Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT/PL] Lietuvos - Lenkijos pasienis

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [LT/PL] Lietuvos - Lenkijos pasienis

    Lietuvą su Lenkija sujungs ir kaimo keliai
    Kazys Kazakevičius, "Lietuvos žinios"
    2007 lapkričio mėn. 24 d. 05:01
    DELFI

    Nuo kitų metų vidurio į gretimą Lenkiją bus galima nuvykti ne vien per Kalvarijos bei Lazdijų postus, bet ir nedideliais kaimų keliais, kurie prieš 60 metų buvo išardyti.
    (...)
    Ilgus dešimtmečius, jei kam ir pavykdavo gauti leidimus nuvykti pas gretimoje valstybėje, vos už keleto ar keliolikos kilometrų gyvenančius artimuosius, važiuoti pas juos privalėjo per Gardiną, esantį už keleto šimtų kilometrų. Situacija kiek pakito Lietuvai atkūrus Nepriklausomybę. Tada atsivėrė galimybės šalį kaimynę pasiekti per du pasienio postus, automobilių keliais per Lazdijų, Kalvarijos, bei Mockavos geležinkelio postą.

    "Nemanau, kad to užtenka. Mūsų žmonės nori bendrauti ne tik tarpusavyje, bet ir su Lietuvoje gyvenančiais artimaisiais, plečiasi kultūriniai ryšiai ir važinėti per postus - ne visuomet yra patogu. Juoba kad senoliai dar gerai prisimena, jog Lietuvą ir Lenkiją kitados jungė ne vien šie du automobilių keliai, bet ir dar gausybė nedidelių kelių, kurių nemaža dalis mūsų pusėje išlikusi", - LŽ teigė Lenkijos Punsko valsčiaus viršaičio pavaduotojas Romas Vitkauskas.

    Anot jo, šiemet, gavus lėšų iš Europos Sąjungos fondų, Lenkijoje esantys keliai buvo atnaujinti ir pritaikyti automobilių eismui, dabar laukiama, kol tą patį padarys ir Lietuva.
    (...)
    "Tikimės, kad per žiemą bus baigti rengti techniniai dokumentai, o pavasarį jau galės prasidėti ir konkretūs darbai", - LŽ sakė pasienio kelių sujungimo projektą kūrusio euroregiono "Nemunas" Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius.

    Didžiausiu darbų trukdžiu G.Skamaročius įvardijo tai, kad ant kelių tąsos esantys brūzgynai ar apleistos pievos priskirti valstybiniam miškų fondui, tad reikia tuos ruožus "išimti" iš šio fondo ir pakeisti žemės paskirtį. Tam yra būtinas Vyriausybės pritarimas.

    Yra numatyta atstatyti 12 kelio ruožų Lazdijų, Kalvarijos ir Vilkaviškio savivaldybių teritorijose. Ilgiausia atkarpa siekia 2 kilometrus, o kitos tėra tik 200-300 metrų ilgio.

    "Kiek kelių bus iš tikrųjų atkurta, kol kas sunku pasakyt, nes patį 2,2 mln. eurų (7,59 litų) vertės projektą rengėme dar 2005 metais ir galimas išlaidas skaičiavom to meto statybos darbų kainomis. Šios dabar kur kas didesnės. (...)", - teigė G. Skamaročius.

    Jis užsiminė, kad iš projekto lėšų ne vien keliai bus atstatyti, bet ir išleisti atkurtų kelių tinklą pristatantys žemėlapiai.
    Visas straipsnis:http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=15111589
    Paskutinis taisė Romas; 2007.11.25, 11:06. Priežastis: Sukurta nauja tema

    #2
    To paties projekto būklė kitoje sienos pusėje
    Na Litwę pojedziemy także gminnymi drogami
    Į Lietuvą važiuosime ir vietiniais keliais

