Šventosios valstybiniame jūrų uoste jau pradėti valymo darbai. Iškasamas smėlis naudojamas trims jo teritorijos vietoms paaukštinti.
Darbai, kuriuos atlieka Latvijos kompanija BGS, kainuos – 1,3 mln. Lt. Planuojama iškasti apie 66 tūkst. kubinių metrų grunto ir darbus numatyta baigti šiemet iki gegužės 12 d. Jie gali užtrukti šiek tiek ilgiau, nes ledai išplaukė ne tada, kada buvo tikėtasi. Kovo pradžioje visas Šventosios uostas dar buvo padengtas gana storo ledo.
Tikimasi, kad iki birželio 1 d. jie bus baigti. Atlikus šiuos darbus gylis įplaukos kanale turėtų būti 3 m, ties vakarine krantine – iki 2,5 m, ties rytine – iki 2 m. Šiuo metu vietomis gylis čia siekia ir 10 cm, ir 5 m. Sakoma, kad apie 1930 metus vietomis gylis čia buvęs iki 8 m. Anksčiau įplaukos kanalą pakasdavo ekskavatorius. Paskutinis toks gilinimas vyko prieš keliolika metų.
Didysis atstatymas nepamirštas
Minėti darbai - tai tik pirmas, galima sakyti, kosmetinis, Šventosios uosto atstatymo etapas, kurio metu bus išleista apie 4 mln. Lt. Tikslas - duoti impulsą Šventosios ekonomikai atsigauti. Šiuo metu kartu toliau ruošiamasi antrajam didžiajam Šventosios uosto atstatymo etapui, kuriam reikės apie 53 mln. eurų.
Jau įvyko konkursas dėl detalaus teritorijų planavimo, kuriame dalyvavo 6 kompanijos. Balandžio 5 d. nustatyta laimėjusių eilė. Mažiausią kainą pasiūlė bendrovė "Sweco Lietuva", atroje vietoje – UAB "Neoforma", o trečioje – UAB „Kauno komprojektas“. Praėjus 15 dienų su laimėtoja tikimasi pasirašyti sutartį. Mažiausia pasiūlyta kaina – 107,5 tūkst. Lt, o šeštoje vietoje atsidūrusios bendrovės – 343,6 tūkst. Lt.
Prieš savaitę Šventojoje, Šventosios upės žiotyse, pradėti realūs šio prieškariu pastatyto uostelio atkūrimo darbai. Iš Latvijos atplaukusi žemsiurbė gilina įplaukos kanalo vagą, rašo „Lietuvos žinios”.
Šiuo metu iš upės dugno siurbiamas smėlis, iš kurio formuojamos būsimojo Šventosios uosto teritorijos. "Kol kas mes tik išvalome upės žiotis, kad gylis įplaukos kanale ir pačiame uostelyje būtų bent jau 3 metrai ir į uostelį galėtų įplaukti jachtos ir pramoginiai laivai", - sakė Airida Čėsnienė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Tačiau realūs Šventosios uosto atstatymo darbai, kuriems reikės apie 53 mln. eurų (apie 170 mln. Lt), prasidės tik 2013-aisiais. Pagal vieną pasiūlytų variantų jūroje bus pastatyti apie 400-420 metrų ilgio molai.
Rekonstruotame Šventosios uoste šaltuoju laikotarpiu galėtų nuolat švartuotis apie 180 laivų. Taip pat būtų numatyta apie 500 vietų atplaukiantiems laivams, kurių ilgis iki 15 metrų. Taip pat būtų įrengta vieta ir vienam didesniam, iki 90 metrų ilgio, laivui. Kitaip sakant, į Šventosios uostą galėtų atplaukti ir mažas kruizinis laivas.
Laivelius Šventojoje tikimasi priimti birželio pradžioje
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorės Šventosios uostui Airidos Čėsnienės teigimu, akvatorijos valymo darbai Šventojoje vyksta sklandžiai. Jų jau atlikta 31 proc.
Darbų vykdymo sutartį su Latvijos kompanija planuojama pratęsti iki birželio 1 d. dėl iš pradžių buvusių nepalankių meteorologinių sąlygų.
Dėl krantinių pritaikymo mažiesiems laiveliams švartuoti Šventojoje kyla abejonių, mat rangovas iki šiol dar nėra baigęs rengti projektinės dokumentacijos, kuri būtina norint pradėti darbus. Tačiau rangovės UAB "Hidrostatyba", dirbančios kartu su bendrove "Sweco Lietuva", atstovai tikina, kad darbai bus atlikti laiku.
Plaukiojančiosios prieplaukos jau gaminamos, kitą savaitę žadama jas pradėti vežti į Šventąją. Prieplaukų gamintojas savo įsipareigojimus "Hidrostatybai" vykdo.
Baiminamasi, kad birželio pradžioje suplanuotas Šventosios uostelio startas vėluos. Uosto direkcija teigia, kad atsakomybė dėl to tenka statybų rangovui.
Šis ginasi spėsiantis darbus užbaigti laiku, praneša LTV „Panorama“.
Latvijos bendrovė, valanti Šventosios uostelio dugną, jau įpusėjo darbus. Tačiau uosto direkcijai susirūpinimą kelia rangovas bendrovė „Hidrostatyba“. Jau kitą savaitę ji planuoja atvežti plaukiojančias prieplaukas, tačiau esą iki šiol net nėra parengusi dokumentacijos, kurią patvirtinusi, uosto direkcija leistų pradėti darbus.
Comment