Tarpukaryje ir po Antrojo pasaulinio karo tai buvo didelė siaurojo geležinkelio sistema. Ji susidėjo iš buvusios vokiškos ir rusiškos dalių. 1883 m. Vokietijos imperijoje buvo nutiestas Gniezno siaurasis geležinkelis. Tai buvo bendrojo naudojimo geležinkelis. Likus keliems metams iki Pirmojo pasaulinio karo, linija pasiekė Anastazevo miestelį pasienyje su Rusija. Rusijos pusėje keli metai iki Pirmojo pasaulinio karo pradžios irgi buvo nutiestas siaurasis geležinkelis, tačiau ne bendro naudojimo, pagrindinė jo paskirtis buvo cukrinių runkelių gabenimas. Tačiau linija atėjo į Anastazevo miestelį Rusijos pusėje. Čia buvo pasienio perėja, bet geležinkeliai, nebuvo sujungti, nes tai galėjo būti padaryta tik su aukščiausiuoju abiejų imperijų palaiminimu. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, Vokietijos armija įsiveržė į Rusiją, ir netrukus abiejų imperijų pusių linijos buvo sujungtos, nes jų vėžės plotis buvo vienodas (600 mm). Antrojo pasaulinio karo metais geležinkelis buvo išardytas, atstatytas 1957 m., bet jau su 750 mm vėže. Geležinkelis buvo uždaromas dviem etapais: 1986 m. uždaryta linija buv. Rusijos pusėje, o 1989 m. uždarytas visas likęs geležinkelis. Beje, krovinių pervežimai buvo nutraukti šiek tiek anksčiau nei keleivių. 1991 m. atidarytas turistinis traukinių eismas tarp Gniezno ir Anastazevo. Kiek vėliau vėl buvo atnaujintas krovininis eismas, bet galutinai uždarytas 2008 m. Turistinis geležinkelis nustojo veikęs 2015 m. Pernai buvo gauta lėšų rekonstrukcijai ir atnaujintas turistinis eismas nedidelėje atkarpoje nuo Gniezno.
Aš buvau 2017 m., kai geležinkelis neveikė.
Gniezno siaurojo geležinkelio stotis yra prie viaduko per plačiojo geležinkelio liniją Poznanė - Gnieznas, tačiau nuo plačiojo stoties nutolusi apie 500 m. į vakarus.
Bendras Gniezno siaurojo geležinkelio stoties vaizdas nuo viaduko.

Važiuojant keliu iš Gniezno į Anastazevą, artėjant prie vienos iš siaurojo geležinkelio pervažų tenka važiuoti per Blogų Vietų Malachovo miestelį.


Vokiškos atvirutės kopija stende Anastazeve. Viršuje kairėje vaizdasd iš Vokietijos pusės į Rusiją, o pastatas tolumoje - pasienio kontrolės ir muitinės.

Čia tikriausiai kokie 197x ar 80-ųjų pradžia. Traukinys iš Anastazevo stoties važiuoja buvusios Rusijos pusėn.

Stoties pastatas dabar. Apleistas.

Garvežių depo pastatas paverstas gyvenamuoju namu. Kaip skaičiau internete, gyventojai yra kategoriškai prieš geležinkelį ir jų skundų dėka buvo išardytas Anastazevo stoties kelynas, po to kai 2015 m. buvo nutrauktas eismas.

Bendras Anastazevo stoties vaizdas nuo kelio. Matosi šviežias asfaltas išardytos pervažos vietoje. Aikštelė su stilizuotais pasienio stulpais ir sargybinių būdelėmis. Aišku, siena ėjo ne čia, o už kelių šimtų metrų man už nugaros.

Vaizdas iš ten pat į priešingą pusę. Dešinėje - buvusios Vokietijos muitinės pastatas. Tolumoje matosi sankryža. Siena ėjo šiek tiek prieš ją. Namas tolumoje - buvęs Rusijos pasienio kontrolės ir muitinės pastatas. Geležinkelis ėjo kaire kelio krašto puse.

Kiek paėjus buvusios sienos link. Vaizdas atgal, Anastazevo stoties link.

Buvęs Rusijos imperijos pasienio ir muitinės pastatas.

Už kelių šimtų metrų, ties Anastazevo riba. Čia jau buvo Rusijos imperija. Geležinkelis išardytas po 2008 m., bet pervažoje bėgiai likę.

Komentuoti: