Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kruizinė laivyba

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kruiziniai laivai neaplenks Klaipėdos

    Šiųmetis kruizinių laivų sezonas Klaipėdoje, kaip ir pernai, prasidės balandį ir truks bemaž pusmetį. Į uostamiestį šiais metais ketina atplaukti 57 keleiviniai laineriai, tačiau kitų metų kruizinės laivybos planai viršys visus ligšiolinius rekordus.


    Tikimasi sėkmingo sezono

    Šiemet pirmasis keleivinis laivas į Klaipėdą atplauks balandžio 25-ąją. Pernai pirmasis čia švartavosi balandžio 17 d.

    Kruizinės laivybos sezoną pradės didelis laineris – 294 m ilgio "MSC Poesia", plaukiojantis su Panamos vėliava.

    Po kelių dienų atplauks "Magellan", paskui – "Astoria". Iš viso šiemet į Klaipėdą ketina užsukti 57 kruiziniai laivai.

    Sezonas truks iki spalio 7 d. Jį užbaigs laivas "Marco Polo".

    Per šį sezoną net penkis kartus tą pačią dieną Klaipėdoje viešės po du keleivinius laivus. Itin dažnas svečias (net 8 kartus šį pusmetį) į Klaipėdą planuoja atvykti 290 m ilgio su Italijos vėliava plaukiojantis gigantas "Costa Pacifica", kuriame telpa iki pusantro tūkstančio keleivių.

    "Turizmo parodose tiek Vokietijoje, tiek Olandijoje, tiek Didžiojoje Britanijoje sulaukėme labai daug besidominčiųjų, kurie klausinėjo apie galimybes atvykti kruiziniais laivais pas mus. Kruizinis turizmas labai sparčiai auga, nes populiarėja aktyvus "tinginių" poilsis, kai dienos metu keliautojai truputį kažkur vaikštinėja, o vakare jų laukia pramogos, maitinimas, degustacijos ir viskas, kas tik įmanoma. Kadangi dabar atplaukia didesni laivai ir kelionės jais kiek atpigo, šį poilsį renkasi ne tik vyresnio amžiaus žmonės, bet ir šeimos su vaikais bei jaunesni žmonės", – teigė Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė.


    Kitais metais – rekordai

    Šiųmetis kruizinis sezonas džiugins keleivinių laivų viešnagių gausa Klaipėdoje, o kiti – 2020-ieji – veikiausiai šiuo atžvilgiu bus absoliučiai rekordiniai.

    2020-ųjų sezonas prasidės kovo 3 d. – anksčiausiai nei kada nors iki šiol ir truks iki spalio 26 d. – ilgiausiai nei kada buvęs keleivinės laivybos sezonas Klaipėdoje.

    Kitaip tariant, 2020-aisiais kruiziniai laivai Klaipėdą lankys lygiai septynis mėnesius.

    "Nereikėtų stebėtis tokiu ankstyvu sezonu, nes pirmieji turėtų atplaukti britai. O jie, kaip ir vokiečiai, yra pripratę prie tos pačios klimatinės juostos. Žmonės anksčiau planuoja atostogas, jie jau keliauja ne tik vasarą. Beje, jiems svarbi ir kaina, nes pirmieji, kaip ir paskutiniai kruizai paprastai būna pigesni", – paaiškino R.Savickienė.


    Švartuotis nori centre

    Devynis kartus per 2020 m. sezoną Klaipėdoje tą pačią dieną lankysis po du keleivinius laivus.

    O 2020 m. rugpjūčio 4 d. į Klaipėdą atplauks net trys kruiziniai laivai – "Costa Favolosa" (290 m ilgio), TBN (250 m) ir "Seven Seas Explore" (224 m ilgio).

    "Laivų atvykimo grafikas dar gali būti koreguojamas, nes visi laivai nori švartuotis būtent Kruizinių laivų terminale, kitos alternatyvos – Centrinis Klaipėdos terminalas ar KLASCO teritorija kruizinių kelionių organizatoriams nelabai patrauklios", – apgailestavo R.Savickienė.

    Kitais metais į uostamiestį atvykti jau šiandien yra užsiregistravę 64 laineriai.

    Tai irgi rekordinis skaičius, nors registracija dar nėra baigta.

    Tiesa, pernai dėl audringų oro sąlygų į Klaipėdą negalėjo įplaukti du savo keliones čia planavę laivai.


    Turistų neatrasta Baltija

    Sezoną 2020 m., kaip ir pernai, pradės 160 m ilgio laivas "Astoria", o užbaigti turėtų "Columbus".