    2007.10.09

    Vyksta paskutiniai remonto darbai keliuose, vedančiuose į Lietuvos pasienį. Eina kalba apie 28 km asfaltuotų kelių ir žvyrkelių, esančių Vyžainių, Seinų, Punsko ir Rutka-Tartak valsčiuose.
    Šie keliai bus reikalingi nuo sausio, kai Lenkija įstos į Schengeno sutartį, kuri panaikins pasų ir muitinės kontrolę

    Investicijos buvo numatytos prieš dvejus metus. Tada paruošti atitinkami pasiūlymai. Pagal paskaičiavimus (valsčių) savivaldybės iš savo biudžetų turėjo finansuoti 1/4 visų išlaidų. Likusią dalį buvo numatyta gauti iš ES fondų.

    - Deja, šiek tiek apsiskaičiavome - sako Witold Liszkowski [Vytautas Liškauskas], Punsko valsčiaus seniūnas. - Visos išlaidos buvo skaičiuotos eurais. Niekas nenumatė, kad euras santykinai atpigs ir taip pabrangs statybinės medžiagos ir darbo jėga. Deja, taip yra. Vienok jau baigiame darbus.

    Dar vasarą savivaldybės grasino, kad atsisakys finansuoti statybas.

    - Vietoje 1/4, mes turime finansuoti 1/3 išlaidų iš savo lėšų. Nusprendėme statyti, nes būtų nepriimtina, jei važiuojantieji į Lietuvą laužytų automobilių pakabas duobėtuose keliuose. Tuo labiau kad kitoje sienos pusėje viskas jau buvo praktiškai paruošta, - sako Józef Laskowski, Vyžainių valsčiaus viršaitis.

    Įstojus Lenkijai į Schengeno sutartį į Lietuvą bus galima patekti ne tik per Budzisko [Budiškę/Kalvariją] bei Ogrodniki [Aradnykus/Lazdijus], bet ir per Bolcie, Wiłkupie, Grzybinę, Sudawskie, Berżniki, Burbiszki, Trompole, Krejwiany, Sankury, Poszeszupie [Balčius, Vilkupius, Grybėnus, Sūdavą, Berznykus, Burbiškes, Trumpalius, Kreivonis, Sankurus, Pašešupę].
    - Nors tai nebus autostrados, bet bus visiškai padorūs keliai - tvirtina Jan Racis, Rutka-Tartak valsčiaus viršaitis.
    Pagal Gazeta Współczesna
    http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiado...hednapisz_zycz

    P.S. Atsiprašau, jei ne taip atkūriau vietovardžius
    Paskutinis taisė Romas; 2007.11.25, 11:06.

    Comment


      #3
      "Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra"

      Projektui skirta Kaimynystės (Interreg III A LT-PL-KA) programos subsidija iki 999800 Eur, bendra jo vertė apie 1361710 Eur.
      Projekto trukmė - 22 mėnesių (2006.04 – 2008.03).
      Projekto partneriai - VšĮ Nemuno euroregiono Marijampolės biuras (pagrindinis partneris), Automobilių kelių direkcija prie LR Susisiekimo ministerijos, Alytaus apskrities viršininko administracija, Kalvarijos, Lazdijų rajono, Vilkaviškio rajono savivaldybės, Punsko valsčiaus (finansinis partneris), Rutka Tartak valsčiaus, Seinų valsčiaus, Vižainių valsčiaus valdybos.
      Projekto tikslas – padidinti bendradarbiavimo regiono konkurencingumą bei pagerinti socialinio-ekonominio bendradarbiavimo sąlygas Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonoje, atstatant (rekonstruojant) dalį senųjų vietinių ir regioninių kelių pasienio zonoje bei stiprinant pasienio regionų valdžios institucijų infrastruktūros plėtros administracinius gebėjimus.
      Projekto metu numatoma:
      · parengti pasienio kelių atstatymo (rekonstravimo) Alytaus ir Marijampolės apskričių teritorijose techninę dokumentaciją, remiantis tarpvyriausybiniais susitarimais, partnerių bendradarbiavimo gairėmis, studija ir specialiuoju planu;
      · atstatyti (rekonstruoti) kelių atkarpas pagal parengtą techninę dokumentaciją Lietuvos teritorijos pusėje iki sienos linijos su Lenkija;
      · parengti ir išleisti bendrą Lietuvos ir Lenkijos pasienio regiono informacinį žemėlapį pristatantį sukurtą naują vietinių kelių tinklą abipus sienos.

