Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

ME. Juodkalnija / Crna Gora

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Savaitės kelionė po Juodkalniją
    Formatas: trys dienos kalnuose, trys dienos prie jūros ir viena diena Skadaro ežere bei sostinėje Podgoricoje.


    Žemėlapis iš www.mapy.cz

    Viena nuotrauka pradžiai

    Comment


      #22
      Pradžioje - po kelias kiekvienos dienos nuotraukas.
      Juodkalnija yra puiki šalis ir ji verta išsamesnio pasakojimo. Tačiau nuotraukų sutvarkymui reikės laiko.

      Keliais žodžiais įspūdžiai puikūs - graži gamta, puikus oras, draugiški žmonės, beveik nėra kalbos barjero, daug kur yra geras susisiekimas, skainus maistas, nesikandžiojančios kainos.


      0 diena
      VNO-WAW-TGD
      Vilnius-Varšuva-Podgorica (TGD, nes Podgoricos pavadinimas buvo Titogradas)










      Comment


        #23
        1 diena
        Donja Cijevna - Podgorica automobiliu.
        Podgorica - Kolašin autobusu keliu M2 pro Moračos kanjoną.
        Pasivaikščiojimas kalnuose aplink Kolašiną.
















        Comment


          #24
          2 diena
          Biogrado kalno nacionalinis parkas (Nacionalni park Biogradska gora)




















          Comment


            #25
            3 diena.
            Mrtvicos upės kanjonas (Kanjon rijeke Mrtvice)




























            Comment


              #26
              4 diena.
              Persivertimas iš kalnų į pajūrį. Lovćeno ir Skadaro nacionaliniai parkai

              Kolašin - Podgorica - Sutomore traukiniu.
              Sutomore - Budva autobusu
              Budva - Cetinje - Njeguši - Rijeka Crnojevića - Podgorica - Virpazar - Sutomore automobiliu




































              Comment


                #27
                5 diena. Kelionė pajūriu iki Kotoro lagūnos (Boka Kotorska)
                Sutomore - Sveti Stefan - (Budva) - Tivat - keltas Lepetane-Kamenari - Herceg Novi - Risan - Perast - Kotor - Sutomore

























                Comment


                  #28
                  6 diena
                  Sutomore - Budva - Sutomore


















                  Sutomorės pliaže fotoaparataas nebuvo reikalingas

                  Comment


                    #29
                    7 diena
                    Sutomore - Virpazar traukiniu
                    Virpazar. Pasiplaukiojimas laivu po Skadaro ežerą (Skadarsko jezero / Liqeni i Shkodrës)
                    Virpazar - Podgorica traukiniu
                    Pasivaikščiojimas po Podgoricą
                    Podgorica - Aerodrom traukiniu
                    TGD - WAW lėktuvu iš Podgoricos į Varšuvą















































                    Comment


                      #30
                      Prieš pasakojant įspūdžius keli sakiniai apie kelionės planavimą.

                      Juodkalnija buvo suplanuota greit, nes dar pernai buvo padaryta dalis namų darbų. Pernai rugsėjį planuojant kelionę vienas iš variantų buvo Juodkalnija.
                      Kadangi nėra tiesioginių skrydžių, tai mazginė stotis buvo Varšuva. Wizzair jungtys per Varšuvą dėl jų tankumo bent kol kas yra geros - tą pačią dieną galima pasiekti Juodkalniją.
                      Kai "šalta" bilieto kaina iš Varšuvos į Podgoricą nusileido žemiau 30 EUR, tai neliko nieko, kaip imti bilietus.

                      Iki Varšuvos galima skristi Wiizzair, LOT arba važiuoti EcoLines bei Lux Express autobusais. Mes norėjome po ilgesnės pertraukos pasivaikščioti Varšuvoje, tai skridome. Savo mašina iki Varšuvos važiuoti nėra didelės prasmės, nebent būtų daug bagažo.
                      Iš Varšuvos Okęcie Šopeno oro uosto (lotnisko Frederica Chopina) iki miesto centro kas 15-30 minučių važinėja SKM traukiniai (4,40-6,20 PLN). Bagažą galima palikti automatinėse dėžėse lauke prie oro uosto atvykimo terminalo už 14 PLN.

                      Su registracija WAW Varšuvoje į Podgoricos reisą buvo grybas. Wizair padarė balaganą lygioje vietoje. Anksčiau nuvažiavus priduoti bagažo negalima, nes registracija prasideda prieš tik 2 valandas. Wizzair vakariniame tvarkaraštyje buvo kelių valandų langas, o apie 21:00 vienu metu buvo 3 Wizzair reisai (dar į Keflaviką ir į Barseloną). Didžiulės eilės prie registracijos (lenkai atostogauti prie jūros skrenda su bagažu) ir prie saugumo patikros. Per 2 valandas vos spėjome į lėktuvą, paskutiniai keleiviai atėjo jau po tvarkaraščio išvykimo laiko.
                      Jei keliaujate be registruoto bagažo, verta nuvykti į Šopeno oro uostą prieš 2½-3 valandas ir pereiti anksčiau saugumo patikrą ir pasų kontrolę. Tokia maža smulkmena - nebūtina pereiti saugumo patikros 1 išvykimo zonoje prie visokių Wizzairų ir kitų LCC. Toliau yra kiti saugumo patikros vartai - ten mažesnės eilės.

                      Iš TGD Podgoricos oro uosto iki miesto nėra jokio transporto, išskyrus taksi. Kaina apie 12-15 EUR.
                      Netoli (1,3 km nuo oro uosto) yra geležinkelio stotelė Aerodrom. Ten dienos metu yra daug traukinių. Šaligatvio iki stotelės nėra.

                      Mašinų nuomos pasiūla lyginant su Korfu yra skurdi. Dauguma autonuomos įmonių baigia darbą iki 20:00, o už pasiėmimą ne darbo valandomis šio varianto ekonomika pasidaro nelabai patraukli.

                      Nuvykimas vėlai vakare turi nemažai minusų. Mes Podgoricoje atsidūrėme 23:30.
                      Iki mūsų viešbutuko prie oro uosto už kelis euriukus mus pasiėmė šeimininkas.

                      Comment


                        #31
                        Praktinė informacija apie keliavimą Juodkalnijoje.

                        Iš karto buvo nuspręsta, kad 2-3 dienas praleisime kalnuose. Durmitoro ir Prokletije nacionaliniai parkai yra gana toli, tai pasirinkome bazę Kolašiną, kuris yra už 70 km nuo Podgoricos ir pasiekiamas geležinkeliu bei autobusais. Slidinėjimo kurortas Kolašinas kaip bazė yra puikus taškas. Rudens pradžioje oras puikus, žmonių nedaug, miestelyje yra daug kavinių, barų ir konobų (nacionalinių restoranų).

                        Įdomiausios Biogradska Gora nacionaliniame parko vietos yra rytinėje dalyje. Tuose kalnuose planavimas nelabai sekėsi, nes ten nėra galimybės pradėti normalius maršrutus nuo kelių ar miestelių, nėra tokių dalykų kaip chatos, kočos, hüttės ir kitokios trobelės. Nuo nacionalinio parko iki Kolašino per kalnus virš 25 km - vienos dienos gali nepakakti. Jei dabar planuočiau, tai iš Biogradsko ežero (Biogradske jezero) pasirinkčiau 3-4 valandų maršrutą iki Mojkovaco.

                        Taksi kainos (į vieną pusę) - iki Biogradsko jezero 15 EUR, ik Međuriječje 20 EUR.

                        Sprendimas naudotis daugiausia viešuoju transportu labai pasiteisino.
                        Vairavimas kalnuose nėra itin malonus dalykas. Išsinuomavus mašiną vis tiek nenuvažiuosi iki 1500 m aukščio, nes ten jau reikia džipo.

