Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT/PL] Lietuvos - Lenkijos pasienis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    Jau atsirado ekstremalų, kurie išbandė Lietuvos pasienio kelių "infrastruktūrą".


    Keliautojas JASAS
    Kelionė į Punską bekele
    Vasario 16

    Vykome džipu bekele į kaimyninę Lenkiją. Mašina puiki, dideliais plačiais ratais. Maršrutas Sangrūda – Vaiponiškė – Trumpaliai – Trompolė (PL) – (LT – PL) buvusi neutrali zona – Kreivėnai (PL)– Punskas(PL) – Naujieji Alksnėnai – Sangrūda. Atstumas nedidelis.
    (...)
    Vykome pažiūrėti realių pokyčių, įstojus į Šengeno erdvę 2007.12.21. Teoriškai atsivėrė galimybės kiekvienu keliuku, ežeru ar upeliuku vykti į kaimyninę šalį.
    (...)
    Už kelių kilometrų nuo Sangrūdos baigėsi kelias, po to ir lauko keliukas atsirėmė į Mergutrakės upelį. Bet mūsų džipas nepasidavė, upelį „paėmė“ iš karto, leidomės laukais, užkilome ant stataus kalno. Vaiponiškės kaimas. Atsiveria vaizdas į Sangrūdą slėnyje, pasieniečių bokštelį, prūsų kapais vadinamą kalvą. Kalnai ant kalnų, o ant tų kalnų,- kalnai ir maži kalneliai,- siela dainuoja.
    (...)
    Važiuojame „greitkeliu“ – taip mes praminėme pasieniečių naudotą kelią palei tvoros likučius. Vietomis jis šlapias, bet galbūt pravažiuotume ir su „Audine“. Pamatome nežinomą ežerą , bandome jį pasiekti. Meldžiamės, kad nenuslystume. Pasirodo tai keliolikos hektarų Trumpalių ežeras. Vaizdas prie jo fantasmagorinis : bombos išmušta duobė, lyg buvusi dvarvietė su kelių pastatų pamatais, dideliais medžiais ir vaismedžiais, mėtosi lentelė : „Žvejoti draudžiama“, lenkiškos pasienio tvoros liekanos, apversta valtis, pažymėta Lietuvos simboliais. Kur mes esame?

    Pavažiuojame paežere ir pamatome pasienio stulpą su Lietuvos ir Lenkijos simboliais. Į abi puses tokių stulpų daug, palei juos eina lenkų pasieniečių kontrolės kelias. Mes jį įveikėme ir esame Trumpole – Lenkijos vietovėje. Lenkų ūkininkų laukai tvarkingesni nei mūsų. Abiejose šalyse yra pasodinto miško.

    Grįžtame tuo pačiu keliu Lietuvon. Mūsų vairuotojas labai profesionaliai įveikia purvo, pelkių, kalnelių šunkelius. Atrodo, jog ten ir pėsčias prasmegtum.
    (...)
    Lenkijos pusėje daug kur atstatyti keliai iki sienos. Tad mums reikia tik pasistengti nutiesti kelius. Šengenas mums duoda tik ilgai lauktą laisvę. O kol keliai bus tokie, kaip ekstremalai, bet su pasais kišenėje galėsime užsukti pas kaimynus. Apleistose pasienio pievose ir miškuose yra daug uogų ir grybų. Vėliau visa tai kartu su bebrais ir pelkėmis pradings. ...
    http://www.road.lt/kelione-i-punska-8230-1203191322/

    Keliautojo JASO nuotraukos:


    Valstybės sienos vartų fragmentas


    Tvora, skyrusi Lietuvą nuo Lenkijos


    Buvusi Trumpalių pasienio užkarda


    Visos keliautojo JASO nuotraukos: http://www.road.lt/jasas
    Paskutinis taisė Romas; 2008.03.16, 12:59.