      -------------------------------------------------

      "Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra Palenkės vaivadijoje"
      Tai „veidrodinis“ projektas su projektu „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“

      Projektui skirta Kaimynystės (Interreg III A LT-PL-KA) programos subsidija iki 667911 Eur, bendra jo vertė apie 890548 Eur.
      Projekto trukmė - 22 mėnesiai (2006.05 – 2008.02).
      Projekto partneriai – Punsko valsčiaus valdyba (pagrindinis partneris), VšĮ Nemuno euroregiono Marijampolės biuras (finansinis partneris), Rutka Tartak valsčiaus, Seinų valsčiaus, Vižainių valsčiaus valdybos, Kalvarijos savivaldybės, Lazdijų rajono savivaldybės, Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos.
      Projekto tikslas – padidinti bendradarbiavimo regiono konkurencingumą bei pagerinti socialinio-ekonominio bendradarbiavimo sąlygas Lenkijos ir Lietuvos pasienio zonoje, atstatant (rekonstruojant) dalį senųjų vietinių ir regioninių kelių, einančių iš vienos valstybės į kitą, bei stiprinant pasienio regionų valdžios institucijų infrastruktūros plėtros administracinius gebėjimus.
      Projekto metu numatoma:
      · parengti pasienio kelių atstatymo (rekonstravimo) Palenkės vaivadijos teritorijoje techninę dokumentaciją;
      · atstatyti (rekonstruoti) kelių atkarpas pagal parengtą techninę dokumentaciją Lenkijos teritorijos pusėje iki sienos Lietuva.
      http://www.nemunas-euroreg.lt/nemb/p...&pid=2&lang=lt
      Paskutinis taisė Romas; 2007.11.25, 11:07.

      Comment


        #4
        Trijų kelių ruožų tiesimas Lenkijoje, Vižainių valsčiuje link Lietuvos pasienio (Vištyčio ir Gražiškių)

        Tarp Balčių (Bolcie) ir rokadinio kelio Lietuvos pusėje, pačiame Kaliningrado srities pasienyje
        Bolcie - Granica Państwa - droga żwirowa, długość drogi około 0,368 km;





        Tarp Vižainių (Viżajny) ir Vištyčio
        Grzybina – Burniszki – Granica Państwa – nawierzchnia bitumiczna, długość drogi około 2,454 km;






        Kelias į rytus nuo Vižainių ežero
        Wiłkupie - Granica Państwa – droga żwirowa, długość drogi około 0,948 km;




        Nuo Vižainių (Wiżajny) iki Gražiškių
        Wiżajny – Sudawskie – Granica Państwa – nawierzchnia bitumiczna, długość drogi
        około 4,643 km.






        Šaltinis: Vižainių valsčiaus savivaldybės tinklapis. Straipsnis ir daugiau nuotraukų (nauja nuoroda): http://www.wizajny.pl/asp/pl_start.a...&akcja=artykul

        Sena nuoroda: http://www.wizajny.pl/asp/start.asp?...sci&menu=&nr=8
        Paskutinis taisė Romas; 2012.11.18, 10:12. Priežastis: Pasikeitusi nuoroda

        Comment


          #5
          Pavyko rasti pilną kelių sąrašą lenkiškame tinklapyje

          naw. bitumiczna - asfaltuota danga
          naw. żwirowa - žvyro danga
          Gmina Sejny
          Sankury- Burbiszki - Granica Państwa naw. żwirowa
          Burbiszki przez PGR naw. żwirowa
          Berżniki - Granica Państwa naw .żwirowa

