Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Klaipėdos miesto geležinkeliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Klaipėdos privažiuojamieji keliai. Naujamiestis, privažiuojamasis kelias nuo stoties link Danės (buv. "Union" fabrikas) ir "Klaipėdos energijos".

    Dabartinė ortofotonuotrauka.



    Ir iki Pirmojo pasaulinio karo sudarytas vokiškas topografinis žemėlapis.
    Kad būtų lengviau orientuotis.



    Ties Liepų g. viaduku vaizdas stoties link. Kairėje pusėje matosi staigiai žemyn besileidžiantis privažiuojamasis kelias. Juo ir eisiu.



    Stovint ant privažiuojamojo kelio, stoties link.



    Ten pat, į priešingą pusę. Kelias leidžiasi terasa palei pylimą.



    Einu pylimu, o ne privažiuojamuoju keliu, nes jis jau smarkiai apaugęs aukšta žole ir krūmeliais. Bėgiai yra, jie matosi kiek žemiau.



    Prieinu namelį, kuris galėjo būti geležinkeliečių, aptarnaujančių privažiuojamąjį kelią.



    Privažiuojamasis kelias ir čia yra. Jis tarp namo ir pylimo.



    Dar kiek paėjus pylimu. Privažiuojamasis kelias praktiškai jau nusileidęs į lygią teritoriją. Matosi bėgiai žolėje. Jie eina beveik iki Danės.

    Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 10:46.

    Comment


      Dar vis nuo pylimo, vaizdas stoties link.



      Nusileidus nuo pylimo prie privažiuojamojo kelio. Vaizdas Danės link.



      Ten pat, vaizdas atgal.



      Einu privažiuojamuoju keliu Danės link.



      Kiek paėjus pirmyn. Čia būta iešmo ir geležinkelis atsišakojo į "Klaipėdos energiją" bei dar kažkokią įmonę.



      Vaizdas atgal, stoties link.



      Iešmo nėra.



      Einu toliau Danės link. Matosi aklikelio galas.



      Ties aklikelio galu stoties link.

      Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 10:49.

      Comment


        Stovint pakrantėje, vaizdas stoties link. Geležinkelio atšakos bėgiai baigiasi kauburiu, prieš kurį stovi du šiukšlių konteineriai ir sena spinta.



        Atraminė sienelė.



        Vaizdas buv. "Union" fabriko krantinės link. Ten būta geležinkelio atšakos. Kadangi topografiniame žemėlapyje geležinkelis gan "stačiai" įsiremia į Danę ir po to atšakos eina į vieną ir kitą pusę nuo iš stoties ateinančios atšakos, tai tikriausiai štai ten, toliau būta vagonų apsukimo rato. Tuo labiau, kad teritorija tarp senojo tilto ir Union fabriko labai maža ir net mažo spindulio posūkio kreivė ten mažai tikėtina. Nors kas ten žino, dviašiams vagonams daug nereikia... Visgi vagonų pasukimo rato sprendimai industrinėse atšakose Vokietijoje naudoti ne taip ir retai. Nuotraukose mačiau panašų sprendimą Lenkijoje (buv. Vokietijos teritorijoje). Ratas naudotas ir soc. laikais, dabar apleistas.



        Pagal seną vokišką topografinį žemėlapį atšakos būta ir pakrantėje priešingoje tilto pusėje.

        Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 10:57.

        Comment


          Kelios senos nuotraukos, kuriose matosi "Union" fabriko krantinė ir bėgiai joje. Nuotraukos iš miestai.net forumo.





          Čia, nors bėgių nesimato, ta vieta iš kito upės kranto, nuo kitos geležinkelio atšakos, apie kurią kiek vėliau.





          Sandėliai ir krantinė nuo tilto per Danę iš kito kranto.



          Iš kito kranto, stoties link.



          Su priartinimu.

          Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 11:05.

          Comment


            Einu atgal privažiuojamuoju keliu. Buvusio iešmo vieta.



            Toliau einu kairėn "Klaipėdos energijos" atšaka.



            Kiek paėjus dar vienas iešmas ir atšaka kairėn.



