

                                        Adutiškio geležinkelis būtų turėjęs kažkokią perspektyvą kaip alternatyva Maskvos-Minsko-Vilniaus geležinkeliui, jei Sovietų laikais Gudijoje akla atšaka Orša-Lepel būtų pratęsta iki Krulevščiznos.

                                        Dabar tas geležinkelis niekam neįdomus:
                                        Rusijai pakanka ir dabartinio tranzito į Kainingradą maršruto.
                                        Gudijoje srautai į Klaipėdą formuojasi Lydos kryptimi,.kur yra kalio trąšų gamyklos.
                                        Naftos pervežimui į Navapolocką arčau yra Latvijos uostai. Žaliavos vežimas geležinkeliais yra tik laikinas dalykas, kol dėl politinių priežasčių netiekiama nafta vamzdynai.
                                        Dar sakinys dėl kelio būklės. Teko tuo geležinkeliu važiuoti, kai jis dar veikė, o išardzius nuvažiuoti dviračiu iki sienos, tai ten buvo šioks toks vingiuotumas ir prastas kelio pagrindas. Net esant bėgiams naftos ešelonai ten negalėtų vaziuoti.

                                        Comment


                                          Įdomus filmukas iš ruožo Postavy - Lintupy. Ties 1:45, spėju, matoma vieta (proskyna), kur prasidėdavo nusukimas į Didžiasalį. Ties 5:07 už tvoros, Lietuvos pusėj, matomas vis dar išlikęs šviesoforas nuo anų laikų:
                                          https://www.youtube.com/watch?v=Mo-j...B2%D0%B8%D1%87

                                          Comment

                                          Working...
                                          X