          Gmina Puńsk
          Krejwiany - Granica Państwa naw. bitumiczna
          Sankury - Burbiszki naw. bitumiczna
          Wojciuliszki -Trompole- Granica Panstwa naw. bitumiczna

          Gmina Rutka Tartak
          Poszeszupie - Granica Państwa naw. żwirowa
          Krejwiany - Granica Państwa naw. bitumiczna

          Gmina Wiżajny
          Bolcie - Granica Państwa naw. żwirowa
          Grzybinia - Bolcie - Granica Państwa naw. bitumiczna
          Wiłkupie - Granica Państwa naw. żwirowa
          Wiżajny - Sudawskie - Granica Państwa naw. bitumiczna
          Šaltinis:
          http://epodlasie.wipb.pl/biptest/ug_...ormacja&id=739
          Nuoroda: SST DROGI GMINNE POLSKA LITWA.doc
          SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT
          PROJEKT ”Rozwój infrastruktury drogowej na polsko- litewskim pograniczu w województwie podlaskim”
          WYKAZ SZCZEGÓŁOWYCH SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH
          Paskutinis taisė Romas; 2007.11.25, 11:30.

          Comment


            #6
            Tiesiamų kelių žemėlapis (fragmentas)


            http://epodlasie.wipb.pl/biptest/ug_...ormacja&id=739
            Nuoroda į visą žemėlapį: Ogólna mapa z numerami.JPG
            Paskutinis taisė Romas; 2009.06.21, 16:18. Priežastis: Pakeista nuotraukų talpykla

            Comment


              #7
              Projekto eiga pas mus, atrodo, stringa labaiu nei anapus sienos

              2007.11.07 Kaimynystės programos projektų dalyvių susitikimas Kalvarijoje.

              Kaimynystės programos projektų dalyvių susitikimas Kalvarijoje

              Įgyvendinant Kaimynystės (Interreg III A LT-PL-KA) programos projektus „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“ ir „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra Palenkės vaivadijoje“ spalio 29 d. Kalvarijos savivaldybėje buvo rengiamas projektų partnerių 2-asis susitikimas. (...)

              Projekto partneriai aptarė projektus. Šių projektų tikslas padidinti bendradarbiavimo regiono konkurencingumą bei pagerinti socialinio ir ekonominio bendradarbiavimo sąlygas Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonoje, atstatant dalį senųjų vietinių ir regioninių kelių, einančių iš vienos valstybės į kitą, bei stiprinti pasienio regionų valdžios institucijų infrastruktūros plėtros administracinius gebėjimus.

              Abiejų projektų numatomas biudžetas apie 7,8 mln. Lt. Susitikimo tikslas – aptarti įvykdytus darbus ir tai, kas planuojama ateityje. Buvo kalbėta apie tai, kad Lenkijos pusėje dėl kelių infrastruktūros plėtros nekilo didesnių problemų. Žemės savininkai, suprasdami, kad tai yra svarbūs projektai ne tik Lietuvai, bet ir jų šaliai, žemę perleido savivaldybių – valsčių žinion. Lenkai teigė, kad žmonės dažnai jų teiraujasi, kodėl keliai nėra tiesiami Lietuvos pusėje.

              VšĮ Nemuno Euroregiono Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius paaiškino, kodėl stringa Lietuvos pusėje projektas „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“. Taip atsitinka todėl, kad tose vietovėse, kuriose numatytas kelių tiesimas, kyla problemų dėl žemės perleidimo valstybei. Sudėtinga procedūra dėl žemės išėmimo iš Valstybinio miškų fondo. VšĮ Nemuno Euroregiono Marijampolės biuro direktorius dar pridūrė, kad tokia padėtis susiklosčiusi tikrai ne dėl visų kelių tiesimo.

