Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Smiltynės perkėla

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Keičiasi keltų tvarkaraščiai, reisai į Jūrų muziejų išliks

    Rudenį, mažėjant keleivių srautams, „Smiltynės perkėla“ nežymiai koreguoja keltų tvarkaraščius į Neringą, tačiau šį rugpjūtį atnaujintas ir didelio populiarumo sulaukęs reisas į Jūrų muziejų – išlieka. Taigi, poilsiautojai bei klaipiediečiai toliau galės tiesiogiai keltis į Delfinariumą ir taip sutaupyti laiko.

    Po dviejų metų pertraukos atnaujintas reisas į Jūrų muziejų sulaukė tikrai didelio susidomėjimo. Tai įrodo ir statistika. Kiekvieną savaitę šia paslauga naudojasi tūkstančiai žmonių, o vos per vieną mėnesį šį maršrutą pasirinko daugiau kaip 23 tūkstančiai žmonių.

    „Įsivaizduokite, per mėnesį į Delfinariumą kėlėsi beveik tiek žmonių, kiek gyvena Utenoje. Tai reiškia, jog maršrutas yra reikalingas. Mūsų įmonė, sudarydama kelto grafiką, atsižvelgė ir į delfinų pasirodymų laiką, tad žmonėms nereikia persikėlus papildomai laukti ir gaišti laiko“, – sako AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

    Tiesa, kadangi keleivių srautas rudenį yra gerokai mažesnis nei vasarą, keltai į Jūrų muziejų plauks kiek rečiau. Skirtingai nuo rugpjūčio mėnesio, reisai vyks tik nuo trečiadienio iki sekmadienio, keisis ir perkėlimo laiko grafikas.

    Vasaros laikotarpiu rekordinio keleivių kiekio sulaukusi „Smiltynės perkėla“ dirbo be pertraukų. Keltai dirbo maksimaliu pajėgumu. O štai prasidėjęs ruduo ir mažėjantys keleivių srautai koreguoja tvarkaraščius iš Senosios perkėlos (Šiaurinis ragas) į Smiltynę:
    • penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis nebelieka 23 val., reiso iš Klaipėdos bei 23.15 val. iš Smiltynės;
    • penktadieniais ir šeštadieniais nebelieka 24 val. reiso iš Klaipėdos ir 00.15 val. iš Smiltynės.
    Tačiau keltai iš Senosios perkėlos, kur keliami žmonės ir dviratininkai, tarp Klaipėdos ir Smiltynės ir toliau kursuos kas 15 minučių nuo 7:00 iki 22.15 val. Naujoje perkėloje grafikas nesikeičia. Keltai, keliantys automobilius ir toliau dirbs įprastu ritmu. Transporto priemonės bus keliamos visą parą, kas 20-imt minučių.

    Comment


      „Smiltynės perkėla“ pradeda terminalo rekonstrukciją

      Jau šią savaitę „Smiltynės perkėla“ pradeda Naujojoje perkėloje esančio terminalo rekonstrukciją. Planuojama, kad pirmasis etapas, susijęs su infrastruktūros atnaujinimu, truks pusę metų, likusieji darbai – krantinės, užvažiavimo ant keltų rampos sutvarkymas, keltų įvažiavimo platinimas, kad eismas būtų galimas dviem juostomis, ir naujo bei modernaus keleivių terminalo statybos – bus baigti per artimiausius kelerius metus.

      Prasidėjęs pirmasis etapas užtruks apie pusę metų, neįskaičiuojant darbų atidėjimo dėl oro sąlygų. Naujojoje perkėloje bus sutvarkyti vandentiekio, kanalizacijos, elektros, apšvietimo inžineriniai tinklai. Vietoje trijų eismo juostų atsiras 12, o taip pat bus įrengtos dvi papildomos kasos, tad jų skaičius išaugs iki 5. Tokiu būdu siekiama ne tik modernizuoti Naująją perkėlą, bet ir geriau reguliuoti keleivių srautus.

      „Šiuo metu Naujojoje perkėloje vienu metu telpa tik apie 65 automobiliai. Sutvarkius infrastruktūrą, modernizavus eismo juostas, mes galėsime priimti beveik tris kartus daugiau – apie 140 transporto priemonių. Prie Klaipėdos centrinio terminalo bus įrengta ir autobusų sustojimo aikštelė. Nors vykdomi darbai laikinai gali sukelti šiek tiek nepatogumų, tikimės, kad modernizavus perkėlos infrastruktūrą, ji taps ne tik patrauklesnė miesto gyventojams ir svečiams, bet ir geriau bus valdomi transporto srautai“, – sako AB „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

      Sutvarkius Naujosios perkėlos infrastruktūrą, bus atlaisvinta Varnėnų ir Minijos gatvių sankryža, kuri vasaros laikotarpiu, kai išaugdavo srautai, „užsikimšdavo“. Darbų vertė – 1,1 mln. eurų be PVM. Jie bus baigti iki naujojo sezono pradžios. Kitais metais turėtų prasidėti kitas etapas – krantinių, tiltelių ir keltų rekonstrukcija.