    Comment


      #82
      Parašė Romas Rodyti pranešimą
      Maža iliustracija, kaip mūsų pusėje atsirado "taiga":


      http://www.genocid.lt/Leidyba/3/Juozas_Starkauskas.htm
      Atsimenu, 1986 ar 1987 teko važiuoti į Sangrūdą, tai kažkur pakeliui buvo ženklas "pasienio zona", bet jau niekas nestabdė, buvo galima laisvai važiuoti, nereikėjo jokių leidimų.

      Comment


        #83
        do Romas: Świetna fotorelacja!! Fajnie by bylo gdyby udało Ci się zrobić jej polską wersję i zamieścić na polskim Skyscrapercity. Jeszcze raz brawa za świetną robotę

        Comment


          #84
          Parašė marcin87 Rodyti pranešimą
          Fajnie by bylo gdyby udało Ci się zrobić jej polską wersję i zamieścić na polskim Skyscrapercity.

          Būtų gerai, jei pavyktų padaryti reportažo lenkišką versiją ir patalpinti lenkiškame SSC.
          Dziękuję.
          Szkoda, niema czasu na tłumaczenie. Prawie wszystko możno zrozumieć ze zdjęć i map.

          Ačiū. Gaila, nėra laiko vertimui. Beveik viską galima suprasti iš nuotraukų ir žemėlapių.

          Comment


            #85
            Sandra Kučinskienė
            Pasienio kelių statyba „stringa“ biurokratų stalčiuose
            2008 04 08

            Ateinančios savaitės pradžioje turėtų paaiškėti, kiek iki šių metų birželio pabaigos bus atstatyta kelių, prieš Antrąjį pasaulinį karą jungusių Lenkijos ir Lietuvos kaimus bei gyvenvietes. Prieš savaitę paskelbtas konkursas kelių statybos darbams atlikti.

            „Kiek kelių bus atstatyta, priklausys nuo to, kokias sąlygas pasiūlys konkurso dalyviai. Vienas iš svarbiausių kriterijų, renkantis rangovą, žinoma, bus finansinis pasiūlymas“,- sakė Euroregiono Nemunas Marijampolės biuro vadovas Gintaras Skamaročius, kurio iniciatyva prieš porą metų pradėtas įgyvendinti projektas „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“.
            (...)
            Projektas finansuojamas iš Interreg III ALT-PL-KA fondo, iš kurio kelių atstatymo darbams skirta beveik 4 milijonai litų. Mažiausiai 2 milijonus litų tikimasi gauti iš Susisiekimo ministerijos fondų.

            Numatyta atstatyti 12 kelio atkarpų, kurių ilgis nuo 300 m iki 1,5 km. Trys iš šių atkarpų turėtų būti atstatytos Lazdijų savivaldybės teritorijoje, devynios – Kalvarijos ir Vilkaviškio rajono. Vilkaviškio rajono savivaldybėje numatoma atnaujinti kelius: Varteliai-Burniškiai, Duoniškiai-Vilkupiai, Vygreliai-Sūduva, Kalvarijos savivaldybėje: Liubavas-Kreivėnai, Liubavas-Pašešupė, Trumpaliai-Trumpaliai, Naujieji Alksnėnai-Kreivėnai, Užukalniai-Burokai, Bereznikai-Paliūnai.

            Projekto pabaiga – šių metų birželio 27 diena. „Iki tol turėtume atlikti projekte numatytus darbus, jeigu nespėsime, teks ieškoti kitų finansavimo šaltinių. Projektas prasidėjo prieš dvejus metus. Daugiau kaip pusantrų metų užtruko įvairūs derinimo darbai, prieš tai dar atlikta galimybių studija, specialusis planas, paruošta techninė dokumentacija. Taigi biurokratiniai darbai truko daugiau kaip dvejus metus, o kelių statybos darbams liko pustrečio mėnesio“,- apgailestavo Euregiono Nemunas Marijampolės biuro vadovas. G. Sakamaročius įsitikinęs, kad didesnę dalį projekte numatytų darbų pavyks atlikti.
            http://www.suduvosgidas.lt/index.php...46&new_id=2890

            Nelabai tikisi, kad per 2-3 mėnesius bus iškirsta "taiga" ir nutiesti keliai.

