Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pietryčių Europos šalių keliai (SI, HR, BA, RS, ME, AL, MK, GR, RO, BG)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    DN7C Transfăgărășan.

    Meškų žemėlapis
    Visos meškos telkiasi netoli dirbtinio Vidraru ežero (Lacul Vidraru).

    Matėme 10 meškų (ursus): 6 suagusias meškas ir 4 meškiukus.
    Labai keista, kad jos visos toje kelio pusėje, kur yra ežeras


    Pirmoji meška su dviem meškiukais


    Tos meškos visai nebijo žmonių ir automobilių




    Tas pats viadukas kuris matėsi iš apačios




    Pojenari pilis (Cetatea Poenari).




    Už tunelio - Ardžešo upės (Râul Argeș) užtvanka, kuri suformavo dirbtinį Vidraru ežerą


    Paskutinis taisė Romas; 2025.06.29, 22:09.

    Comment


      Meškų ruožas palei Vidraru ežerą tik prasidėjo












      Comment


        DN7C Transfăgărășan
        Pakilimas per 50 kilometrų nuo 867 m iki 2040 m virš jūros lygio

        Telefoninis žemėlapis uš www.mapy.cz

        Iš pradžių kelias eina palei Vidraru ežerą.
        Daug sukiojimosi palei kiekveiną įlanką, o vaizdų per medžius beveik nesimatė


        Sankryža us keliuku palei kitą ežero galą




        Pradeda matytis rimtesni kalnai










        Ši poilsi aikštelė su kioskeliu buvo apie 1400 m aukštyje




        Ten kilsime. Iki Transfagarašano perėjos liko apie 10 km atstumo ir 650 m aukščio

        Comment


          DN7C Transfăgărășan

          www.mapy.cz

          Foto 2023.07
          Pakilimas į Transfagarašaną​






          Cascada Capra - Kapros krioklys




          Tolumoje aukštai esančios galerijos yra virš 2000 m aukštyje








          Žvilgsnis atgal


          Įvažiavimas į Transfagarašano tunelį (Tunelul Capra-Bâlea)
          Tunelis pastatytas Ceausescu laikais, 1970-1974 metais.
          Rumunijoje jis yra aukščiausias (altitudė 2025–2042 m) ir ilgiausias (887 m ilgio).


          Mes vėl Transilvanijoje

          Comment


            Transfagarašane nenorom prisimeni, kad kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose.
            Penktadienį eismui atidaryta 16 km ilgio „Via Baltica“ atkarpa ties Marijampole, kurios modernizavimo darbai buvo pradėti praėjusių metų birželį. Pasak „Via Lietuva“ vadovo Mariaus Švaikausko, tai buvo ilgiausia ir techniškai sudėtingiausia kelio atkarpa, o kurios atnaujinimo kaina siekė 223,6 mln. eurų
            https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...UMhTMvYWtrK0YT IXJ87fBc4UCAGyvS0UDwnA
            .

            Transfăgărășan 1970-1974
            Strategins Transfagarašano kelias buvo pastatytas prieš 51 metus.
            Tokio kelio būtinybę 1968 m. Varšuvos sutarties šalių invazijos (Rumunija vienintelė ten nedalyvavo) pamatė tuometis Rumunijos komunistų vadovas Nicolae Ceasescu. Buvo apskaičiuota, kad toks maršrutas leistų maždaug 2000 transporto priemonių šarvuočių divizijai per 24 valandas nuo sovietų invazijos atakos dislokuotis į šiaurėje esančią Transilvaniją. Statyba vyko Fagarašo kalnuose, aukščiausioje Pietų Karpatų vietoje, kur viršūnės viršija 2500 metrų. Kelio tiesimas truko tik 4 metus 1971-1974 m. Staybose dalyvavo Ruminijos kariuomenė.

            Foto 1971-1974 iš Transfagarašano kelio statybos

            RFE / RL 2024.07.17
            Romania's Transfagarasan: How Soviet Invasion Fears Inspired The 'Best Road In The World'
            Rumunijos Transfagarašanas: kaip sovietų invazijos baimė paskatino pastatytti „geriausią kelią pasaulyje“





            Iškilmingas kelio atidarymas 1974 m. rugsėjo 20 d.
            Turbūt netoli tunelio prie Ardžešo užtvankos


