Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kauno miesto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
    Iš kur bus kitas analogiškas reportažas?
    Tikriausiai iš Palemono. Bet tai vyksta spontaniškai, kai lieka laiko po komandiruotės darbų.

    Comment


      Parašė zn76 Rodyti pranešimą
      Iš savo pusės irgi turiu klausimą. Šio geležinkelio ypatingas bruožas yra tai, kad tenka kelis kartus keisti važiavimo kryptį (iki įmonės, kur perkraunamos cheminės medžiagos - netgi 4 kartus). Taip pat svarbi lokomotyvo padėtis vagonų atžvilgiu, priklausomai no to, kur tuos vagonus reikia palikti. Tai mane domina, ar yra (buvo) koks nors normatyvas dėl maksimalaus traukinio ilgio, kuris gali tilpti į aklikelius? Kuris aklikelis daugiausiai apriboja traukinio ilgį? Taip pat, kaip buvo formuojamas traukinys, vežant vagonus iš karto keliems gavėjams (pvz., stiklo fabrikui, aerouostui ir kt.)?
      Aklikelių ilgis, žinoma, nedidelis. Sąstato ilgį ribojantis aklikelis yra tarp žydų kapinių ir laiptų. Aerodrome visas aklikelio ilgis net neišnaudojamas. Julijanavos gatvės aklikeliu kroviniai gabenami tik į vieną įmonę. Ten ir rampa trumpa, gal porai vagonų. Tačiau traukinio su kroviniu masė labiau riboja sąstato ilgį, o ne aklikeliai. Žinoma, tuščių vagonų galima būtų ir daugiau nuvežti, jei aklikeliai būtų ilgesni.
      1935 m. Kauno plane (http://maps4u.lt/lt/maps.php?img=Kau...0&zoom=&cat=87) yra pavaizduotas aklikelis už pirmojo didžiojo posūkio dešinėn, leidžiantis nuo stiklo fabriko žemyn. Matyt, kad nereikėtų taip toli važiuoti į aerodromą ar buvusį "Maistą" paimti vagonų, dalį vagonų įvarydavo į aklikelį besileidžiant nuo kalno, o su likusiais nusileisdavo. Tada garvežys grįždavo ir paimdavo likusius vagonus.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Tačiau traukinio su kroviniu masė labiau riboja sąstato ilgį, o ne aklikeliai. Žinoma, tuščių vagonų galima būtų ir daugiau nuvežti, jei aklikeliai būtų ilgesni.
        Gal galima būtų plačiau apie tai? Kodėl traukinio masė yra ribojantis faktorius? Ar ne dėl nuolydžio? Bet jis lyg tai ne didelis.

        Comment


          Žinoma, kad dėl nuolydžio. Jis yra didelis. Be to pats ruožas su nuolydžiu yra ilgas (apie 2,5 km; čia aš sakau iš akies).

          Comment


            sweiki seip teko dirbti kauno gs pagrinde dirbu palemono tai del svorio leidzema i kalna 5 krauti vagonai bet silumveziai seni TEM 2 tai pakele po tris ant karto

            Comment


              T.y. po tris krautus tik su TEM2 veža?
              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

              Comment


                taip tik po 3 nors stoties knygoja rasoma kad po 5, nors kaip as dirbau buvo TEM 1037 o dabar 5114 jis naujesnis. Sestadieni darbe tikslaia suzinosiu

                Comment


                  Siandienos vaizdelis Taikos pr. prie automobiliu turgaus.. Atleiskit uz kokybe..

                  Comment


                    Šalia pervažos per Geležinkelio g. atsirado Bombardier būdelė.
                    Daugiau mano nuotraukų >>>

                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                    Comment


                      O kokia jos paskirtis?
                      Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                      Marsrutai.lt tinklaraštis!
                      SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                      Comment


                        Atšaka į Nemuno salą - tuometinį Žiemos uostą(?):

                        Comment


                          Parašė jawa

                          Nežinau, ar kas patebėjote, važiuojant link Kauno, už Palemono stoties valomi kažkokie rezervuarai su mazutu. Darbininkai ten vaikšto su baltais kombenzonais ir rasperatoriais... Gal kas žinote iš kur tas mazutas?
                          http://www.youtube.com/watch?v=KC5h4pNOXds
                          http://www.krk.lt/index.php?m=2
                          1947 m. Palemone buvo pastatyta bitumo bazė ir rišiklių saugyklos. Iš jų dervos ir pikis buvo vežami į Kauno-Rumšiškių, vėliau Į Kauno - Ukmergės ruožus ir maišomi kelyje greideriais.
                          Atsargiai: bitumo liūnas!

                          Vieninteliu seklių informacijos šaltiniu tapo vietos gyventojai. Jų pasakojimu, įrenginiai aktyviai naudoti prieš 40-50 metų. Čia būdavo išpilamas bitumas, atvežtas traukiniais. O toliau apdorota medžiaga keliaudavo sunk­vežimiais ir buvo naudojama magistralei Kaunas - Vilnius tiesti. Vėliau statiniuose likusi derva užpilta storu že­mės sluoksniu, tačiau dabar apsauginio sluoksnio neliko.

                          Comment


                            Ačiū tau labai už informacija...

                            Comment


                              Noriu suintriguoti su Kauno siauruko tema.