      „Šį projektą mes vykdysime su Uosto direkcija. Jie tvarkys krantines, mūsų įmonė – tiltelius, o taip pat ir keltus. Šiuo metu į juos galima įvažiuoti tik viena eile. Todėl įvažiavimai bus praplatinti, atsiras dvi juostos, kuriomis transportas bus kraunamas į keltą. Tai leis mums greičiau reguliuoti srautus, perkelti daugiau automobilių. Taip pat bus įrengti šviesoforai eismui reguliuoti“, – teigia D. Butvydas.

      Paskutiniame etape – naujo terminalo statybos. Šiuo metu esantis pastatas yra pasenęs, todėl būtina statyti naują. Iškilsiančiame pastate atsiras keleivių aptarnavimo centras, biurai, čia įsikurs ir įmonės „Smiltynės perkėla“ administracija.

      Kelerius artimiausius metus truksianti Naujosios perkėlos rekonstrukcija bus atlikta iš „Smiltynės perkėlos“ lėšų.

      Comment


        Smiltynės perkėla perka naują keleivinį laivą

        Valstybės valdoma bendrovė Smiltynės perkėla numato įsigyti naują katamaraną – keleivinį laivą, jis pakeistų ketverius metus tarp Klaipėdos ir Nidos plaukiojusį laivą „Smiltynė“.

        Pasak Smiltynės perkėlos generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo, naujas laivas bus modernesnis, didesnis ir patogesnis. Vienu metu jame tilps 230–250 keleivių ir 60 dviračių. Laive bus du deniai – atviras ir uždaras, jis bus pritaikytas neįgaliesiems, tėvams su kūdikiais.

        2014 metais įsigytas nenaujas laivas „Smiltynė“, anot D. Butvydo, pernai išnuomotas Nyderlandų kompanijai „Aqualiner B.V.“, ji laivą naudoja kaip vandens autobusą Belgijos Šeldės upėje, o šiemet bendrovė pareiškė norą jį įsigyti.

        „Šį pavasarį olandai panoro laivą nusipirkti. Įvertinus, kad „Smiltynei“ jau beveik 20 metų ir laivas nebeatitinka nei įmonės lūkesčių, nei klientų poreikių, nuspręsta katamaraną parduoti ir pirkti naują“,– BNS komentavo D. Butvydas.

        Už kokią sumą olandai perka laivą, jis neatskleidė: „Vyksta pardavimo procedūros, sutartis dar nepasirašyta.“

        Bendrovė šią savaitę paskelbė naujo laivo pirkimo konkursą, pasiūlymų laukiama iki spalio 15 dienos. D. Butvydo teigimu, jei neužsitęs procedūros, naujas greitaeigis laivas turėtų plaukioti jau kitų metų pavasarį.

        Comment


          Keltas negabena grybautojų su kibirais?


          Klaipėdiečiai grybautojai „Vakarų ekspresui“ atsiuntė keistą skundą, kad prieš kelias dienas „Naujoje perkėloje“ jų neįleido į keltą su kibirais. Vyrams teko palikti kibirus Klaipėdoje ir grybauti su „maišeliais“. „Nesuprantame, ar čia kibirai užkliuvo, ar jau ir grybauti draudžiama?“ - stebėjosi pašnekovai.

          AB „Smiltynės perkėla“ atstovą spaudai Jevgenijų Bardauską skundas taip pat nustebino.

          „Nėra jokių draudimų ar apribojimų, kurie neleistų į keltus įsinešti kibirus ar juose esančius grybus. Kiekvienais metais rudenį grybautojai kasdien keltais keliasi tiek į Smiltynę, tiek atgal.

          Iki šiol nė karto nebuvo atvejo, kad jų būtų paprašyta perdėti grybus į kitą tarą ar palikti kibirus ant kranto. Tad sudėtinga komentuoti pateiktą informaciją, nes nežinome visų detalių„, - sakė J. Bardauskas.

          „Tik išsiaiškinę visas aplinkybes, galėsime tinkamai įvertinti šį atvejį„, - komentavo „Smiltynės perkėlos“ darbuotojas ir priminė, kad keltų reikalavimuose keleiviams numatyta, jog į keltus draudžiama įsinešti degias, sprogstamąsias medžiagas, smailius, pjaunančius daiktus, šaunamuosius ginklus be apvalkalų.

          Keltuose taip pat negalima rūkyti ir vartoti alkoholinių gėrimų, naudoti pirotechnikos priemonių, stovėti ant trapo ir susiburti ties vienu kelto bortu, persisverti per apsauginius turėklus ir kt.

          „Saugumo taisykles ir reikalavimus keleiviams laivuose galima rasti visuose mūsų keltuose. Ši informacija taip pat skelbiama įmonės interneto svetainėje. Įmonės personalas yra išmokytas, kaip elgtis konkrečiais atvejais.

          „Smiltynės perkėla“ kasmet perkelia apie 2 milijonus keleivių, taip pat netoli pusės milijono transporto priemonių. Tai reiškia, jog kasdien keltais keliauja tūkstančiai žmonių, tad vienas svarbiausių mūsų prioritetų - užtikrinti jų saugumą„, - argumentavo J. Bardauskas.

