Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Keletas stotelių iš ruožo Skapiškis - Suvainiškis:

    Panemunio stotis:



    Taručių stotis



    Priekyje esantis įėjimas - įėjimas į laukimo salę ir bilietų kasą.

    Comment


      Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
      Nežinojau, kurioje temoje rašyti, todėl nutariau rašyti čia: Noriu paklausti apie ruožą Jonava - Rizgonys, t.y. kam jis naudojamas, kada nutiestas ir ar nėra planų jo pratęsti iki Ukmergės
      Parašė Neju Rodyti pranešimą
      Geležinkelio ruožo Jonava-Rizgonys eksploatacinis ilgis 23 km. Šiuo ruožu iš
      Rizgonyse sančio vieno didžiausių Lietuvoje karjerų gabenamos nerūdinės iškasenos (smėlis, žvyras, akmens skalda). Karjeras pradėtas eksploatuoti 1977 m. Kada nutiestas geležinkelio ruožas nežinau.
      Truputį papildysiu, nors dabar po ranka neturiu šaltinių, tai atsakau iš atminties. Siaurąjį geležinkelį Jonava-Ukmergė nutiesė vokiečiai WWI metais, maždaug tuo pačiu metu kaip Radviliškis-Pagėgiai ar Joniškis-Žagarė (ar tai į Žeimelį). Tai buvo vienintelė geležinkelio linija į/iš Ukmergės, net buvo pastatytas medinis tiltas per Šventąją (kažkur forume yra nuotrauka). Sovietmečiu dalis ruožo nuardyta, dalis perkalta į platųjį, panašiai kaip Panevėžys-Švenčionėliai per Anykščius ir Uteną. Šiandien Ukmergė yra didžiausias miestas Lietuvoje, neturintis jokio geležinkelio.
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Truputį papildysiu, nors dabar po ranka neturiu šaltinių, tai atsakau iš atminties. Siaurąjį geležinkelį Jonava-Ukmergė nutiesė vokiečiai WWI metais, maždaug tuo pačiu metu kaip Radviliškis-Pagėgiai ar Joniškis-Žagarė (ar tai į Žeimelį). Tai buvo vienintelė geležinkelio linija į/iš Ukmergės, net buvo pastatytas medinis tiltas per Šventąją (kažkur forume yra nuotrauka). Sovietmečiu dalis ruožo nuardyta, dalis perkalta į platųjį, panašiai kaip Panevėžys-Švenčionėliai per Anykščius ir Uteną. Šiandien Ukmergė yra didžiausias miestas Lietuvoje, neturintis jokio geležinkelio.
        Ne ta pacia trasa. Nutiestas visiskai kita trasa.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Ne ta pacia trasa. Nutiestas visiskai kita trasa.
          Gali būti. Šiap ar taip, internete netrūksta informacijos apie šį ruožą:

          http://www.mokslai.lt/referatai/referatas/17584.html
          Septintajame dešimtmetyje buvo išardytos kai kurios mažai naudojamos siaurojo geležinkelio linijos (Joniškėlis-Žeimelis, Jonava-Ukmergė ir kt.), 1974 m. Utenos-Švenčionėlių ruožas pertvarkytas į platųjį. 1975 m. elektrifikuota Vilniaus-Kauno, vėliau – Lentvario-Trakų ir Vilniaus-Naujosios Vilnios linijos. 1979 m. Lietuvos geležinkeliais baigė važinėti paskutinysis garvežys – juos pakeitė dyzeliniai lokomotyvai.
          http://www.ngr.lt/php_func/foto_demo...onava600-2.jpg

          http://www.straipsniai.lt/Ukmerge/puslapis/5848
          XIXa. paskutinis ketvirtis — miestas sparčiau augo, kūrėsi naujos prekybos įstaigos, dirbtuvės, plytinės, alaus daryklos. Tačiau, tiesiamiems geležinkeliams aplenkus miestą, miesto vystymasis sulėtėjo.
          1960m. — uždaryta ir išardyta siaurojo geležinkelio atšaka nuo Jonavos į Ukmergę.
          http://www.zydai.lt/lt/content/viewitem/703/
          Susisiekimo patogumui Jonavoje buvo 17 žydiškų karietų, 2 vienkinkiai vežimai, iki 10 dvikinkių ir iki 40 vežimų sunkiems daiktams pervežti. Karietos ir vežimai kasdien keleivius perveždavo ir į Jonavos geležinkelio stotį, atvykstant keleiviniams traukiniams, išskyrus šeštadienį ir kitas žydų šventes; iš Jonavos geležinkelio stoties keleivius veždavo į Ukmergę ar Kauną ir atgal. Mokestis vienam keleiviui sudarė nuo 25 - 50 kapeikų į vieną pusę. Žydai organizuodavo ir pašto pervežimus.
          Beje, pažiūrėjau www.maps.lt Ukmergės orto žemėlapį ir palyginau jį su mišriu. Tarp Kareivinių ir Gruodžio 17-osios gatvių per Šventosios upę yra kažkos tiltas, kuris matomas tik orto žemėlapyje. Kada jis pastatytas ir kodėl nežymimas grafiniame žemėlapyje? Ar jis niekaip nesusijęs su buvusiu siauruku Jonava-Ukmergė?
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Tilto per Sventaja nebuvo. Yra Stoties gatve. Ten ir buvo stotis. Zemelapyje yra pesciuju tiltas i miesto stadiona ar tai estrada.