            Atidarytas eismas Transfagarašano šiaurinėje (Transilvanijos) pusėje


            Meškų buvo ir tais laikais

            https://www.rferl.org/a/romania-tran.../33125063.html

            Video: Adevăruri despre trecut: Povestea celor care au construit Transfăgărăşanul
            Tiesa apie praeitį: istoriaj apie tuso kas statė Transfagarašaną
            Rumunijos Transfagarašas: kaip sovietų invazijos baimė įkvėpė „geriausią kelią pasaulyje“

            https://www.youtube.com/watch?v=lwK0aanZzhI&t=443s

            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Transfagarašane nenorom prisimeni, kad kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose.
              Tai, kad tamstos fotografuoti objektai yra sudėtingesni, nereiškia, kad ta Via Baltica kelio atkarpa nebuvo techniškai sudėtingiausia Via Balticoje, todėl nesuprantamas pastovus tokių pasažų dėjimas ne į temą. Logikos ekspertas Gator neduos sumeluoti.

              Comment


                /\ Taip, su palyginimais gali būti nepatenkintų. Pasistengsiu nepiktnaudžiauti, bet visiškai palyginimų nepavyks išvengti.
                Turbūt niekas neįsižeidė, kai parašiau, kad Rumunijoje lyginant su Lietuva yra nepakankama degalinių infrastruktūra ar arklių traukiami vežimai trukdo eismą, ko pas mus beveik nebūna.

                Dėl techninio sudėtingumo galima pajuokauti,kad Lietuvoje nebuvo meškų, kurios trukdytų kelininkams dirbti (nors gal jau ir pas mus jos atsirado).
                Paskutinis taisė Romas; 2025.07.01, 16:34.

                Comment


                  Iš tamstos parašymo buvo galima suprasti, kad lietuviai meluoja apie techninį sudėtingumą ("kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose"). Bet šiuo atveju turbūt taip nėra, ir tai turbūt buvo sudėtingiausia Via Balticos atkarpa. Tai nereiškia, kad ji ypatingai kažkuo sudėtinga, tiesiog sudėtingesnė už kitas atkarpas ir tiek.
                  Paskutinis taisė digital; 2025.07.01, 16:43.

                  Comment


                    "Melavimas" - tik tamstos interpretacijos. Visi puikiai supranta, kad techniškai Lietuvoje kelią lygumose galima nutiesti santykinai nesunkiai - tilto per Šešupės upę nesulyginsi su tuneliais ir kalnų serpantinais.
                    Pas mus kur kas daugiau problemų su biurokratija, ypač dėl žemės paėmimo (šie dalykai beveik nesikeičia) ir kartais su finansavimu (Lenkijoje kažkaip ES investicijos keliams buvo panaudotos greičiau). Ir ta biurokratija turbūt daugiau trukdo kelių plėtrą nei, pvz, rumuniškos meškos..

                    Transfagarašanas buvo nutiestas komunistinės diktatūros sąlygomis - naudojant kariuomenės resursus ir neskaičiuojant išlaidų. Juk Rumunija buvo laikoma skurdžia šalimi, kur mega-projektams buvo teikiamas prioritetas lyginant su žmonių kasdienine gerove (pvz. Dunojaus -Juodosios jūros kanalas ar Parlamento rūmai Bukraešte) .

                    Po 50 metų labai smagu važiuoti Transfagarašanu ir grožėtis kalnais, o kelio statyba buvo sunki ir gal pareikalavo žmonių aukų. Čia kaip su Egipto piramidėmis - po daugelio metų visi jomis stebisi ir grožisi, o kaip tas daiktas atsirado, geriau per daug negalvoti.
                    Paskutinis taisė Romas; 2025.07.01, 17:00.

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      "Melavimas" - tik tamstos interpretacijos. Visi puikiai supranta, kad techniškai Lietuvoje kelią lygumose galima nutiesti santykinai nesunkiai - tilto per Šešupės upę nesulyginsi su tuneliais ir kalnų serpantinais.
                      Dėl to niekas ir nesiginčija, bet ką tada reiškia tamstos pasakymas "kažkas pas mus aiškina apie "techniškai sudėtingiausias autostrados atkarpas" ... Suvalkijos lygumose"? Tiesiog nevykęs bandymas pašiepti?

                      Comment


                        Kad jau užsciklinai...

                        Comment


                          Žymiai platesnis ciklas yra tamstos, čia tik įsiterpiau kažkiek į jį

                          Comment


                            Grįžtant į temą.
                            Transfăgărășan. Lacul Bâlea
                            Ten yra kalnų ežeras Lacul Bâlea ir to paties pavadinimo keltuvo stotis.
                            Negalėjome atsidžiaugti, kad atsisakėme važiuoti į perėją keltuvu Bâlea Cascadă – Bâlea Lac, o į 2 km aukštį užvažiavome savo eiga.

