Geležinkelio avarija Kaltanėnų - Švenčionėlių ruože 1944.01.18
Avarija įvyko 137,89 km, tai yra apie 6 -7 km nuo Švenčionėlių. Ten kaip tik yra staigus posūkis
Apytikrė įvykio vieta
Šaltinis - 1917 žemėlapis KdWR, lapas S21 Swenzjany
Geresnės kokybės tarpukario žemėlapiuose siaurukas nerodomas - buvo nuardytas www.mapywig.org
Geležinkelio avarija Kaltanėnų - Švenčionėlių ruože 1944.01.18
Lietuvoje gana liūdni reikalai su skaitmeninėmis bibliotekomis.
Viena iš nedaugelio iš tikrųjų veikiančių yra Panevėžio muziejaus skaitmeninė biblioteka.
Ten yra įdomus dokumentų rinkinys iš vokiečių okupacijos laikų.
Taip, lentpjūvė. Nebent rąstus plukdė ežeru - Aiseto ežeras ilgas ir dar susisiekia su kitais ežerais. O po to iki lentpjūvės gabeno geležinkeliu. Matyt stambus lespromchozas buvo.
Pagal žemėlapį sprendžiant tai ta pramoninė teritorija yra lentpjūvė. Tai gal tuo geležinkeliu medieną nuo miško šalia ežero vežiojo. Nes pagal žemėlapį geležinkelis baigiasi ties mišku.
Dabar toje vietoje, kur baigėsi geležinkelis prie ežero, yra maudymosi vieta. Bent jau taip atrodo iš ortofotonuotraukos. Prie ežero užsukęs nebuvau. Tačiau jokios aptvertos pramoninės teritorijos, buvusių ūkinių pastatų prie geležinkelio nėra.
Netoli Saldutiškio, Antakalnyje buvo pramoninis siaurasis geležinkelis. Neaišku, ką juo ten nuo ežero galėjo vežioti ir ar jis buvo sujungtas su magistraline linija.
1899 m. miestelio vakarų pakraščiu nutiestas Panevėžio - Švenčionėlių siaurasis geležinkelis, padidinęs vietovės komunikacinę reikšmę, galėjęs paskatinti jos ūkinę veiklą.
Į pietus nuo geležinkelio ir Kauno - Daugpilio plento sankirtos 1899 m. pastatyta vienaukštė mūrinė stotis, keli pagalbiniai pastatai, iš jų vandentiekio bokštas.
Komentuoti: