Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Siaurieji geležinkeliai užsienyje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Anonsas
    [RO] Mokanica - Karpatų siaurasis geležinkelis / Mocăniță CFF Vișeu de Sus





    Comment


      #42
      Važinėjant po Hercegovinos regioną nustebino ženklas su užrašu Ćiro.
      Kiek leido suprasti paviršutiniškos kroatų-serbų-bosnių-juodkalniečių kalbos(ų) žinios, šis žodis reiškia siaurąjį geležinkelį.
      Dviračio ir garvežio ženklas leido suprasti, kad senojo siauruko trasa nutiestas turistinis dviračių maršrutas

      Foto 2019.09
      Atkarpa tarp Hutovo ir Čapljinos


      Comment


        #43

        Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis / Hercegovačka Dalmatinska uska željeznička pruga (Ćiro) 1901-1976

        Siaurasis geležinkelis Mostar-Čapljina-Gabela-Ravno-Hum-Dubrovnik-Herceg Novi-Zelenika (su atšaka Hum-Trebinje) nutiestas Austro-Vengrijai okupavus Osmanų imperijai priklausiusią Bosniją ir Hercegoviną. Pirmiausiai 1884 m. nuo Adrijos pajūrio nutiestas siaurasis geležinkelis Metkovići-Čapljina-Mostar.
        1897-1901 m. nutiestas Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis Gabela-Hum-Dubrovnik (Gruž uostas)-Zelenika (su 16,6 km atšaka Hum-Trebinje).


        https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

        Tarpukariu, jau Jugoslavijos Karalystės laikais buvo planai sujungti Belgradą su Adrijos jūra. Buvo ginčijamasi dėl naujo uosto vietos. Neretvos deltoje esantis Pločės uostas nukonkuravo Neumo (Kleko), Splito ir Dubrovniko variantus. Siaurasis geležinkelis nuo Adrijos jūros iki Sarajevo ėjo trasa Ploče-Čapljina-Mostar-Sarajevo. Dėl finansinių sunkumų ir interesų grupių ginčų geležinkelio proejktas aprengtas tik 1936 m. Jis buvo pradėtas tiesti tik 1938 m., iki 1940 m. pabaigos buvo pastatyta 80%-žemės darbų, pastatytos kelios stotys, tiltai ir tuneliai. Po 1941 Vokietijos Italijos ir jų sąjungininkų invazijos darbai sustojo, bet Pločės-Sarajevo geležinkelį pabaigė Italijos okupantai. Po karo geležinkelis buvo atstatytas.
        Socialistinės Jugoslavijos laikais geležinkelis Sarajevas-Mostar-Ploče modernizuotas į platųjį ir elektrifikuotas, pakeista trasa dėl Neretvos upėje pastatytų elektrinių užtvankų. Pl;atusis geležinkelis baigtas teisti 1966 metais.
        Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

        Hercegovinos-Dalmatijos siaurukas savo geriausiais laikais buvo toliau plečiamas. Nuo Trebinės (Trebinje) 1931 m. nutiesta 42 km atšaka iki Bilečios (Bileća), o 1938 m. -71 km iki Nikšičiaus Juodklanijoje.
        Nutiesus 1966 m. platųjį Sarajevo-Pločės geležinkelį Dalmatijos - Hercegovinos siaurukas Ćiro prasidėjonuo Gabelos stoties į pietus nuo Čaplinos (Čapljina).
        Željeznička pruga Gabela – Zelenika

        Siaurąjį geležinkelis nukonkuravo autotransportas. Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis palaipsiui nustojo veikti:
        Sarajevo– Metković – Ploče 1966 m.
        Uskoplje – Zelenika 1968 m.
        galutinai Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis (Čapljina–Gabela–Dubrovnik ir Hum– Trebinje – Bileća) nustojo veikti 1976 metais. Darbo neteko virš 1500 geležinkelininkų. Riedmenys ir inventorius parduoti į Italiją, Vokietiją Alžyrą, Olandiją.
        http://www.historija.ba/d/252-ukinut...ebinje-bileca/

        Dalmatijos - Hercegovinos siaurasis geležinkelis (Ćiro) šiuo metu yra Bosnijos ir Hercegovinos (daugiausia FBiH, šiek tiek Srpskos Respublikos), Kroatijos bei Juodkalnijos teritorijose.