            Comment


              #86
              Eglė MIČIULIENĖ
              Vilkaviškio krašto laikrašis "Santaka", 2008.04.01

              Kelio tiesimo darbus pagaliau žada pradėti

              Nemuno euroregiono Marijampolės biuro direktoriaus Gintaro Skamaročiaus teigimu, maždaug už mėnesio turėtų prasidėti kelio Varteliai–Burniškiai tiesimo darbai. Tai G.Skamaročius teigė spaudos konferencijoje, kurioje žurnalistams buvo pristatyti visi Nemuno euroregiono Marijampolės biuro ir partnerių vykdomi projektai.

              Šiuo metu, anot direktoriaus, daugiausia dirbama prie projekto „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“. Jame numatyti penki nauji rajoniniai ir septyni vietiniai keliai. Lietuvos automobilių kelių direkcijai paskelbus keturių kelių, tarp jų – ir per Vilkaviškio rajoną eisiančio kelio Varteliai–Burniškiai, statybos darbų pirkimo konkursą, reikalai turėtų pajudėti.

              „Šiuose ruožuose nėra savininkų, todėl beveik nekils problemų juos įrengti. Tad tikimės, kad maždaug už mėnesio, kai bus parengta visa dokumentacija, prasidės kelių rengimo darbai“, – sakė G.Skamaročius.

              Problema, anot direktoriaus, buvo ta, kad minėtas kelias Varteliai–Burniškiai turi eiti toje vietoje, kur šiuo metu yra valstybiniai miškai. Todėl Aplinkos ministerija turėjo sutvarkyti žemės dokumentus – „iškelti“ žemę iš valstybinių miškų fondo.
              „Paradoksali situacija: beveik dešimt mėnesių derinome, kelią „tiesėme“ Aplinkos ministerijos popieriuose, o dabar per mėnesį kitą jį reikės nutiesti fiziniame lauke. Deja, situacija tokia, ir savavališkai kirsti medžius ar kelią tiesti negalime“, – teisinosi G.Skamaročius dėl to, kad jau seniai žadamo kelio iš Lietuvos pusės į Lenkiją vis dar nėra.

              Vietinių kelių tiesimo dokumentacija šiuo metu taip pat tvarkoma. Tikimasi, jog iki birželio pabaigos bus spėta pakloti žvyro dangą.

              Problema kyla tik dėl vietinės reikšmės kelio Duoniškiai–Vilkupiai ir rajoninio kelio Vygreliai–Sūduva, kurie eitų per privačią žemę. Pirmuoju atveju žemę išpirkti turi Vilkaviškio rajono savivaldybė, antrojo išpirkimu rūpinasi Marijampolės apskrities administracija bei Nemuno euroregiono Marijampolės biuras. Kaip teigė G.Skamaročius, šiuos reikalus artimiausiu metu taip pat tikimasi sutvarkyti.

              Iš Automobilių kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos kelių tiesimo darbams žadamas papildomas finansavimas.

              Paskutiniu metu spaudoje daug rašyta apie naujuosius kelius į Lietuvą Lenkijos pusėje.
              „Noriu pabrėžti, kad tai – taip pat mūsų projekto rezultatas. Bet jis įvykdytas anksčiau, nes Lenkijos pusėje darbai pradedami, galima sakyti, leidimo išdavimo dieną, o pas mus yra toli gražu ne taip. Jei tik kažkas nukirto krūmą, kurį ir taip reikės iškirsti, tuoj atsiranda nesveikas dėmesys, politikavimas. Nepavykdavo gauti leidimų iš Aplinkos ministerijos, suderinti reikalų su kitomis tarnybomis, nes kiekvienas bijo kone savo šešėlio“, – apie sudėtingą biurokratinį mechanizmą kalbėjo G.Skamaročius. Be to, Lenkijos pusėje žmonės naudojosi senaisiais keliais, todėl ir jų rekonstravimo procesas buvo paprastesnis.
              ...>>> http://www.is.lt/santaka/?sid=9473
              Cituota iš Vištyčio forumo: Posted by vilkovist on 2008.04.01
              http://vilkovist.proboards20.com/ind...061753&page=81