                        Pagrindinėje trasoje M2 Podgorica - Kolašin - Mojkovac eismas normalus, autobusai važinėja kas valandą - pusantros. Bilietų kainos Podgorica - Kolašin 5,00 EUR, Budva- Sutomore 4-5 EUR, Kolašin - Međuriječje ir Kolašin - Međuriječje 2 EUR. Jei bilietas perkamas autibusų stotyje, prisideda 1 EUR.
                        Autobusai kalnuose dažniausiai pavargę, o pajūryje - naujutelaičiai ir puikūs. WiFi yra beveik visuose autobusuose, net ir tuose pavargusiuose.
                        Teoriškai buvo galima ir pajūryje visur nesunkiai nuvažiuoti autobusais

                        Traukinių kainos juokingos: Kolašin-Sutomore 5,20 EUR, Sutomore - Podgorica 2,00 EUR.
                        Bilietų kasos yra tik keliose stotyse, traukinyje bilietus parduoda konduktorius.
                        Nuo kalnų iki Baro pajūryje eina 6 poros traukinių (iš jų 3 iš Serbijos), visi - elektrovežis + vagonai. Visi eina ryte ir vakare, o dieną - langas.
                        Tarp Podgoricos ir Baro pajūryje eina 10 vietinių ir 3 tolimieji traukinių poros
                        Iš Podgoricos į Nikšičių (Nikšić) yra 5 poros traukinių.

                        Važiavimas traukiniu iš Kolašino iki pajūrio buvo vieni puikiausių įspūdžių.

                        Praktinė informacija
                        Apie autobusų stotis, tvarkaraščius. Bus terminal: http://busterminal.me/
                        Apie ŽCG traukinius: Željeznički Prevoz Crne Gore http://www.zcg-prevoz.me/

                        Teko porą kartų pasinaudoti ir autostopu, kai norėjome suspėti į savo autobusą ar kai tolimasis autobusas nessutojo mūsų kaime.
                        Skaičiau internete, kad juodkalniečiai nelabai ima tranzuotojus. Tai visiškai nėra problema. Vieną kartą sustojo slovėnai - su jais vyko puikus dialogas anglų kalbą - jei turi draugų Lietuvoje, o mes neužmiršome pasakyti, kad kažkada buvome Slovėnijoje. Kur kas sudėtingiau buvo, kai mus iš Međuriječje pasiėmė kosovietis, atkakliai tvirtinęs, kad nemoka serbiškai. Aš albaniškai moku tik du žodžius - žydroji akis (Syri i Kaltër), bet to užteko įsigyti naują draugą. Draugiškas dialogas vyko albanų, serbų, anglų ir gestų kalbų mišiniu.

                        Internete apie infocentrus buvo nekokie atsiliepimai.
                        Kolašine siūlė ekskursiją iki Mrtvicos kanjono su jų gidu už 100 EUR. Normalių žemėlapių jie neturėjo. Už kažkokius austrų prasponsoriuotus nemokamus bukletus vokiečių kalba paprašė 3 EUR. Kadangi visi takai buvo pažymėti telefone, tai teko to viliojančio pasiūlymo atsisakyti. Iš infocentro buvo tik ta nauda, kad atkalbėjo nuo avantiūros eiti maršrutu per kalnus Biogradske jezero - Kolašin.

                        Comment


                          #32
                          Praktinė informacija apie keliavimą Juodkalnijoje

                          Pajūryje mūsų bazė buvo Sutomore miestelyje. Ši vietovė pasirinktas dėl labai patogios geografinės padėties - prie jūros, prie pat geležinkelio ir prie pagrindinio pajūrio plento M1 Bar - Budva - Herceg Novi. Pajūryje pradinis planas buvo šiek tiek pasyvesnis, buvo numatyta tik kelionė iki Kotoro įlankos (boka Kotorska). Dėl labai gero tvarkaraščio ir noro kuo daugiau pamatyti ne visai planuotai aplankėme du nacionalinius parkus. Atitinkamai sumažėjo laiko deginimuisi pliaže.

                          Važinėjimo mašina ypatumai.
                          Keliai yra nemokami, išskyrus Sozinos tunelį (tunel Sozina) tarp Virpazaro ir Sutomorės (2,50 EUR) bei keltą Lepetane-Kamenari kotoro įlankoje (4,50 EUR)
                          Pagrindiniai keliai (Budva-Cetinje-Podgorica, Bar-Budva-Kotor) daug kur yra 2+1 juostų su lenkimo juosta į kalną. Įdomiausia, kad nekonfliktiškose vietose, kur yra geras matomumas, per vidurį yra punktyrinė linija liedžianti lenkti ir į pakalnę vidurine juosta. Ten dar nepriviso tokių metalo atitvarų gerbėjų kaip mūsų naujojo A17 projektuotojų.
                          Kelias M2 iš Podgoricos link Baro ir Petrovaco yra remontuojamas. Iki Golubovcų (Golubovci) aplinkkelio yra 2+2 kelias, o toliau - tik paprastas 1+1 kelias
                          Pajūryje greičiai nedideli dėl intensyvaus eismo.
                          Šoniniai keliukai su serpantinais turi savo žavesio, o kur nors nuklydus - ir adrenalino.
                          Lovćeno nacionaliniame parke nustebino puikus naujas kelias nuo Cetinės iki Njegušų (Cetinje - Njeguši). Tačiau rato pro mauzoliejų ir Kotoro įlankos panoramas nepavyko, nes kelias nuo Njegušų sankryžos į Kotorą link Ivanova Korita rekonstruojamas.

                          Parkavimas miestų centruose mokamas. Į parkavimo zonų ypatumus nesigilinome. Susirasdavimo mokamą parkingą (kaina 0,80-1,20 EUR / val.). Moki už pilnas 1 ar 2 valandas priklausomai nuo laiko.

                          Dar taip natūraliai gavosi, kad visur anksti nuvažiuodavome ir grįždavome .
                          Tas labai pasiteisino ir kalnuose, ir Skadaro ežere. Apie pietus Skadare plaukioja visokių lavų ir laivelių, kad pamatyti kokį paukštį jau yra sudėtinga.
                          Skadaro ežere pasiplaukiojimas laivu yra 20-30 EUR už valandą. Čia jau loterija - už tą pačią kainą gali gauti ir individualią kelionę, ir pasiplaukiojimą masiniu transportu.
                          Mes užsisakėme kelionę iš anksto pas tokį Marko tai gavome geresnį variantą.

                          Pliažai. Rinkinys (gultas su skėčiu) dviem normaliame pliaže su WC ir dušu kainuoja 7-10 EUR dienai.

                          Kelionės objektų pasirinkimo nuorodos:
                          Visit Montenegro https://www.visit-montenegro.com/
                          Get by Bus https://getbybus.com/en/montenegro-by-bus
                          Nacionalni parki Crne Gore http://nparkovi.me/mapa-parkova/

                          Nacionalni park Biogradska gora
                          https://www.lonelyplanet.com/montene...-national-park
                          https://www.montenegropulse.com/biogradska-gora.html

                          Nacionalni park Lovćen
                          http://montenegro-for.me/2016/11/5-t...national-park/
                          https://getbybus.com/en/blog/visit-n...l-park-lovcen/

                          Nacionalni park Skadarsko jezero
                          https://www.montenegro.travel/en/obj...adarsko-jezero)
                          http://outdoorandmore.me/

                          Iš pajūrio miestelių (net iš Sutomorės) galima užsisakyti ekskursijas į Kotoro įlanką, pajūrį, vidaus įžymybes (Ostrogo vienuolyną, Moračos kanjoną, Durmitoro kalnus, Taros tiltą) bei į Albaniją ar Dubrovniką. Tik su autobusais niekas nenuveš iki tokių vietų kaip Crnojevićos panorama ar Mrtvicos slėnis.

                          Comment


                            #33
                            Pirmieji įspūdžiai Juodkalnijoje

                            Kelias M-2 eina iš pajūrio ir iš Podgoricos oro uosto.






                            Į autobusų stotį važiavome ne per Podgoricos centrą




                            Autobusų stotis / Autobuska stanica Podgorica




                            Bagažo krovimas

                            Comment


                              #34
                              Kelionė į kalnus iš Podgoricos į Kolašiną keliu M-2 palei Moračos upę




                              Podgoricos priemiesčiai


                              Kaip ir kaimyninėje Albanijoje, ten išvystyta servisiukų ir autoplovyklų industrija




                              Autostrados statyba. Tolumoje matosi statomas dvigubas tunelis


                              Statomos autostrados Bar - Boljare - (Belgradas) estakada per Moračos upę
                              Pasižiūrėjus į tokias statybas pasidarė gaila, kad Lietuvos kelininkai dabar tesugeba pirkti radarus ir statyti metalinius atitvarus


                              Moračos upė / rijeka Morača




                              Aukštai kalnuose matosi estakada. Isižiūrėję supratome, kad tai Belgrado - Baro geležinkelis