                              Siaurukas buvo per Pirmąjį pasaulinį karą vokiečių kariuomenės paskubomis įrengtas 600 mm pločio bėgių tinklas. Statant Kauno tvirtovės sistemą šiaurės rytų kryptimi, tarp Neries ir Nemuno, buvo pastatytas platus įtvirtinimų ruožas. Abiejų upių slėnius dengė VI ir VII fortai. Šioms statyboms palengvinti ir buvo nutiesti siaurojo geležinkelio bėgiai.
                              Ties KTU Elektronikos fakultetu, kasant kabelius, veikiausiai buvo rasta šio geležinkelio dalis. Pasakojimai nutyli, kur tiksliai buvo rasti bėgiai, bet jei jie buvo 2 metrų gylyje, veikiausiai jie buvo ties Girstučio upeliu (Girstupio upelio dešiniuoju intaku), mat įrengiant tvirtovę ypatingų pylimų susisiekimo keliams nedaryta, stengtasi išnaudoti naturalų reljefą, taigi ir upelių slėnius. Upelis buvo kanalizuotas pastačius studentų miestelį, tačiau kadaise šis upelis nusileisdavo iki pat Karmelitų kvartalo, kuriame jis nukanalizuotas.

                              Parašė Ramūnas kns Rodyti pranešimą
                              http://kauno.diena.lt/dienrastis/tem...amiesti-214212 rašoma, kad nuo 1919 m. siaurukas buvo panaudotas keleiviniam traukinukui "kukuškai". Kad Karmelitų kvartale buvo siaurojo geležinkelio linija, liudija archyvinės nuotraukos.



                              Nuotraukos liudija, kad bėgiai ėjo ir dabartine Griunvaldo gatve.



                              Bėgiai ėjo ir Laisvės alėja. Jie buvo skirti konkei (arklių traukiamam tramvajui).

                              Rašoma, kad šis transportas siekė Kauno senamiesčio tiltą. Tačiau jis ėjo PER Kauno pilį.



                              Ši XX a. pirmosios pusės nuotrauka yra iš Karo muziejaus fondų. Galima datuoti tiksliau - 1919 - 1935 m., kada veikė siaurukas ir nebuvo pradėta Kauno pilies "restauracija".

                              Tačiau kur tada siaurukas pro pilį galėjo vesti? Aplinkinės teritorijos juk buvo išparceliuotos troboms.

                              Nenorėtumėte kas pabandyti rekonstruoti siauruko bėgių linijų žemėlapį?

                              Comment


                                Griunvaldo gatve ėjo ne siauruko, o konkės bėgiai. "Geležinkelis" prie pilies buvo nutiestas pilies remonto metu 1930 m., stumdyti vagonėliams su statybinėmis medžiagomis. O vėlyvesnių metų tvirtovės geležinkelio tinklas yra iki šiol iki galo neištirtas, kaip kad ir tie bėgiai ėję pro KTU studentų miestelį, bei prie Pažaislio. Kita vertus, daugelis vėlyvesnių linijų buvo laikinos, suplanuotos ir nutiestos "su reikalu" prasidėjus pirmąjam pasauliniam karui.
                                „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                                Comment


                                  Parašė Taut. Rodyti pranešimą
                                  Griunvaldo gatve ėjo ne siauruko, o konkės bėgiai. "Geležinkelis" prie pilies buvo nutiestas pilies remonto metu 1930 m., stumdyti vagonėliams su statybinėmis medžiagomis. O vėlyvesnių metų tvirtovės geležinkelio tinklas yra iki šiol iki galo neištirtas, kaip kad ir tie bėgiai ėję pro KTU studentų miestelį, bei prie Pažaislio. Kita vertus, daugelis vėlyvesnių linijų buvo laikinos, suplanuotos ir nutiestos "su reikalu" prasidėjus pirmąjam pasauliniam karui.
                                  Suklaidino labai jau stacionari apšvietimo įranga prie bėgių Kauno pilyje, todėl nesusidarė įspūdis, kad geležinkelio linija nutiesta laikinai. Ačiū už atsakymą!

                                  Comment


                                    Parašė Taut. Rodyti pranešimą
                                    Griunvaldo gatve ėjo ne siauruko, o konkės bėgiai. "Geležinkelis" prie pilies buvo nutiestas pilies remonto metu 1930 m., stumdyti vagonėliams su statybinėmis medžiagomis. O vėlyvesnių metų tvirtovės geležinkelio tinklas yra iki šiol iki galo neištirtas, kaip kad ir tie bėgiai ėję pro KTU studentų miestelį, bei prie Pažaislio. Kita vertus, daugelis vėlyvesnių linijų buvo laikinos, suplanuotos ir nutiestos "su reikalu" prasidėjus pirmąjam pasauliniam karui.
                                    Beje, įdomu yra tai, kad Geležinkelio muziejuje Vilniuje iš tiesų stovi tikri rusiški tvirtovės siauruko pernešamieji bėgiai, o prie studentų miestelio buvo rasti vokiški feldbahno bėgiai

                                    Comment


                                      Straipsnis apie studentų miestelyje rastų bėgių tyrimą:
                                      http://zurnalas.mechanika.ktu.lt/files/Zaldarys573.pdf
                                      www.kaunotvirtove.lt

                                      Comment


                                        Vadinasi šioek tiek sumaišiau, šitas yra Putilovo gamykloje pagamintas pernešamojo geležinkelio bėgis. Pirkimo kontraktas ir brėžiniai yra Kauno archyve.

                                        Comment


                                          Nežinau ar gerai,ar ne,bet prikelsiu,forumo dalyvio Tauc. nuotraukose pavaizduotas pramonės kelynas,kiti minėjo,kad geležinkelis nenaudojas,tačiau vakar apie 13-14 h važiavau elektrėnų gatve ir teko praleisti manevruojantį TEM2 - 328 per pervažą,taip pat stovėjo automobiliams skirti vagonai.
                                          Beja gyvenu netoli,tai giedrą dieną ir tylią naktį kai niekas neūžia girdžiu kaip ten signalizuoja manevriniai.

                                          Beja foto neturiu,nes neturėjau galimybės,tai tiek mano pasisakymo
                                          Neskubėk ir nespėsi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X