              Comment


                #87
                Kažkas pradėjo realiai judėti
                SKELBIMAS APIE SUPAPRASTINTĄ PIRKIMĄ
                Pirkimo numeris: 64368
                Perkančioji organizacija: Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos
                Pirkimo pavadinimas: Valstybinės reikšmės rajoninių kelių remontas ir asfaltbetonio dangos įrengimas:
                Nr. 2524 Gudeliai–Kalėdiškiai–Markiškiai (9,31–10,04 km) ruožo Nr.14 Kalėdiškiai–Markiškiai
                ir
                Nr. 2511 Lazdijai–Galiniai–Burbiškiai (9,2–9,47 km) ruožo Nr.12 Galiniai–Burbiškiai
                Komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais data, laikas ir vieta: 2008-05-28 10:00
                http://cvpp.lt/notices/notice2002384...tice_read_form

                Gal suspės padaryti viską iki birželio 27-osios

                Comment


                  #88
                  14. Gudeliai - Kalėdiškai - Markiškiai/Markiszki - Berznykas

                  Iš Lenkijos pusės kelio nebuvo numatyta tiesti
                  Būsima kelio trasa iš anos pusės atrodo taip: (tas miškas ir vos įžiūrimas takas)


                  Iki Lenkijos gali tekti važiuoti nedideliu lankstu:


                  14 ruožo aprašymas (žr. šios temos 40 pranešime ):
                  - Atstumas : 730 m (sutampa su pirkimo skelbimu)
                  - Vėliau rekonstruoti reikės ir 4,31 km privažiavimo kelio
                  - Pastabose nurodyta: "kertamas didelis miško masyvas"

                  Comment


                    #89
                    12. Lazdijai - Galiniai - Burbiškiai/Burbiszki - Punskas

                    Išrausta sienos vieta


                    Būsima kelio trasa Lietuvos teritorijoje


                    12 ruožo aprašymas (žr. šios temos 40 pranešime ) :
                    - Atstumas nurodytas: 260 m (beveik sutampa su pirkimo skelbimu)
                    - Vėliau reikės rekonstruoti ir 9,2 km kelio iki šio ruožo
                    - Pastabose nurodyta: "Kertamas miško masyvas. Vienoje vietoje aukščių skirtumai"

                    Comment


                      #90
                      Kažkas ir iš Lenkijos pusės bandė įveikti "atvirą" sieną Vištyčio - Vižainių apylinkėse

                      MAZURY w SCHENGEN
                      2007.12.30
                      Kilka dni po wejściu Polski i Litwy do strefy Schengen postanowiliśmy sprawdzić czy można bez problemu przekroczyć granicę polsko-litewską jadąc wzdłuż granicy z Rosją (obwód Kaliningradzki)

                      Kelios dienos po Lietuvos ir Lenkijos įstojimo į Šengeno erdvę nutarėm patikrinti ar be problemų galim kirsti Lenkijos Lietuvos sieną važiuojant palei Rusijos (Kaliningrado srities sieną)
                      Kelios įdomesnės nuotraukos ir mazury.info.pl komentarai:

                      Lenkų pusėje žvyrkelis, tačiau kelias nutrūksta prie sienos.
                      Pasienio gyventojas visiškai legaliai grįžta per "žaliąją sieną"


                      Miško keliuku iki šiol važinėjo tik pasieniečių visureigiai.
                      Žurnalistų laimei balos buvo užšalusios


                      Lietuvoje. Prie sienos paliktas automobilis su lietuviškais numeriais.
                      Fordo vairuotojas nerizikavo važiuoti išmaltu miško keliuku ir su šeima nuėjo į Lenkiją pėsčiomis.


                      Daugiau nuotraukų: http://mazury.info.pl/foto/07-12-30-mazury-schengen/

                      Comment


                        #91
                        5. Vygreliai - Sudūva (Sudawskie)

                        Kol iki birželio pabaigos dar nenutiesti keliai, pažiūrėjau kaip jie atrodo iš Lietuvos pusės.

