Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležk. Kazlų Rūda-Šeštokai-Trakiškiai (>Alytus)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Giluičiai. Stotelė prie to paties pavadinimo kaimo.

    Vaizdas Krosnos link.





    Alytaus link.



    Ties Kavalčiukais kelias Nr. 131 Kalvarija - Simnas - Alytus kerta geležinkelį. Tiesiant geležinkelį čia buvo pastatytas plento tiltas per geležinkelį. Dabar likę tik jo grūvėsiai. Kada jis buvo sugiriautas - per Pirmąjį pasaulinį ar per Antrąjį pasaulinį karą?
    Atstatant Šeštokų - Alytaus geležinkelį šeštajame dešimtmetyje, 1960 m. šalia buvo pastatytas naujas plento tiltas per geležinkelį.













    Nuo tilto Alytaus link.



    Už maždaug 1 km Alytaus link, plentas ir geležinkelis vėl suartėja ir aukštame geležinkelio pylime yra pralaida, kuria teka upelis, įtekantis į Giluitį. Pralaida yra naudojama ir automobiliams pravažiuoti, tik ne visada ja jie gali pravažiuoti.
    Pralaida galėjo būti apgriauta atsitraukiant vokiečiams arba jau buvo pradėjusi irti, todėl buvo rekonstruota išliejant iš betono naują viršutinę dalį.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.09.12, 12:35.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Krosnos stotis. Tiesiant geležinkelį stotis buvo gerokai už miestelio. Dabar irgi tik Krosnos pakraštyje.

    Nuo Kalvarijos - Simno - Kelio (arba Alytaus gatvės) link stoties veda asfaltuota Stoties gatvė. Anksčiau ji buvo grįsta akmenimis. Grindinys keliose vietose išlenda iš po asfalto.



    Ant bėgių. Žvilgsnis Krosnos II link.



    Perono likučiai. Lyg ir nepamenu, kad šiame name būtų buvusi stotis.
    Atsitraukdami vokiečiai ne tik išardė geležinkelį, bet ir sunaikino visas stotis nuo Alytaus iki Šeštokų - Alytaus, Pošnios, Simno ir Krosnos, taip pat tiltus ir kai kurias pralaidas.







    Ruože iki keičiami supuvę pabėgiai.



    Prie sandėlių būta geležinkelio atšakų. Po dengta rampa taip pat buvo bėgiai.



    Žvilgnis Šeštokų pusėn.



    Čia būta iešmo.



    Einu bėgiais Alytaus link.



    Visgi ruože veikia kažkokia signalizacija, nors šviesoforų ir nebėra.



    Geležinkelio prižiūrėtojo namelis dabar nebegyvenamas.





    Žvilgsnis atgal, Krosnos stoties link.



    Einu pirmyn.



    Vėl atsisuku atgal.



    Vėl pirmyn, Alytaus link.





    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.09.10, 21:53.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu. Šeštokai - Alytus.

    Pakartosiu pavasarines nuotraukas. Šeštokų prieigose Alytaus link.





    Krosnos miestelio prieigos. Kelio Nr. 131 Kalvarija - Simnas - Alytus tiltas per geležinkelį.



    Žvilgsnis atgal, Šeštokų pusėn.



    Už tilto LG kelininkų sandėlys.



    Temo ir kitą kartą vėl pradėjau nuo Krosnos.

    Buvusi stotelė Krosna II. Iki atsitraukiančiai vokiečių kariuomenei Antrojo pasaulinio karo metu išardant geležinkelį Alytus - Šeštokai, ši stotelė vadinosi Tūriškiais. Dabar tai Krosnos miestelio dalis.

    Priekyje buvusi pervaža.







    Ties pervaža Krosnoje, už stotelės, Alytaus link.



    Ten pat, žvilgsnis Krosnos II stotelės link.