    "Planuojančių atvykti laivų sąrašas nėra galutinis. Jų registracija baigiasi maždaug kovo mėnesį. Tad atvyksiančių laivų sąrašas galbūt dar bus koreguojamas. O kad 2020-ųjų sezonas bus galingesnis, nereikėtų stebėtis, nes kruizinė laivyba tam tikra prasme banguoja. Be to, kruizinės kompanijos kiekvienais metais savo maršrutuose keičia uostus, nes yra tendencija, kad vyresnio amžiaus žmonės nuolat keliauja, kai kurie – kasmet. Todėl siekiama, kad kruizai nebūtų identiški", – kalbėjo R.Savickienė.

    Anot Klaipėdos turizmo informacijos centro vadovės, Baltijos jūra turistams yra saugi ir dar iki galo nepažinta, tad jie mielai čia renkasi kruizines keliones.

    "Tiesą sakant, Rytų Baltijos regione pirmuoju smuiku vis dėlto groja Sankt Peterburgas, kuris neabejotinai yra Baltijos jūros kruizo perlas. Tačiau nauda yra ir visiems kitiems uostams, ir mums taip pat, kur tie laivai užsuka", – tvirtino R.Savickienė.

    Comment



      Jūrų turistus Klaipėda pasitiks su dovanomis


      Klaipėdos uostas stengiasi kaip galima šilčiau priimti kruiziniais laivais atplaukiančius turistus.


      Suteiks ne visas paslaugas

      Klaipėdos miesto savivaldybė paskelbė konkursą dėl kruizinių laivų priėmimo 2019–2021 m. Kruizinius laivus aptarnaujančiai organizacijai nebekeliama sąlyga didelius kruizinius laivus priimti su šokiais ant kruizinio terminalo pirso. Daliai jūrų turistų ta atrakcija patikdavo.

      Visus Baltijos jūros uostus pristatančioje organizacijos „Cruise Baltic“ medžiagoje nurodyta, kad Klaipėdos uoste prie terminalo krantinės bus muzikinis sutikimas. Tokius sutikimus prie krantinių jūrų turistams ypatingais atvejais rengia dauguma Baltijos jūros kruizinių uostų.

      Taip pat nurodyta, kad Klaipėdos uostas jūrų turistus pasitiks iškeldamas Lietuvos nacionalinę vėliavą, kuri dažnai plevėsuoja kruiziniame terminale. Taip pat kruizinių laivų svečiams Klaipėdos uoste numatyta dalyti dovanėles. Iš 29 Baltijos jūros uostų, kurie priklauso asociacijai „Cruise Baltic“, dovanėles 2019 m. planuoja dalyti 10.

      Baltijos jūros kruizinė laivyba tuo ir įdomi, kad joje yra pačių įvairiausių netikėtumų.

      Klaipėdos uostas yra vienas iš tų, kurie 2019 m. jūrų turistams teiks daugiausia paslaugų. Bet nurodyta, kad jis negalės užtikrinti prie krantinių laisvos „Wi-Fi“ prieigos, pinigų keitimo paslaugos, dviračių ir automobilių nuomos.


      Naujovė vertinant uostus

      Jau žinoma, kad šiemet į Klaipėdą kruiziniai laivai planuoja užsukti 52 kartus. 2020 metams jau yra 64 laivai, tačiau jų gali būti ir daugiau. Kol kas nėra duomenų, kiek kruizinių laivų į Klaipėdą užsuks 2021 m.

      Artimiausių trejų metų kruizinių laivų aptarnavimo konkursas paskelbtas įvertinus, kad kruizinių laivų bus maždaug tiek, kiek 2020-aisiais.

      „Cruise Baltic“ nuo šių metų balandžio pradėjo skelbti detalią informaciją apie visus Baltijos jūros uostus, kurie priima kruizinius laivus. Informacija apie Klaipėdos uostą yra iš esmės gera. Akcentuojama, kad jis yra pasirengęs priimti bet kokio dydžio kruizinius laivus. Per naująją sistemą bet kurio kruizinio laivo kapitonas ar savininkai gali detaliai anglų kalba susipažinti su reikalavimais, kurie taikomi į Klaipėdos ar kitą uostą atplaukiantiems laivams.