                        Kol kas dėl 5-o kelio Vilkaviškis - Gražiškiai - Vygreliai / Sudūva (Sudawskie) - Vižainys vyksta žemės perėmimo procedūros.


                        Dar smulkesnis planas.
                        Nuo rokadinio kelio iki lenkų nutiesto kelio turėtų būti naujas kelias


                        Planai - iš Marijampolės apskrities tinklapio.
                        Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95

                        Comment


                          #92
                          5. Vygreliai - Sudūva (Sudawskie)

                          Nuo kelio Nr. 200 Kalvarija-Vištytis iki Vygrelių kaimo ir Graužinių karjero yra asfaltas.

                          Pasienis nuo Graužinių karjero.
                          Tolumoje - Lenkija. Vienas kalnas savo forma priminė Ciso kalną, esantį už 15-20km


                          Vygreliai




                          Buv. Vygrelių pasienio užkarda


                          Keli šimtai metrų iki rokadinio kelio lengvai pravažiuojami.
                          Iškirsti medžiai. Gal iš tiesų bus pradėtas tiesti kelias...


                          Rokadinis kelias. Išversti buvę vartai spygliuotos tvoros sienoje.


                          Vaizdas į rytus


                          Nuo čia iki sienos - tik 400-500 metrų
                          Vaizdas pritraukus. Matomas pasienio stulpas
                          Paskutinis taisė Romas; 2008.05.11, 11:50.

                          Comment


                            #93
                            5. Vygreliai - Sudūva (Sudawskie)

                            Nuo rokadinio kelio iki sienos ėjome keliuku (šiek tiek į rytus nuo būsimo kelio)


                            Mažasis pasienio susisiekimas vyksta nelaukiant, kada bus nutiesti keliai


                            Atsodinamas spygliuočių miškas. Ten, kur auga medžiai - Lenkijos siena


                            Vaizdas į Graužinių karjerą ir į vėjo elektrinę


                            Jau ir siena. Anksčiau čia šiukšlių turbūt nebūdavo


                            Siena


                            Abipus sienos dar išliko pasieniečių džipų vėžės


                            Kalvotas Suvalkijos reljefas Lenkijos pusėje






                            Pasienietis būdamas būdelėje visada matydavo kaimyninės šalies herbą


                            Lenkų pusėje kažko laukia pasieniečių džipas. Turbūt tenka susirasti darbo, kai atsirado Šengenas.
                            Tik kad tokiais keliais nedaug žmonių gali atvažiuoti per sieną


                            Iš lenkų pusės nutiestas asfaltas.
                            Mūsiškiai kelią ties kirsdami kampą (jei išvis kada nors nuties)


                            Grįžtame pro užkardą


                            Vygreliuose yra keletas ežerų. Graži ta kalvotoji Suvalkija

                            Comment


                              #94
                              Lietuvos automobilių kelių direkcija savo tinklapyje atidarė naują skyrelį ES INTERREG IIIA/KPPP
                              Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG IIIA Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) kaimynystės programos projekto Nr. 2005/201
                              „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“ įgyvendinimas


                              Įgyvendinant Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG IIIA Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) kaimynystės programos projektą Nr. 2005/201 „Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos kelių infrastruktūros plėtra“, bendrasis tikslas yra atkurti pagrindinių kelių ruožus tarp Lietuvos ir Lenkijos pasienio gyventojų poreikiams bei turizmo plėtrai. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, kaip vieno iš šio projekto partnerių, tikslas – atkurti keturių valstybinės reikšmės rajoninių kelių tąsas, jungiančias Lietuvos ir Lenkijos valstybes.

                              Šios numatomos atkurti rajoninių kelių tąsos iki II-ojo pasaulinio karo buvo išvažiuojami keliai. Tačiau įsigalėjus sovietinei sistemai, Lietuvos pusėje pasienio ruožas iki 1,6 km atstumu nuo sienos linijos tapo draudžiama įeiti zona. Ten nutiesti keliai buvo fiziškai sunaikinti, vietomis apaugo mišku ar krūmynais.