            Dar kiek paėjus pirmyn.



            Dar kiek paėjus. Atšaka kairėn kažkada tai ėjo į šią teritoriją. Bėgių dabar jau nėra.



            Toliau einu "Klaipėdos energijos" link.



            Kiek paėjus.



            Ten pat, vaizdas atgal.



            Dar kiek paėjus pirmyn.



            Bėgiai baigiasi. Toliau iki "Klaipėdos energijos" bėgiai išardyti. Išardyta, matosi, visai neseniai, gal prieš metus ar du (ne daugiau). Orofotonuotraukoje matosi trumpa atšaka tiesiai nuo šios vietos. Jos irgi nėra ir ji išardyta anksčiau nei atšaka į "Klaipėdos enegiją". Šiluminė trasa ėjo virš geležinkelio atšakos.



            Žemėje likę gelžbetoniniai pabėgiai. Dešinėje tolumoje matosi vartai, pro kuriuos aukščiau minėta atšaka ėjo į teritoriją.

            Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 11:15.

            Comment


              Toliau einu "Klaipėdos energijos" link.



              Vaizdas atgal.



              Taip prie gelžbetoninio pabėgio tvirtinami bėgiai. Medinis kaištis betone.



              Kiek paėjus.



              Dar kiek paėjus. Artojų g. buvusi pervaža. Beje, kelio ženklai prieš pervaža dar buvo...



              Einu toliau.



              Kiek paėjus, vaizdas atgal.



              Einu toliau. Priekyje Mokyklos g. estakada, pereinanti į tiltą per Danę.



              Dar kiek paėjus.

              Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 11:20.

              Comment


                Už Mokyklos g. estakados.



                Dar kiek paėjus pirmyn.



                Vartai, pro kuriuos geležinkelis įėjo į "Klaipėdos energijos" teritoriją.



                Vaizdas pro vartus.



                Vaizdas ties vartais atgal.



                Kaip pavaizduota vokiškame topografiniame žemėlapyje, teritorijoje dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą būta atšakų, taip pat parodyta linija einanti Danės gatve iki Biržos tilto (arčiau tilto ji suko link Danės) ir buvo pora atšakėliu. Kas tai? Ar tai plačiojo geležinkelio atšakos, ar tai siaurojo geležinkelio linija (jei tokia buvo, tai beveik garantuotai arklinė), skirta aptarnauti krantinės laivus? Sutartiniai ženklai nurodo, kad tokia plona linija su taškais viename jos šone buvo žymimi ir tramvajai, ir miesto industriniai geležinkeliai. Visiškai nekreipiant dėmesio į vėžės plotį.
                Tęsinys bus.
                Paskutinis taisė Al1; 2016.11.24, 11:28.

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                  Kelios senos nuotraukos, kuriose matosi "Union" fabriko krantinė ir bėgiai joje. Nuotraukos iš miestai.net forumo.

                  Atvaizdas


                  Atvaizdas


                  Čia, nors bėgių nesimato, ta vieta iš kito upės kranto, nuo kitos geležinkelio atšakos, apie kurią kiek vėliau.

                  Atvaizdas


                  Atvaizdas


                  Sandėliai ir krantinė nuo tilto per Danę iš kito kranto.

                  Atvaizdas


                  Iš kito kranto, stoties link.

                  Atvaizdas


                  Su priartinimu.

                  Atvaizdas
                  Patekimas į "Union" kelius prie krantinės galėjo būti iš vakarinės pusės, nes analogiškai patekimas buvo ir prie tų pačių sandėlių, tik iš priešingos pusės. Iešmas buvo po estakada/tiltu netoli "Klaipėdos energijos" Dangės g. T.y. nuo stoties važiuojant vieną kartą keičiama važiavimo kryptis prie upės, o kitąkart prie tilto.
                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Einu atgal privažiuojamuoju keliu. Buvusio iešmo vieta.

                    Atvaizdas


                    Toliau einu kairėn "Klaipėdos energijos" atšaka.

                    Atvaizdas


                    Kiek paėjus dar vienas iešmas ir atšaka kairėn.