        Apie Hercegovinos-Dalmatijos siaurąjį geležinkelį yra išsamus straipsnis kroatų kalba Željeznička pruga Gabela – Zelenika
        Kuklesnės versijos yra vokiečių (Dalmatinerbahn), čekų (Železniční trať Gabela–Zelenika), italų (Ferrovia Čapljina-Zelenica) kalbomis.
        Anglų kalba yra senos Ćiro stočių nuotraukos su aprašymais: Od stanice do stanice / From station to station
        Apie platujį geležinkelį Sarajevas-Mostaras-Ploče Željeznička pruga Sarajevo – Ploče (yra versija ir angliškai).

        Kelios archyvinės Ćiro nuotraukos




        Čapljina 1968




        FOTO/ Kako je „ćiro“ zamakao preko Zlatišta http://www.hercegovinapromo.com/%D1%...7%D0%BB%D0%B0/
        https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD...80%93_Zelenika

        Comment


          #44
          Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis 2016-...
          Biciklistička ruta
          Ćiro / Dviračių takas "Siaurukas"

          Prieš keletą metų Kroatijos ir Bosnijos-Hercegovinos teritorijoje įgyvendintas Europos Sąjungos remiamas projektas „Biciklom kroz istoriju – Revitalizacija stare uskotračne pruge „Ćiro“ (Dviračiu per istoriją, senojo siaurojo geležineklio "Ćiro" revitalizacija)

          Kad bendrą projektą parengė Kroatija ir Hercegovinos kroatai, nieko keisto.
          Kur kas įdomiau, kad projekte dalyvavo ir Srpskai Respublikai priklausiančio Trebinės (Trebinje) institucijos.

          Apytikrė projekto trasa dabartiniame žemėlapyje (padidinus mastelį trasa realiai nužymėta)

          www.mapy.cz

          Kelios trasos nuotraukos



          https://www.blic.rs/vesti/republika-...g-ciru/4ndfx33
          https://dubrovacki.slobodnadalmacija...z-dvije-drzave
          http://www.ciro.herzegovinabike.ba/w...Brosura_KB.pdf

          Comment


            #45
            Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis, dabar - dviračių trasa Čapljina-Ravno-Dubrovnik "Ćiro"

            Ravno stotis Hercegovinoje

            Istorinė nuotrauka

            https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

            Foto 2019.09
            Stoties pastate veikia viešbutis, šalia - restoranas


            Buv. stoties teritorija

            Comment


              #46
              Anonsas
              Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
              Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица

              Iki primo pasaukinio karo
              Austro-Vengrijos imperijos okupuotoje Bosnijoje Hercegovinoje iki 1902 m. nutiestas strateginis siaurasis geležinkelis link Serbijos sienos Sarajevo-Višegrad-Vardište
              Serbijoje iki 1912 metų nutiestas geležinkelis Stalač-Užice
              Per Šargano kalnagūbrį geležinkelis pradėtas tiesti I pasaulinio karo metais, austro-Vengrijai nugalėjus ir okupavus Serbiją.
              Susikūrus Serbų, Kroatų ir Slovėnų Karalystei (Jugoslavijai kilo poreikis sujungi Belgradą ir Sarajevą geležinkeliu.
              Sunkiausioje 15,5 km atkarpoje buvo keli tuiletai , 22 tunelis (ilgiausias 1,5 km). Dėl sudėtingos konfigūracijos ši atkarpa gavo pavadinimą Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

              Geležinkelis Bosnijoje

              https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow...nd_Herzegovina

              Geležinkelis Serbijoje

              https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

              Pora archyvinių nuotraukų

              https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0argan_Eight

              1970 m.

              https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

              Siaurasis geležinkelis Užice-Višegrad-Sarajevo veikė iki 1974 metų, vėliau dėl smukusio rentabilumo buvo uždarytas.

              1999 -2003 m. atkurta eismui Šargano aštuoniukės atkarpa nuo Mokra Goros iki Šargan Vitasi stoties.
              Operatorius -Serbijos geležinekeliai Србија Воз / SrbijaVoz
              2011 m. atstatyta apie 35 km atkarpa iki Višegrado Bosnijoje (Srpska Respublikoje).

              Oficialus geležinkelio pavadinimas "Nostralgija", paprastai vadinama Ćiro (siaurukas)

              Praktinė informacija

              http://www.srbvoz.rs/nostalgija.html

              Comment


                #47
                Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
                Šargano aštuoniukė / Шарганска осмица / Šarganska osmica / Šargan Eight

                Žemėlapiai iš www.mapy.cz




                Tas aštuoniukės formos geležinkelis kelis mėnesius nedavė ramybės.
                Nuvažiavau.