                              Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos iniciatyva yra paskelbtas konkursas („Informaciniai pranešimai“ Nr. 31(2)) dėl valstybinės reikšmės rajoninių kelių tąsų:
                              1. kelio Nr. 2524 Gudeliai−Kalėdiškiai−Markiškiai (9,31−10,04 km) ruožas Nr.14 Kalėdiškiai−Markiškiai taisymo ir asfaltbetonio dangos įrengimo;
                              2. kelio Nr. 2511 Lazdijai−Galiniai−Burbiškiai (9,20−9,47 km) ruožas Nr.12 Galiniai−Burbiškiai) taisymo ir asfaltbetonio dangos įrengimo.
                              Darbus planuojama pradėti šių metų birželio mėnesį.

                              Kitų dviejų valstybinės reikšmės rajoninių kelių tąsų:
                              3. kelio Nr. 5144 Vištytis−Varteliai−Burniškiai (9,70−10,68 km) ruožas Nr.2 Varteliai−Burniškiai;
                              4. kelio Nr. 2653 Žiogaičiai−Pašešupė (0,00−0,83 km) ruožas Nr.7 Liubavas−Pašešupė), kurios šiuo metu yra miško paskirties žemėje, atkūrimo darbai bus pradėti po LR Vyriausybės nutarimo dėl miško paskirties žemės pakeitimo į kitos paskirties (keliams tiesti) žemę paskelbimo.

                              Atnaujinta 2008-05-07
                              http://www.lra.lt/lt.php/projektai/e..._iiiakppp/4275

                              Comment


                                #95
                                "Lietuvos rytas" 2008-05-21

                                Liucija BURBIENĖ

                                Kelių tiesėjai atsiliko nuo lenkų

                                Keliai, turintys sujungti gretimus Lenkijos ir Lietuvos kaimus, nutiesti tik iš Lenkijos pusės. Lenkai tam jau išleido apie 10 mln. zlotų (10,2 mln. litų).

                                Šiems keliams tiesti yra skirta ES parama. Kalvarijos savivaldybėje iš pradžių planuota per dvejus metus nutiesti šešis vietinės reikšmės kelius. Tačiau pabrangus darbams ir medžiagoms apsiribota tik vienu rajoniniu ir dviem vietinės reikšmės keliais.

                                Projektą parengusio euroregiono „Nemunas“ direktorius Gintaras Skamaročius aiškino, kad kelių tiesimo techniniai projektai parengti ir rangovai surasti dar pernai. Tačiau nepavyko gauti statybos leidimų, nes Aplinkos ministerija nesugebėjo laiku parengti žemės tvarkymo pasienio ruože projekto.

                                Tik šiemet gegužės 16 dieną vykusiame Vyriausybės posėdyje buvo nustatyti žemės plotai, reikalingi valstybės sienos apsaugai. Keliai bus tiesiami valstybinėje žemėje. Tam, kad kelių tiesėjai gautų ES paramą, projektą reikia užbaigti iki birželio pabaigos.
                                http://www.lrytas.lt/?data=20080521&...l080521&view=2

                                Comment


                                  #96
                                  Eglė Mičiulienė „Santakos“ korespondentė
                                  (2008 03 13)

                                  Dviejų šalių atstovai tarėsi dėl rezervato išsaugojimo

                                  Vištyčio seniūnijoje lankėsi lenkų delegacija. Pagrindinė problema, dėl kurios susitiko lietuvių ir lenkų atstovai, – Vištyčio regioniniame parke esančio Grybingirio rezervato režimo pažeidimai ir galimybė jų išvengti.

                                  Lenkijos atstovų tikslas buvo gauti apie tai kuo daugiau žinių bei grįžus informuoti visuomenę.
                                  (...)
                                  Susitikime daugiausiai kalbėta apie tai, jog atsidarius Šengeno erdvės sienoms kyla realus pavojus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje esančiam Grybingirio rezervatui.
                                  Kaip teigė Vištyčio regioninio parko direktorius N.Paškauskas, šis rezervatas – unikali vieta, kurioje jau šešiasdešimt metų nevaikščiojo jokie žmonės, išskyrus gamtininkus, mokslo darbuotojus. Jiems čia – tikras rojus, nes daugiau tokių žmogaus nepaliestų vietų Lietuvoje nėra. Grybingiryje mokslininkai aptikę retos, į Lietuvos raudonąją knygą įrašytos faunos ir floros pavyzdžių.