          Anot pašnekovo, keltuose yra pasitaikę situacijų, kai grybautojus teko įspėti dėl netinkamo elgesio. „Pavyzdžiui, neplauti ir nevalyti grybų laivo tualetuose ar susirinkti primėtytą laimikį kelto salone“, - komentavo atstovas spaudai.

          Comment


            „Smiltynės perkėla“: laivo į Nidą teks palaukti

            Didelio turistų susidomėjimo sulaukusį kelionės į Nidą katamaranu būdą 2014 m. pasiūliusi „Smiltynės perkėla“ susidūrė su sunkumais perkant naują laivą. Dėl išaugusio keleivių srauto nusprendus įsigyti didesnį ir patogesnį katamaraną, rudenį paskelbtą jo pirkimo konkursą teks kartoti iš naujo. Tačiau ir toliau bus dedamos visos pastangos, kad maršrutas būtų atnaujintas.

            Tarptautinis konkursas naujam laivui statyti buvo paskelbtas šį rugsėjį, o pagrindinė iškelta sąlyga būsimiems tiekėjams – katamaranas turi būti pagamintas ir pristatytas iki naujo sezono pradžios, t. y. per 7 mėnesius. Toks sprendimas priimtas siekiant turistinį maršrutą atnaujinti kuo greičiau – dar iki 2019-ųjų sezono pradžios. Vis dėlto, konkurso vykdymo metu paaiškėjo, jog nebuvo sulaukta pasiūlymo, kuris neviršytų įmonės suplanuotos sumos naujam laivui statyti.

            „Stengėmės kiek įmanoma skubinti visas reikalingas procedūras, kad naują sezoną pasitiktume jau turėdami modernų ir erdvų katamaraną – nuolat sulaukiame apie jį klausimų, tad puikiai žinome, kaip šio maršruto laukia mūsų klientai. Deja, paaiškėjo, kad kaina – per didelė, tad konkursą teks kartoti“, – susiklosčiusią situaciją aiškino „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.


            Šiuo metu ieškoma geriausio sprendimo

            Tačiau šis maršrutas ir toliau išlieka įmonės prioritetiniu tikslu. Šiuo metu intensyviai analizuojama situacija, peržiūrimos techninės specifikacijos ir planuojama vėl skelbti konkursą naujam laivui įsigyti. Vis dėlto, kaip rodo praktika, viešųjų pirkimų procedūros užtrunka, reikės parengti naujas pirkimo sąlygas, skirti laiką pasiūlymų pateikimui ir, žinoma, ilgiausiai užtruks naujo laivo statyba. Įmonė tikisi, jog dar kitų metų pabaigoje laivas bus pagamintas ir kitą sezoną pavyks atnaujinti maršrutą.

            „Smiltynės perkėla“ yra pradininkė maršruto Klaipėda-Juodkrantė-Nida, todėl tęsti jį vienas iš įmonės strateginių tikslų ir tą norima daryti kuo kokybiškiau. Senasis katamaranas „Smiltynė“, pagamintas prieš beveik du dešimtmečius, jau neatitiko nei klientų, nei įmonės lūkesčių. Atsižvelgus į klientų srautus ir maršruto populiarumą, norima į laivą talpinti kuo daugiau keleivių – nuo 230 iki 250 ir ne mažiau 60 dviračių, kad jis būtų dviejų denių, pritaikytas neįgaliesiems, kitaip tariant naujesnis, modernesnis ir komfortiškesnis.

            Comment


              „Smiltynės perkėla“ - 2018-ųjų rekordai ir naujovės

              Baigiantis metams „Smiltynės perkėla“ skaičiuoja įspūdingus perkėlimų rodiklius. Karšta vasara, atnaujintas tiesioginis reisas į Jūrų muziejų daugiau nei penktadaliu išaugino keliaujančiųjų skaičių.

              Tačiau tai ne tik rekordų, bet ir naujovių metai: pradėta Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija, vyksta konkursas dėl naujų hibridinių keleivinių keltų pirkimo. O štai kitais metais klientų laukia ir daugiau naujovių.

              Rekordiniai rezultatai

              Vasara - didžiausio piko metas. Pavyzdžiui, liepą ir rugpjūtį kasdien keltais persikeldavo daugiau nei 15 tūks. žmonių, o per tris vasaros mėnesius perkelta daugiau nei milijonas. Palyginti su 2017-aisiais, keliaujančiųjų srautas išaugo 22 proc., transporto - net 8 proc.

              „Tokių gerų rezultatų neturėjome paskutinius 10 metų. Šiais metais į Neringą jau perkėlėme beveik visą Lietuvą - daugiau kaip 2 mln. 300 tūkst. keleivių ir dviratininkų. Įspūdingi skaičiai fiksuoti ir keliant transportą - plukdyta daugiau nei 630 tūkst. automobilių. Tam prireikė 27 tūkst. reisų - beveik 12 proc. daugiau nei pernai“, - sako „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

              Šiemet, baigus krantinės rekonstrukciją Smiltynės pusėje, bendrovė atnaujino ir tiesioginį reisą į Jūrų muziejų. Per rugsėjį ir rugpjūtį šia paslauga pasinaudojo daugiau nei 35 tūks. žmonių.