                              Ta pati plento M-2 vieta žiūrint nuo geležinkelio Belgradas - Baras


                              Aukščių skirtumas tarp plento ir geležinkelio - virš 500 metrų

                              Žemėlapis iš www.mapy.cz

                              Comment


                                #35
                                Vaizdingiausia kelionės vieta - Moračos upės kanjonas




                                Tiltas per Moračos upę


                                Moračos vienuolynas / Manastir Morača


                                Kelias kyla serpantinais į viršų
                                Persikeliamame iš Moračos (upė teka į pietus) slėnio į Taros upės baseiną. Tara teka į šiaurę ir Bosnijoje įteka į Driną (Dunojaus baseine).
                                Taros upės 78 km ilgio kanjonas - antras pagal dydį pasaulyje (po Amerikoje esančio Didžiojo kanjono).
                                Durmitoro nacionaliniame parke yra garsusis 1937-1940 m.statytas Džiurdevičiaus tiltas (most na Đurđevića Tari). Šiemet ten neplanavome važiuoti.




                                Prieš Kolašiną kelias vietomis yra 2+1 juostų su galimybe aplenkti lėčiau važiuojančius


                                Kolašinas. Užrašų kirilica ten dar išlikę nemažai.


                                Vaizdas nuo trasos M-2 į Taros upę ir Kolašiną


                                Kolašino autobusų stotis / Autobuska stanica Kolašin

                                Comment


                                  #36
                                  Kolašin - kalnų turizmo ir slidinėjimo kurortas, įsikūręs 900 - 1000 m aukštyje
                                  Miestelio centras






                                  kleias link pagrindinės aikštės


                                  Infocentras







                                  Pagrindinė aikštė




                                  Matosi paminklas partizanams.
                                  Miestas iš Itališkų okupantų buvo išvaduotas 1941 ar 1942 metais




                                  Pagrindinė pėsčiųjų gatvė


                                  Aukštutinė aikštė.
                                  Paminklas Tito ideologui ir Ispanijos pilietinio karo dalyviui Veljo Vlahovićiui
                                  Antrame plane matosi konoba, kur susipažinome su puikia vietine virtuve








                                  Centre yra keli tokie paminklai iš gamtos medžiagų

                                  Comment


                                    #37
                                    Kolašino pakraščiai






                                    Vaizdas pro kambario langą








                                    Vaizdas nuo kalvų

                                    Comment


                                      #38
                                      Pusdienio pasivaikščiojimas po Kolašino apylinkes
                                      Aukščių skirtumas apie 500 metrų, atsumas - apie 10 km

                                      Žemėlapis iš www.mapy.cz

                                      Tą taką išsigūglinom čia; Hiking Trail Kolašin Barutana – Kukunovac http://www.northernexposure.me/365/e...rails-kolasin/

                                      Cerkvė Kolašino pakraštyje






                                      Trasa praktiškai nepažymėta. Nuo senų laikų užsilikęs plakatas su tako schema


                                      Kolašino geležinkelio stotis yra apie 1000 m virš jūrios lygio ir apie 100 m virš miesto










                                      Tuo keliuku mus kelis kartus pralenkė džipai. Jais iš meisto organizuojamos ekskursijos.
                                      Kiek nustebome, kai tuo kalnų keliuku važiavo ir visokie fiatai vos ne visos exJugoslavijos numeriais






                                      Kroksai

                                      Comment


                                        #39
                                        Žiedinis maršrutas Kolašin-Kukunovac-Kolašin


                                        Perėjoje - puikūs baizdai į toliau esančiuas kalnus




                                        Kalnuose oras staiga keičiasi. Pradėjo lyti














                                        Kolašinas

                                        Comment


                                          #40
                                          Biogrado kalno nacionalinis parkas / Nacionalni park Biogradska gora

                                          Iš Kolašino iki kelio link Biogrado kalno nacionalinio parko nuvažiavome autobusu






                                          Įėjimas į nacionalį parką 3,00 EUR.
                                          Keliu iki ežero - apie 4-5 km




                                          Kelias vaizdinga. Apsamanoję reliktiniai medžiai atrodo įspūdingai






                                          Savaitgalis. Prie ežero daug ir mašinų, ir žmonių.


                                          Biogrado ežeras / Biogradsko jezero

                                          Comment

                                          Working...
                                          X