      Pradėjus taikyti internetinę platformą „Port Development Overview“ siekiama užtikrinti, kad pasaulio kruizinės laivybos kompanijos turėtų lengvai pasiekiamą informaciją apie Baltijos jūros uostus. Ši informacija svarbi todėl, kad per pastaruosius 10 metų smarkiai didėjo kruiziniai laivai. Informacija leis įvertinti, kiek ir kokias pastangas dėjo uostai, kad priimtų šiuolaikinius kruizinius lainerius.


      Dėmesys didesniems laivams

      Klaipėdos uoste aptarnaujami kruiziniai laivai yra skirstomi į dvi kategorijas – iki 190 metrų ilgio ir didesni nei 190 metrų.

      Didesnių nei 190 metrų laivų, kurių šiemet Klaipėdoje bus 35, turistus pasitiks po du žmones, kurie ne tik pateiks informacinę medžiagą apie Klaipėdą, bet ir paaiškins turistams, kur jie gali eiti ir ką pamatys Klaipėdoje. Mažesnių laivų turistai patys turės susiorientuoti pagal pateiktą informacinę medžiagą.

      Didesnių laivų atplaukimo proga Klaipėdoje bus rengiamas amatininkų turgus, jūrų turistus prie krantinės pasitinkantys žmonės aiškins apie Lietuvos kultūrinį ir tautinį paveldą.

      Akcentuojama tai, kad nuo 2019 m. jūrų turistams bus dalinama daugiau įvairios informacinės medžiagos apie Klaipėdą. Pagal minėtą 2019–2021 m. kruizinių laivų priėmimo konkursą bus užsakyta išspausdinti per 20 tūkst. informacinių leidinių apie Klaipėdos lankomus objektus su miesto planu. Taip pat bus išspausdinta apie 40 tūkst. spalvotų atvirukų su Klaipėdos miesto vaizdais.

      Comment


        Aplink Klaipėdą formuojasi kruizų konkurentai


        Klaipėda turės nepaprastai stipriai pasistengti, kad neprarastų kruizinių laivų ir keleivių.

        Užšaldytas progresas

        Per dešimtmečius Klaipėdos uoste sukauptas 49-65 vieno sezono kruizinių laivų kiekis. Jis aplink šią ribą jau svyruoja 15 metų. Didžiausias 65 kruizinių laivų kiekis Klaipėdos uoste buvo 2007 m. Mažiausias to laikotarpių 36 laivų kiekis buvo 2011 m.

        Bendra tendencija yra tokia, kad staigių kruizinės laivybos kilimų nėra, o kritimai gali būti pakankamai staigūs.

        Ryškesnis Klaipėdos uosto kruizinės laivybos kilimas prasidėjo 2004 m., po to, kai 2003 m. buvo įrengtas dabartinis kruizinis terminalas.

        Iki tol kruiziniai laivai būdavo statomi prie krovininių krantinių. Per sezoną atplaukdavo 15 (1999 ir 2000 m.) arba 22 (2001 m.), 23 (2002 m.) laivai.

        Jei Kopenhaga, Talinas, Sankt Peterburgas, Helsinkis ar Stokholmas gali būti tikri, kad pas juos kruiziniai laivai plauks bet kuriuo atveju, tai tokie uostai, kaip Klaipėdą to negali tikėtis.

        Bendrame Baltijos jūros kruizų fone Klaipėda neatrodo prastai. Išskyrus tai, kad ji prie krantinių negali jūrų turistams suteikti automobilių ir dviračių nuomos, „Wi Fi“, pinigų keitimo paslaugų.

        Pripažįstama, kad Lietuvos vakarinė pakrantė nėra itin atraktyvi jūrų turistams. Kuršių nerijoje gamta unikali, bet lankytinų objektų mažai. Nidos centras su sovietinių laikų prieplauka nykokas. Palanga su grafų Tiškevičių parku, rūmais ir Gintaro muziejumi - graži, bet tai tik vienas taškas. Raketinė bazė prie Platelių, Ventės ragas. Stebina turistus iš Vakarų, ypač raketinė bazė, bet vėlgi prie jos per tiek metų taip ir nesutvarkytas privažiavimas.

        Pati Klaipėda dar atrodo nykokai, pradedant nuo išėjimo iš Kruizinių laivų terminalo. Pustuštis senamiestis, dalis nesutvarkytų pastatų, invalidams, o tokių tarp jūrų turistų nemažai, nepritaikyti grindiniai.

        Yra gerų pokyčių, kurių neįmanoma nepastebėti, bet Piliavietės, senamiesčio zonoje atkūrimas vyksta pernelyg lėtai.


        Ką darys Klaipėda?