              Daugiau komforto klientams

              Toks keliaujančiųjų skaičius dar labiau įpareigoja, todėl jau prasidėjo net trimis etapais vyksiantis Naujosios perkėlos atnaujinimas. Rugsėjį statybininkai pradėjo infrastruktūros atnaujinimą. Jis buvo būtinas, siekiant geriau valdyti augančius transporto srautus.

              „Iki šiol turėjome tris kasas, teritorijoje tilpdavo apie 60-65 automobilius. Po rekonstrukcijos atsiras penkios kasos, tilps apie 140 automobilių. Piko metu automobilių eilė nebenusidrieks Minijos gatvėje. Po rekonstrukcijos atsiras 12 juostų, taip pat viešojo transporto stotelė„, - teigė „Smiltynės perkėlos“ direktorius.

              Kitas žingsnis - krantinės, tiltelių ir keltų rekonstrukcija. Šis projektas bus vykdomas kartu su Uosto direkcija. Darbus planuojama pradėti kitų metų rudenį. Bus sutvarkyta krantinė, transporto pakrovimo tilteliai. Šie darbai reikalingi norint pagreitinti automobilių pakrovimą. Keltai bus paplatinti, transportas į juos galės būti kraunamas iš karto dviem eilėmis. Tai leis pralaidumą padidinti 60-70 proc. Pasak D. Butvydo, taip bus išspręsta ir dar viena problema, su kuria susidurdavo autobusai ar kemperiai.

              „Susidurdavome su problema, kai, kintant vandens lygiui, kinta ir užvažiavimo rampos kampas. Todėl norint įvažiuoti didesnėms transporto priemonėms - autobusams, kemperiams - tekdavo po ratais kišti papildomas kalades, kad nekliūtų dugnas. Po rekonstrukcijos šios problemos nebeliks. Tilteliai bus pontoniniai. Kylant vandens lygiui, kils ir jų aukštis, todėl ir aparelės išliks vienodame lygyje“, - paaiškino D. Butvydas.

              Trečiasis etapas - tolesnėje perspektyvoje, bet taip pat būtinas. Tai naujojo terminalo statybos. Jau paruošti pastato ikiprojektiniai pasiūlymai, kitais metais bus perkamas techninis projektas, tad terminalo statybas viliamasi pradėti jau 2020-aisiais.

              Plauks nauji hibridiniai keltai

              Laivyno atnaujinimas - dar vienas svarbus bendrovės žingsnis. Šiuo metu vyksta konkursas, kuriuo siekiama įsigyti visiškai naujus ir modernius du keleivinius keltus. Išskirtinis dėmesys skiriamas ir ekologijai. Laivai bus hibridiniai - varomi elektra. Kitaip tariant, keltuose bus sumontuoti baterijų blokai, kuriuos bus galima įkrauti krantinėje, ir dyzeliniai generatoriai.

              „Tai leis sumažinti kuro sąnaudas ir taršą. Mažesnė vibracija, triukšmas. Tokių laivų nėra daug. Norvegai turi visiškai elektra varomų keltų, tačiau mums šis variantas kol kas ekonomiškai nebūtų naudingas“, - įsitikinęs D. Butvydas.

              Apie 400 keleivių talpinančių naujų hibridinių keltų su varomais elektra varikliais galima rasti Švedijoje, Nyderlanduose, kitose šalyse. O vienas tokių prie Klaipėdoje gali prisišvartuoti jau kitų metų pabaigoje.

              Įmonė planuoja ir e. bilieto paslaugos plėtrą. Norima įdiegti galimybę bilietą elektroninėje erdvėje nusipirkti ir automobilių savininkams. Tokiu būdu nereikėtų laukti prie kasų, nes bilietus būtų galima nusipirkti tiesiog namuose ar važiuojant pakeliui į Naująją perkėlą.

              Comment


                Paskelbtas naujas konkursas laivui į Nidą statyti

                AB „Smiltynės perkėla“ paskelbė naują viešąjį tarptautinį konkursą. Jo tikslas - rasti įmonę, kuri pastatytų laivą, plauksiantį iš Klaipėdos į Nidą.

                Tikimasi, jog sėkmingai įvykus konkursui, jau nuo kitų metų sezono pradžios šis reisas bus atnaujintas ir norintieji į Nidą galės keliauti nauju, moderniu ir didesniu laivu.

                Vienas iš esminių keliamų reikalavimų naujajam laivui - kad jis būtų erdvesnis ir talpintų daugiau keleivių. Pirkimo sąlygose numatyta, jog uždarame salone turėtų būti ne mažiau nei 160 vietų keleiviams, o iš viso jame galėtų tilpti nuo 230 iki 250 keleivių. Laivas būtų dviejų denių, viršutinis būtų atviras, skirtas apžvalgai. Laive taip pat tilptų ir ne mažiau nei 60 dviračių. Taigi naujuoju laivu į Nidą vienu metu galėtų persikelti net apie du kartus daugiau keleivių, nei prieš tai buvusiu katamaranu „Smiltyne“.