                    Atvaizdas


                    Dar kiek paėjus pirmyn.

                    Atvaizdas


                    Dar kiek paėjus. Atšaka kairėn kažkada tai ėjo į šią teritoriją. Bėgių dabar jau nėra.

                    Atvaizdas


                    Toliau einu "Klaipėdos energijos" link.

                    Atvaizdas


                    Kiek paėjus.

                    Atvaizdas


                    Ten pat, vaizdas atgal.

                    Atvaizdas


                    Dar kiek paėjus pirmyn.

                    Atvaizdas


                    Bėgiai baigiasi. Toliau iki "Klaipėdos energijos" bėgiai išardyti. Išardyta, matosi, visai neseniai, gal prieš metus ar du (ne daugiau). Orofotonuotraukoje matosi trumpa atšaka tiesiai nuo šios vietos. Jos irgi nėra ir ji išardyta anksčiau nei atšaka į "Klaipėdos enegiją". Šiluminė trasa ėjo virš geležinkelio atšakos.

                    Atvaizdas


                    Žemėje likę gelžbetoniniai pabėgiai. Dešinėje tolumoje matosi vartai, pro kuriuos aukščiau minėta atšaka ėjo į teritoriją.

                    Atvaizdas
                    Įmonėje, kur kranas stovi (beje antikvaras, ir prieš porą mėnesių supjaustytas, pakeistas nauju) bėgiai galutinai nuardyti prieš kelis metus, o rivažiavimas nuo iešmo kiek vėliau.

                    O į dešinę buvo du keliai, ten buvo "Litpotrebsojuzo" sandėliai. Naujesnis palei Artojo gatvę ir dabar stovi (ir rampa likusi. O Šuriko nuotykių laikų šalašai (ne šalašai, bet sandėliukai lyginant su dabartiniais) nugriauti, ir ten dabar aikštelės prie garažų ir Liepų g.
                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                    Comment


                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Toliau einu "Klaipėdos energijos" link.

                      Atvaizdas


                      Vaizdas atgal.

                      Atvaizdas


                      Taip prie gelžbetoninio pabėgio tvirtinami bėgiai. Medinis kaištis betone.

                      Atvaizdas


                      Kiek paėjus.

                      Atvaizdas


                      Dar kiek paėjus. Artojų g. buvusi pervaža. Beje, kelio ženklai prieš pervaža dar buvo...

                      Atvaizdas


                      Einu toliau.

                      Atvaizdas


                      Kiek paėjus, vaizdas atgal.

                      Atvaizdas


                      Einu toliau. Priekyje Mokyklos g. estakada, pereinanti į tiltą per Danę.

                      Atvaizdas


                      Dar kiek paėjus.

                      Atvaizdas
                      Toje tkarpoje tarp Artojo gatvės ir tilto buvo du keliai. O sovietmečiu vakariniame gale buvo dar iešmas ir privažiuojamasis kelias į buv. Dangės kombinatą ir man atrodo į "Gulbę" (teritorija tarp Liepų ir Danės g). Ta šaka panaikinta statant tiltą naujajį per Dangę link Mokyklos g (o gal anksčiau?) ., bet kokiais 1989 m. dar buvo likęs iešmas, nors kelio nebebuvo.
                      GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Kaip pavaizduota vokiškame topografiniame žemėlapyje, teritorijoje dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą būta atšakų, taip pat parodyta linija einanti Danės gatve iki Biržos tilto (arčiau tilto ji suko link Danės) ir buvo pora atšakėliu. Kas tai? Ar tai plačiojo geležinkelio atšakos, ar tai siaurojo geležinkelio linija (jei tokia buvo, tai beveik garantuotai arklinė), skirta aptarnauti krantinės laivus? Sutartiniai ženklai nurodo, kad tokia plona linija su taškais viename jos šone buvo žymimi ir tramvajai, ir miesto industriniai geležinkeliai. Visiškai nekreipiant dėmesio į vėžės plotį.
                        Tęsinys bus.
                        Buvo normalios vėžės gležinkelis iki Biržos tilto. O pokariu dar buvo likusi jo dalis į kažkokią teritoriją į dabartinio skvero vietą šalia buv. Telekomo pastato. Geležinkelis gatvės pakraščiu buvo.
                        GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                        Comment


