Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. Rubikių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • c2h5oh
    replied
    Parašė Vitas Rodyti pranešimą
    Kazkada buvau nutveres Lietuvos zhemelapi su Utenos-Panevezio gelezinkeliu (pazymetu "avansu"), Anyksciu-Svedasu kelia kertanciu kazkur ties Elmininkais...
    O tas žemėlapis buvo karinis/įslaptintas? Viešai platintais tarybiniais žemėlapiais remtis negalima - ten sąmoningai buvo daromos klaidos, iškraipyti atstumai ir pan.

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Matyt buvo planuojama sujungti tiesesniu keliu Uteną ir Panevėžį. Galbūt siaurasis geležinkelis būtų likęs, o gal ir išardytas.
    Kazkada buvau nutveres Lietuvos zhemelapi su Utenos-Panevezio gelezinkeliu (pazymetu "avansu"), Anyksciu-Svedasu kelia kertanciu kazkur ties Elmininkais...
    Apie tai karta paklausiau Panevezio gelezinkelio stoties informatores. Ji atsake, kad platusis gelezinkelis planuojamas is tiesu toliau nuo Anyksciu, bet isliks ir siaurukas nuo Anyksciu iki Rubikiu...
    Bet gyvenimas pasuko kita vaga...

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Matyt buvo planuojama sujungti tiesesniu keliu Uteną ir Panevėžį. Galbūt siaurasis geležinkelis būtų likęs, o gal ir išardytas.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Tai dabar likusi siauruko atkarpa ir nutiesus platūjį būtų likusi? Kaip su Anykščiais?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Maps.lt prasekiau nuo Utenos nebaigto tiesti plačiojo geležinkelio trasą. Gerai matosi. Pylimas supiltas iki Valkos (ir dar keli šimtai metrų už jos; tilto nėra) upelio Anykščių rajone, maždaug 2 km į šiaurę nuo Rubikių. Praktiškai nuo Antalgės (šiauriau jos) platusis geležinkelis tiestas siaurojo vietoje, tik ištiesinant kai kurias gan nemažas kreives ir kilpas. Ties Rubikiais jis pasuka į šiaurės vakarus.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ne į Utena iš Švenčionėlių, o iš Utenos į Panevėžį ar Anykščius nebaigtame tiesti ruože. Viadukas neeksploatuotas ir neprižiūrimas. Stovi jau apie 25 metus. Matyt kelininkai pradėjo reikšti pretenzijas dėl saugumo...

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Kam griauti tai, kas jau pastatyta? Negi geležinkelis į Uteną neturi visiškai jokios perspektyvos?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    LG paskelbė konkursą nugriauti nenutiesto plačiojo geležinkelio iš Utenos į Panevėžį viaduką per kelią Vilnius - Utena.

    http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...255JSNBO1JS5/#

    Komentuoti:


  • Grillz
    replied
    Nieko čia keisto, kad žmonės supainioja. Tavo parodytas raudonų plytų pastatas, panašus į tuo laiku buvusius "Siaurukų" depus ( sprendžiu iš to, kad beveik įdentiškas stovi Biržuose).

    Komentuoti:


  • Mazgelis
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Tuomet klystu. Keista, ir iš žmonių girdėjau, ir visad buvau įsitikinęs kad ten buvo stotis. Bet autentiškos nuotraukos yra autentiškos.
    man pvz visai nekeista zmones yra gyvas sugedes telefonas..nors kartais galima atrasti tikru perliuku (ziniu)..bet reikia moketi atsirinkti kas yra kas..
    Paskutinis taisė Mazgelis; 2012.01.31, 08:32.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Visgi tas pastats galėjo priklausyti geležinkeliui.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Tuomet klystu. Keista, ir iš žmonių girdėjau, ir visad buvau įsitikinęs kad ten buvo stotis. Bet autentiškos nuotraukos yra autentiškos.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Pirmojo pasaulinio karo nuotraukos su stotimi Švenčionyse. Iš www.podbrodzie.pl



    Paskutinis taisė Al1; 2011.09.26, 09:48.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ar tikrai tas raudonų plytų namas buvusi stotis? Tarybiniais laikais stotis buvo ten, kur dabar autobusų stotis. Peronas kitoje pusėje išlikęs.
    Bent pagal mano žinias (negarantuoju kad jos 100% teisingos), čia stoties pastatas, ir architektūra atitinka stoties pastato standartą. Vėliau galėjo perkelti.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ar tikrai tas raudonų plytų namas buvusi stotis? Tarybiniais laikais stotis buvo ten, kur dabar autobusų stotis. Peronas kitoje pusėje išlikęs.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Šiek tiek nuotraukų iš buvusio siauruko tarp Švenčionėlių ir Švenčionių, neegzistuojančio nuo maždaug 1960 metų. Nuotraukos bus iš tos dalies, kur pažymėta raudona ištisa linija. Iš tos dalies kur pažymėta taškais, bus gal kiek vėliau - ta dalis ne tokia patogi fotografavimui, nes eina mišku, laukais ir bruzgynais.


    Nuo Drustėnų kaimo buvusia siauruko tarsa eina žvyrkelis. Labai geras alternatyvus kelias dviračiu į Švenčionis, kuriuo dažnai naudojuosi. Jei rajono valdžia sugalvotų nutiesti dviračių taką (svajuko dramblionė), būtų super.