                „Mūsų įmonė yra vandens maršruto Klaipėda-Juodkrantė-Nida pradininkė. Per kelerius metus, kai vykdėme šį reisą, pastebėjome, kad jį itin pamėgo poilsiautojai, todėl tęsti jį - mūsų strateginis tikslas. Tačiau turime užtikrinti ir kitus svarbius dalykus, t. y. perkėlimo kokybę ir efektyvumą. Kadangi senasis katamaranas jau neatitiko mūsų klientų lūkesčių, priimtas sprendimas įsigyti naują laivą. Būtent jis ir užtikrins, kad keleiviai jaustųsi patogiai ir vienu metu galėtume perkelti didesnį jų kiekį„, - sako „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

                Comment


                  Keltai iš „Smiltynės perkėlos“ tiesiai plauks ir į Jūrų muziejų

                  Artėjant vasaros sezonui smarkiai pradeda didėti poilsiautojų srautai, todėl „Smiltynės perkėla“ jau nuo balandžio 3-iosios atnaujins didelio populiarumo sulaukusius tiesioginius keltų reisus į Jūrų muziejų. Jie bus vykdomi penkias dienas per savaitę. Tam, kad keliautojams būtų patogiau, atsiranda ir papildomi keltų reisai iš Senosios perkėlos.

                  Vien praėjusiais metais į Smiltynę perkelta daugiau kaip pustrečio milijono keleivių. Jų srautas pradeda augti tik atšilus orams, o daugiausiai besikeliančiųjų tradiciškai – vasarą, tuomet kiekvieną mėnesį keltais keliauja beveik po pusę milijono žmonių. Tad siekiant užtikrinti sklandų ir patogų keleivių perkėlimą, koreguojami bei pildomi keltų tvarkaraščiai iš Senosios perkėlos. Tuo tarpu Naujosios perkėlos – nesikeičia, čia keltai ir toliau kursuos visą parą.

                  „Štai, pavyzdžiui, atsiranda papildomas reisas iš Klaipėdos į Smiltynę 10:30 val., o iš Smiltynės į Klaipėdą – 10:45 val.

                  Pirmadieniais ir antradieniais išliks tiesioginis reisas Klaipėda-Smiltynė 11:00, 13:00 ir 16:00 val., o trečiadieniais-sekmadieniais, juos keis reisai į Jūrų muziejų.

                  Taip pat atsiranda nauji reisai 12:30, 15:30, 17:30 val. Klaipėda-Smiltynė. Papildomi reisai atsiranda dėl šiltėjančių orų ir didėjančio žmonių srauto. Norime, kad keliautojams būtų kuo patogiau“, – teigia Pardavimų ir klientų aptarnavimo direktorė Inga Valutienė.


                  Tiesiai – į Jūrų muziejų

                  Jūrų muziejus – viena populiariausių poilsiautojų krypčių. Todėl nuo balandžio 3 d. vėl pradedami vykdyti tiesioginiai reisai į Delfinariumą. Į jį kels keltas „Nida“, kuris plauks „trikampio maršrutu“: Senoji perkėla – Smiltynė – Jūrų muziejus. Tiesioginiai reisai į Jūrų muziejų bus vykdomi penkias dienas per savaitę, t. y., nuo trečiadienio iki sekmadienio, keturis kartus per dieną.

                  Trikampio maršruto – Senoji perkėla-Smiltynė-Jūrų muziejus – tvarkaraštis trečiadieniais-sekmadieniais:

                  Iš Klaipėdos į Smiltynę 11.00 13.00 14.00 16.00
                  Iš Smiltynės į Jūrų muziejų 11.15 13.15 14.15 16.15
                  Iš Jūrų muziejaus į Klaipėdą 11.30 13.30 14.30 16.30.

                  Comment


                    "Į Smiltynę". 1968 m. atvirukas


                    https://www.delcampe.net/en_US/colle...416302125.html

                    Comment


                      Į bendrą eilę prie keltų pastatyti neringiškiai lieja įtūžį, ministras R.Masiulis padėtį vadina destrukcine
                      „Sulyginame žmones su tais, kurie kartą ar du per metus čia atvažiuoja, jiems romantiška pastovėt eilėje, o mums romantikos nėra, mums yra gyvenimas“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis, antradienį išsiuntęs kreipimąsi aukščiausiajai valdžiai dėl ką tik jį pasiekusios netikėtos žinios – nuo šios savaitės Kuršių nerijos gyventojams nebeliko pirmenybės keltis keltu. Nerimaujama, jog vasarą, kuomet į Neringą plūsta turistai, ir žiemą, kuomet masiškai keliaujama žvejoti stintų, neringiškiai kelionėje namo praleis valandų valandas...
                      Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                      Comment


                        „Smiltynės perkėla“ pateko į ministerijos nemalonę

                        Trečiadienį Susisiekimo ministerijos išplatintame pranešime abejojama jai pavaldžios bendrovės „Smiltynės perkėla“ viešųjų pirkimų skaidrumu. Negana to, ministerija atlieka tyrimą dėl galimo psichologinio poveikio darbuotojui. Bendrovės atstovai situacijos nekomentuoja. Šalies premjeras Saulius Skvernelis siūlo atlikti auditą, kodėl buvo pakeista kėlimo keltais per marias tvarka.