                            Bendras Transfagarašano (taisyklingai reikėtų tarti Transfəgərəšanas) viršuje esančio ežero Lacul Bâlea vaizdas
                            Foto Kuba Kacer, 2023.08.18

                            https://mapy.com/en/turisticka?sourc...882&z=17&ovl=2

                            Virsuje buvo labai daug žmonių, net nebandėme ieškoti vietos.




                            Pavažiavome šiek tiek į priekį


                            Pietinėje pusėje yra daug patogių aikštelių pasimėgauti vaizdais



                            Paskutinis taisė Romas; 2025.07.02, 17:10. Priežastis: Papildyta

                            Comment


                              Parašė Austras Rodyti pranešimą
                              Romai, tikriausiai taip ir neįkėlėte Rumunijos kelionės apžvalgos? Būtų įdomu, nes šią vasarą planuoju kelionę po Rumuniją automobiliu. Taip pat įdomu ne tik infrastruktūra, bet ir kitos kelionės detalės: maršrutai, lankytinos vietos (gal kur užsukote visai be reikalo) ir tt.
                              Kaip sekasi planuoti kelionę?
                              Į kurią Rumunijos pusę ruošiatės važiuoti?

                              Comment


                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Kaip sekasi planuoti kelionę?
                                Į kurią Rumunijos pusę ruošiatės važiuoti?
                                Trumpas planas maždaug toks:
                                1 d. nakvynė Slovakijoje
                                2 d. ryte išvykimas iš nakvynės vietos, per pietus atvykimas į nakvynės vietą Alba Julija / Sebes, vietos lankytinų vietų lankymas. Nakvynė.
                                3 d. Maršrutas per Transalpina Šiaurė - Pietūs, sustojimai pakeliui lankytinose ir vaizdingose vietose. Vakare nakvynė aplink Piteštį / Curtea de Argeș (kur yra lankytinų vietų)
                                4 d. Maršrutas per Transfagarašaną Pietūs - Šiaurė, vėliau į vakarus link nakvynės vietos šalia Brašovo. Sustojimai pakeliui lankytinose ir vaizdingose vietose. Nakvynė Brašove arba netoliese, šalia lankytinų vietų.
                                5 d. ryte aplinkinių lankytinų vietų lankymas, per pietus išvykimas link jūros, vakare atvykimas į pajūrį, Konstaca/Mamaia.
                                Pajūryje kelios dienos patingėjimo.

                                Tik kol kas planus tenka atidėti, nutiko gyvenimas, kaip sakoma , bet būtinai įgyvendinsime, jūsų nuotraukos tik padidino norą ten apsilankyti.

                                Comment


                                  Ačiū už pasidalinimą.
                                  Pats Sebeš turbūt buvo vienintelė vieta, kur buvo sugaištas laikas - geriau daugiau laiko skirti Alba Iulia arba Sibiu. Ten dar labai verta dėmesio Hunedoaros Korvino pilis, bet ji lieka šone nuo Transalpinos.
                                  Brašove nakvojom tris naktis, būtų ką veikti dar porą dienų. Lankant objektus reikia pasidomėti, ar jie veikia pirmadienį.
                                  Gerų vasaros įspūdžių.

                                  Pasistengsiu pabaigti dalijimąsi Rumunijos nuotraukomis iki liepos vidurio.

                                  Comment


                                    DN7C Transfăgărășan, šiaurinė (Transilvanijos) pusė
                                    Vien dėl šių vaizdų vertėjo važiuoti į Rumuniją

                                    Matosi keltuvas (telecabina Bâlea Cascadă – Bâlea Lac)












                                    Kelios vertikalios nuotraukos


                                    Comment


                                      DN7C Transfăgărășan
                                      Besisukiojant Transfagarašano serpantinuose labai greitai pro šalį bėgo raudoni kilometriniai stulpeliai, o atrodė kad stovime vietoje. Pamatavau žemėlapyje - iki serpantinų pabaigos tiesia yra apie kilometrą, o važiuojant keliu - beveik 5 kilometrai.


