Marsrute Siauliai - Rokiskis, nuo Rokiskio iki Panevezio yra tokios stoteles: Tindziuliai, Panemunelo GS, Skapiskis, Kupiskis. Radziunai, Subaciaus GS, Bigailiai, Karsakiskis.
							
						
					Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Stočių ir stotelių pavadinimai
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kaip ir Kenos stotelė yra Šumske...Parašė LBP Rodyti pranešimąDar iš Vilniaus - Klaipėdos linijos. Stotelė pavadinimu DOTNUVA iš tikro yra AKADEMIJOJE. Nesvarbu, kad keleiviniai traukiniai ten nebestoja.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kenos stotis yra Kalveliuose. Prie Kenos miestelio yra Pakenės stotelė, nors ir pati Pakenė yra už kelių km. Prie Šumsko yra to paties pavadinimo stotelė. Kyviškių stotis yra prie Skaisterių gyvenvietės.Parašė Wycka Rodyti pranešimąKaip ir Kenos stotelė yra Šumske...
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ne. Tarp Marcinkonių ir Varėnos visada buvo tik Zervynų. Zervynose dar kurį laiką buvo pralanka. Vėliau ją išardė. O ties minima pervaža galėjo būti pervažos budėtojo namelis...Parašė statyba Rodyti pranešimąkai grybauju tarp Varenos ir Zervynu ties iena pervaza matosi buvusio pastato pamatai ir laukyme. Kazkodel man kyla itarimas, jog ten galejo buti stotele. Gal kas zinot, ar tarpe tarp Varenos ir Zervynu tikrai nebudavo sustojimo punkto?
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Traukiniai ten nestodavo, tai buvo stotis karo atveju, sovietai labai mėgo tokias stotis, žmonės ją vadino senosiomis Zervynomis. Dar ji buvo naudojama ne traukiniaim prsilenkti, o kol važiuodavao garu varomi garvežiai, tai garvežio apsivarymui. T.y. sąstatas traukiamas garvežio atvažiuodavo į galinę varėnos stotį, išlaipindavo keleivius tada važiuodavo su vagonais iki tos stotries kur apvažiuodavo ir partempdavo vagonus atgal į Varėną, jau pasiruošęs važiuoti į Vilniaus pusę.Parašė statyba Rodyti pranešimąkai grybauju tarp Varenos ir Zervynu ties iena pervaza matosi buvusio pastato pamatai ir laukyme. Kazkodel man kyla itarimas, jog ten galejo buti stotele. Gal kas zinot, ar tarpe tarp Varenos ir Zervynu tikrai nebudavo sustojimo punkto?
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kažkas man čia neaišku...
"Kurnėnai – gyvenvietė 8 km į vakarus nuo Alytaus, dabartinės Alytaus geležinkelio stoties vieta (po to, kai buvo demontuota geležinkelio linija nuo Kurnėnų iki Alytaus centro, Kurnėnų stotis buvo pervadinta į Alytaus stotį)."
Šaltinis:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Kurn%C4%97nai
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ten buvo ne pats garvežys apsukamas, o tiesiog garvežys apvažiuodavo vagonus, kad prisikabintų jau tempimui į Vilniaus pusę, kodėl negalėjo apvažiuoti Varėnoje nežinau, tiesiog taip buvo.Parašė Al1 Rodyti pranešimąKam to reikejo? Juk Varenoje trikampis buvo.Paskutinis taisė lietus; 2009.07.18, 15:45.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Wikipedia klysta. Kurnėnai prie Luksnėnų ežero. Tarybinias laikais buvo ir Kurnėnų stotelė - ties pervaža prie Kurnėnų.Parašė railman Rodyti pranešimąKažkas man čia neaišku...
"Kurnėnai – gyvenvietė 8 km į vakarus nuo Alytaus, dabartinės Alytaus geležinkelio stoties vieta (po to, kai buvo demontuota geležinkelio linija nuo Kurnėnų iki Alytaus centro, Kurnėnų stotis buvo pervadinta į Alytaus stotį)."
Šaltinis:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Kurn%C4%97nai