                        AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas šiuo metu atostogauja, jo nėra Lietuvoje, tad susisiekti su juo nepavyko.

                        „Kol kas komentuoti situacijos negalime, kol nėra baigtas auditas, nėra pateiktos oficialios išvados ir įmonė su jomis nėra susipažinusi“, - teigė „Smiltynės perkėlos“ atstovas spaudai Jevgenijus Bardauskas.

                        Susisiekimo ministerijos audito darbo grupė atliko AB „Smiltynės perkėla“ viešųjų pirkimų tyrimą. Pirminės jos išvados, su kuriomis nuspręsta nedelsiant supažindinti bendrovės valdybą, - galimas konkurencijos ribojimas ir vieno tiekėjo protegavimas.

                        Gavusi darbuotojų skundą, Susisiekimo ministerija pradėjo vidinį tyrimą dėl psichologinio poveikio AB „Smiltynės perkėla“ atsakingiems viešųjų pirkimų organizatoriams. Ministerijos pranešime spaudai teigiama, kad šio tyrimo išvados lems, ar ministerija apie incidento aplinkybes informuos policiją.

                        „Turime labai aiškių signalų, kad įmonės vadovybė nesivadovauja skaidrumo ir verslo etikos standartais. Esame informuoti apie itin blogą psichologinį klimatą darbo vietoje, tiriame konkretų incidentą dėl psichologinio ir galimai fizinio poveikio darbuotojui bei galimo spaudimo nusižengti įstatymams. Aiškinamės aplinkybes, jei jos pasitvirtins, tokie dalykai negali būti toleruojami“, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

                        AB „Smiltynės perkėla“ 2017-2019 metais organizuoti 8 pirkimai, iš kurių įvyko tik vienas, penkių kitų procedūros dėl skundų buvo nutrauktos, dar dviejų pirkimų procedūros vyksta.

                        „Vakarų ekspresas“ trečiadienį rašė apie kilusią problemą dėl sprendimo panaikinti neringiškių pirmumo teisę keltis keltais per Kuršių marias. „Smiltynės perkėlos“ atstovai neigia, kad tai buvo jos iniciatyva.

                        Vakar naujienų agentūra BNS pranešė, kad šalies premjerui S. Skverneliui nauja kėlimo keltu per Kuršių marias tvarka nesuprantama. Jo manymu, reikia atlikti auditą, kodėl taip buvo padaryta. Premjeras žadėjo įsikišti, jeigu reikės, kad neringiškiams būtų grąžinta pirmenybė.

                        Kyla klausimas, kodėl keičiama tvarka, tenkinusi daugelį žmonių, ko Susisiekimo ministerija siekia audituodama bendrovę „Smiltynės perkėla“ - pagerinti Lietuvos gyventojų ir automobilių kėlimą per marias ar pasidavė kieno nors įtakai ir leidosi į raganų medžioklę. Iki šiol buvo deklaruojama, kad ši bendrovė dirba gerai, moka nemenkus dividendus valstybei.

                        Comment


                          „Smiltynės perkėla” tebegyvena akmens amžiuje
                          https://www.atviraklaipeda.lt/2019/0...kmens-amziuje/
                          Perkėla, perkėla perkėla… Save pristatote kaip naujovišką, modernią įmonę, atsidarius jūsų interneto tinklapį – gražus vaizdelis, saulė šviečia, patenkinti darbuotojai, bet ar viskas iš tiesų yra taip, kaip atrodote paveiksliukyje?

                          Comment


                            https://www.facebook.com/groups/1331...1873577208280/

                            Po rekonstrukcijos situacija Smiltynės pusėje nepagerėjo.

                            Comment


                              Delfi.lt 2019.07.01
                              Neringoje – aistros dėl kėlimo keltais
                              Neringiškiams nuo birželio netekus galimybės be eilės keltis per Kuršių marias, Neringos valdžia žada protesto akcijas. Susisiekimo ministras žada ieškoti kompromiso su savivaldybe, tačiau pabrėžia, kad turi būti atsižvelgta į visų keleivių interesus. Smiltynės perkėla neketina vėl įvesti „eilę be eilės“. (...)

                              LAKD vadovas V. Andrejevas abejoja, ar reikėtų neringiškiams numatyti privilegiją be eilės keltis per Kuršių marias: „Kad tų eilių nėra. Tai klausimas, ar yra būtinybė“. Jo nuomone, „eilė be eilės“ diskriminuoja kitus keleivius, todėl tokią išlygą įteisinti galėtų tik įstatymas.

                              Parlamentaras Gintaras Vaičekauskas praėjusią savaitę Seimo narius informavo, kad peticiją dėl naujos kėlimo tvarkos jau pasirašė 800 žmonių.