              Buvo išsakyta mintis, kad Lietuvos pasienio zonoje kelių tiesimas nors ir stringa, bet tikimasi, kad iki numatytų darbų pabaigos 2008 m. birželio 30 d. bus baigtas. Iki to laiko tikimasi nutiesti kelių atkarpas Lietuvos pusėje ir juos sujungti su jau nutiestais pagrindiniais keliais Lenkijos pusėje. Baigiamoji projektus įgyvendinančių šalių konferencija planuojama Vilkaviškyje.
              http://www.kalvarija.lt/Naujienos/in...r&langparam=LT

              Comment


                #8
                Kelių ruožų sąrašas ir charakteristikos


                Šaltinis:
                Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas.
                http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95 (Tekstinės dalies 11 psl.)
                Paskutinis taisė Romas; 2009.06.21, 16:12. Priežastis: Pakeistas hostingas

                Comment


                  #9
                  You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

                  Comment


                    #10
                    Kelių trasos

                    Bendras žemėlapis


                    1 dalis. Vakarinis sienos ruožas (Vilkaviškio r.)


                    2 dalis. Vidurinis sienos ruožas (Kalvarijos sav.)


                    3 dalis. Pietinis ruožas (Lazdijų r.)


                    Kelių sąrašas žemėlapyje


                    Didelį žemėlapį ir atskirų kelių detalius žemėlapius galima atsisiųsti iš: http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95
                    Paskutinis taisė Romas; 2009.06.14, 21:34.

                    Comment


                      #11
                      Atrodo lenkai naudoja paprastas technologijas- ant žvyro tiesiai pila bitumą;-įdomu, kaip bus su ilgaamžiškumu tokios dangos?
                      Marijampolės apskrities internetiniame puslapyje yra detali studija, kaip ir kas turėtų (ir gal bus) Lietuvos pusėje. Tiesa, kaip pastebėjo p. Romas, mūsų pusėje darbai stringa. pavasarį teks labai pasitempti...
                      Ir būtinai, kai keliai pradžius ir infrastruktūra bus parengta, išbandysiu tuos keliukus. Įdomiausias manau bus dviračių takas šalia Liepinio ežero (Vištyčio seniūnija).
                      http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

                      Comment


                        #12
                        /\ Vilniečiams labiausiai aktualus 15-as ruožas - kelias į Europą sutrumpės.
                        Deja, 14-ame ruože, kuris dar trumpesnis, toliau nuo sienos liks žvyrkelis

                        Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
                        mūsų pusėje darbai stringa.
                        Projektas buvo numatytas iki 2008 m. kovo. Atrodo, gana smarkiai vėluojama. Įdomu, ar statybos darbai mūsų pusėje bent kur nors pradėti?

                        Labiausiai stringama dėl sklypų problemų - Euroregiono tinklapyje nurodyta, kad keliai eis per 24 savininkų žemes (turbūt mikroskopiniai 1-2 m pločio ruoželiai šalia senojo kelio). Kaip visada, tai tampa neįveikiamomis problemomis.
                        Problemos dėl žemės paėmimo iš miškų fondo kiek dirbtinės - valstybė nesugeba pati su savimi susitarti.

                        Kol gimdomos problemos, statybos darbai eilinį sykį pabrangs.
                        Paskutinis taisė Romas; 2007.11.25, 13:02.

                        Comment


                          #13
                          Kiek žinau, 2 ruožas (bent jau iki Vartelių) tvarkomas senokai. Nuo poilsiavietės Viktorija iki Vartelių išafaltuotas rajoninis kelias. Kaip toliau- neaišku...
                          3 ruožas kol kas nebus daromas- rezervatas.
                          Sutinku, kad mūsų šalyje didelė problema su privačia nuosavybe. Ir mechanizmu, kaip ją paimti valstybės (visuomeniniams) poreikiams. Beje, Lenkijoje beveik nemačiau apleistų ir nešienautų laukų, ko nepasakysi apie Lietuvą, ypač nuosavybėje pasienio zonoje. Manau geros baudos taip pat paskatintų atsisakyti nenaudojamos žemės.
                          Manau dėl žemės buvusioje juostoje ("tarp vielų", nors iš Lenkijos pusės jokios vielos niekada ir nebuvo) problemų neturėtų kilti. VRM VSAT tikriausiai neprieštaraus, kad darbai vyktų kad ir formaliai dokumentai bus tik tvarkomi...(IMHO)
                          http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