Buvo Likiškių stotele, nes šalia Likiškės. Pastačius naują stotį - dabar negaliu pasakyti, ar tiksliai toje vietoje, ar šiek tiek kitoje - jai buvo suteiktas pavadinimas Alytus II.
T.y. garvežys atbulas, bet priekyje sastato, traukdavo vagonus i Vilniu?Parašė lietus Rodyti pranešimąTen buvo ne pats garvežys apsukamas, o tiesiog garvežys apvažiuodavo vagonus, kad prisikabintų jau tempimui į Vilniaus pusę, kodėl negalėjo apvažiuoti Varėnoje nežinau, tiesiog taip buvo.Paskutinis taisė Al1; 2009.07.20, 17:49.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Pagal mane tai ten buvo "privažiuojamieji keliai", todėl nelabai apsisukti galėdavo...Parašė Al1 Rodyti pranešimąKam to reikejo? Juk Varenoje trikampis buvo.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Matyt dėl tos pačios priežasties, kodėl Dotnuvos GS Akademijoje, Dumsių GS Šveicarijoje, Kuršėnų GS Drąsučiuose arba Kalnėnų GS Užusaliuose ir t.t. Beje, ir Žaslių GS nėra tikruosiuose Žasliuose, ir Žeimių GS nėra tikruosiuose ŽeimiuoseParašė Jotvingis Rodyti pranešimąMan įdomu,todėl Vilkaviškio stotis,o ne Didžiųjų Šelvių
							
						I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kai tiesė geležinkelius, miestai ir miesteliai buvo mažesni. Traukiniai exRusijos imperijoje visų pirma buvo skirti kroviniams pervežti, atitinkamai tvarkoma ir infrastruktūra. Bėgiai ėjo ne per pačius miestus/miestelius/kaimus, o šalia jų, kai kada net už kelių km. Ne paslaptis, kad XIXa. ir net XXa. pirmoje pusėje daugiausiai buvo pervežamas ž.ū. derlius, anglis, smėlis, žvyras, durpės ir kai kur dar metalų rūdos. Derlius nuimamas ir naudingosios iškasenos paprastai kasamos ne miestuose, todėl nebuvo poreikio statyti stotis/tiesti bėgius per pačius kaimus ir miestelius. Bėgiai siekė tik didesnius miestus (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Marijampolė ir t.t., nes ten buvo pakankamas keleivių srautas + pramonė. Dar — XIXa. buvo naudojami garvežiai, kuriems reguliariai (kiek pamenu kas ~50km) reikėjo pasipildyti vandens ir kuro atsargas, todėl kai kurios stotelės ar nedidelės stotys išdygo vos ne vidury miškų/laukų; tačiau ir tokioje stotyje turi būti budėtojas, sandėliai ir pan., todėl įsikūrė naujos gyvenvietės (pvz tie patys Žeimiai ar Žasliai, o Kaišiadorys iš kelių trobų kaimo pavirto nemažu miesteliu)Parašė Jotvingis Rodyti pranešimąTai kokia ta priežastis?
Pvz Aukštaitijos siaurukas nutiestas 1897m.-1899m.. Troškūnų GS nuo gyvenvietės nutolusi 2km, o Raguvėlės GS — 4 km.
Vilniaus ir Kauno (manau, kad ir Klaipėdos) GS statė to meto miestų pakraščiuose.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
papildau Wycka:
Klaipedos stotis buvo pastatyta uz miesto. dabartines autobusu stoties vietoj buvo siaurojo (Kleinbahn) gelezinkelio stotis. dabartines Dariaus ir Gireno gatves vietoj buvo nutiesta pirmoji atsaka i uosta (1927m zemelapyje kelias i uosta jau eina dabartineje vietoje, o Dariaus ir Gireno gatves vietoj buvo "Senojo Ziemos Uosto Gelezinkelio" gatve).
XIXa pabaigoj - XXa pradzioj gelezinkelis leme daugelio miestu augima. kazin, ar Vilnius butu pasiekes dabartini dydi, jei S.Peterburgo-Varsuvos gelezinkelis butu ejes palei senaji trakta, t.y. - per Utena, Ukmerge, Kauna...Paskutinis taisė dariuks; 2009.11.24, 00:40.
Comment
 
Comment