                Nuotraukos bus už geros savaitės

                Comment


                  #48
                  Greitai parengsiu tris fotoreportažus iš Šveicarijos ir Austrijos siaurukų. Tai pavyzdys, kuo gali būti siaurukai. Ne tik turistiniai, bet ir reali VT rūšis su 80 km/h greičiu net ir be elektrifikacijos 760 mm vėžeje...

                  Comment


                    #49
                    Siaurasis geležinkelis Listalis - Valdenburgas (Waldenburgerbahn), Šveicarija.

                    Listalis - Bazelio kantono administracinis centras (pats Bazelis yra atskiras miestas-kantonas) su apie 14 tūkstančių gyventojų. Siaurasis geležinkelis nutiestas 1880 m.
                    Geležinkelio ilgis 13,1 km, vėžės plotis 750 mm, elektrifikuotas (1,5 kV nuolatinė). Didžiausias nuolydis 35 promilės. Geležinkelis vienkelis, ten, kur reikia, yra pralankos. Anksčiau buvo vežami ir kroviniai, dabar jau eilę dešimtmečių tarnauja tik kaip viešojo keleivinio transporto rūšis.

                    2016 m. geležinkelį prisijungė Bazelio kantono viešojo transporto kompanija BLT. Valdenbugo siaurasis yra iš dalies integruotas į Bazelio S-Bahno sistemą. Tačiau bilietai, bent jau vienkartiniai, yra atskiri.
                    Į Listalio viešojo transporto sistemą (14 tūkst. miestas turi autobusų maršrutus) siaurasis geležinkelis irgi yra integruotas ir jam priskirtas maršruto numeris 19.

                    Traukinys Ban Bubendorfo stotyje (pralankoje). Vaizdas Listalio link.



                    Ten pat, tik kitas traukinys Valdenburgo link.



                    Darbo d. ir šeštadieniais geležinkelis darbą pradeda 5 ryto ir baigia po 1 val. nakties. Sekmadieniais pradeda valandą vėliau, o baigia po 1 val. nakties. Darbo dienomis piko metu traukiniai važiuoja 4 kartus per valandą, ne piko metu 2-3 kartus, anksti ryte ir vakare – kartą per valandą. Poilsio dienomis važiuojama kad pusvalandį taktiniu grafiku. Darbo dienomis grafikas iš dalies taktinis, tiksliau piko metu važiuoja papildomi traukiniai, bet taktinis grafikas išlaikomas. Visas maršrutas įveikiamas per 24 minutes. Yra 13 sustojimo punktų, įskaitant galinius. Pačiame Listalyje yra tik du iš jų, kiti jau už miesto ar kituose miesteliuose. Geležinkelis iš Listalio stoties eina lygiagrečiai plačiojo geležinkelio linijai, paskui pasuka ir daugiausiai eina palei kelią, kartais šiek tiek nutoldamas, kartais priartėdamas. Kai kuriuose miesteliuose jis eina tiesiog gatvėmis kaip tramvajus. Todėl ir dėl naudojamų beveik tramvajinių riedmenų jis dar yra vadinamas tramvajumi.

                    Bilietų sistema zoninė. Visas geležinkelis patenka į keturias tarifines zonas. 4 zonų bilieto, galiojančio 4 valandas, kaina 8,6 franko, arba apie 8 eurus. 1 zonos kaina 3,8 franko, o trumpo važiavimo (kiek stotelių - neišsiaiškinau) - 2,3 franko. Čia antros klasės bilietai. Yra dar ir pirma klasė.
                    Taip pat yra lengvatiniai bilietai, bet jų kaina nėra tiksliai 50 proc. mažesnė. Kuo mažesnė bilieto be nuolaidos kaina, tuo mažesnė ir lengvata (30-40 proc. ribose). Bet kuo didesnė bilieto kainą, tada lengvata tampa 50 proc.

                    Bazelio S-Bahno schema. Rodykle pažymėtas Valdenburgo siaurasis geležinkelis.