        Galima teigti, kad ne viskas tvarkoje, girtis, kiek daug padarėme dėl kruizinių laivų turistų. Aiškinti, kokie jie svarbūs miestui, nors kai kam atrodo, kad visai nesvarbūs, nes pajamų iš to gaunantis tik siauras verslininkų ratas.

        Bet turime vertinti tame kontekste, koks jūrų turizmo versle vyksta visoje Baltijoje. Jūrų turizmas yra viena sparčiausiai augančių verslo šakų Baltijos jūros regione. 2018 m. jūrų turistų Baltijos jūros regione padaugėjo 7,3 proc., šiemet jų bus 6,6 proc. Šiais metais Baltijos jūrą aplankys 5,8 mln. jūrų turistų.

        Nors jūrų turizmas Baltijos jūros regione auga, Klaipėdoje, Baltijos kruizų asociacijos duomenimis, jis antrus metus iš eilės mažėja. Pernai 7 procentais, šiemet - 14 procentų. Blogiau tik Rygoje, kur ir pernai, ir šiemet mažėjimas po 13 proc.

        Kol kas nėra jokių nuostatų, ką dėl jūrų turizmo pritraukimo papildomai, išskyrus tai, kad lankosi tarptautinėse turizmo parodose, darys Klaipėda. Gal manoma, kad ir daryti papildomai nieko nereikia, nes vietoje 52 laivų šiemet, kitais metais Klaipėdoje lankysis 64 laivai? Bet tai nėra joks žingsnis į priekį. Kruizinė laivyba Klaipėdoje iš dalies lieka įstrigusi ties daugiamete riba, nors laivų ir keleivių Baltijos jūroje daugėja.


        Konkurentai jau ir visai šalia

        Kažką daryti dėl jūrų turistų Klaipėdai anksčiau ar vėliau reikės, nes konkurencija dar didės.

        Teoriškai Klaipėdos uosto kruizų konkurentai yra visi uostai Lenkijoje, Latvijoje ir netgi dalis mažesnių Švedijos uostų.

        Apie naujo kruizinių ir keleivinių laivų komplekso statybą yra prakalbusi Rygos uosto administracija. Ji tam žada panaudoti miesto centre buvusio anglių krovos terminalo teritorijas. Latvijos sostinė yra išsikėlusi ambicingą planą - pasiekti, kad iki 2030 m. užsuktų apie 150 kruizinių laivų. Dabar Rygoje jų kasmet lankosi per 80.

        Dalį kruizinių laivų ir keleivių nuo Klaipėdos taikosi nuvilioti Kaliningrado srityje Pionerske statomas keleivinių ir kruizinių laivų terminalas. Pagal šio terminalo projektą jis per metus galės priimti 110 kruizinių laivų. Ar jų bus bent trečdalis iš to pajėgumo, jau kitas klausimas. Tačiau bet kokiu atveju naujo kruizinio terminalo šalia Klaipėdos atsiradimas reikš, kad į Pionerską užsukęs laivas į Klaipėdą tikrai nebeplauks.

        Save pasaulio kruizinės laivybos kompanijoms oficialiai pristatė ir Latvijos Liepojos uostas. Jo atstovas šiemet prisistatė didžiausių kruizinių laivų parodoje „Seatrade Cruise Global 2019“ Majamyje. Nuo praėjusių metų Liepojos uostas tapo tarptautinės kruizinių linijų asociacijos nariu. Liepoja tikisi nuo 2020 m. sulaukti daugiau kruizinių laivų. 2018 m. Liepojos uoste lankėsi vienintelis kruizinis laivas „Saga Sapphira“.

        Bet kurio kruizinio laivas užsukimas į Liepojos uostą vėlgi reiškia, kad jis į Klaipėdą nebeplauks arba dar tiksliau, kad spręsdami, kur plaukti kruizinio laivo operatoriai rinkosi tarp Klaipėdos, Gdansko, Liepojos, Rygos gal netgi Vizbio.

        Comment


          Laukiama stulbinančio kruizinio sezono

          Nors registracija kitų metų kruiziniam sezonui dar nesibaigė, tačiau jau dabar aišku, kad jis atplauksiančių laivų ir turistų skaičiumi sutriuškins visus buvusius rekordus. Naujausiais duomenimis, yra užsiregistravę net 68 kruiziniai laivai. Iki šiol daugiausiai kruizinių laivų sulaukta 2007 metais, tuokart kruiziniai laivai į Klaipėdą užsuko 65 kartus.