                              https://www.delfi.lt/verslas/transportas/neringoje-aistros-del-kelimo-keltais-ministras-zada-ieskoti-kompromiso.d?id=81597861

                              Delfi.lt 2019.07.04
                              Neringos gyventojams grąžinta pirmumo teisė persikelit keltu
                              Ketvirtadienį Klaipėdą ir Smiltynę jungiančioje perkėloje bus atstatyta Neringos gyventojų pirmumo teisė persikelti keltu, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Vasaros pradžioje ilgą laiką galiojusi tvarka buvo panaikinta, bet tai sulaukė vietinių pasipiktinimo. (...)

                              Sprendimas panaikinti pirmenybines eiles besikeliantiems su leidimais įsigaliojo nuo birželio 3 dienos. Tuomet valstybės valdoma „Smiltynės perkėla“ aiškino, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai, t.y. Kelių priežiūros ir plėtros įstatymas bei Lietuvos automobilių kelių direkcijos bilieto kompensavimo tvarkos aprašas, nenumato perkėlimo be eilės.

                              https://www.delfi.lt/verslas/transportas/i-smiltynes-perkela-grizta-eile-be-eiles-masiulis-ispeja-leidimus-isigijusius-nesaziningai.d?id=81638501

                              Comment


                                Vakar vakaro vaizdas. Smiltynės pusėje prie kelto atkurta iki rekonstrukcijos buvusi tvarka - 2 bendros eilės ir atskira eilė turintiems leidimus. Nusileidus nuo kalno, iškart prieš perkėlos teritoriją, tvarką prižiūri policijos ekipažas. Kitoje kalno pusėje stovi dar vienas eismo reguliuotojas, automobilius su leidimais praleidžia antrąja juosta.


                                Galima konstatuoti, kad rekonstrukcija smiltynės pusėje nevykusi - iš 6 juostų funkcionuoja 3, eismą reguliuoja 2 perkėlos(?) darbuotojai. Jokio automatizuoto reguliavimo. Iki rekonstrukcijos buvo tos pačios 3 juostos, eismą reguliavo 1 darbuotojas.

                                Comment


                                  Smiltynės perkėla pirks dar vieną keltą
                                  https://www.ve.lt/naujienos/klaipeda...kelta-1729143/
                                  Siekiant sumažinti laukiančiųjų eiles, žmones ir mašinas iš Klaipėdos į Kuršių neriją kelianti Smiltynės perkėla ruošiasi pirkti dar vieną keltą. Pasak laikinojo perkėlos vadovo, jei viskas vyks sklandžiai, naujas keltas turėtų plaukioti po dvejų metų.
                                  <...>
                                  Keltas dirbs Naujojoje perkėloje, tačiau, pasak M. Čiako, esant reikalui, jis galės dirbti ir Senojoje perkėloje.
                                  <...>
                                  Naujame laive turėtų būti 600 vietų keleiviams ir 40 vietų lengviesiems automobiliams. Jei keltas vežtų tik keleivius, jame turėtų būti 1 tūkst. vietų. Jis taip pat turės būti pritaikytas dirbti žiemos sąlygomis.

                                  Comment


                                    "
                                    „ Kita, kad iki šiol į Nidą, į Smiltynę keldavosi daug žmonių, kurie nelegaliai gaudavo tą leidimą. Vien šiais metais, kai Kelių direkcija perėmė iš savivaldybės funkciją išdavinėti leidimus, jau 2,6 tūkst. leidimų panaikinome. Dabar skundai yra iš vietinių gyventojų, bet buvo skundų iš visų kitų žmonių, kodėl be eilės keliasi prabangūs automobiliai – vienas nemokamai, antras be eilės. Reikia ir šitą dalį suvaldyti, bet taip staigiai nepavyks“, – aiškino R. Masiulis.

                                    A. Bagdono žiniomis, Neringoje deklaruota 5 tūkst. gyventojų, iš jų pilnamečių – apie 4,3 tūkst., o leidimų keltis nemokamai ir be eilės pernai išduota 8 tūkst.
                                    "


                                    https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvo...oti-kompromiso

                                    Eilė be eilės

                                    Comment


                                      „Smiltynės perkėloje“ po darbuotojų skundo – darbo inspektorių patikrinimas


                                      Comment


                                        Konkursui – savi tiekėjai?


                                        Konkurencijos ribojimas ir vieno tiekėjo protegavimas – tokios tendencijos įžvelgtos valstybės įmonės "Smiltynės perkėla" veikloje. Ėmus nagrinėti vieno iš konkurso pašalinto tiekėjo skundą, teismo salėje nuskambėjo skandalingi faktai – "Smiltynės perkėlos" darbuotoja liudijo apie spaudimą, patirtą iš įmonės vadovo, kad tik viešąjį konkursą laimėtų tie, kurių reikia.


                                        Atmetė pasiūlymą

                                        Teismas narpliojo įmonės SIDC LT skundą, jos pasiūlymas buvo atmestas katamarano įsigijimo konkurse.

                                        Įmonė "Smiltynės perkėla" skelbė viešąjį konkursą laivo projektavimo ir pastatymo darbams. Tikėtasi, jog laivas plukdys keleivius iš Klaipėdos į Nidą. Tokie reisai nevykdomi nuo 2018 m.