            Comment


              Siauruko tilto Vingio Parke vieta.

              Netikėtai atsiminiau ir atradau tarp savo nuotraukų beveik prieš du metus darytus kadrus. Šį užrašą (pirmoj foto) matydavau dažnai pro ten praeidamas. Kogero geležinkelio entuziastai žmonėms nori taip priminti apie čia buvusi tiltą ir rimtesnį geležinkelį, nei pionierių. Taigi kelios foto.

              Kaip ir minėjau tokį užrašą pakabintą ant medžio mačiau kelis kartus. paskutinį kartą 2008.02.


              O čia takas vedantis link upės (toliau asfaltas leidžaisi žemyn nuotraukoj po kaire, na, Vilniečiai žino). Kogero kelis kartus "modifikuotas" geležinkelio pylimas.


              Mūsuos popoliuriarus geležinkelio stulpelis (manau visi tokius pažįstata, jų ten berods keli).


              Ten kažkur kitoj pusėj taip pat yra Vytauto_LT užfiksuoti geležinkelio likučiai. Tiesa, upės dugnas kogero nieko nebatskleistų, nes Nėris ganėtinai srauni.


              Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

              Comment


                Gal kas turi Jonavos siaurojo stoties nuotrauku?

                Comment


                  Varėnos rajonas. Buvusio "Prancūzkelio" siauruko bėgiai su metaliniais pabėgiais iš panaikinto ruožo Marcinkonys - Pogarenda. Vietiniai minėjo, kad šiuos bėgius atsivežė iš naikinamo ruožo apie 1960-1962 metus. Šis siaurojo geležinkelio ruožas buvo naudojamas vežti medienai



                  Paskutinis taisė Romas; 2011.04.18, 23:07. Priežastis: Tekstas - prieš nuotraukas

                  Comment


                    Parašė HSV Rodyti pranešimą
                    Atvaizdas


                    Atvaizdas


                    Varėnos rajonas. Buvusio "Prancūzkelio" siauruko bėgiai su metaliniais pabėgiais iš panaikinto ruožo Marcinkonys - Pogarenda. Vietiniai minėjo, kad šiuos bėgius atsivežė iš naikinamo ruožo apie 1960-1962 metus. Šis siaurojo geležinkelio ruožas buvo naudojamas vežti medienai
                    Marcinkonyse?

                    Comment


                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Marcinkonyse?
                      Ne, kitoje vietoje... Nelabai net supratau, kam tie bėgiai žmonėms reikalingi buvo... Gal galvojo, kad ūkyje pravers?

                      Comment


                        Foto iš Laugsargių - Skaudvilės linijos. Ši linija gyvavo labai neilgai, gal tik porą metų - Jūros upelis per pavasario potvynį nuplovė tiltą su pylimu ir linija nebuvo atsatyta. O visai šalia vėliau buvo nutiestas geležinkelis iš Tauragės per Lyduvėnus į Radviliškį... Laugsargių stotelė vėliau tapo Lietuvos ir Vokietijos pasienio stotimi iš Vokietijos pusės... Dabartinė foto jau buvo pateikta...


                        Comment


                          Kas per uostas ar prieplauka? Negi Jura vykos laivyba?
                          Vokieciai "duoda"! Karo metai, laikinas gelezinkelis - bet grindini paklojo!

                          Comment


                            kad atrodo, cia pacioj stoty, iskrovimo rampa ar kazkas panasaus...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              Čika turima omenyje perkrovimas į uostą, t.y. perkrovimas į platųjį geležinkelį kuris vėliau krovinius vežė į uostą. Šaka nuo Laugsargių galėjo eiti tiek į Klaipėdą , tiek į Karaliaučių.

                              Plačiau apie patį siauruką:

                              http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=2159

                              Ten rasite ir žemėlapius. O maišuose manau yra kroviniai - arba prisiplėštas turtas arba viskas frontui...

                              Aišku, seniai aš buvau toje stotyje ir neprisimenu kaip atrodo ta vieta... Gal rasiu kur dar foto, gal dar video bus... Prisimenu tik, kad yra medžių alėja...

                              Comment


                                manau, kad sita versija itikinamiausia. nes per maps.lt nesimato, kad arti Lauksargiu butu koks uostas ar prieplauka.
                                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                Comment


                                  Gal kas turi žinių - kaip vagonas atsidūrė Kauno prieplaukoje? Įdomu būtų bet koks (kad ir ranka su Paint) žemėlapiokas.

                                  Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
                                  www.airfoto.lt

                                  Comment


                                    Taigi ten buvo gelezinkelio atsakos. Krovinius is (i) laivu (s) perkraudavo.

                                    Comment


                                      Čia viskas ką geležinkelio fanai apie šiuos bėgius žino.
                                      Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
                                      www.airfoto.lt

                                      Comment


                                        Taip, įdomi foto. Kad ne "kukuška", važinėjusi nuo Panemunės iki Vytauto bažnyčios, beveik aišku: vagonėlis ne keleivinis. Gal krovininis ar darbinis (juk tvarkoma gatvė, lygintuvas važiuoja...). Be to čia vieta prie prieplaukos.

                                        Comment


                                          Tai vat... Bėgių plotis ne tas. Dabar pradedu abejoti, ar tik ne geležinkelio tiltas bus, nes iš šios foto :



                                          netgi kyla klausiasm iš kurio namo fotografuota...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X