                                  Rezervatas – labai geroje vietoje, mat iki šiol jį saugojo ne tik gamtininkai, bet ir pasieniečiai.

                                  Tačiau dabar, kai atsivėrė valstybinės sienos, iš Lenkijos į Lietuvą jau traukia turistai. Vasarą, be abejo, jų dar padaugės. Iš Lenkijos pusės jokių rezervatą žyminčių ženklų nėra, tad žmonės nežino, jog į šį mišką kojos kelti negalima. (...) Abiejų valstybių sieną kertančiame Dunajevo ežere, prie kurio pakrančių iš Lietuvos pusės net negalima prieiti, leidžiama žvejoti. Nežinodami regioniniame parke galiojančių taisyklių, iš Lenkijos atvykstantys turistai pažeidžia Grybingirio rezervato režimą.
                                  (...)
                                  Dabar Grybingirio rezervatą žymi didžiulė medinė rodyklė su užrašu: „Grybingirio rezervatas. Vaikščioti ir važinėti draudžiama“. Netrukus Regioniniame parke ketinama pastatyti ir daugiau įspėjamųjų ženklų, o tekstai juose bus surašyti lietuvių ir anglų kalbomis. Prie rezervato bus pastatytos lentelės ir su lenkiškais užrašais.
                                  http://www.suduvosgidas.lt/index.php?cid=45&new_id=1475

                                  Teko matyti tą dekoratyvinį užrašą. Ne iškart supranti, kad tas daiktas atlieka ir informacinę funkciją. Jį pamačius nėra kaip grįžti atgal - beveik nėra vietos apsisukti mašinai. O lenkai to užrašo tiesiog nesupras.
                                  Nuo Vartelių pusės nėra jokių draudžiamų ar įspėjamų kelio ženklų ar užrašų, kad už poros km eismas draudžiamas.
                                  Ar būsimi užrašai angliškai ką nors paaiškins Mozūrų valstiečiams, irgi kyla abejonių.


                                  Kad ten apylinkės tikrai saugotinos, įdedu nuotrauką iš Vištyčio apylinkių:

                                  Comment


                                    #97
                                    Beje, lenkai iškart po apsilankymo Lietuvoje (savaite anksčiau, nei "Sudūvos gidas") išplatino informaciją apie Grybingirį:
                                    Rezerwat przyrody ogranicza schengenowskie przywileje

                                    Okazuje się, że po wejściu do Schengen jednak nie wszędzie można granicę przekraczać swobodnie. Na przykład zakazuje się wstępu do rezerwatów ścisłej ochrony. Litewski rezerwat Grybingiris graniczy z gminą Rutka Tartak...
                                    07.03.2008
                                    Gamtos rezervatas apriboja Šengeno privilegijas

                                    Pasirodo, kad įėjus į Šengeno zoną ne visur galima laisvai kirsti sieną. Pavyzdžiui, draudžiama įeiti į griežtos apsaugos režimo rezervatus. Lietuvos Grybingirio rezervatas ribojasi su Rūdelės (Rutka-Tartak) valsčiumi...
                                    http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiado...przywileje.htm

                                    Comment


                                      #98
                                      Tas pažadų dėl kelių tiesimo nevykdymas jau tampa komentarų ir pašaipų objektu anoje sienos pusėje

                                      Balstogės laikraštis "Gazeta Współczesna"
                                      Schengen tylko na papierze
                                      Suwalszczyzna. Szlabanów nie ma od przeszło czterech miesięcy, ale drogi nadal urywają się przy dawnej sowieckiej "sistiemie”...
                                      24.04.2008
                                      http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs....EG10/233281135

                                      Šengenas - tik popieriuje
                                      Suvalkija. Šlagbaumų nėra jau keturi mėnesiai, bet keliai pasibaigia ties sovietine "sistema"

                                      Turistai ir toliau turi važinėti per Budiškę / Kalvariją. Praktiškai nėra jokio kito būdo kaip patekti į Lietuvą aplenkiant Budiškės/ Kalvarijos ar Aradnykų / Lazdijų paseinio punktus. Įstatymai leidžia, bet galima tik eiti pėsčiomis arba važiuoti tanku. Priešingu atveju galima sulaužyti automobilio pakabą.