                          Parašė Eimantas Rodyti pranešimą
                          Patekimas į "Union" kelius prie krantinės galėjo būti iš vakarinės pusės, nes analogiškai patekimas buvo ir prie tų pačių sandėlių, tik iš priešingos pusės. Iešmas buvo po estakada/tiltu netoli "Klaipėdos energijos" Dangės g. T.y. nuo stoties važiuojant vieną kartą keičiama važiavimo kryptis prie upės, o kitąkart prie tilto.
                          Vėlesniu laikotarpiu tikriausiai taip ir buvo. Bet kaip pavaizduota vokiškame žemėlapyje, tai kelias tik arba su ypač mažo spindulio kreive prie tilto prie Danės, ar, kaip minėjau, pasukimo ratas ten galėjo būti.

                          Comment


                            Pora foto iš vasaros. Netoli Tilžės g. pervažos



                            Comment


                              Tęsiu toliau. Joniškės g. buvusi atšaka.
                              2012-2015 m. ortofotonuotrauka. Matosi tik geležinkelio pylimo liekanos nuo magistralinės linijos (pietinio) Klaipėdos stoties kelyno galo). Mėluno rodyklėm pažymėjau buvusio viaduko per geležinkelį atramą (apatinė rodyklė) ir geležinkeliečių namelį (viršutinė rodyklė).



                              1995 m. ortofotonuotrauka iš http://www.geoportal.lt. Geležinkelio atšaka puikiai matosi, mėlynomis rodyklėmis pažymėtoje vietoje yra du keliai. Geležinkelis eina į "Klaipėdos baldų" teritoriją.



                              Ties pietiniu Klaipėdos stoties kelyno galu. Tilto link. Kairėje matosi žemyn einanti iškasa. Tai ir yra buvusios atšakos trasa.



                              Kiek paėjus pirmyn iškasa gilėja.



                              Dar kiek paėjus. Kairėje geležinkeliečių namelis.



                              Iškasa ties nameliu.



                              Pats namelis.

                              Paskutinis taisė Al1; 2016.11.26, 18:52.

                              Comment


                                Einu toliau.



                                Vaizdas atgal.



                                Einu toliau, geležinkelis suko kairėn.



                                Dar kartą atgal.



                                Toliau einu pirmyn. Iš abiejų pusių krūmai, vietomis privežta šiukšlių.



                                Išeinu į Joniškės g. Kaip matosi pagal 1995 m. ortofotonuotrauką, toliau buvo nedidelis kelynas prasilenkimui, manevravimui ar vagonų laikymui.



                                Ten pat, vaizdas atgal.



                                Vėl pakartosiu tarpukario nuotraukas, kuriose matosi šis privažiuojamasis kelias. Nuotraukos iš miestai.net forumo.
                                Pirmojoje matosi geležinkelio atšaka maždaug ties viduriu kreivės. Fotografuota iš ten, kur dabar kolektyviniai sodai.



                                Nuotrauka daryta nuo tilto ir kairėje matosi net trys keliai palei Joniškės g.



                                Kaip matyti iš iki Pirmojo pasaulinio karo išleisto vokiško topografinio žemėlapio, atšakų būta ir daugiau, o pats privažiuojamojo kelio galas buvo beveik ties Biržos tiltu. Beje, antrojoje tarpukario nuotraukoje matosi pirma atšaka link Danės.



                                Ar tiltas per kanalą į bastioną senas vokiškas?
                                Paskutinis taisė Al1; 2016.11.28, 11:37.

                                Comment


                                  Tiltas sovietinis metalinis su mediniu paklotu.
                                  GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                  Comment


                                    Tęsiu toliau. Privažiuojamasis kelias (du keliai, tik antrasis nenaudojamas) nuo Klaipėdos stoties pietinio kelyno galo eina lygiagrečiai magistralinei linijai iki Tilžės g. pervažos. Prieš ją lieka tik vienas privažiuojamasis kelias, antrasis susijungia su pirmuoju. Už pervažos privažiuojamasis kelias išsišakoja.