    Paskutinis taisė Al1; 2010.09.10, 21:24.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Dėl Suvalkėlių stotelės kordinačių gal truputėlį suklydau, bet ji tikrai ne 45 kilometre. Gal ir 43, bet ne 42-ame - gerai neprisimenu, o šią vasarą ten nenuvykau ir padėties nepatikslinau.
    Kaip prisimenu iš praeities važinėjimų į Alytų arba kažkiek arčiau, tai Lakinskų stotelė (dar anksčiau ten pat - "45 km") važiuojant nuo kalvarijos buvo tikrai prieš tiltą ir tikrai pastebėdavau posūkį.
    P.S.: Traukinio stotelė posūkyje - nieko nuostabaus. Rekordą galime stebėti Amaliuose važiuodami iš Kauno į Vilnių (bet ne iš Vilniaus į Kauną): posūkyje į kairę įsitikinti, ar visi keleiviai sulipo, ar jau galima uždaryti duris, mašinisto padėjėjas būtinai išlipa iš traukinio. Nes būdamas kabinoje ketvirto vagono jau nemato. Kai važinėjo ilgesni ER9M (6-8 vagonų), būdavo dar sunkiau...
    Norėdami įsitikinti, nepatingėkite su ER9M pavažiuoti iš Kauno į Amalius. Atgal grįžti galima troleibusu arba mikriuku paėjėjus iki žiedo Petrašiūnuose, dar arčiau yra 39 autobuso stotelė, tik jis važinėja retokai. Ir nuotrauka būtų įdomu...

    Komentuoti:


  • 2Pack
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Vaizdas atgal, Suvalkėlių link. Nejaugi stotelė buvo kreivėje?
    Gali būti. Margionių peronas Marcinkonių link (prie dabar išardyto kelio) irgi buvo kreivėje.
    Bet ir vingiuotumas Marijampolės - Šeštokų ruožo. Tai iš kur ten gali būti didesnis greitis, jei ruožas vingiuoja kaip siaurukas tarp Anykščių ir Rubikių

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    43,1 km Suvalkėliai. Ten, kur jie ir yra. Dabar teisingai tvarkaraštyje pateiktas atstumas.
    1992 m. tvarkaraštyje matyti, kad Suvalkėliai pagal atstumą yra pateikti kaip buvę Lakinskai.

    http://www.miestai.net/forumas/showp...1&postcount=13

    Komentuoti:


  • Carnifex
    replied
    2010-2011 metų tvarkaraštyje (matomai, jau tik tvarkaraštyje) toks legendinis kelio punktas vis dar tebeegzistuoja, pažymėtas kaip 43.1 km.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Ties Suvalkėliais tirkiausiai aptikote 42 km stulpelį - toks atstumas iki Suvalkėlių stotelės (deja, jau tik buvusios: joks keleivinis traukinys nestoja)yra nuo Kazlų Rūdos. Lakinskai buvo 3 kilometrais toliau link Šeštokų, ties geležinkelio tiltu per Šešupę. Anksčiau stotelė Lakinskai dargi vadinosi "45 km".
    Kai Suvalkėlių kaimo aktyvaus prašymų rašymo dėla prie jų kaimo geležinkeklio stotelę padarė, lakinskų stotelė (buvusi labai patogi Marijampolės žvejams) buvo panaikinta.
    45 km stulpelį taip pat aptikau. Tik pagal šiame forume pateiktų tvarkaraščių (1992 m.) kilometražą stotelė buvo 45,5 km ir vadinosi Suvalkėliais. Manau, tai tiesiog tvarkaraščių klaida, kuri buvo kartojama daug metų po Lakinskų stotelės panaikinimo, kai mchaniškai buvo pakeistas tik pavadinimas tvarkaraštyje.

    45,5 km vieta yra maždaug čia. Vaizdas link tilto per Šešupę.



    Vaizdas atgal, Suvalkėlių link. Nejaugi stotelė buvo kreivėje?



    Irgi Suvalkėlių link, tik stovint netoli tilto.



    Perėjus tiltu į kitą Šešupės pusę, vėl žvilgsnis atgal, Suvalkėlių link.



    Ir dar vienas žvilgsnis atgal, Suvalkėlių link. Tik paėjus dar toliau Šeštokų link.




    Tęsinys su Šeštokų - Alytaus ruožo nuotraukomis bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.09.09, 22:16.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau.

    1991 m. Lietuvos geležinkelių schemoje tarp Šeštokų ir Milių yra stotelė Šeštokai II, Naujienos nėra. Nejaugi Naujiena vadinosi Šeštokais II? Per toli. O gal Šeštokais II buvo pervadinti Strazdai? Arčiau Šeštokų, bet kokia prasmė, nes jau Strazdai yra arti, o Šeštokai - už kelių kilometrų...

    Paskutinis vingis kairėn važiuojant link Šeštokų.



    Žvilgsnis atgal.



    Prie Šeštokų pervažos bėgiai išsišakoja - dešinėn į Šeštokus, kairėn į Alytų (tik dabar ten aklikelis).



    Šeštokai.



    1435 mm vėžės šilumvežiui pastatytas "depas". Yra duobė.