                                      "Mes laikėmės terminų ir suremontavome kelius, nors su pinigais buvo labai sunku,- sako Vižainių valsčiaus viršaitis Józef Laskowski. - Deja, Lietuvos pusė vėluoja. Jei kas turi džipą, gali prasibrauti per Balčius (Bolcie), ir tik su sąlyga, kad porą dienų prieš tai nelijo. Apie susisiekimą kitais keliais reikia pamiršti".

                                      Pasak Z. Laskowskio, blogai, kad kaimynai Lietuvoje nesilaikė terminų.
                                      "Mes suspėjome viską padaryti iki Lenkijos įstojimo į Šengeną, nors buvo finansinių sunkumų. Turistinis sezonas tuoj prasidės ir važiuojantys į Lietuvą aplenks mūsų valsčių, nes nevertės grįžti nuo Budiškės / Kalvarijos. Dėl to turėsime nuostolių. Ne kiekvienas turi džipą, kad važiuoti per tas duobes. Nors ir Šengenas, bet viskas po senovei... "

                                      Su tokia nuomone žymia dalimi sutinka ir Vytautas Liškauskas, Punsko valsčiaus viršaitis. Vakar, kai su juo kalbėjome, jis ruošėsi susitikti su Lietuvos savivaldybių valdininkais.
                                      "Yra pažadas, kad toje sienos pusėje darbai bus baigti iki birželio. Mūsų valsčiaus atveju kalba eina ne tik apie turistus. Daug valsčiaus gyventojų turi giminių ar pažįstamų kitoje sienos pusėje ir turi važinėti aplinkiniais keliais".

                                      Comment


                                        #99
                                        Pasienio kelių planai Vištyčio apylinkėse

                                        Vištyčio apylinkėse numatyti du keliai:

                                        1 kelias. Dviračių takas iki Balčių/Bolcie. Nuo Vartelių užkardos jis eina senuoju rokadiniu keliu.
                                        Tuo keliu jau bandoma važiuoti (jei prieš tai nelijo porą dienų).

                                        2 kelias. Vištytis - Burniškiai/Burniszki - Vižainys



                                        Planai - iš Marijampolės apskrities tinklapio.
                                        Lietuvos ir Lenkijos pasienio zonos susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros specialusis planas http://www.marijampole.aps.lt/ava/se...e=lt&pathId=95

                                        Comment


                                          Vištytis - Varteliai

                                          Nuo Vištyčio miestelio iki "Viktorijos" poilsiavietės asfaltas buvo jau seniai.
                                          Anapus Vištyčio ežero - Kaliningrado sritis


                                          Nuo "Viktorijos" pernai patiestas asfaltas.


                                          Baigti darbai dar keliuose objektuose (2007-10-11)
                                          Pagal 2006–2008 metų žvyrkelių asfaltavimo programą uždaroji akcinė bendrovė ,,Alkesta“ išasfaltavo rajoninio kelio Nr. 5144 Vištytis–Varteliai ruožą nuo 5,7 iki 7,5 km. Šiems darbams skirta 2 mln. 485 tūkst. litų.
                                          http://www.lra.lt/lt.php/naujienos/b...bjektuose/3510




                                          Asfalto užteko tik iki kelio į slidinėjimo kalną


                                          Iki Vartelių kaimo - žvyrkelis


                                          Kelias iki užkardos siaurėja


                                          9,8 km. Buv. Vartelių užkarda
                                          Dar pernai čia nebuvo galima patekti. Pasienio policininkai mandagiau pasirodydavo kelią atgal.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X