          "Nuotaikos tikrai optimistinės – matome, kad Klaipėda yra įdomi ir patraukli kruiziniams turistams. Susidomėjimą mūsų vieninteliu šalies uostamiesčiu jaučiame ir tarptautinėse parodose. Kitų metų kruizinis sezonas bus išskirtinis ne tik laivų bei turistų gausa, bet ir savo trukme – pirmasis kruizinis laivas atvyks labai ankstyvą pavasarį – kovą, o paskutinis - spalio pabaigoje. Ilgas kruizinis sezonas ne tik sprendžia turizmo sezoniškumo problemas, tačiau kelia ir papildomų iššūkių turizmo ir uosto specialistams. Būtina pasirengti priimti laivus bet kokiomis oro sąlygomis, pasirūpinti, kokiomis pramogomis nustebinti turistus šaltuoju metų laiku", – apie artėjantį kruizinį sezoną pasakojo Kristina Gontier, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos tarptautinių ryšių ir protokolo vadovė.

          Liepos 22 dienos duomenimis, Klaipėdoje sulaukta 30 kruizinių laivų, jais atplaukė 41 694 turistai. Šiais metais uostamiesčiui pavyko prisivilioti rekordinį skaičių pirmą kartą atplaukusių laivų – net 10. Jų žvalgytuvės ypač svarbios tolimesniam kruizinės laivybos augimui. 2019-aisiais į Klaipėdą kruiziniai laivai užsuks 51 kartą, laukiama apie 80 000 turistų.

          Skaičiuojama, kad 2019 metais visame pasaulyje plaukioja apie 400 kruizinių laivų. Numatoma, kad 2019 m. kruizinių keleivių skaičius gali siekti apie 30 mln., Baltijos jūros regione – apie 5 mln. keleivių, tai sudaro 16 proc. visos pasaulinės rinkos dalies. Iki 2027 metų bus pastatyta ne mažiau kaip 120 naujų kruizinių laivų. Šiuos laivus gamina 14 laivų gamyklų, esančių Europoje, ir 2 laivų gamyklos Kinijoje.

          Comment


            Europos kruizų parodoje ir Klaipėdos uostas

            Naujausios tendencijos kruizinės laivybos sektoriuje pristatomos Hamburge prasidėjusioje, tris dienas truksiančioje tarptautinėje kruizinio turizmo parodoje "Seatrade Europe 2019“. Didžiausioje Europos kruizų parodoje Klaipėdos uostas pristatomas jau aštuntą kartą.

            Kaip teigia organizatoriai, paroda "Seatrade Europe“ išlieka su kruizais susijusio verslo atstovų susitikimo vieta, kuri pritraukia tūkstančius šios rinkos dalyvių iš visos Europos. Parodoje dalyvauja kruizinės laivybos linijų, kelionių agentūrų, laivų statybos pramonės, kruizinių uostų ir kitų susijusių sektorių atstovai iš įvairių pasaulio šalių. Renginys suteikia galimybę išgirsti naujausias tendencijas, užmegzti glaudesnius ryšius bei surasti naujų partnerių.

            Kas antrus metus vykstančioje parodoje dalyvauja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, įmonės "Estma“, "Klaipėdos Mėja“, "Krantas Travel“ ir "Klaipėdos laivų remontas“, UAB "Wm H. Muller & Co.“, UAB "Interbanga“. Klaipėdos uosto stendas parodoje užima 16 kv. m.

            "Pristatome Lietuvos pajūrį kaip išskirtinį ir patrauklų kruiziniams turistams. Didžiulę vertę įgauna nepaliesta gamta, asmeninis dėmesys kiekvienam turistui. Keleiviai gali lankytinas vietas atrasti individualiai, pavaikščioti unikaliose kopose, atsiranda galimybė ir šio segmento turistams rinktis pažintį su mūsų uostamiesčiu važiuojant dviračiais ir taip toliau. Iš tiesų, šio renginio metu turime galimybę susitikti su kruizinių linijų, kelionių agentūrų atstovais ir sužinoti jų lūkesčius, pageidavimus bei pristatyti mūsų naujienas“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos tarptautinių ryšių ir protokolo vadovė Kristina Gontier.

            Šiemet kruizinės laivybos sezoną Klaipėdoje spalio pirmoje pusėje užbaigs laivas "Nordstjernen“. Šį sezoną mūsų pajūrį turėtų aplankyti per pusšimtis kruizinių laivų, o kitiems metams jau yra užsiregistravę daugiau kaip 70 kruizinių lainerių.

            Comment

            Unconfigured Ad Widget

            Collapse
            Working...
            X