    Kryžkelė su žvyrkeliu iš Varakalių į Paškonis (žemėlapyje parašytas pavadinimas Poškonys - neteisingas, beje, Paškonis yra labai dažna pavardė šiose apylinkėse). Matyt, čia buvo pervaža.






    Kryžkelė su kitu žvyrkeliu iš Ragaučinos į Vaiškūnus, ko gero irgi būta pervažos. Tolumoje matyti Ragaučina.


    Už Ragaučinos keliukas gerokai prastesnis, eina pelkėtu mišku, bet važiuoti galima.






    Prie Margumiškio kaimo buvusia siauruko trasa eina neblogas žvyrkelis. beje, pagyrimas Švenčionių rajonui, kad prie kiekvieno net ir nedidelio kaimo yra lentelė su pavadinimu. Pvz. Ignalinos rajone tokio patogumo nėra, todėl su dviračiu žvyrkeliais važiuodamas ne visada žinai kur papuolei.


    Iš štai jau Švenčionys, siauruko trasa eina gatve su 1990-ųjų statybos namais.






    Sankirta su Vilniaus gatve


    Toliau siauruko tarsa eina Partizanų gatve


    Pastatas šalia buvusios stoties, vietiniai dažnai jį klaidingai laiko buvusia stotimi (bet ko gero, jis buvo susijęs su siauruku).


    Pro autobusų stotį


    Ir toliau miestelio pakraščiu, žvyrkeliais eina link netolimos Baltarusijos, Lentupio.


    Paskutinis taisė Tomizmas; 2011.09.26, 09:02.

    Komentuoti:


  • Kosovo
    replied
    Neatmesk varianto, kad tai gali būti ir dab. Latvija, ir Zarasai, o skiriamųjų ženklų nėra matyti

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Įkeliu dar vieną nuotrauką, ją atsiuntė vienas asmuo. Fotografijoje matosi siaurojo geležinkelio bėgiai, bet kuri tai tiksliai vieta nežinau, gali būti matomas kelias į Kupiškį, arba kelias į Vilnių. Nuotrauka be metrikų, bet matyt tai Utena, tai laikotarpis - Lietuvos nepriklausomybės kovos - karai su bolševikais, bermontininkais ir Lenkija, kuriuose Lietuva dalyvavo 1918–1920 m.

    Komentuoti:


  • laimutis
    replied
    Peržiūrėjau temą, labai įdomu, nemačiau anksčiau apie šį geležinkelio ruožą vaizdų ir komentarų. Įkeliu senųjų Utenos siaurojo geležinkelio stoties vaizdų, nuotraukos pasikartoja, jau yra temoje Senoji Utena, bet joms čia labiau tinkama vieta.

    Siaurojo geležinkelio stotis. 1916 m. Joachimo fon Gesso nuotrauka iš A.Miškinio rinkinio



    Geležinkelio zona, sandėliai. 1916 m. Joachimo fon Gesso nuotrauka iš A.Miškinio rinkinio



    Siaurojo geležinkelio stotis. Apie 1916 m.



    Geležinkelio lokomotyvas Utenos siaurojo geležinkelio stotyje 1916 m.



    Traukinio garvežys Utenoje. Garvežistas Gajauskas. 1933 m. iš Danguolės Jonaitienės rinkinio



    Utenos geležinkelio stoties darbuotojai. 1935 m. iš Danguolės Jonaitienės rinkinio



    Stotis, apie 1936-1938 m. J. Skrinsko nuotrauka



    J.Basanavičiaus gatvė nuo R.Šaltenio mokyklos. Kairėje kelio pusėje matosi prekinio geležinkelio bėgiai ir vagonas. Vaizdas į Kauno pusę. 1938 m.
    Iš Utenos kraštotyros muziejaus fondų



    Tuo metu viena geležinkelio atšaka ėjo Basanavičiaus gatve, bet gerai nežinau iki kurios vietos ir kur baigėsi.

    Utenos geležinkelio stotis. Po 1945 m. iš Danguolės Jonaitienės rinkinio

    Paskutinis taisė laimutis; 2015.02.26, 11:23.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sukurta atskira tema

    Buvusi tema "Siaurieji geležinkeliai" pervardinta. Joje liko tik veikiantis siauruko ruožas (renginiai, talkos, riedmenys, projektai ir kt. diskusijos): Siaurasis geležinkelis Panevėžys - Anykščiai - Rubikiai

    Buvusi tema apie neveikiančius siauruosius geležinkelius atskirta į tris dalis.
    1) Šioje atskiroje temoje diskutuojame apie geležinkelio ruožus:
    - Rubikių - Utenos - Švenčionėlių (kol nebuvo pertvarkytas į platųjį 1975 m.)
    - Švenčionėlių - Lentupio - Kabylniko
    - Buv. siaurasis geležinkelis iki Berezvečiaus (Glubokojės), kol per I pasaulinį karą nebuvo pertvarkytas į platujį
    - Istorija (visas Panevėžio - Švenčionėlių - Berezvečiaus ruožas)

    2) Buv. Šiaurės Lietuvos siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Šiauliai-Biržai)

    3) Kiti siaurieji geležinkeliai, daugiausia išardyti: Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

    Komentuoti:

Working...
X