                                      Pasisukus matosi vaizdas atgal












                                      Iš viso nuo Transfagarašano viršaus iki kelio DN1 yra 34 kilometrai
                                      Jau nusileidome į miškų zoną




                                      Kelio remontas.
                                      Matosi kelininkas stovintis ir su stalo teniso raketės formos signalu reguliuoja priešpriešinį eismą. Tai buvo vienas iš dalykų kurie nustebino pravažiavus Rumunijos sieną. Tokie vyrukai dirbo įvairiuose keliuose.
                                      Reikia pasakyti, kad tie reguliuotojai atlieka savo darbą kur kas efektyviau nei pas mus tiesiog 10 minučių fazei įjungti raudoni šviesoforai kokiame kelyje KK221 ar A14


                                      Transfagarašano kelio pabaiga.
                                      Kyrtišoara (Cârțișoara). Sankryža su keliu DN1 Brašovas - Sibiu


                                      Sukame į Sibiu

                                      Comment


                                        DN1. (Brașov) - Cârțișoara - Sibiu
                                        Foto 2023.07




                                        Artėja žiedinė sankryža su keliu DN7 Sibiu - Pitești




                                        Toliau - paprastas 2x2 juostų kelias su betoniniais atitvarais - kaip ir DN1 atkarpoje tarp Klužo ir Turdos


                                        Artėjame prie autostrados A1 į Sebešą -Timišoarą - Aradą ir link Vengrijos
                                        Autostrada A1 iš kitos pusės eina nuoi Bukarešto iki Piteščio , tačiau nuo Piteščio iki Sibiu nėra pastatyta ir nutrūksta Karpatų priekalnėse.


                                        Sibiu aplinkkelio schema panaši kaip Vengrijos miestuose


                                        Mielas ženklas su draudimais autostradose važiuoti arkliais ir stumdyti karučius


                                        Artėjame prie Sibiu


                                        Ten, kaip ir Vilniuje, mėgstama uždaryti Sibiu miesto centrą įvairių renginių proga, tai buvo susidaręs kamštis


                                        Buvo uždarytas ir privažiavimas prie mūsų buto tai teko apsukti kelis ratus aplink Sibiu centrą

                                        Comment


                                          Verčiant kitą puslapį - dar pora straipsnių apie Karpatų meškas

                                          Meškų ir žmonių bendrabūvis įgyja įvairių formų

                                          Bears on the Transfăgărășan Highway
                                          Meškos Transfagarašano trasoje
                                          Bucegi, Cerbului slėnis. Neįoprastas meškiuko elgesys yra tiesioginė pasekmė to, kad jis nuolat gauna maisto arba gali jį lengvai rasti šiukšliadėžėje.
                                          Meškiukai yra pasmerkti. Jie neišmoks patys apsirūpinti maistu.

                                          https://transfagarasan.travel/ghid/e...rasan-highway/
                                          Su meškomis negalima juokauti ir jokių "selfių" daryti atsidarius duris nerekomenduojama, ypač jei tai lokio patelė su meškiukais.

                                          Romania Insider 2025.07.03
                                          Motorcyclist killed in bear attack on Romania’s Transfăgărășan mountain road
                                          Motociklininkas žuvo per meškos užpuolimą Rumunijos Transfagarašano kalnų kelyje
                                          Motociklininkas, kurį Transfagarašane užmušė lokys, nulipo nuo motociklo, norėdamas pamaitinti ir nufotografuoti gyvūną, rodo „Digi24“ cituojami tyrimo duomenys. Vyro telefone pareigūnai rado kelias lokio nuotraukas ir vaizdo įrašą. (...)
                                          Susidūrimai su lokiais nėra neįprasti kalnuotose Rumunijos vietovėse, nes šalyje gyvena didelė rudųjų lokių populiacija. Balandžio mėnesį Aplinkos ministerija paskelbė preliminarius tyrimo rezultatus, kuriuose apskaičiuota, kad rudųjų lokių populiacija yra nuo 10 419 iki 12 770.
                                          Reaguodama į mirtiną incidentą, Nacionalinė miškų urėdija „Romsilva“ socialiniuose tinkluose pranešė, kad Arefu medžioklės fondą Nr. 5, kuriame įvyko incidentas, „valdo Argešo miškų direkcija ir, remiantis oficialiu šio pavasario vertinimu, jame gyvena 112 lokių, palyginti su numatomu optimaliu 25 lokių skaičiumi“.
                                          Valstybinė agentūra taip pat teigė, kad Transfagarašano rajone Argešo miškų direkcija nustatytose rizikos vietose įrengė daugiau nei 20 įspėjamųjų ženklų, įskaitant ir anglų kalba. „Lokių populiaciją nuolat stebi fondo valdytojai“, – rašoma pranešime..

                                          https://www.romania-insider.com/moto...ania-july-2025
                                          Paskutinis taisė Romas; 2025.07.04, 22:32. Priežastis: Romania Insider 2025.07.03

                                          Comment

                                          Working...
                                          X