                                        Tarp kitų tiekėjų savo pasiūlymus teikė ir įmonė SIDC LT, tačiau jos pasiūlymas buvo atmestas. Ieškinyje teismui pažymėta, jog bendrovė "Smiltynės perkėla" nurodė, kad pasiūlymas neatitinka pirkimo sąlygų, tačiau taip ir nebuvo įvardyta, kokių konkrečiai sąlygų jis neatitiko.

                                        Ginčas kilo dėl reikalavimo tiekėjams kartu su pasiūlymu pateikti bendrąjį laivo išdėstymo brėžinį, konkrečiai įvardyti, kur laive bus laikomi dviračiai, o kur – gelbėjimo liemenės, kokio galingumo variklį laivas turės.

                                        Kartu su pasiūlymu bendrovei buvo pateiktas bendrasis brėžinys, laivo techninė specifikacija, įrangos sąrašas, laivo pastatymo ir darbų atlikimo grafikai.

                                        "Smiltynės perkėlos" atstovai tikino, jog prašė tiekėjo pateikti papildomą informaciją. Teigta, jog į klausimus buvo atsakyta, bet papildomų klausimų bendrovei kilo jau po pasiūlymo pateikimo termino pabaigos. "Nei Pirkimų įstatyme, nei pirkimo sąlygose nėra numatyta teikėjo pareiga teikti pasiūlymų paaiškinimus. Įmonė SIDC LT neturėjo pareigos pateikti dviračių išdėstymo schemos, aiškinti, kaip bendrajame laivo išdėstymo brėžinyje pavaizduotos gelbėjimosi liemenės, ar teikti kitą informaciją, kuri nėra susijusi su pasiūlymu ar kuri paaiškės tik laivo projektavimo metu. Tiekėjo pajėgumus pastatyti laivą atspindi kvalifikaciniai reikalavimai, o ne brėžinys, planas", – teisme argumentus dėstė tiekėjo advokatai.


                                        Iš 8 pirkimų įvyko tik vienas

                                        Likusi už viešųjų pirkimų konkurso borto įmonė ne iš karto kreipėsi į teismą, prieš tai skundas buvo pateiktas Susisiekimo ministerijai.

                                        Ministerijos audito darbo grupė atliko tyrimą. Pirminėse bendrovės "Smiltynės perkėla" viešųjų pirkimų tyrimo išvadose minima, jog gavo ne tik tiekėjo, bet ir pačios bendrovės darbuotojų skundų.

                                        "Susisiekimo ministerija taip pat pradėjo vidinį tyrimą dėl psichologinio poveikio įmonėje "Smiltynės perkėla" atsakingiems viešųjų pirkimų organizatoriams. Šio tyrimo išvados lems, ar ministerija apie incidento aplinkybes matys būtinybę informuoti policiją", – skelbta ministerijos pranešime.

                                        "Turime labai aiškių signalų, kad įmonės vadovybė nesivadovauja skaidrumo ir verslo etikos standartais. Esame informuoti apie itin blogą psichologinį klimatą darbo vietoje, tiriame konkretų incidentą dėl psichologinio ir galbūt fizinio poveikio darbuotojui bei galimo spaudimo nusižengti įstatymams", – tikino tuometis susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

                                        Ministerijai kilo klausimų, kodėl bendrovėje "Smiltynės perkėla" 2017–2019 m. iš aštuonių organizuotų pirkimų įvyko tik vienas – penkių kitų procedūros dėl skundų buvo nutrauktos, dar dviejų pirkimų procedūros vyksta.


                                        Direktorius tėškė pareiškimą

                                        Viešumoje nuskambėjus šiems skandalingiems faktams, postą paliko ilgametis įmonės vadovas Darius Butvydas. Jis atstatydinimo pareiškimą įmonės valdybai įteikė birželio 20-ąją.

                                        Kodėl D.Butvydas taip skubėjo? Gal dėl to, kad į paviršių ėmė lįsti viešųjų pirkimų aplinkybės?

                                        Iš konkurso pašalinta bendrovė birželio 6 d. pateikė prašymą "Smiltynės perkėlai" dėl pirkimo komisijos posėdžių protokolų, tačiau birželio 10 d. gautame laiške juos atsisakoma pateikti.

                                        "Vengimas pateikti pirkimo komisijos protokolus ir susirašinėjimo su tiekėjais slėpimas tik patvirtina, kad pirkimas vyko neskaidriai ir kad atsakovė protegavo tam tikrus tiekėjus", – teisme savus argumentus dėstė įmonės SIDC LT atstovai.

                                        "Smiltynės perkėla" teismą įtikinėjo, jog, siekdama išsiaiškinti tiekėjo pasiūlymo atitikties techninės specifikacijos reikalavimams, raštu kreipėsi į Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakultetą prašydama pateikti išvadą dėl ieškovės pateikto pasiūlymo.

                                        Mokslininkai konstatavo, jog tiekėjo pasiūlymas jiems pasirodė neišsamus.

                                        ...

                                        Comment

                                        Unconfigured Ad Widget

                                        Collapse
                                        Working...
                                        X