                                    Pradžioje ortofotonuotraukos. Šių dienų vaizdas.



                                    1995 m. ortofotonuotrauka iš http://www.geoportal.lt. Rodykle pažymėjau kažkokį geležinkelių namą ties kelyno galu, gal kelio postą ar iešmininkų pastatą. Dabar jo nėra.



                                    Didesnis mastelis.



                                    Čia atsiskiria privažiuojamasis kelias nuo pagrindinio. Vaizdas Klaipėdos stoties link. Pietinis kelyno galas.



                                    Vaizdas Rimkų link.



                                    Kiek paėjus Rimkų link, vaizdas atgal. Kažkur čia kairėje turėjo būti tas aukščiau minėtas kelio postas ar iešmininkų pastatas.



                                    Stoties riba. Vaizdas Rimkų link. Tolumoje matosi antrasis privažiuojamasis kelias, atsiskiriantis nuo pirmojo.



                                    Ties ta vieta, kur atsiskiria antrasis privažiuojamasis kelias. Klaipėdos link.



                                    Ten pat, į priešingą pusę, Rimkų link.



                                    Dar kiek paėjus Rimkų link.



                                    Klaipėdos link.



                                    Tikžės g. pervaža, vaizdas Klaipėdos stoties link.

                                    Paskutinis taisė Al1; 2016.11.30, 18:29.

                                    Comment


                                      Šių dienų ortofotonuotrauka rajono esančio į pietus nuo Tilžės g. pervažos.



                                      Ties pervaža, Rimkų link. Privažiuojamieji keliai išsišakoja į keturis (žr. didesnio mastelio ortofotonuotrauką žemiau).



                                      Einu keliu, pažymėtu Nr. 1 žemiau esančioje ortofotonuotraukoje. Vaizdas pervažos link, pravažiavo šilumvežis.





                                      Taigi, einu atšaka, kuri pažymėta 1.







                                      Vėl paėjus.



                                      Vaizdas atgal.



                                      Toliau einu pirmyn atšaka.



                                      Geležinkelį užtveria vartai.



                                      Vaizdas pro vartus. Atšaka baigiasi beveik ties Šilutės pl.

                                      Paskutinis taisė Al1; 2016.11.30, 18:55.

                                      Comment


                                        Grįžtu atgal ir einu Nr. 2 pažymėtu keliu. Vaizdas pervažos link, stovint ant minėto kelio.



                                        Kelias netrukus įeina į įmonės teritoriją.



                                        Vaizdas pro vartus.



                                        Vaizdas per tvorą einant keliu, ortofotonuotraukoje pažymėtu Nr. 3.



                                        Irgi pro tvorą.



                                        Einu pažiūrėti buvusios atšakos Nr. 4. Rimkų link, dešinėn suka atšaka, pažymėta Nr. 3. Tiesiai eina privažiuojamasis kelias.



                                        Kiek paėjus juo pirmyn. Kažkur čia buvo atšakos Nr.4 iešmas.



                                        Atšaka ėjo į tuos sandėlius.



                                        Rimkų link.

                                        Paskutinis taisė Al1; 2016.11.30, 19:20.

                                        Comment


                                          Grįžtu ir einu atšaka Nr.3, kuri yra ilgiausia, ir kuri kerta Šilutės plentą. Tai buvusi senoji geležinkelio linija į pietinė uosto dalį ir Nemuno g. kelyną (iki Draugystės atsiradimo) bei Smeltę.



                                          Geležinkelis suka dešinėn.





                                          Kiek paėjus, vaizdas atgal.



                                          Vėl pirmyn.



                                          Dar kiek paėjus, atgal.



                                          Vėl kiek paėjus, pirmyn.



                                          Vėl atgal.



                                          Jau matosi kreivės pabaiga ir iešmas.

                                          Paskutinis taisė Al1; 2016.11.30, 19:33.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X