                          Comment


                            #14
                            /\ Detaliuose ruožų planuose nurodyta, kad dar 2006 metais suderintas žemės išpirkimas iš savininkų.
                            Keista, kad iš atskirų savininkų paimamų sklypelių plotas tėra nuo 2 iki 30 arų

                            Comment


                              #15
                              Parašė Romas Rodyti pranešimą
                              Kelių ruožų sąrašas ir charakteristikos


                              Šaltinis:
                              Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas.
                              http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95 (Tekstinės dalies 11 psl.)
                              Kažko nesitiki, kad tokie kelių pločiai. 15m ? Čia tikrai ne važiuojamosios dalies plotis. Jaučiu pripliusuota su bent kiek pajudinta žeme abipus važiuojamosios dalies. Įdomu būtų sužinoti, koks važiuojamosios dalies plotis numatomas. Abejoju, ar bus daugiau 5-6 metrų

                              Comment


                                #16
                                /\ Detalūs pločiai nurodyti aprašymuose. Ne visi keliai bus asfaltuoti.
                                Atrodo, kad tikrai bus asfaltuoti abiejose sienos pusėse šie ruožai (numeracija pagal lietuvišką schemą)

                                2 Vištytis - Varteliai -LT/PL- Burniškiai- Vyžainys
                                5 Vilkaviškis - Gražiškiai - Vygreliai -LT/PL- Sudūva- Vyžainys
                                7 Kalvarija - Liubavas -LT/PL- Rutka-Tartak - Suvalkai
                                9 Kalvarija - Sangrūda -LT/PL- Punskas
                                12 Lazdijai - Akmeniai-LT/PL - Vidugiriai -Punskas
                                15 Merkinė - Kapčiamiestis - Kauknoriai -LT/PL- Berznykas - Seinai

                                Likusių kelių charakteristikos kiek nesutampa lietuviškuose ir lenkiškuose tinklapiuose - lietuviškuose beveik visi asfaltuoti.

                                Kitas klausimas, ar bus spėta bent minėtus rajoninių kelių ruožus išasfaltuoti, jei bus delsiama juos tiesti.

                                Comment


                                  #17
                                  Įdomiausia yra ne tai, įdomiausia yra tai, kiek mašinų gal būt pravažiuos šiais keliais. Per 60 metų žmonės prisitaikė ir nemanau, kad eismas bus daugiau kaip 2-3 mašinos per parą...

                                  Comment


                                    #18
                                    Na kodėl, juk važinės furos, kurios norės išvengti mobilių muitinės patrulių patikrinimų

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė laSSas_ Rodyti pranešimą
                                      Na kodėl, juk važinės furos, kurios norės išvengti mobilių muitinės patrulių patikrinimų
                                      Fūrom manua bus draudžiama važinėt šiais keliais. Kaip ir dabar dėl kelių būklės fūroms leidžiama važiuoti tik per kalvarijų posta.
                                      Mano galerijos:
                                      Flickr'e

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė umbrella Rodyti pranešimą
                                        Fūrom manua bus draudžiama važinėt šiais keliais. Kaip ir dabar dėl kelių būklės fūroms leidžiama važiuoti tik per kalvarijų posta.
                                        Kalvarijų posto nėra. Yra tik Kalvarijos postas.
                                        Muitinės kontrolė jau ir dabar neatliekama, nuo įstojimo į Šengeną nebus ir pasienio kontrolės.
                                        http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X