    Paskutinis taisė Al1; 2010.08.31, 20:47.

    Komentuoti:


  • Beniux
    replied
    Geležinkelio sankasos darbai tarp Kazlų Rūdos - Bebruliškės, 1922 m. Tiltas buvo statomas per Pilvę. Nuotraukos iš www.delcampe.net








    Komentuoti:


  • Beniux
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Gal keleiviams pastato ir nebuvo. O stoties statusas tikriausiai buvo dėl to, kad šalia cukraus fabrikas ir jo keliai susijungdavo su magistraliniu keliu. Iki Marijampolės stoties 2 km ir valdyti per atstumą tais laikais nebuvo įmanoma. Net ir dabar iešmai rankiniai.
    1932 m. buvo išgrįstos tik dvi aikštelės keleiviams išlipti, o jokio paviljono nebuvo (taip rašo to meto spauda; o vėliau gal ir iškilo kokia nors pastogė). Būsimi keleiviai, po pamainos laukdami traukinio, glausdavosi prie fabriko tvoros arba geležinkelinkų namelio.
    Beje, šią stotelę įrengti buvo numatyta dar tuomet, kai vyko cukraus fabriko statyba. 1931 m. balandžio 8 d. Marijampolės stotį revizavo iš Kauno atvykusi komisija, vadovaujama inžinieriaus J. Dobrovolskio - tuomet ir buvo priimtas šis sprendimas.

    Komentuoti:


  • Furbo
    replied
    Na tas kur prie senovinio tualeto gal jaunesnis, bet kiti kur nuvirto tikrai šimtamečiai. Mačiau kokie jie stori. Ir tiems medžiams kokie 150 m.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ar tikrai jie šimtamečiai?

    Komentuoti:


  • Furbo
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ruožas Kazlų Rūda - Šeštokai.

    Kazlų Rūda.
    Tualetas.
    Deja vieną naktį (iš rugpjūčio 22 d. į rugpjūčio 23) buvo labai stipti audra, vos ne uraganas, ir Kazlų Rūdos geležinkelio stoties teritorijoje nulūžo trys medžiai. Vienas medis nuvirto prie pat tualeto (nuotraukoj dešinėje pusėje) ir kai per stebuklą nei vienas pastatas nebuvo pastatas. Kiti du medžiai lūžo prie buvusios geležinkelio stoties...ir tas pastatas nepažeistas Bet man labiausiai gaila šimtamečių medžių;(
    Paskutinis taisė Furbo; 2010.08.29, 19:10. Priežastis: datos nurodymas

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tęsiu toliau.
    Stoteles pažymėjau stačiakampiais.



    Artėjant prie Naujienos. Žvilgsnis atgal, Kalvarijos link.



    Pirmyn.



    Iš tos pačios vietos - kairiau. Tipinis namelis ir sandėlis. Tokie patys Milių stotelėje, tik ten namas apmūrintas.





    Geležinkelio tiltas per kelią Nr. 131 Kalvarija - Simnas - Alytus. Tiltas statytas tiesiant geležinkelį tarpukaryje.





    Naujienos stotelė. Pastatyta tarybiniais metais (maždaug devintajame dešimtmetyje) išaugus Naujienos gyvenvientei.



    Žvilgsnis atgal, Kalvarijos link.



    Kita stotelė už Naujienos Šeštokų link buvo Strazdai. Stotelė buvo maždaug ten, kur parodyta žemėlapyje. Ten aš aptikau šiek tiek platesnį pylimą. Stotelė tikriausiai panaikinta pastačius Naujienos stotelę prie Naujienos gyvenvietės. Nes tarp jų stoteloų tik apie pora kilometrų, o prie Strazdų yra tik dvi ar trys sodybos.

    Stotelė turėjo būti čia. Vaizdas link Šeštokų.



    Vaizdas atgal, Naujienos link.



    Artėjant prie Strazdų pervažos.



    Šeštokų link ties Strazdų pervaža.