                    Maksimalus greitis geležinkelyje – 75 km/h. Visas eismas valdomas iš valdymo centro. Visi iešmai pralankose automatizuoti. Visi bėgiai suvirinti ir kelias palaikomas labai kokybiškas, jokio supimo važiuojant nėra. Taigi, 750 mm geležinkelyje galima turėti visiškai priimtinus komerciniam keleivių pervežimui siauraisiais geležinkeliais greičius. Traukiniai nesivelka, o visuose ruožuose spaudžia praktiškai maksimaliu tame ruože leistinu greičiu. Todėl jei dėl kokių priežasčių priešingos krypties traukinys vėluoja, laukiama pralankose, o ne velkamasi tarpstočiu. 75 km/h – ne riba. Manau, kad su naujoviškais riedmenimis būtų galima išspausti ir 90 km/h. Kas dėl dabar naudojamų traukinių. Tai 1986 ir 1993 metų (to paties modelio) laidos traukiniai, nors ir ne kartą modernizuoti, palaikomi labai geros būklės. Važiuoja 2 arba 3 vagonų sąstatai, vagonai nepereinami. Vagonų plotis iš akies apie 2,5 m, t.y., jie platesni už TSRS naudotus Pafawag ar PV40. Viduje ne siauriau nei normaliame miesto autobuse. Sėdynės 2+1. Traukinyje važinėja kotrolierius. Kasų nėra, visur stovi bilietų automatai.

                    Depas ir pagrindinė geležinkelio stotis yra Valdenburge. Listalyje siaurojo geležinkelio traukiniai stoja prie antrojo perono, kurio kitoje pusėje stoja iš Bazelio atvažiuojantys traukiniai. Listalyje yra du keliai, antrasis praktiškai nenaudojamas, skirtas tik nebent traukinių sustojimui ar atstovai remonto ar rimtų eismo sutrikimų metu.

                    Valdenburgo stotis.



                    Ten pat, vaizdas į priešingą pusę. Depas.



                    Vagono interjeras. Sėdynės yra platesnės nei autobusuose ar tramvajuje, todėl atrodo, kad vagonas siauras. Realiai jis yra apie 2,5 m pločio viduje.

                    Paskutinis taisė Al1; 2019.10.04, 09:37.

                    Comment


                      #50
                      Taip atrodo iešmai. Bad Bubendorfo pralanka.



                      Kitas Bad Bubendorfo pralankos galas. Tolumoje matosi maksimalaus greičio ženklas - 75 km/h. Taip, vos tik už iešmo, vingių nėra, kitų kliūčių taip pat, ir, mašiniste, spausk maksimumą.



                      Bad Bubendorfo stoties pastatas. Valdenburgo krypties peronas.



                      Listalio stotis. Yra du plačiojo geležinkelio keliai, kurie naudojami keleivinių traukinių sustojimui. Ir kitoje antrojo perono pusėje stoja Valdenburgo siaurojo geležinkelio traukiniai.



                      Kaip buvo minėta, siaurasis geležinkelis kurį laiką eina palei platųjį.



                      Siaurojo geležinkelio kelias prie perono.



                      Antrasis kelias retai kada naudojamas, nors prie jo irgi yra paprastas siauras nedengtas peronas, bet jis į kadrą nepateko.





                      Traukinys atvyksta į Listalį.

                      Paskutinis taisė Al1; 2019.10.03, 21:31.

                      Comment


                        #51
                        2022 metais prasidės kapitalinė geležinkelio rekonstrukcija į iš esmės priemiestinį tramvajų. Vėžė bus pakeista į 1000 mm, nauji riedmenys bus tramvajai, pritaikyti šiai linijai. Bus pakoreguotas ir stotelių kiekis (sumažės), bei pailginti kai kurių pralankų antrieji keliai. Taip pat Valdenburge bus pastatyta nauja stotis.

                        Talhauze yra istorinis garvežys, kuris saugomas šiame pastate. Taip pat yra ir vagonų.



                        Per langą nelabai gerai matosi.



                        Talhauzo stotelėje magistralinėje linijoje panaudoti metaliniai pabėgiai.



                        Geležinkelis yra pavyzdys, kaip siaurieji geležinkeliai mūsuose galėjo būti pritaikyti keleivių vežimui. Taip, tam būtų reikėję didelių investicijų, bet net 750 mm siaurasis geležinkelis iš esmės leidžia turėti visiškai priimtinus greičius keleivių pervežimui. Juk autobusai paprastuose keliuose gali važiuoti tik 80 km/h greičiu. Sakysite, kad geležinkelis elektrifikuotas... Kitas fotoreportažas bus iš Austrijos, kur siaurasis geležinkelis neelektrifikuotas ir išspaudžiama iki 80 km/h, o jei ne priekalnių sąlygos (daug vingių ir yra nuolydis), tai tikriausiai būtų ir daugiau.

                        Comment

                        Working...
                        X