    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.08.28, 21:22.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Stotis prie Punsko (lietuviškas miestelis Lenkijoje) vadinasi Trakiszki, o stotys palyginti tolokai nuo Kalvarijos ir Vilkaviškio vadinasi šių miestų vardais. Tai kai kurias stoteles, pavadintas prie pat jų esančių mažų kaimų vardais, praeityje juokaudami studentai vadino tolėliau esančių didesnių gyvenviečių vardais.
    Turgalaukį vadino Karkliniais, Milius - Želsvele. Nes ypač penktadienio vakarais iš Kauno vakariniu traukiniu į jas parvažiuodavo daug studentų, kuriems tolesnis tikslas būdavo namai už 5-10 km. Sekmadienio popoetę ar vakare tuos studentus kažkas atveždavo į tas pačias stoteles. Nes pvz. iš Kauno į Želsvelę tiesioginio autobuso nėra ir dabar, o į Karklinius sovietmečiu autobusas kursavo tik Vilkaviškis-Keturvalakiai-Marijampolė.

    Komentuoti:


  • Vitas2
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Ties Suvalkėliais tirkiausiai aptikote 42 km stulpelį - toks atstumas iki Suvalkėlių stotelės (deja, jau tik buvusios: joks keleivinis traukinys nestoja)yra nuo Kazlų Rūdos. Lakinskai buvo 3 kilometrais toliau link Šeštokų, ties geležinkelio tiltu per Šešupę. Anksčiau stotelė Lakinskai dargi vadinosi "45 km".
    Kai Suvalkėlių kaimo aktyvaus prašymų rašymo dėla prie jų kaimo geležinkeklio stotelę padarė, lakinskų stotelė (buvusi labai patogi Marijampolės žvejams) buvo panaikinta.
    Būtent taip ir buvo, maždaug iki 1975 m. (+- 2-3m.) šis sustojimo punktas vadinosi "45 km" arba kaip pranešdavo mašinistai - "sorok piaty kilometr" ( niekaip vaikystėje taip ir neišgirdau šio sustojimo pavadinimo lietuviškai), po to buvo pervadintas "Lakinskais", o atidarius "Suvalkėlius" iš vis panaikintas.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    ...


    Visgi, atrodo, kad Suvalkėliai tai ne Lakinskai. Dar reikės išsiaiškinti.
    Ties Suvalkėliais tirkiausiai aptikote 42 km stulpelį - toks atstumas iki Suvalkėlių stotelės (deja, jau tik buvusios: joks keleivinis traukinys nestoja)yra nuo Kazlų Rūdos. Lakinskai buvo 3 kilometrais toliau link Šeštokų, ties geležinkelio tiltu per Šešupę. Anksčiau stotelė Lakinskai dargi vadinosi "45 km".
    Kai Suvalkėlių kaimo aktyvaus prašymų rašymo dėla prie jų kaimo geležinkeklio stotelę padarė, lakinskų stotelė (buvusi labai patogi Marijampolės žvejams) buvo panaikinta.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Geležinkelis už Suvalkėlių, Milių link, prieš tiltą per Šešupę.





    Tiltas per Šešupę tarp Suvalkėlių ir Milių stotelių, netoli Lakinskų kaimo.





    Kopečios ir turėklai ant atramų iš bėgių (mažo profilio) ir tikriausiai dar išlikę nuo pat pastatymo tarpukaryje. Tik tarpukaryje tilto būta metalinio ant betoninių (tikriausiai šių) atramų.



    Milių stotelė.



    Žvilgsnis atgal, Suvalkėlių link.





    Namas ir sandėliukas pastatyti tiesiant geležinkelį. Namelis yra tipinės konstrukcijos, toks pat, tik neapmūrintas, yra išlikęs netoli Naujienos. Gal ir dar kur nors...



    Naujienos link.

    Paskutinis taisė Al1; 2010.08.20, 15:58.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ties Jungėnų pervaža, vaizdas link Marijampolės.



    Ten pat, vaizdas link Kalvarijos stoties.



    Prie pervažos stovi anksčiau geležinkeliui priklausęs namas, kurio architektūrinis stiliu panašus į Vinčų stoties (Vinčų stotis ilgesnė), Marijampolėje prie Gedimino g. pervažos esančio namo stilių.





    Kalvarijos stotis.



    Vis dar naudojama atšaka į pramoninę zoną. Ten veikia asfaltbetonio gamykla.



    Žvilgsnis Marijampolės link.



    Paminklas tremtiniams.





    Šeštokų link.



    Nebenaudojama rampa ir LG technika.



    Stotyje yra 3 keliai ir ketvirtasis - aklikelis prie rampos.



    Suvalkėliai.
    Vaizdas link Šeštokų.





    Visgi, atrodo, kad Suvalkėliai tai ne Lakinskai. Dar reikės išsiaiškinti.


    Tęsinys bus.
    Paskutinis taisė Al1; 2010.08.19, 13:46.

    Komentuoti:

Working...
X